Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да проверя работи ли виско муфа? (Frontera)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да проверя работи ли виско муфа? (Frontera)

    Добре де така и така си говорим за муфи и охлаждащи перки, та се сетих да питам: как да проверя работи ли ми изправно силиконовия съединител? а също така как да разбера дали съм с такъв? виждал съм на BMW-та там са с едно малко ремъче при мен не е така просто перката е набучена на вала и при студен и при загрял двигател като е спрян мототра на ръка се върти еднакво?

    П.С. някой закачал ли е допълнителни перки отпред на радятора електрически? мисля да направя нещо подобно примерно има едни много подходящи от фиат уно 900 кубика много са малки и с един прекъсвач като карам по черен път с малка скорост да си го пускам, че позагрява Фронтерката???
    no signature no problems

  • #2
    Първоначално публикуван от fanatic
    Добре де така и така си говорим за муфи и охлаждащи перки, та се сетих да питам: как да проверя работи ли ми изправно силиконовия съединител? а също така как да разбера дали съм с такъв? виждал съм на BMW-та там са с едно малко ремъче при мен не е така просто перката е набучена на вала и при студен и при загрял двигател като е спрян мототра на ръка се върти еднакво?

    П.С. някой закачал ли е допълнителни перки отпред на радятора електрически? мисля да направя нещо подобно примерно има едни много подходящи от фиат уно 900 кубика много са малки и с един прекъсвач като карам по черен път с малка скорост да си го пускам, че позагрява Фронтерката???
    Щом е еднакво съпротивлението на въртене на перката при топло/студено сигурно е повреден вискосъединителя но трябва да имаш предвид, че вътре има и биметална пластина, която включва твърдо перката към вала при висока температура
    Според мен допълнителна перка ако се слага винаги трябва да е отзад на радиатора в противен случай ако върти - охлажда, но ако я спреш допълнително пречи на охлаждането като пази "завет" от ествствената въздушна струя

    Коментар


    • #3
      на моята витара има фабрично малка перка от пред...
      LZ1RED

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от fanatic
        като карам по черен път с малка скорост да си го пускам, че позагрява Фронтерката???
        дефинирай "позагрява" - стига ли червения сектор? 2.0л бензин ли беше твоята?
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
          Първоначално публикуван от fanatic
          като карам по черен път с малка скорост да си го пускам, че позагрява Фронтерката???
          дефинирай "позагрява" - стига ли червения сектор? 2.0л бензин ли беше твоята?
          Да 2.0 бензин, ;-) за радост не стига червения сектор в противен случай отдавна да е прегряла ;-) ами на 92 градуса ми отваря термостата и спада до 90 след това и след 5-6 минути пак стига 92 и се катери и по-нагоре 95-6 та чак и до 97 при офф-роуд но като спра на място и позадържа към 3000-3500 оборота се нормализира? мисля че не е нормално.

          п.с. червения сектор ми е към 120
          no signature no problems

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от fanatic
            Да 2.0 бензин, ;-) за радост не стига червения сектор в противен случай отдавна да е прегряла ;-) ами на 92 градуса ми отваря термостата и спада до 90 след това и след 5-6 минути пак стига 92 и се катери и по-нагоре 95-6 та чак и до 97 при офф-роуд но като спра на място и позадържа към 3000-3500 оборота се нормализира? мисля че не е нормално.

            п.с. червения сектор ми е към 120
            твоята мАшина да не е с цифров термометър
            ти как искаш да е - да не отваря термостата въобще ли? ами изтърбуши го тоя пуст термостат дето ти вдига температурата до 92С и ти се налага да намаляваш парното... без термостат ще ти държи 55-56 градуса

            като форсираш температурата пада заради перката... нищо ти няма на муфата! това е съвсем нормално - карал съм Омега със същия мотор... единствено ми е загрявал заради развалена водна помпа /беше изтекъл половината антифриз/... тогава по същия начин се охлаждаше като форсираш на място, а като караш бавно на тихи обороти стигаше до червеното... /стана в задръстване по ОколоМръсното / Щом смених помпата "закова" на 95С... Само при пълна газ по-дълго време стигаше 100 и няколко градуса...

            охладителната система нарочно се прави под налягане, за да завира при 130С, а не при 95С...

            накратко това "позагряване" е съвсем нормално
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
              твоята мАшина да не е с цифров термометър
              ти как искаш да е - да не отваря термостата въобще ли?
              не не е, просто си смених термостата съвсем скоро и на него пишеше 92 градуса, и като видя докаде стига темп. и след това пада и преценявам че там е 92, и от там нататък по скалите съдя кое колко е.

              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
              охладителната система нарочно се прави под налягане, за да завира при 130С, а не при 95С...

              накратко това "позагряване" е съвсем нормално
              да това го знам, значи всичко е нормално ;-) да не се спичам.
              10х за инфото.
              no signature no problems

              Коментар


              • #8
                пред нова година може да направиме едно мероприятие /разходка/ да видиш, че не прегрява така лесно
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от fanatic
                  Добре де така и така си говорим за муфи и охлаждащи перки, та се сетих да питам: как да проверя работи ли ми изправно силиконовия съединител? а също така как да разбера дали съм с такъв? виждал съм на BMW-та там са с едно малко ремъче при мен не е така просто перката е набучена на вала и при студен и при загрял двигател като е спрян мототра на ръка се върти еднакво?
                  И при мен се въртеше с еднакво съпротивление-Мерцедес 2,8 бензин реших да видя какво става и разглобих муфата.И вътре намерих "само" един обикновен магнит с формата на диск и лагер.Направено е когато перката срещне някакво съпротивление магнитът да приплъзне.

                  Коментар


                  • #10
                    м-даа... това дето щяла да пробие радиатора като влезеш в дълбока вода, явно не важи за всички марки...

                    тя перката по принцип трябва да приплъзва до известна степен... иначе какво - като вдигнеш 5000 оборота и ще си като Карлсон /на покрива/ не ти трябват ни лебедка ни колела

                    според мен допълнителните перки са за състезателни цели... при изправен двигател, охладителна с-ма /обезвъздушена/ и т.н. трудно ще се прегрее мотора...
                    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от redair
                      на моята витара има фабрично малка перка от пред...
                      с климатик ли е?
                      Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                      http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                      http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                      Коментар


                      • #12
                        Да.
                        LZ1RED

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X