Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вентилатор за охлаждане (технологии за задвижване)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вентилатор за охлаждане (технологии за задвижване)

    винаги съм мислел че вентилаторите за охлаждането на радиатора са 2 вида - задвижвани от ремъка - с или без силиконов съединител;и задвижвани от електромотор. да, ама не - днеска видях (и не се срамувам да си призная - за пръв път) вентилатор, задвижван от хидравликата - малък хидромотор, маркучи високо и ниско нал. странно решение според мен.
    Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
    http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
    http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

  • #2
    Наистина интересно, не са ми много ясни предимствата на такова решение но пък е много оригинално...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      предимството /предполагам/ е, че може плавно да се регулира скоростта...
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
        предимството /предполагам/ е, че може плавно да се регулира скоростта...
        абе то може по принцип ама знаеш ли колко струва хидравличен регулатор - в порядъци по-скъп от същия за постояннотоков електродвигател.
        Смятам че това не му е предимство - поне не от към цена. Вероятно има други предимства за коите не се сещам в момента.

        Според мен хидравличната помпа е предназначена за нещо друго по машината и са решили да я ползват за странични неща - така и така има налягане защо да не се ползва.
        Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
        LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
        Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
          предимството /предполагам/ е, че може плавно да се регулира скоростта...
          Едва ли, всеки електродвигател е много по-лесен за управление и упрвлението му е просто и евтино пък и супер плавна регулация на оборотите на вентилатора за охлаждане просто не е необходима...
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #6
            Съгласен съм, че за вентилатора не е необходимо плавно регулиране, но не съм съгласен за управлението на електродвигателите.
            Наистина не всеки двигател е лесен за управление - например за асинхронен двигател е нужно честотно управление (инвертор), който обикновено е 2-3 пъти по-скъп от самия двигател, но тук става въпрос за постояннотоков двигател без възбуждане (с постоянни магните в статора), каквито са 99 % от тези моторчета.
            За да го управляваш (изменяш оборотите) е нужно да се променя напрежението, което при тази малка мощност става елементарно с ШИМ (широчинно-импуслна модулация) на захранващото напрежение, което се реализира безкрайно елементарно и евтино.
            Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
            LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
            Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

            Коментар


            • #7
              Съгласен съм, че за вентилатора не е необходимо плавно регулиране, но не съм съгласен за управлението на електродвигателите.
              Наистина не всеки двигател е лесен за управление - например за асинхронен двигател е нужно честотно управление (инвертор), който обикновено е 2-3 пъти по-скъп от самия двигател
              Дори и двигателя който се управлява да е асинхронен (безсмислено за автомобил) пак управлението му ще струва на порядъци по-малко от хидравлична система...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #8
                Аз виждам 2 предимства:

                - можеш да си го мокриш колкото искаш (при електродвигателя трябва да се поозориш с херметизирането и после да мислиш за охлаждането)

                - не изпуска искри (примерно за работа, където има запалими газиве, но в комбинация с бензинов двигател не се връзва ...)

                Все пак каква е машината на която е монтирано това чудо? Според мен ключа е имено в предназначението на машината ...
                Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                Коментар


                • #9
                  А бързоходен хидромотор е много скъпо нещо.
                  Това трябва да е няква спецтехника. Колата де. Това не шуми в ефира и не се смущава. Не пие ток. Не искри във взривоопасна среда. Сигурно може да играе едновременно и хидромуфа и да се спира преди брода. Несравнимо по-мощно е от някое мижаво електромоторче. Разни особености има, ама не знаем ква е била колата.
                  Виждал съм хидромоторчета за чистачките на фаровете на БМВ. Работят от водата която ги мие. Възхитително елегантно решение. Единственото лошо е че работи с помпа с високо налягане, заради което казанчето за водата е 22 литра. А даже моето е 12

                  Коментар


                  • #10
                    стига бе, каква спецтехника, аз не работя за мосад. най обикновена '92 тойота камри, 3.0 л
                    Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                    http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                    http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                    Коментар


                    • #11
                      може да е за намаляване на шума - ел. вентилаторите са много шумни, а с вискомуфа "саунда" става камионджийски...
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #12
                        и аз несъм виждал такъв с хидравлика!!! Но мисла, че има два варианта 1) За шум както някой беше споменал и 2) за намаляване на консумацията от електрическата система, а същевременно и от загуби на мощност, не че хидравличния мотор няма!
                        4ао
                        Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                        Коментар


                        • #13
                          Аз не смятам че хидравличния мотор заедно с перката ще шуми по-малко от същата конфигурация с електрически. Според мен шума от охладителната система идва най-вече от перката (като работи де) а не от моторчето.
                          То какво му е чак пък толкова различното в шумово отношение - и едното и друго имат лагери, единствено ако шума от колектора на електромотора е силен - ама това нещо не ми се вярва !!!

                          Спрямо шума на двигателя с вътр. горене - тези шумове са практически без значение.
                          Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                          LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                          Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от митко
                            стига бе, каква спецтехника, аз не работя за мосад. най обикновена '92 тойота камри, 3.0 л
                            Според мен голям двигател => голям радиатор => голяма перка
                            Оттам следва необходимост от по-малки обороти на перката заради шум и дисбаланс. Правотоковите мотори са високооборотни по условие - те просто нямат горна граница на оборотите, които зависят от напрежението и натоварването.
                            Хидромотора е по-бавнооборотен и винаги с достатъчен въртящ момент
                            А ремъчната шайба просто става голяма за да снижат оборотите и затова хората са се спряли на хидромотора

                            Коментар


                            • #15
                              абе на ремака няма как да стане колата е с предно! Перката требва да сочи към калника...
                              Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X