винаги съм мислел че вентилаторите за охлаждането на радиатора са 2 вида - задвижвани от ремъка - с или без силиконов съединител;и задвижвани от електромотор. да, ама не - днеска видях (и не се срамувам да си призная - за пръв път) вентилатор, задвижван от хидравликата - малък хидромотор, маркучи високо и ниско нал. странно решение според мен.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Вентилатор за охлаждане (технологии за задвижване)
Свий
X
-
Вентилатор за охлаждане (технологии за задвижване)
Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=relatedТагове: Няма
-
предимството /предполагам/ е, че може плавно да се регулира скоростта...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/предимството /предполагам/ е, че може плавно да се регулира скоростта...
Смятам че това не му е предимство - поне не от към цена. Вероятно има други предимства за коите не се сещам в момента.
Според мен хидравличната помпа е предназначена за нещо друго по машината и са решили да я ползват за странични неща - така и така има налягане защо да не се ползва.Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/предимството /предполагам/ е, че може плавно да се регулира скоростта...
Коментар
-
Съгласен съм, че за вентилатора не е необходимо плавно регулиране, но не съм съгласен за управлението на електродвигателите.
Наистина не всеки двигател е лесен за управление - например за асинхронен двигател е нужно честотно управление (инвертор), който обикновено е 2-3 пъти по-скъп от самия двигател, но тук става въпрос за постояннотоков двигател без възбуждане (с постоянни магните в статора), каквито са 99 % от тези моторчета.
За да го управляваш (изменяш оборотите) е нужно да се променя напрежението, което при тази малка мощност става елементарно с ШИМ (широчинно-импуслна модулация) на захранващото напрежение, което се реализира безкрайно елементарно и евтино.Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.
Коментар
-
Съгласен съм, че за вентилатора не е необходимо плавно регулиране, но не съм съгласен за управлението на електродвигателите.
Наистина не всеки двигател е лесен за управление - например за асинхронен двигател е нужно честотно управление (инвертор), който обикновено е 2-3 пъти по-скъп от самия двигател
Коментар
-
Аз виждам 2 предимства:
- можеш да си го мокриш колкото искаш (при електродвигателя трябва да се поозориш с херметизирането и после да мислиш за охлаждането)
- не изпуска искри (примерно за работа, където има запалими газиве, но в комбинация с бензинов двигател не се връзва ...)
Все пак каква е машината на която е монтирано това чудо? Според мен ключа е имено в предназначението на машината ...Път без препятствия обикновено не води до никъде.
Коментар
-
А бързоходен хидромотор е много скъпо нещо.
Това трябва да е няква спецтехника. Колата де. Това не шуми в ефира и не се смущава. Не пие ток. Не искри във взривоопасна среда. Сигурно може да играе едновременно и хидромуфа и да се спира преди брода. Несравнимо по-мощно е от някое мижаво електромоторче. Разни особености има, ама не знаем ква е била колата.
Виждал съм хидромоторчета за чистачките на фаровете на БМВ. Работят от водата която ги мие. Възхитително елегантно решение. Единственото лошо е че работи с помпа с високо налягане, заради което казанчето за водата е 22 литра. А даже моето е 12
Коментар
-
стига бе, каква спецтехника, аз не работя за мосад. най обикновена '92 тойота камри, 3.0 лStop fawkin email me! I'm trying to drink....
http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related
Коментар
-
може да е за намаляване на шума - ел. вентилаторите са много шумни, а с вискомуфа "саунда" става камионджийски...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
и аз несъм виждал такъв с хидравлика!!! Но мисла, че има два варианта 1) За шум както някой беше споменал и 2) за намаляване на консумацията от електрическата система, а същевременно и от загуби на мощност, не че хидравличния мотор няма!
4аоНикога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.
Коментар
-
Аз не смятам че хидравличния мотор заедно с перката ще шуми по-малко от същата конфигурация с електрически. Според мен шума от охладителната система идва най-вече от перката (като работи де) а не от моторчето.
То какво му е чак пък толкова различното в шумово отношение - и едното и друго имат лагери, единствено ако шума от колектора на електромотора е силен - ама това нещо не ми се вярва !!!
Спрямо шума на двигателя с вътр. горене - тези шумове са практически без значение.Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.
Коментар
-
Първоначално публикуван от миткостига бе, каква спецтехника, аз не работя за мосад. най обикновена '92 тойота камри, 3.0 л
Оттам следва необходимост от по-малки обороти на перката заради шум и дисбаланс. Правотоковите мотори са високооборотни по условие - те просто нямат горна граница на оборотите, които зависят от напрежението и натоварването.
Хидромотора е по-бавнооборотен и винаги с достатъчен въртящ момент
А ремъчната шайба просто става голяма за да снижат оборотите и затова хората са се спряли на хидромотора
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар