Вероятно отговора на въпроса е риторичен (т.е. полезна е), но все пак искам да споделя моите размисли по въпроса.
Приемаме изходна температура на мотора -20 по Целзии, загряваме го до +60 за около 7 минути.
Какво става за това време в двигателя: температурата на блока се повишава плавно от -20 до +60 за времето на работа на помпата (печката). Блока, както и буталата се загряват равномерно.
Температурата на маслото в картера остава -20 (айде -17), поради липса на циркулация на маслото.
Коляновия вал на местата където контактува с блока посредством хлъзгащите лагери се загрява може би до +30(40) градуса от топлоотдаването на блока, обаче на местата където е хваната биелата към него - йок - студен (-10 до -15 примерно) поради липса на циркулация на масло.
Възникват ми следните въпроси:
1. Не е ли вредно за коляновия вал поради сложната му форма и висока натовареност да има такива температурни разлики, водещи до различни термични разширения (същото се отнася и за разпределителния).
2. Не се ли получава термичен шок на метала в първите моменти от запалването на мотора, когато започва да циркулира масло с температура -17 градуса.
Приемаме изходна температура на мотора -20 по Целзии, загряваме го до +60 за около 7 минути.
Какво става за това време в двигателя: температурата на блока се повишава плавно от -20 до +60 за времето на работа на помпата (печката). Блока, както и буталата се загряват равномерно.
Температурата на маслото в картера остава -20 (айде -17), поради липса на циркулация на маслото.
Коляновия вал на местата където контактува с блока посредством хлъзгащите лагери се загрява може би до +30(40) градуса от топлоотдаването на блока, обаче на местата където е хваната биелата към него - йок - студен (-10 до -15 примерно) поради липса на циркулация на масло.
Възникват ми следните въпроси:
1. Не е ли вредно за коляновия вал поради сложната му форма и висока натовареност да има такива температурни разлики, водещи до различни термични разширения (същото се отнася и за разпределителния).
2. Не се ли получава термичен шок на метала в първите моменти от запалването на мотора, когато започва да циркулира масло с температура -17 градуса.
Коментар