Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо е на бензиновия двигател дроселова клапа?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Защо е на бензиновия двигател дроселова клапа?

    Някой да ми обясни, защо при един съвременен бензинов двигател има дроселна клапа ?? :идея:
    Няма карбуратор впръскването е директно ... защо дросела трябва да пречи на постъпващия въздух ??
    Стефане .. въпроса не е към теб :лол:

    И още малко размисъл по темата.... Какво би станало ако е възможно да променим горивната камера .. динамично

    Ето и малко картинки:





    Ако му се чете на някой:

    http://www.mce-5.com/mce-5_technology/index.htm
    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

  • #2
    )) Ама колко инат, само и само да не се мине на дизелов цикъл)) И HRV ще измислят, само и само ...))
    Не знам за тия мотори. То май никой не знае много, и май само японците. Все ми се струва обаче че сипването на вода във въздуха на входа може да е и по-прост за управление вариант ... Макар че вече колко десетилетия все тая идея се ръфа по какви ли не начини, и все нещо не става за масово производство. А класическите двигатели като че ли вече достигат границите на разумната сложност.
    Мда. Единствената ми утеха е, че все пак през нашия живот тоя цирк трябва да свърши и да се яви нещо ново. Поне с разумно КПД.

    Коментар


    • #3
      Някой да ми обясни, защо при един съвременен бензинов двигател има дроселна клапа ?? :идея:
      Няма карбуратор впръскването е директно ... защо дросела трябва да пречи на постъпващия въздух ??
      При бензиновите двигатели се търси съотношението гориво/въздух да е винаги в определени граници в зависимост от оборотите, натоварването и т.н. Компютъра смята колко гориво да впръсне според конкретните условия, а дроселовата клапа, която е вързана за крака пуска въздуха в цилиндрите. На изхода пък ламбда сондата следи излишъка на кислород в изходящите газове и ако той намалее(горивото е в повече) компютъра го намалява. В по-новите двигатели и дроселовата клапа се управлява от компа - драйв бай уайър
      При дизелите въздуха никога не е в повече и затова няма нужда от дроселова клапа.
      Дано съм бил полезен

      Коментар


      • #4
        а какво е съотношението въздух-гориво а ти ми обясни защо е тогава защо е дроселната клапа

        Коментар


        • #5
          За да регулира
          Все едно как е направено, когато настъпваш педала на газта всъщност регулираш сечението на въздухозаборника. После са компютрите които управляват дозаторите на бензина и момента на запалването. Класическият карбуратор е механичен аналогов компютър, сега използват обикновено електронни цифрови с различна степен на недоправеност Но и за тия и за ония главния управляващ входен параметър е дебита на влизащия въздух.
          Затова например публиката се изблещва от разхода на новите супертаратайки когато сичко се скапе и се повлече към сервиза в авариен режим

          Коментар


          • #6
            Kolegi... pitam, zashtoto na gornia dwigatel mu se promenq obema na goriwnata kamera ... spored natowarwaneto ...
            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

            Коментар


            • #7
              Е това е то VCR-а - двигател с променлива компресия. Опитва се да не стане на дизел
              К.п.д.-то зависи едновременно от количеството смес и от степента на компресия. Значи, при по-висока компресия и фиксирана доза смес кпдто расте. Хубаво, ама при много висока компресия сместа избухва сама - дизелира, тръгва детонация. Явлението е силно нежелателно.
              При фиксирана компресия колкото повече смес - толкова повече мощност. Затова се и натиска педала. Обаче без натоварване пък е добре да се вкарва неимоверно по-малко, и пак всичко се скапва, щото пък при много малко количество смес не се достига необходимата компресия. За да е и вълка сит и агнето цяло без натоварване смаляват цилиндъра, и мизерното количество гориво стига за да върти на празен ход устойчиво. С увеличаване на натоварването се пуска по повече смес, и за да не тръгне детонация увеличават обема на цилиндъра. Степента на компресия се запазва. При всякакво натоварване цилиндрите работят в оптимален режим, разхода се минимизира.

              Коментар


              • #8
                .

                Хм, доста интересна дискусия породена от един наглед доста прост въпрос - за какво му е на бензиновия ДВГ дроселна клапа или нещо подобно? Както повечето от вас знаят (и то беше казано в горните теми) бензиновият двигател е с количествено смесообразуване (дизеловия е с качествено) т.е. в цилиндрите на повечето такива мотори трябва се приготви що-годе хомогенна смес от бензинови пари и въздух, като както беше споменато пропорциите могат да се променят в сравнително тесни граници (необходими са около 14 кг въздух за изгаряне на 1 кг бензин и се дефинира като алфа=1, а западноевропейската школа като ламбда=1). Ако сместа от 1 кг бензин съдържа над 17 и под 11 кг въздух, тя излиза извън границата на възпламеняемост и двигателя естествено няма да работи вследствие преобедняване и преобогатяване на сместа съответно (като при приближаване на тези стойности показателите се влошават значително). Тук става въпрос за двигател достигнал работна температура на охлаждащагта течност, при пусков режим и загряване ситуацията е друга (сместа се обогатява значително). Така, че мисля вече трябва да е ясно за какво ни е устройство което да дозира въздуха който постъпва в цилиндрите (пък било дроселна, шибър или съвременна система от типа на Валвтроник на БМВ).
                Колкото до двигателите с променлива степен на сгъстяване, то тази функция няма как да не се нуждае от дроселна клапа (или нещо подобно), защото един средностатистически двигател (примерно 1600-2000 куб.см., не знам среднолитражни ли се водят) консумират средно по около 10 кг/час въздух на празен ход, до над 200-250 кг/час на номинален режим, т.е. това е пропорция над 20 към 1 и доста трудно бихме постигнали такъв диапазон на изменение на геометрията на цилиндъра на двигателя.
                Иначе доколкото ми е известно СААБ имат работещ прототип (SVC), 5-цилиндров, с работен обем 1,6 литра и мощност 200 к.с. Степента на сгъстяване се променя плавно от 8 до 14, като целта е да се работи винаги на границата на детонационното горене при оптимален ъгъл на изпреварване на запалване. Високите степени на сгъстяване са при малко натоварване, ниските обратно. Показателите - мощностно-икономични и екологични - добри, шум и вибрации - лоши.

                Коментар


                • #9
                  да но тоя механизъм на картинката ми се струва че ще се износи бързо
                  а и ще даде механични загуби и от там ефекта с кпд то няма да е чак толкоз голям
                  а без дросел за съжаление наистина не може освен в най новите разработки на бмв където са направили клапаните с електромеханично задвижване и НЯМА дроселова клапа а просто клапаните се отварят повече или по малко
                  много хитро и ако се усъвършенства ще вдигне много показателите на 4 т моторите според мен

                  Коментар


                  • #10
                    А, такива клатещи се възли са известни отдавна, от векове, и надеждността им се докарва. Всякакви кулисни, или даже малтийски мехамизми работят къде ли не. И в 200 годишни часовници. В тях натоварванията хич не са детски, понеже детайлите са много малки. Ама работят. Вярно, всичко става сложно и скъпо. И неремонтируемо(((
                    Обаче поста на Двигателиста ме кара да напиша оплакване, което си мисля отдавна Няма ли лесен начин да се пишат странни букви? За да може да се пишат формули, или не дай боже графики? Всичко става много по-лесно и ясно.

                    Коментар


                    • #11
                      Добре дошъл във Форума Двигатеист
                      Добре че прочетох твоя и предишният на Стефан Пост че най-накрая ми светна за какво става въпрос, Но ми се струва че "всичко гениално е просто", а това Въобще не е просто, а дори доста сложно реализирано и най-вероятно доста не надеждно - т.е. надали скоро ще го видим в ежедневието за съжаление.

                      Коментар


                      • #12
                        )) Разгледай задниците на хондите например На новите през една отзад пише VCR. И Фолксваген много обичат тоя номер. Предполагам много немски коли вече са такива. Като правило техните двигатели се разработват в Залцбург, и щом са усвоени за едно, бързо ще ги наслагат на всички марки.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от Стефан
                          А, такива клатещи се възли са известни отдавна, от векове, и надеждността им се докарва. Всякакви кулисни, или даже малтийски мехамизми работят къде ли не. И в 200 годишни часовници. В тях натоварванията хич не са детски, понеже детайлите са много малки. Ама работят. Вярно, всичко става сложно и скъпо. И неремонтируемо(((...
                          Дано да е така на мен ми се струва ненедеждно, но за щастие моето мнение не е меродавно (все пак не съм машинен инженер или специалист по Съпромат)
                          Първоначално публикуван от Стефан
                          ...
                          Обаче поста на Двигателиста ме кара да напиша оплакване, което си мисля отдавна Няма ли лесен начин да се пишат странни букви? За да може да се пишат формули, или не дай боже графики? Всичко става много по-лесно и ясно.
                          Сакън Стефане и така трудно ти разбирам а така:
                          Ще си ми направо "безинтересен" да не кажа неразбираем

                          Коментар


                          • #14
                            Хи-хи)) Тригонометрията на шведски верно е скръбна работа))

                            Коментар


                            • #15
                              Много обичам равнинно движещите се механизми. Особено бързите. Като им видиш велограмата и акселерогамата ти призлява. Не случайно, върхът на проектирането и на машиностроенето са тъкачните станове и други гадории от леката промишленост. Тях ги правят старите майстори в занаята.

                              Хубаво има малтийски кръстове, ама я развърти такова нещо на 3000 оборота.

                              Не разбрах, защо са големи натоварванията в часовниците, щом детайлите са малки (стига да не въртят стрелки по 100 кг). Натоварванията май растяха с масата и с ускоренията и обратно. Големи са якостните изчисления и точността на обработката, сигурно...

                              Като я гледам тази схема се чудя що не подхождат към проблема откъм горната страна на камерата. Вече масово има VVT, та да вземат да размърдат още главата. Тези 2 еволвенти отстрани, и малките паразитни водачи кльопат КПД, чак е срамно.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X