Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странно поведение на охладителната уредба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странно поведение на охладителната уредба

    От скоро карам турбо-дизелов двигател и нямам много опит.През последната седмица пътувам често извън града и забелазвам нещо много странно.При движение в града температурата на охладителната течност е в нормите 82-85 градуса, но при движение на пълно натоварване температурата се вдига с 10 градуса и това ме притеснява много. Двигателя има охладител на маслото с течност от охладителната система.
    Възможно ли е при пълно натоварване маслото да се прегрява при преминаване през турбината и охладителната система да неможе да се справи с положението? Гледах в книгата за автомобила но там нищо не е писано по въпроса. Двигателя е ОМ364А на Мерцедес но сигурно и на други двигатели се е случвало
    Ако някой знае нещо по въпроса нека да сподели че не искам да си повредя главата заради някаква глупост която съм я видял а не съм предприел нищо.
    Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
    Дий Снайдер

  • #2
    До: Странно поведение на охладителната уредба

    я виж тази тема

    аз съм имал подобен проблем на голф турбо дизел, не знам дали е същото, но ще ти кажа какво правих...... значи на место или в градско движение си работеше нормално, настъпиш ли го на баир - изхвърля водата....... след като смених главата, почистих радиатора и какво ли не, се оказа капачката на разширителя
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • #3
      До: Странно поведение на охладителната уредба

      Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
      я виж тази тема

      аз съм имал подобен проблем на голф турбо дизел, не знам дали е същото, но ще ти кажа какво правих...... значи на место или в градско движение си работеше нормално, настъпиш ли го на баир - изхвърля водата....... след като смених главата, почистих радиатора и какво ли не, се оказа капачката на разширителя
      Даааа,може и капачката да е ,прави ми налягане което според мен е малко повече от 0,9 атм.(не съм го мерил с уред). Ще взема да пробвам с нова капачка но при мен не изхвърля водата. Все си мисля че може да прегрява повече маслото заради турбото за това ще изчакам и други мнения.
      Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
      Дий Снайдер

      Коментар


      • #4
        До: Странно поведение на охладителната уредба

        Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
        Все си мисля че може да прегрява повече маслото заради турбото за това ще изчакам и други мнения.
        Добре, ето и моето - капачката се проверява задължително, но според мен турбото не може да стане източник на толкова топлина, че да не може да се справи охлаждането. Просто обемът на маслото, преминаващо през турбото е малък, а вътрешната му площ на топлообмен е недостатъчна, за да може да създаде проблем на охлаждането. Но! Това е ако си сигурен в радиатор, помпа, термостат. Ако те са наред, при условията, за които говориш (пълно натоварване при високи обороти) причината може да се търси в късен момент на впръскване и/или недобре работещи разпръсквачи.

        Коментар


        • #5
          До: Странно поведение на охладителната уредба

          темата от линка прочете ли? тя е точно за загряващ мерцедес......
          ________________________________________________
          Subaru OUTBACK 2,5
          Hyundai TUCSON 2.0

          Коментар


          • #6
            До: Странно поведение на охладителната уредба

            Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
            темата от линка прочете ли? тя е точно за загряващ мерцедес......
            Знам я темата понеже съм писал в нея.Там причината е друга,при мен само вдига температурата с 10 градуса и то само на пълна тяга по магистралата а в града си държи стабилно 82 градуса.Днес пак карах много в ужасния Варненски трафик и никакви проблеми.Немога да си го обясня защо е това нещо,
            Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
            Дий Снайдер

            Коментар


            • #7
              До: Странно поведение на охладителната уредба

              В тия дизели водата е над 1 атмосфера, със сигурност.
              Както го разправяш, имам чувството че всичко му е в ред. Има го тоя номер по дребните дизели. Влиза в температурата само като види много обороти. През останалото време мръзне. Пежо всичките са такива. Трябва да търсиш мерцедесаджии.

              Коментар


              • #8
                До: Странно поведение на охладителната уредба

                И на мен ми се струва нормално. Аз на място много трудно загрявам. Като се движа нормално из града е добре около 82-85 без да включва перка. Като е в задръстване от типа 1/2 тръгни/спри, перката включва през 2 минути, но държи 92-93 градуса. Като го опъна на дълго в турбо режима държи към 90 без да включва перка. Насрещния въздух му стига да го охлади. В момента радиатора ми е закрит на 80% с кора. Ако се постопли още малко ще я махам. Мотора е 1,7 тдс
                Aкълa e кaтo жeнскoтo нepaзпoлoжeниe. Нe ти ли дoйдe нa вpeмe, нe гo и чaкaй!

                Коментар


                • #9
                  До: Странно поведение на охладителната уредба

                  Аз съм с бус VW ТРАНСПОРТЕР Т4.
                  Имам два вентилатора с терморегулиране. Когато температурата на охл. течност достигне 84-89 градуса, термопрекъсвачът включва вентилаторите на първа степен. Ако температурата на охл. течност е в границите от 90 до 95 градуса термопрекъсвачът включва вентилаторите на пълна мощност.
                  Работното налягане на охл. система е по-високо от на леките автомобили. Клапанчето на разширителния съд избива на 1.2-1.5 бара. На изхода на главата преди разширителниясъд съм монтирал манометър.
                  Нормално налягане 0.9 бара. Качи ли се значи имам проблем. Така хванах навреме издухана гарнитура на главата и предотвратих белята.
                  Вдигаше висока температура по едно време защото беше запушено маркучето от радиатора към разширителното казанче.
                  Освен това дизелите са много капризни към въздушния филтър.
                  При недостиг на въздух също вдигат температурата.
                  Hyundai TERRACAN 2003 2.9 CRDi 150 автомат
                  VW T4 Multivan 1993 2.4D AAB

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X