Обява

Свий
Няма добавени обяви.

капачка на радиатора или ... ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • капачка на радиатора или ... ?

    значи блъснах се с Исузуто в трамвай(това преди месец и повече). Като резултат имам нов (в смисъл втора употреба) радиатор , перка , разширителен съд ( е ... и други неща). Забелязах че ми позагрява повечко от преди и вчера направих опит да локализирам повредата. По метода на изключването :

    - не е термостат - колата загрява нормално и отваря големия кръг навреме и докрай (това проверено като наливах новия антифриз след поставянето на радиатора)

    - няма теч от радиатора и беше почистен и промит преди поставяне (пак спомени от поставянето)

    - може би не е перката - върти се доста добре дори и при студен двигател . днес ще покарам да загрее да видя дали върти по силно или биметалната пластина ми се е скапала

    - най-вероятно е капачката - новата е доста скапана и при загряване (т.е. разширяване на охладителната течност) течността не отива в разширителният съд а сълзи навън. При обратният процес НЕ засмуква от разширителния съд , а въздух. Вчера долях около 800 мл. антифриз в радиатора.

    Та в този ред на мисли - въпроси към по знаещите :

    - знаете ли дали продават нови капачки за радиатор?къде?
    - ако не - как да рециклирам старата - на външен вид само едната от двете гумички е скапана (горната) - каква гума да използвам?
    - ако се окаже че е перката - има ли начин да се поправи ?
    - ако не - какъв ще е ефектът ако я заклиня по някакъв начин да духа непрекъснато?

    Благодаря предварително на отзовалите се
    Daihatsu Terios ,Hyundai SF Classic, Suzuki Vitara Classic , Honda MTX 80 , ATV 200 cc (китайче) ,LZ4GG , GPS
    [url=http://my.flightmemory.com/pepsii][img]http://my.flightmemory.com/banner/pepsii.gif[/img][/url]

  • #2
    diavol koleda

    Мене ако питаш ако е перката и тя не е електрическа махни я и си намери от някоя морга ел.вентилатор и ще си решиш проблема хем като решиш да газиш из по дълбоки води ще можеш да си я изключиш абе по добре е с ел.вентилатор от колкото с каквито и да са там силиконови и др.перки
    ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
    тел.088четири 9едно9 4нула4
    -------------------------------------------------------

    Коментар


    • #3
      Подкрепям преждеговорившия.
      При всяко положение трябва да почнеш от капачката. Тя е клапан, виж да се движи леко без заяждане. Не знам каква ти е гумата, просто изрежи от маслоустойчива гума.

      Коментар


      • #4
        скромната ми практика ме навежда на същата мисъл - капачка. а и в дебелите книги пише - капачката се сменя на 2 год., заедно с антифриза, демек - консуматив;не че някой го прави. та така - тази просто я хвърли, изобщо не се пробвай да я "рециклираш" . във всеки магазин за яп. авточасти , най вече на симеон има капачки, и то не са скъпи. всички яп. авт. ползват еднакви капачки.
        Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
        http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
        http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

        Коментар


        • #5
          какво ще рече "позагрява повечко" прегрява ли?
          повечето японски машини май са с еднакви капачки... има ги на много места и едва ли са скъпи...

          да не те разочаровам, ама 800мл теч едва ли ще се отрази съществено на загряването...
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #6
            мерси!

            мерси на всички ... ами позагрява - значи че минава над средата на температурната скала - нещо което преди не се е случвало. Също -двигателя започва да вдига обороти - което по принцип го прави като загрее повече. Но НЕ е прегрявал. ще взема капачка още утре ... но както разбирам варианта перката да не духа достатъчно остава ...
            Daihatsu Terios ,Hyundai SF Classic, Suzuki Vitara Classic , Honda MTX 80 , ATV 200 cc (китайче) ,LZ4GG , GPS
            [url=http://my.flightmemory.com/pepsii][img]http://my.flightmemory.com/banner/pepsii.gif[/img][/url]

            Коментар


            • #7
              Re: мерси!

              Първоначално публикуван от pepsii
              ... но както разбирам варианта перката да не духа достатъчно остава ...
              от перката може да загрява само ако караш в задръствания, светофари и т.н.
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #8
                Re: мерси!

                Първоначално публикуван от LJ73
                Първоначално публикуван от pepsii
                ... но както разбирам варианта перката да не духа достатъчно остава ...
                от перката може да загрява само ако караш в задръствания, светофари и т.н.
                ами горе долу това е ефекта - да.
                може пък и да е комбинация - хем от капачката , хем новата перка не е ефективна като предишната ...?!
                Daihatsu Terios ,Hyundai SF Classic, Suzuki Vitara Classic , Honda MTX 80 , ATV 200 cc (китайче) ,LZ4GG , GPS
                [url=http://my.flightmemory.com/pepsii][img]http://my.flightmemory.com/banner/pepsii.gif[/img][/url]

                Коментар


                • #9
                  а радиатора читав ли е? да не задръстен с добавки против течове?
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от LJ73
                    а радиатора читав ли е? да не задръстен с добавки против течове?
                    радиатора е читав (виж по-горе) - като го слагах го промих доста основно ...
                    Daihatsu Terios ,Hyundai SF Classic, Suzuki Vitara Classic , Honda MTX 80 , ATV 200 cc (китайче) ,LZ4GG , GPS
                    [url=http://my.flightmemory.com/pepsii][img]http://my.flightmemory.com/banner/pepsii.gif[/img][/url]

                    Коментар


                    • #11
                      А случайно перката да не е обърната обратно.

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от Plamen Isaev
                        А случайно перката да не е обърната обратно.
                        физически няма как (един блок е с шайбата отдолу) + духа накъдето трябва ...

                        ... но оценявам оригиналността на предположението!!!
                        Daihatsu Terios ,Hyundai SF Classic, Suzuki Vitara Classic , Honda MTX 80 , ATV 200 cc (китайче) ,LZ4GG , GPS
                        [url=http://my.flightmemory.com/pepsii][img]http://my.flightmemory.com/banner/pepsii.gif[/img][/url]

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от pepsii
                          Първоначално публикуван от Plamen Isaev
                          А случайно перката да не е обърната обратно.
                          физически няма как (един блок е с шайбата отдолу) + духа накъдето трябва ...

                          ... но оценявам оригиналността на предположението!!!
                          Това е съвсем реализуемо с обръщането на перката, ако се замислиш добре тя няма да духа наобратно, а ще си духа на където трябва, въпроса е че има специфичен профил като на самолетно крило и при обратно въртене дебита (въздуха който засмуква) е многократно по-малък . Това съм го виждал по много коли на които конструкцията на перката позволява обръщане и после се чудят защо загрява ама.... бъбреци, бъбреции-и-и
                          Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                          LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                          Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                          Коментар


                          • #14
                            най-доброто охлаждане е с директно зацепена перка към ремъка! Такава с ток нети трябва в никой случай... За загряването виж да неси я прегрял първо, защото границата от средата на датчика до прегряването е много малка...! Този модел според мене и според това което говорите тука е без налягане в системата! От там капачката трябва да е много обикновена, но неси поправяй старата... тва е пална глупост! Ако си забелязъл на повечето капачки на такава система на охлаждане пише 0,9 бара! Това значи, че при това налягане пружината се избутва и горещата вода отива във разширителя! Ако ти е скъсана някоя от гумичките направо иди си купи една капачка - те са толкова евтини, че ... А тази ако и смениш гумичката параметрите на налягането ( 0,9бара ) ще се промени напълно... Да неговорим, че капачки, термостати и т.н. се сменят на две години веднъж ако искаш сичко да е точно! Обяснение - амортизация на прожините от охлаждане и нагряване и т.н., но в България това се пренебрегва!
                            За тва дали си я прегрял ... при подгрято състояние слагаш един парцал отгоре и отвараш капачката! Парцала има за цел да нете опърли врелата вода ако избие... Ако има налягане при отварянето или капачката е повредено или в повечето случаи колата е духнала гарнитура! Ако радиатора не е пълен обаче допилваш и ако подадеш газ и нивото на водата се покачва(прелива) значи сменяш гарнитура!
                            4ао и успех!!!
                            Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                            Коментар


                            • #15
                              мерси Дини

                              мерси Дини за ценните съвети. не е прегряла. няма налягане при отваряне на топло. Освен това тя не загрява много - просто при светофари и задръствания - минава средата и стои там. като има по дълг участък пада до нормалното си състояние и това е...
                              Купих си капачка и я смених. Положението е същото. Вече съм сигурен че е перката защото съпротивлнието като я врътна на ръка е абсолютно същото при студен и загрят двигател. На Дайхатсуто , което е със същата система при загрят двигател едвам едвам се върти! Така че в събота ще я сваля да видя какво и що и в краен случай ще я зацепя директно.
                              Daihatsu Terios ,Hyundai SF Classic, Suzuki Vitara Classic , Honda MTX 80 , ATV 200 cc (китайче) ,LZ4GG , GPS
                              [url=http://my.flightmemory.com/pepsii][img]http://my.flightmemory.com/banner/pepsii.gif[/img][/url]

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X