Да се допитам и аз до колективния разум тъдява, повече глави мислят по-добре.
Ситуацията е следната - двигател 1.6 HDI 9HZ 109 катъра, турбината изобщо не се усеща да дава "ритник" преди 2500 оборота. Возих се на друга кола с такъв двигател и още от 1500-1800 оборота се усеща как дърпа солидно. При мен колата започва да върви чак след 2800 оборота.
Управлението на геометрията (която впрочем се движи напълно свободно) е с вакуумно активирано лостче, което се управлява от соленоид. До соленоида стига вакуум, след него до механизма на лостчето пак има вакуум - при палене прибира докрай, при рязко даване на газ докъм 3000 оборота реагира с известно закъснение - да кажем около 2 секунди, след което отпуска около сантиметър лоста.
Направих едно кръгче със запис на данните - вижда се как всеки път турбото реагира с голямо закъснение:
Турбината е рециклирана (така взех колата) - няма луфтове, не гори масло. ЕГР-а е изключен софтуерно и конектора му е откачен (пак така взех колата) - отначало съмненията ми бяха в него да е зациклил полуотворен, но предполагам щеше да има и други признаци.
За момента ми идват на ум три неща - датчика за налягането на турбото да не работи съвсем коректно и да отчита със закъснение или управляващия соленоид да се бъзика нещо; третото е при рециклажа на турбото да са използвали централна част за турбината чието управление на геометрията не е съвсем добре настроено - винта блокиращ хода на лоста има още около половин сантиметър с който да се увеличи хода му.
Приемам идеи всякакви?
Ситуацията е следната - двигател 1.6 HDI 9HZ 109 катъра, турбината изобщо не се усеща да дава "ритник" преди 2500 оборота. Возих се на друга кола с такъв двигател и още от 1500-1800 оборота се усеща как дърпа солидно. При мен колата започва да върви чак след 2800 оборота.
Управлението на геометрията (която впрочем се движи напълно свободно) е с вакуумно активирано лостче, което се управлява от соленоид. До соленоида стига вакуум, след него до механизма на лостчето пак има вакуум - при палене прибира докрай, при рязко даване на газ докъм 3000 оборота реагира с известно закъснение - да кажем около 2 секунди, след което отпуска около сантиметър лоста.
Направих едно кръгче със запис на данните - вижда се как всеки път турбото реагира с голямо закъснение:
Турбината е рециклирана (така взех колата) - няма луфтове, не гори масло. ЕГР-а е изключен софтуерно и конектора му е откачен (пак така взех колата) - отначало съмненията ми бяха в него да е зациклил полуотворен, но предполагам щеше да има и други признаци.
За момента ми идват на ум три неща - датчика за налягането на турбото да не работи съвсем коректно и да отчита със закъснение или управляващия соленоид да се бъзика нещо; третото е при рециклажа на турбото да са използвали централна част за турбината чието управление на геометрията не е съвсем добре настроено - винта блокиращ хода на лоста има още около половин сантиметър с който да се увеличи хода му.
Приемам идеи всякакви?
Коментар