Все съм си мислел, че двигателя е най-икономичен при достигане на работна температура, но Фронтерата на място дава 0.5 л/ч при 60-70 градуса, а щом приближи 90 градуса разхода се качва на 0.7 л/ч? Това е засичано многократно, защото всяка неделя след слизане от Ярема мотора си изстива и на първият светофар си е 0.5, но връщам ли се примерно от Тракия и мотора си е врял и хоп - 0.7! Ако това е нормално, да взема да разширя отвора в термостата и да направя тези 60-70 градуса постоянни, за да си джиткам с 4-5/100!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Оптимална температура на дизелов мотор?
Свий
X
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
Ако се чудиш как да си докараш разправии - действай. Аз не бих пипал нищо по охладителна система, която работи нормално.
ПП: И не на последно място - разход на час е разход на място. Дори да предположим че компютъра показва вярно (надали), разхода в движение няма нищо общо с часовия разход на място. Нали го ползваш да се движиш, не да се топлиш?Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
Отскромен опит с дизели - старичките вървят по-студени,новите малко топлички.
Ако твоето е в границите мислени от инжинерите ммммммм след доработка или кандидатствай за работа при тях или не “ПОДОБРЯВАЙ’ нищо по охладителната.
Пиша ти го като човек който на бензинка е сложил диод на датчика за перката та да включва по-рано и е сменил термостата с 5 градуса по-студен.Е мислена да върви не топла ми гореща и скапва кабели и гарнитура на главата та я ПОДОБРИХ преди 2 петилетки и повече,върви......да ми се чудиш какъв съм гений.
На дизел най-много да му сложа допълнителен радиатор на маслото,д му прегледам/сменя термостат,помпа и радиатор ма да го карам студен с идеята,че не харчи АБСОЛЮТНО НЕ.По морските дизели караме масла за студени дизеляци,че като я спра на място може и 6 часа да чука на 600 оборота / ловиш риба или влачиш с 5 км/ч /,но там са леко по-яки моторите и мислени за целта,не чакаш на въздух в радиатора ми на студена вода в топлообменник с размер на краката ти.
С 2 думи - ЗАЕБИTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
Забравих - ако те влече, сложи му малко по-студен термостат. В оригинал например на терано е 88 градуса. Аз съм с 82 градусов. Ама това на едното, дето лятото повдига стрелката, макар и далеч от червеното. Другото гато загрее стрелката се гипсира в едно положение и почти не мърда, та изобщо не съм и милил такива интервенции - взех му оригинален термостат по номер, изваден през VIN-а, и толкоз.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
Температурата трябва да е постоянна. Щом се променя в движение нещо по кошницата не е сосвет.И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
От всичките ми наблюдения и сравнения между марки и модели съм останал с впечатлението, че само при опелите стрелката варира нагоре-надолу, в зависимост от моментното състояние на автомобила. То не бяха астри, вектри и други. При всички тези, температурната стрелка ходи там, където й каже компютъра в дадения момент. Обаче съм запомнил едно - температурната стрелка на японски автомобил мине ли средата - има проблем.
Коментар
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
Изобщо казано, двигателят трябва да работи както е проектиран, но в наблюдението на Edo има нещо интересно.
Ако на загрял двигател се е вдигнал разходът на празен ход, това може да означава проблем с плътността или хлабините на клапаните или проблем с мазането.
Друга, съвсем легитимна причина за покачване на разхода на празен ход на загрял двигател е задействането на охладителната перка (с виско или с ел. муфа или с реленце ако е електрическа). Това си товари осезаемо двигателя.
Това всичко ако изобщо показанието за разход е толкова точно, че да му се вярва. А то на повечето коли не е.
Коментар
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
За Фронтера има термостати 80-85 и 90-96 или 93 не помня.Миналата година си играх сложих 85.Датчика или датчиците трябва да са в комплект с термостата да отговарят на неговите температурни режими.Има много ментета ,дори маркови.Аз уцелих на третия път.Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
Коментар
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
Аз пък си мисля, че докато е студен може оборотите му са по-ниски, щото работи стегнато. Като затопли на същите обороти ли работи?За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
Коментар
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
Точно защото не ми изглежда логично това пуснах темата! Явно наистина нещо почва да товари мотора при загряване, но не са перките - те са електрически и се чуват. Естествено това за икономията беше иронично, не бих променил нищо сериозно по двигателя, но по-студен термостат е вариант и може да се пробва - даже май имам някакъв патрон на 82 градуса!
П.П. Оборотите на празен ход са бетон!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнениеТемпературата трябва да е постоянна. Щом се променя в движение нещо по кошницата не е сосвет.
Коментар
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
Моите всичките мърдат,някои от тях по десетина години и горница.
Японеца кефи - всичките нормални показатели са ги направили в средата и нищо не шава ма и не съм я напъвал още,все нещо и липсва.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнениеМоите всичките мърдат,някои от тях по десетина години и горница.
Японеца кефи - всичките нормални показатели са ги направили в средата и нищо не шава ма и не съм я напъвал още,все нещо и липсва.
Не знам колко мога да вярвам на диагностиката. Но според мен стрелката умишлено е закотвена да не мърда от средата.
Имам и старо бензиново Рено Лагуна. На него стрелката му е доста шавлива. Ясно виждам кога отваря термостата, включва перката и т.н.
Nissan Terrano 2,7 TDI
Коментар
-
От: Оптимална температура на дизелов мотор?
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеСамо ако не използваш "парното" на автомобила. Срещат се технически изправни моторетки, които при студено време и работа на празен ход с пуснато отопление, изстиват...За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар