Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Свети лампата за масло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Свети лампата за масло

    Имаме на работа един бус мерцедес спринтер 316 2002 година. По табло е на 717000км вече, и незнайно колко върнати. Миналата година започна да свети лампата за масло и проблема се оказа в датчика за ниво и налягане, беше пробил и омасляваше през буксата. Смених го и се оправи проблема. Сега започна да премигва лампата при натоварване, на по-високи обороти и горещо време. Угасва след като върна газта и минат 10-15 секунди. Подавам ли газ и да поддържам 90-100км/ч свети минута/две и огасва за малко и пак светва толкова. На ниски обороти не свети. Също и в по-хладно време не свети, примерно нощем и рано сутрин като се кара.
    Съмняват ме лагерите на коляновия вал че са заминали или да има проблем с маслото. Караме си го с репсол 10 W 40 от години наливно от варел. Стана загадка този бус за мене.

  • #2
    От: Свети лампата за масло

    че харчи си харчи,няма и да питам.Забележи кога светва обаче - като маслото е на макс на щеката или като е под средата.

    Мерцедес за дадени мотори имаха бюлетин да се дьржи маслото на макс.Не казвам,че моя мотор е сьщия,че даже и подобен не е,не твьрдя,че ми е много читав мотора,но на осмак М119 5 литровия като го подкарам с около 220 за повече от 2-3 минутки из баира кьм Вегас и ми светка лампата за маслото ако е под средата,масло Мобил 5-50,хич не го и врьщам и за сега дьржи,ако избие бутало от блока ще пиша пак
    Последно редактирано от BENZBOSS; 27-07-16, 20:11.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      От: Свети лампата за масло

      Подобен проблем имаше колегата jeko47, но с бензинов Голф 3.
      Ако види темата може и да пише по-подробно.

      Мисля че ще е добре пак да смените датчика с некъв читав, и ако пак прави същия номер, тогава се мисли по проблема.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #4
        От: Свети лампата за масло

        Датчик или маслената помпа. Манометъра ще си каже.Само предполагам.

        Коментар


        • #5
          От: Свети лампата за масло

          Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
          Подобен проблем имаше колегата jeko47, но с бензинов Голф 3.
          Ако види темата може и да пише по-подробно.

          Мисля че ще е добре пак да смените датчика с некъв читав, и ако пак прави същия номер, тогава се мисли по проблема.
          Пиша При мен го прави при добре загрял мотор в жегите.Охладителната система е изправна.Карам си по магистралата от София към Ботевград , спазвам си ограничението от 140 и преди тунела , като паднат оборотите под 2800 светка лампа и пищи зумер.При ускоряване няма проблем.Svjokera ми е приготвил оригинален датчик.С Куздов са мерили преди време налягането - всичко нормално.До седмица ще знам , дали е от датчика.
          Иво е прав.Просто трябва манометър с достатъчно дълъг маркуч и да се тества на ход този Мерцедес.
          Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

          Коментар


          • #6
            От: Свети лампата за масло

            Първоначално публикуван от ivo-police Преглед на мнение
            Манометъра..............
            Много си прав за манометъра ама точно на това как се мери с манометър не е истина! Датчик като на нормалните коли няма а тапата за проба с манометър е навряна под виското на перката.

            Коментар


            • #7
              От: Свети лампата за масло

              Точно при достатъчно добре загрял мотор става. Маслото е на 3/4. Понякога като е на макс ми пищи че е много. Пък и пробега на мотора не е малко. Имаме съмнение и за вкарване на малко антифриз, понеже си го губи по малко, но няма видими течове. До миналата година грееше буса, докато не текна радиатора доволно и не сложих нов. От както съм сложил нов си държи нормална температура. Само че вече втора година парно няма буса на място. Когато е в движение си духа топло. От там съдя че надува в охладителната система. Имаме малко опит с 313, където често пукат глави и издухват гарнитури. Имаме един бус хвърлен така заради спукана глава. А две глави купувахме, тествахме и връщахме, защото се оказаха и те спукани. А докато се извади главата е голяма мъка с ваденето на дюзите. На този въпросния 313, като го отварях спуканото е точно около дюзата. Отгоре изрязах дюзата за да извадя капака и да развия главата. След това на пробата е оказа че няма нужда да вадя дюзата.
              Предполагам че този бус може вече да е милионник. Във фирмата са го вземали на 200 000км, преди 7 години и има навъртени 500 000км при нас. Не вярвам предишния собственик за 7 години да е навъртял само 200 000км.
              Лагерите на коляновия вал ще ги сменя сравнително лесно, но проблема е че сегментите също са за смяна, а не ми се занимава.
              Масло си харчи около литър на 10 000км. Понякога се кара с ремарке (от доста време не е каран) харчеше с ремаркето повече масло.

              Коментар


              • #8
                От: Свети лампата за масло

                Нищо не е литьр на 10 000

                Антифриза и той може да е проблем,но ще си проличи в маслото.Така са ми пищяли дизели но вьтре е имало поне по 1/3 от литьра на 5 литра масло да речем,като го точиш излиза пресечено.

                Не е това
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #9
                  От: Свети лампата за масло

                  Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                  че харчи си харчи,няма и да питам.Забележи кога светва обаче - като маслото е на макс на щеката или като е под средата.

                  Мерцедес за дадени мотори имаха бюлетин да се дьржи маслото на макс.Не казвам,че моя мотор е сьщия,че даже и подобен не е,не твьрдя,че ми е много читав мотора,но на осмак М119 5 литровия като го подкарам с около 220 за повече от 2-3 минутки из баира кьм Вегас и ми светка лампата за маслото ако е под средата,масло Мобил 5-50,хич не го и врьщам и за сега дьржи,ако избие бутало от блока ще пиша пак
                  Моя абсолютно същото, та дори и сменях датчик, но след това разбрах.....
                  ТЛК 80 4,2ТД-95г

                  Коментар


                  • #10
                    От: Свети лампата за масло

                    По начало му, на чисто нова сглобка, какъв вискозитет препоръчват?
                    Малко с малък вискозитет ми се струва, на тоя спринтер на 800к с 10w40, все пак има износване на триещите се части и самата сгобка вече е друга, но зависи по начало, какво му препоръчват..
                    Слагате манометъра и следите, какво става с налягането с увеличение на температурата, при голяма шега, маслото придобива вид на вода и от там идват тези проблеми, но когато е с по-голям вискозитет, това се случва, но в по-малки мащаби..
                    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                    Honda Dominator 650
                    088ЧЧ93979-->Борис
                    0878956Ч38-->Борис

                    Коментар


                    • #11
                      От: Свети лампата за масло

                      Това с манометъра ми е ясно. Днес се обаждах в мерцедес да запиша час за диагностика. Казаха ми че не можели да закачат манометър, но да го закарам да го погледнат. Диагнозата е ясна. Ма шефа се ослушва и не купува нови дръгели

                      Коментар


                      • #12
                        От: Свети лампата за масло

                        Абе Мерджана врътнал 1 милион км. , вие се надате на некачествен датчик и тънко масло ....Ако може и само с маслен филтър да се размине ...ехххх....
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Свети лампата за масло

                          Абе лепете едно черно тиксо на лампата, и карайте.
                          То е мерцедес, не се чупи от разни светещи лампи.
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Свети лампата за масло

                            Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                            Сега започна да премигва лампата при натоварване, на по-високи обороти и горещо време. Угасва след като върна газта и минат 10-15 секунди. Подавам ли газ и да поддържам 90-100км/ч свети минута/две и огасва за малко и пак светва толкова. На ниски обороти не свети. Също и в по-хладно време не свети, примерно нощем и рано сутрин като се кара.
                            .
                            Гледам ,че доста "боб" вече е разхвърлян и няма да е голям проблем да се включа за "спорта".
                            Ако е вярно твърдението ,че на ниски обороти не свети лампата излиза ,че модела е с два контролни датчика за налягането и този за високото налягане при зададени обороти отчита не достатъчно налягане в системата. За конкретния автомобил лечението е 20W50 лятото и 10W40 зимата, което в предвид километрите е напълно нормално.
                            Що се отнася за смяната на лагерите на коляновия вал,че ставало лесно съм малко скептичен гледайки от "моята камбанария",но не искам да задълбаваме.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Свети лампата за масло

                              Според мен няма логика проблема да е от износен двигател, на такъв първо почва да му пресветва лампата на ниски обороти няма логика на ниски обороти мас. помпа да смогва да компенсира пропуските на масло а на високи когато дебита и е много по голям не.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X