От години не бях карал лека кола, но преди няколко месеца се върнах към старата си любов - Ауди.
Купих едно сравнително запазено A6 3.0 TDI 4f, avant, quattro с DPF. Покрай профилактиките, ъпдейти и т.н. един от специалистите, при които ходих -
kpematop от ауди форума гледа времевите корекции на дюзите и каза, че поне 4 от шестте били "чао". Виждам, че има опит и му се доверявам, но един друг инженер, на който също имам вяра ми каза, че времевите корекции не са чак толкова големи. Опитвам се да разсъждавам по въпроса какво точно означават и колко би могла да е нормата... дали има писано някъде по въпроса?
Ако двигателят работи на 1000 оборота това означава, че всеки цилиндър пали 1000/(60 сек. * 2 оборота) или ~8 пъти на секунда. Така целият такт на нагнетяване и детонация е 1/8 = 0,12 сек. или 120 милисекунди. При 3000 оборота това време е 40 ms.
През част от това време дюзата впръсква гориво в цилиндъра (не знам каква част от времето, освен това е възможно да впръска гориво не само веднъж). Корекцията, ако е отрицателна означава, че ЕКУ-то намалява времето на впръскване, а ако е положителна - значи го увеличава. Това съответно значи, че в първият случай дюзата пуска прекалено много гориво (за това ЕКУ-то ограничава времето), а във вторият, че дюзата пуска малко гориво (за това ЕКУ-то увеличава времето). Или казано "по нашенски" - в първият случай дюзата пикае, а във вторият - запушена е.
Ето част от лога на теста на моите дюзи - слагам само тази с най-голяма корекция (отрицателна)
14:06:09 Group 075: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 4
-36.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1 (ниско)
-18.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2 (средно)
-14.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3 (високо)
Ако сметката по-горе е вярна това означава, че дюзата е отворена за 1/3 по-кратък интервал отколкото би била при нулева корекция.
Трябва да допълня, че нямам "стандартна симптоматика" за проблеми с дюзите - двигателят не тресе, не пуши, пали лесно, няма грешки и т.н. Разходът е около 9-9,5 смесено, което е малко повечеко според мен.
Ето и въпросите:
1. Правилно ли разсъждавам за времевите корекции?
2. Корекцията, която имам на Cylinder 4 прекалена ли е? Подобни, но по-малки корекции имам и на още 3 цилиндъра.
3. Ако този разход е висок - възможно ли е да е следствие на този проблем с дюзите?
Купих едно сравнително запазено A6 3.0 TDI 4f, avant, quattro с DPF. Покрай профилактиките, ъпдейти и т.н. един от специалистите, при които ходих -
kpematop от ауди форума гледа времевите корекции на дюзите и каза, че поне 4 от шестте били "чао". Виждам, че има опит и му се доверявам, но един друг инженер, на който също имам вяра ми каза, че времевите корекции не са чак толкова големи. Опитвам се да разсъждавам по въпроса какво точно означават и колко би могла да е нормата... дали има писано някъде по въпроса?
Ако двигателят работи на 1000 оборота това означава, че всеки цилиндър пали 1000/(60 сек. * 2 оборота) или ~8 пъти на секунда. Така целият такт на нагнетяване и детонация е 1/8 = 0,12 сек. или 120 милисекунди. При 3000 оборота това време е 40 ms.
През част от това време дюзата впръсква гориво в цилиндъра (не знам каква част от времето, освен това е възможно да впръска гориво не само веднъж). Корекцията, ако е отрицателна означава, че ЕКУ-то намалява времето на впръскване, а ако е положителна - значи го увеличава. Това съответно значи, че в първият случай дюзата пуска прекалено много гориво (за това ЕКУ-то ограничава времето), а във вторият, че дюзата пуска малко гориво (за това ЕКУ-то увеличава времето). Или казано "по нашенски" - в първият случай дюзата пикае, а във вторият - запушена е.
Ето част от лога на теста на моите дюзи - слагам само тази с най-голяма корекция (отрицателна)
14:06:09 Group 075: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 4
-36.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1 (ниско)
-18.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2 (средно)
-14.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3 (високо)
Ако сметката по-горе е вярна това означава, че дюзата е отворена за 1/3 по-кратък интервал отколкото би била при нулева корекция.
Трябва да допълня, че нямам "стандартна симптоматика" за проблеми с дюзите - двигателят не тресе, не пуши, пали лесно, няма грешки и т.н. Разходът е около 9-9,5 смесено, което е малко повечеко според мен.
Ето и въпросите:
1. Правилно ли разсъждавам за времевите корекции?
2. Корекцията, която имам на Cylinder 4 прекалена ли е? Подобни, но по-малки корекции имам и на още 3 цилиндъра.
3. Ако този разход е висок - възможно ли е да е следствие на този проблем с дюзите?
Коментар