Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Времеви корекции на впръскване на дюзите TDI

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Времеви корекции на впръскване на дюзите TDI

    От години не бях карал лека кола, но преди няколко месеца се върнах към старата си любов - Ауди.
    Купих едно сравнително запазено A6 3.0 TDI 4f, avant, quattro с DPF. Покрай профилактиките, ъпдейти и т.н. един от специалистите, при които ходих -
    kpematop от ауди форума гледа времевите корекции на дюзите и каза, че поне 4 от шестте били "чао". Виждам, че има опит и му се доверявам, но един друг инженер, на който също имам вяра ми каза, че времевите корекции не са чак толкова големи. Опитвам се да разсъждавам по въпроса какво точно означават и колко би могла да е нормата... дали има писано някъде по въпроса?

    Ако двигателят работи на 1000 оборота това означава, че всеки цилиндър пали 1000/(60 сек. * 2 оборота) или ~8 пъти на секунда. Така целият такт на нагнетяване и детонация е 1/8 = 0,12 сек. или 120 милисекунди. При 3000 оборота това време е 40 ms.

    През част от това време дюзата впръсква гориво в цилиндъра (не знам каква част от времето, освен това е възможно да впръска гориво не само веднъж). Корекцията, ако е отрицателна означава, че ЕКУ-то намалява времето на впръскване, а ако е положителна - значи го увеличава. Това съответно значи, че в първият случай дюзата пуска прекалено много гориво (за това ЕКУ-то ограничава времето), а във вторият, че дюзата пуска малко гориво (за това ЕКУ-то увеличава времето). Или казано "по нашенски" - в първият случай дюзата пикае, а във вторият - запушена е.

    Ето част от лога на теста на моите дюзи - слагам само тази с най-голяма корекция (отрицателна)

    14:06:09 Group 075: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 4
    -36.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1 (
    ниско)
    -18.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2 (
    средно)
    -14.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3 (
    високо)

    Ако сметката по-горе е вярна това означава, че дюзата е отворена за 1/3 по-кратък интервал отколкото би била при нулева корекция.
    Трябва да допълня, че нямам "стандартна симптоматика" за проблеми с дюзите - двигателят не тресе, не пуши, пали лесно, няма грешки и т.н. Разходът е около 9-9,5 смесено, което е малко повечеко според мен.

    Ето и въпросите:
    1. Правилно ли разсъждавам за времевите корекции?
    2. Корекцията, която имам на Cylinder 4 прекалена ли е? Подобни, но по-малки корекции имам и на още 3 цилиндъра.
    3. Ако този разход е висок - възможно ли е да е следствие на този проблем с дюзите?
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

  • #2
    От: Времеви корекции на впръскване на дюзите TDI

    По принцип, пръскат почти всички дизели, по-новичките, де, по над 1 път, някои стигат до 5-6 пилотни впръсквания, след и преди основното, предимно за до изгаряне и за екология.
    Логиката ти би трябвало да е правилна, но за съжаление, щом намаля времето, реално има увеличаване, износване я на разпръсквачи, я на канали и пуска много гориво, та затова прави корекция, но с добавка няма да се оправи, няма как да се свият отворите, просто свалете дюзите и ги дайте за стенд, там би трябвало да ви кажат най-коректно, дали е нормално или не В София сте, близо ви е и Супер Дизел и Дизел Центъра
    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
    Honda Dominator 650
    088ЧЧ93979-->Борис
    0878956Ч38-->Борис

    Коментар


    • #3
      От: Времеви корекции на впръскване на дюзите TDI

      Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
      По принцип, пръскат почти всички дизели, по-новичките, де, по над 1 път, някои стигат до 5-6 пилотни впръсквания, след и преди основното, предимно за до изгаряне и за екология.
      Разделянето на основното впръскване на части е само до някъде заради екология. Особено предвпръскването е предимно за намаляване на шума, иначе ще работят като дизелов мерцедес от преди 30 години.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        От: Времеви корекции на впръскване на дюзите TDI

        Поразтърсих се малко и открих едно сравнително ясно обяснение и "норма":
        http://www.kolektori.eu/piezo-inzhektori-bosch.html
        Така погледнато вече ми е ясно, че тази дюза е за ремонт, а още 3 вървят по нейният път. Да - в София има къде да се отиде и мисля да отделя време след празниците.
        Всъщност това, което ме интересуваше беше каква е нормата за добра дюза:
        В ниските налягания - от -45ms до +45ms
        във високите налягания - от -15ms до +15ma
        Suzuki GSXR
        VW Touareg
        Mitsubishi Pajero II

        Коментар


        • #5
          От: Времеви корекции на впръскване на дюзите TDI

          Нищо и няма на дюзата ,като аргумент малко копи от техническата документация, не е ежк.
          Measure

          Try to reproduce the customer complaint so that it can be clearly assigned to this TPI. The following repair must only be carried out, if all the criteria (model/type, chassis number, engine/gearbox code, PR number(s), software version, code etc. ) match exactly. Otherwise this solution won't work and repeat repairs may be necessary. In such a case, we may reject the warranty claim and redebit the parts.

          Read the measured value blocks 72 - 77.

          3 values per measured value block appear there (for 300 bar, 600 bar, 1000 bar).

          Should the values be higher than minus -45 ms (example - 60ms) or

          on digit 2 be

          higher than minus -15 ms (e.g. 20ms),

          the needle attachment is worn and the injector is incorrect. To avoid repeat repairs, replace all 6 injectors.

          >>>> Observe the algebraic sign (minus) in measured value block 72-77 !!!!! <<<<<

          Warranty accounting instructions

          Service number/damage code/manufacturer: 2340/010
          Персонален поздрав за всички в народното събрание /Господ да ви убие,Аллах да ви вземе,Чумата да ви тръшне,Синовете ви зетьове да ви доведат.АМИН/

          Коментар


          • #6
            От: Времеви корекции на впръскване на дюзите TDI

            Когато корекциите са си в нормата, компютъра не показва проблем, ако адаптациите избягат извън границите, светва грешка adaptation limit suspended и нататък дрън брън кратко обяснение за какво става въпрос...

            Докато не излезе грешка е по добре да не се бута ))
            Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X