Имах теч на масло от гарнитурата на главата и свалих главата за да я сменя.Смених я,сглобих всичко по обратен ред,зацепих ангренажа и ремъка на помпата по фабричните белези,смених масло ,филтър,всички гарнитури (всмукателен /изпускателен/картер) ,маркучите за излишната нафта и нищо друго не съм пипал.Но след ремонта двигателя стана друг.Тресе,звука му се промени доста ( звучи като лада без ауспух) ,а преди ремонта се чуваше само приятно тракане на ГНП, и започна доста да пуши ( не се диша около него).Oт изчетеното от мрежата се оказа,че това е доста често срещан проблем след смяна на ангренажи - налагало се и "финна настройка на ГНП".Не съм много наясно с това,но двигателя е свален и е на 30км от Бургас.Вчера се опитах да направя "финна настройка" на помпата-развих болта на помпата,сложих индикаторния часовник ,докарах двигателя на белези и завъртях коляновия вал обратно на часовниковата стрелка докато стрелката не спря да се движи.После занулих уреда и започнах да въртя коляновия вал по посока на часовниковата стрелка докато не дойде пак на белезите (ГМТ).Показанието на уреда беше 0.52мм.Завъртях помпата на 0.95мм и я оставих така(в Autodata така пишеше),но разликата е никаква- отново същия отвратителен гърмящ звук и задушаващ пушек.Нищо общо със работата на двигателя преди ремонта.Според вас къде да търся проблема и какво още мога да направя? Имам приятел,който ще дойде след няколко дни да го погледне,но до тогава ми се иска сам (с ваша помощ ) да направя нещо.Благодаря ,ако някой помогне!

Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Свий
X
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
По принцип всички коли с такива помпи имат в коша на мотора или на самия мотор, лепенка с цифрите баш за тая центровка. Не е нужно да въртиш мотора напред и назад, още преди ГМТ почваш да гледаш индикатора и като стрелката спре(обръща посоката си на движение), от там отчиташ стойността докато дойде на белези. Авансатора не трябва да е дръпнат. Освен това, трябва помпата добре да се обезвъздуши, за да си регулира правилно аванса при работа. Успех.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Благодаря за мнението.
Цифрите ги намирам от Autodata -не са ми проблем.Но имам чувството,че индикатора не го монтирам правилно,защото казваш,че като спре стрелката трябва веднага да започне да се връща назад,а при мен има един празен участък,когато въртя коляновия вал,а стрелката е неподвижна.Нямам удължение с подходяща дължина за индикатора и изпровизирам като подлагам сачми от иглен лагер м/у индикатора и плунгера.Утре ще се заиграя повече с удълженията .Иначе авансатора (обогатителя) е прибран по време на центровката.
Meжду другото - двигателя е изваден от коша и смятам да го слагам на лодката си.
ето го:
Последно редактирано от stypkata; 01-03-16, 20:24.
Коментар
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Тоя долния белег на КВ ти ли го прави или си беше там? Отзад на маховика има белег за ГМТ но се гледа през едно прозорче на скоростите.
Ангренажното колело има навик да къса или разбива подобието на шпонка и ако се водиш по белега с разбита шпонка ще създава подобни ядове.
Коментар
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Там си беше долния белег на коляновия вал- някой е мацал с червена боя.Дали са фабричните белези не знам,но ми изглежда много неточно за положение на ГМТ.Знам за прозорчето,но двигателя в момента е без кутия .Ще се опитам да бръкна утре с тел през дупката на дюзата на 1-ви цилиндър за откриване на ГМТ,но трябва да се сваля целия всмукателен колектор,заедно с помпата и се отваря доста работа за една ГМТА и после докато сложа колектора,ремъка на ГНП и т.н. със сигурност валовече ще мръднат и ще избягам от ГМТ.Има ли друг начин за намирането и?
Последно редактирано от stypkata; 01-03-16, 20:59.
Коментар
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Има един малко глупав и неточен начин, но поне може да те ориентира дали има проблем с ангренажното колело.
Докарваш на белезите и сваляш ангренажа. После с твърд върток въртиш леко разпределителния вал наляво докато клапана подпре буталото и бележиш колко е мръднал от белега.Връщаш на белег и съвсем леко завърташ коляновия вал и отново горната процедура.На най малкото отклонение на разпределителния вал е ГМТ и виж дали тоя червения белег си съвпада.
Коментар
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Колело от разпред. вал сваляно ли е и гарнитурата колкото трябва ли е дебела? Това със съчмите по индикатора няма да стане.А тези простотии се правят от името на всички ни.
Даника
Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h
Коментар
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Това с ролките от иглен лагер няма да стане , защото отворът в помпата е 2,5мм , а резбата на индикатора 3мм.Трябва си специален инсрумент.
И това с бъркането през дюзата също няма да стане.Можеш да си демонтираш дюзата на четвърти цилиндър -върви паралелно с първи.Как се през бренера бърка -ти си знаеш.(Тоя мотор е предкамерен)
Много по-просто е да свалиш подгревните свещи и да въртиш мотора.В ГМТ се усеща едно "хлъцване".Бутайки леко напред-назад ще я усетиш съвсем точно ГМТ.И си бележи.С маркер.
Останалото , щом имаш Автодата , го изпълни според предписанието там.И ще стане.Ти се справи с реновия мотор , та този ли ще се опре.
Успех!Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Коментар
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Прецизно намиране ГМТ на предкамерен дизел може да намериш като напълниш цилиндъра с нафта през свеща. За да не пълниш целия обем, почваш да пълниш малко преди предполагаемата ГМТ. Набиваш плътно подходящ прозрачен маркуч и следиш покачването на водния стълб.
Преди да навиеш свеща, продухваш цилиндъра на стартер.
Коментар
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Белега на К.В се намира на външния капак на ангренажа и голямата шайба на ремака а горе е на зъбното колело на разпределителния вал (чертичка или точка) която съвпада със стреличката (или се вдига капака на клапаните и се гласи вала на кантар на 1 цилинър/работен )Помпата се зацепва на белези и при нужда след като запали се прави неохоимата корекция.Винаги преди да се правят опити да се запали мотора се превърта първо на ръка !Uaz 469 2.4 D MB
KTM 600 ROTAX
Hyundai Terracan 2.9 CRDI- 2 бр.
Иво 0 9 8 осем 9 4 4 2 седем 9
Коментар
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнениеКолело от разпред. вал сваляно ли е и гарнитурата колкото трябва ли е дебела? Това със съчмите по индикатора няма да стане.
Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнениеТи се справи с реновия мотор , та този ли ще се опре.
Успех!
С двигателя от Рено-то Вие се справихте.Аз само слушах и изпълнявах
Коментар
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Първоначално публикуван от stypkata Преглед на мнениеТочно заради това колело се обърка цялата работа(колелото на разпр. вал от страната на ГНП).....
Според мен се занимаваш излишно (ДВГ е в синхронизация), освен ако не е с образователна цел.
ГНП иска аванс. Мани тия индикатори и давай аванс докато почне да пали и работи нормално.
Коментар
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
След намирането на ГМТ разпределителният вал трябва да се постави точно.Имаш обяснение как в Автодата.При липса на спец. инсрумент се ползва парче винкел.Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Коментар
-
От: Проблем с дв-л Vw Polo 1.4D 92г
Днес пак се опитвах да направя центровка с индикатора .После го запалих лесно,заработи си нормално без пушеци и без ненормални звуци и се зарадвах,че най-сетне съм го докарал ,но следобяд без да променям нищо (само притегнах болтовете на главата ) пак старата песен- пуши,гърми през ауспуха ,звучи странно и се тресе целия :
Ето видео от сутринта:
http://www.dailymotion.com/video/x3vdx4j
a това е от следобеда:
http://www.dailymotion.com/video/x3vdxqg
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар