Старата Симсонка КР51 от 1965 решихме да я "тунинговаме" с едно електронно запалване на 12 Волта, но вуйчо като я поръчвал не обърнал внимание, че е за КР51/1 и КР51/2 демек след 1968 /от 1966 немците променят коляновия вал/. Диаметъра отпред е същия, шпонката пасва, но назад новия ротор е с по-голям конус и влиза по-дълбоко върху вала като опира накрая в статора. Явно ъгъла на конуса на вала след 1966 е по-голям! Немците препоръчват да сменим вала с по-нов, но на тях по-принцип морето им е до колене! Искам да попитам дали някой е имал подобен проблем и дали го е решил с втулка на коляновия вал - разликата в диаметъра отзад е към 2 мм? Дали това решение е добро, естествено при добро изпълнение/стругар? Доста хора се съмняват, че от вибрациите всичко ще се разбива/разцентрова?

Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Мнения за втулка на колянов вал?
Свий
X
-
От: Мнения за втулка на колянов вал?
На шпонката се разчита за центроване на магнета. Самото удържане на сглобката мястото си става от заклинване на конусите един в друг. При добра сглобка върху шпонката почти няма усилие.
Предвид натоварването бих разнитил стария конус и занитил на новия магнет. Следва масово балансиране.
Коментар
-
От: Мнения за втулка на колянов вал?
НА снимката "новия" магнет ми изглежда с друг вътрешен диаметър на магнитите, спрямо стария. Ако роторната част на новия е с различен вътрешен диаметър от този на стария магнет то индукцията ще е толкова малка, че нищо няма да стане. Т.е. присаждането се обезсмисля. Ако и вътрешната част подменяте - О. К.
Коментар
-
От: Мнения за втулка на колянов вал?
Благодаря за отговорите колеги! Вече две мнения за използването на стария център, но дали ще може да се разстърже точно новия ротор та да не бие? Това ми беше първоначалната идея, но ме наплашиха, че няма да стане добре!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Мнения за втулка на колянов вал?
Трябва да се проверят двата маховика заедно със статорите дали съвпада пресичането на магнитното поле спрямо канала на шпонката.Образно казано,единият статор е с чукче разположено но 10 часа,а новият е със четец който е примерно на 5 часа,ако маховикът е изместен нанякъде,няма да има ток във силовата верига,на останалите консуматори ще има напрежение.
Трябва да се обърне сериозно внимание на това при евентуална стругарска намеса.Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
-
От: Мнения за втулка на колянов вал?
Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнениеТрябва да се проверят двата маховика заедно със статорите дали съвпада пресичането на магнитното поле спрямо канала на шпонката.Образно казано,единият статор е с чукче разположено но 10 часа,а новият е със четец който е примерно на 5 часа,ако маховикът е изместен нанякъде,няма да има ток във силовата верига,на останалите консуматори ще има напрежение.
Трябва да се обърне сериозно внимание на това при евентуална стругарска намеса.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Мнения за втулка на колянов вал?
На снимките ми се вижда , че стария ротор е разглобяем , може и новия да се направи така , като се използва частта с конуса от стария , така ще докараш и центровката. Другия начин е да се направи по-голям отвор в новия , от стария да се престърже една втулка с конуса , която да се набие в правилната позиция в новия.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
От: Мнения за втулка на колянов вал?
Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнениеЦялата операция ми се вижда доста тежка(скъпа) и, ако не се налага аз не бих правил постъпки в такова направление. Нарича се безсмислен тунинг и даже няма да е ретро, или оригинално.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Мнения за втулка на колянов вал?
Междувременно лудите немци решиха все пак да ми пратят колянов вал от по-новите и пак ще падне цепене! Дано си пасне всичко, че нещо не съм убеден?!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Мнения за втулка на колянов вал?
Получих пълен комплект лагери+семеринги+гарнитури за целия двигател и сега се чудя дали да сменям здрави стари лагери с нови такива зорлем? Днес цепнах мотора и лагерите са си ток! Може би трябва да сменя само двата лагера на коляновият вал, че всичко по него да е ново? Дайте акъл да не потроша антиката, че само това ми липсва! Весела Нова Година!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Мнения за втулка на колянов вал?
Качеството не ме притеснява, а по-скоро стария корпус в който трябва да набивам новите лагери! Ето малко размазани снимки на нещата:
На последната снимка се вижда ясно колко по-навън стои ротора на новия вал спрямо стария колянов вал на по-горните снимки - поне 10мм!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар