Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнения за втулка на колянов вал?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мнения за втулка на колянов вал?

    Старата Симсонка КР51 от 1965 решихме да я "тунинговаме" с едно електронно запалване на 12 Волта, но вуйчо като я поръчвал не обърнал внимание, че е за КР51/1 и КР51/2 демек след 1968 /от 1966 немците променят коляновия вал/. Диаметъра отпред е същия, шпонката пасва, но назад новия ротор е с по-голям конус и влиза по-дълбоко върху вала като опира накрая в статора. Явно ъгъла на конуса на вала след 1966 е по-голям! Немците препоръчват да сменим вала с по-нов, но на тях по-принцип морето им е до колене! Искам да попитам дали някой е имал подобен проблем и дали го е решил с втулка на коляновия вал - разликата в диаметъра отзад е към 2 мм? Дали това решение е добро, естествено при добро изпълнение/стругар? Доста хора се съмняват, че от вибрациите всичко ще се разбива/разцентрова?
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0553.jpg
Прегледи:1
Размер:148.9 КБ
ID:6102248 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0554.jpg
Прегледи:1
Размер:118.6 КБ
ID:6102249Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0556.jpg
Прегледи:1
Размер:130.9 КБ
ID:6102250
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  • #2
    От: Мнения за втулка на колянов вал?

    Аз бих работил в посока да оформя втулка от старото, която да монтирам в разстърган отвор на новото.
    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

    Коментар


    • #3
      От: Мнения за втулка на колянов вал?

      На шпонката се разчита за центроване на магнета. Самото удържане на сглобката мястото си става от заклинване на конусите един в друг. При добра сглобка върху шпонката почти няма усилие.
      Предвид натоварването бих разнитил стария конус и занитил на новия магнет. Следва масово балансиране.

      Коментар


      • #4
        От: Мнения за втулка на колянов вал?

        НА снимката "новия" магнет ми изглежда с друг вътрешен диаметър на магнитите, спрямо стария. Ако роторната част на новия е с различен вътрешен диаметър от този на стария магнет то индукцията ще е толкова малка, че нищо няма да стане. Т.е. присаждането се обезсмисля. Ако и вътрешната част подменяте - О. К.

        Коментар


        • #5
          От: Мнения за втулка на колянов вал?

          Благодаря за отговорите колеги! Вече две мнения за използването на стария център, но дали ще може да се разстърже точно новия ротор та да не бие? Това ми беше първоначалната идея, но ме наплашиха, че няма да стане добре!
          Honda XL600LM, 1987
          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

          Коментар


          • #6
            От: Мнения за втулка на колянов вал?

            Трябва да се проверят двата маховика заедно със статорите дали съвпада пресичането на магнитното поле спрямо канала на шпонката.Образно казано,единият статор е с чукче разположено но 10 часа,а новият е със четец който е примерно на 5 часа,ако маховикът е изместен нанякъде,няма да има ток във силовата верига,на останалите консуматори ще има напрежение.
            Трябва да се обърне сериозно внимание на това при евентуална стругарска намеса.
            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

            Коментар


            • #7
              От: Мнения за втулка на колянов вал?

              Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
              Трябва да се проверят двата маховика заедно със статорите дали съвпада пресичането на магнитното поле спрямо канала на шпонката.Образно казано,единият статор е с чукче разположено но 10 часа,а новият е със четец който е примерно на 5 часа,ако маховикът е изместен нанякъде,няма да има ток във силовата верига,на останалите консуматори ще има напрежение.
              Трябва да се обърне сериозно внимание на това при евентуална стругарска намеса.
              Абсолютно си прав! Още от сега ми прави впечатление, че канала няма да върши работа в това положение - в ГМТ белега на маховика е на 5 часа, а белега на статора е на 11! Демек ще трябва обръщане на 180 градуса на едното от двете за да съвпаднат.
              Honda XL600LM, 1987
              Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
              Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

              Коментар


              • #8
                От: Мнения за втулка на колянов вал?

                На снимките ми се вижда , че стария ротор е разглобяем , може и новия да се направи така , като се използва частта с конуса от стария , така ще докараш и центровката. Другия начин е да се направи по-голям отвор в новия , от стария да се престърже една втулка с конуса , която да се набие в правилната позиция в новия.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #9
                  От: Мнения за втулка на колянов вал?

                  Цялата операция ми се вижда доста тежка(скъпа) и, ако не се налага аз не бих правил постъпки в такова направление. Нарича се безсмислен тунинг и даже няма да е ретро, или оригинално.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Мнения за втулка на колянов вал?

                    Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнение
                    Цялата операция ми се вижда доста тежка(скъпа) и, ако не се налага аз не бих правил постъпки в такова направление. Нарича се безсмислен тунинг и даже няма да е ретро, или оригинално.
                    Ами аз нямам принос за цялата тази бъркотия, вуйчо ми реши самостоятелно да си поръча ново запалване и сега се опитвам да му помогна! Вчера разгледах по-сериозно нещата и вече се убедих, че работата е почти невъзможна: освен стабилното закрепване към вала трябва да се осигури точно положение на турбината за охлаждането и правилно припокриване на новите статор и ротор които са доста различни по размери от оригиналните. Това уравнение с три неизвестни ми е ясно, че няма да го реша и затова се опитвам в момента да възстановя старата система.
                    Honda XL600LM, 1987
                    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                    Коментар


                    • #11
                      От: Мнения за втулка на колянов вал?

                      Междувременно лудите немци решиха все пак да ми пратят колянов вал от по-новите и пак ще падне цепене! Дано си пасне всичко, че нещо не съм убеден?!
                      Honda XL600LM, 1987
                      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                      Коментар


                      • #12
                        От: Мнения за втулка на колянов вал?

                        Получих пълен комплект лагери+семеринги+гарнитури за целия двигател и сега се чудя дали да сменям здрави стари лагери с нови такива зорлем? Днес цепнах мотора и лагерите са си ток! Може би трябва да сменя само двата лагера на коляновият вал, че всичко по него да е ново? Дайте акъл да не потроша антиката, че само това ми липсва! Весела Нова Година!
                        Honda XL600LM, 1987
                        Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                        Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                        Коментар


                        • #13
                          От: Мнения за втулка на колянов вал?

                          Щом нещата са дошли от Германия там нещата с качеството стоят доста по различно от при нас . Сменяй спокойно .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #14
                            От: Мнения за втулка на колянов вал?

                            Качеството не ме притеснява, а по-скоро стария корпус в който трябва да набивам новите лагери! Ето малко размазани снимки на нещата:
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0588.jpg
Прегледи:1
Размер:77.6 КБ
ID:5697425Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0589.jpg
Прегледи:1
Размер:72.4 КБ
ID:5697426Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0590.jpg
Прегледи:1
Размер:75.9 КБ
ID:5697427
                            На последната снимка се вижда ясно колко по-навън стои ротора на новия вал спрямо стария колянов вал на по-горните снимки - поне 10мм!
                            Honda XL600LM, 1987
                            Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                            Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X