Здравейте колеги,
Преди две седмици колата ми смеси масло с антифриз. Имаше загуба и на масло от около 1- 1.5 л ( три дена преди това маслото беше в нормата, не беше мърдало от половин година или по-то4но от когата и си купих колата, 6000 км изминат пробег за този период). Цвета на маслото си беше нормален ,леко тъмен с оглед на километрите, но нямаше и следи от примес( нито антифриз, нито пяна, нищо).Антифриза бе6е смесен с масло, сместа наподобяваше боза и беше до нивото на капа4ката. Колата вървеше и продължава да върви без никакви проблеми до ден днешен. След съвети със сервизи и майстори стигнах до заключението, че проблема е в топлообменника (алуминевото тяло, което е нали4но при моя модел Пасат 2002 В5 автоматик)и го смених в сервиз с чисто нов, като майсторите не са сменили антифриза а са про4истили по-голямата 4аст от маслото и са доляли 1 л антифриз, а в двигателя необходимото масло. От смяната до сега сам навъртял около 300 км и наблюдавам те4ностите. Антифриза е спаднал с около 1- 1.5 см и малко се е повишило нивото на маслото в него, но с около 0.5 см (което си личи при стояла кола когато маслото изплува отгоре. Маслото в мотора ми се струва, че е паднало съвсем леко(но приположение, че за половин година нищо ме притеснява леко). От скоро взе пак да ми свети лампи4ката за проверка на охладителната те4ност. Парното ми работеше когато пътувах на дълъг път, последните два дена не работи (карам само градско , къси интервали на ниски обороти). Смятам да прочистя охладителната течност. Има ли поводи да се самнявам в гарнитура, глава, блок и т.н. или да изчакам да сменя и да прочистя целия антифриз и тогава да анализирам ситуацията. Мерси за информацията предварително!!!
Преди две седмици колата ми смеси масло с антифриз. Имаше загуба и на масло от около 1- 1.5 л ( три дена преди това маслото беше в нормата, не беше мърдало от половин година или по-то4но от когата и си купих колата, 6000 км изминат пробег за този период). Цвета на маслото си беше нормален ,леко тъмен с оглед на километрите, но нямаше и следи от примес( нито антифриз, нито пяна, нищо).Антифриза бе6е смесен с масло, сместа наподобяваше боза и беше до нивото на капа4ката. Колата вървеше и продължава да върви без никакви проблеми до ден днешен. След съвети със сервизи и майстори стигнах до заключението, че проблема е в топлообменника (алуминевото тяло, което е нали4но при моя модел Пасат 2002 В5 автоматик)и го смених в сервиз с чисто нов, като майсторите не са сменили антифриза а са про4истили по-голямата 4аст от маслото и са доляли 1 л антифриз, а в двигателя необходимото масло. От смяната до сега сам навъртял около 300 км и наблюдавам те4ностите. Антифриза е спаднал с около 1- 1.5 см и малко се е повишило нивото на маслото в него, но с около 0.5 см (което си личи при стояла кола когато маслото изплува отгоре. Маслото в мотора ми се струва, че е паднало съвсем леко(но приположение, че за половин година нищо ме притеснява леко). От скоро взе пак да ми свети лампи4ката за проверка на охладителната те4ност. Парното ми работеше когато пътувах на дълъг път, последните два дена не работи (карам само градско , къси интервали на ниски обороти). Смятам да прочистя охладителната течност. Има ли поводи да се самнявам в гарнитура, глава, блок и т.н. или да изчакам да сменя и да прочистя целия антифриз и тогава да анализирам ситуацията. Мерси за информацията предварително!!!
Коментар