Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Горене, предварение - теория?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Горене, предварение - теория?

    То верно че кеф цена няма. Дерзай тогава. Успех.

    Коментар


    • #32
      До: Горене, предварение - теория?

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Веднага, щом имам нещо за пред хората ще го пусна за обсъждане.



      От къде ще дойде грешката? След като съм изключил и двата регулатора, то не се ли застопорява? Мойто е вързано директно на разпределителния вал, демек други предавки няма. Кажи по-подробно какво точно имаш в предвид?


      И това съм го мислил. Предимството е че ще има по-добро запалване на високи обороти. Даже и варианта "бобина-свещ" съм мислил. Но това мисля да пробвам на по-късен етап, ако преценя че си струва.
      Грешката: преди всичко, делкото е с много малък диаметър.
      Това значи, че датчикът (оптичен, хол) трябва да реагира точно на малки линейни премествания. А пък той...
      (температурен дрейф)
      (дрейф от захранващото напрежение, вкл. от пулсациите от алтернатора)
      (еластични колебания на самия датчик, от вибрациите)
      (луфт между него и РВ)
      (луфт на лагера на самото делко)
      (колебания между КВ и РВ - агренажът е доста еластичен)
      (замърсявания на ръбовете)
      За да ни усложни живота, делкото се върти с половината от скоростта на КВ, което удвоява грешката, приведена към ъгли на КВ.

      Това е тя проклетията на делкото...

      Коментар


      • #33
        До: Горене, предварение - теория?

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Грешката: преди всичко, делкото е с много малък диаметър.
        Това значи, че датчикът (оптичен, хол) трябва да реагира точно на малки линейни премествания. А пък той...
        (температурен дрейф)
        (дрейф от захранващото напрежение, вкл. от пулсациите от алтернатора)
        (еластични колебания на самия датчик, от вибрациите)
        (луфт между него и РВ)
        (луфт на лагера на самото делко)
        (колебания между КВ и РВ - агренажът е доста еластичен)
        (замърсявания на ръбовете)
        За да ни усложни живота, делкото се върти с половината от скоростта на КВ, което удвоява грешката, приведена към ъгли на КВ.

        Това е тя проклетията на делкото...
        Мдааа... за повечето неща не се бях замислил. Но все пак няколко са преодолими до някаква степен:
        (дрейф от захранващото напрежение, вкл. от пулсациите от алтернатора): филтрира се лесно, и евтино
        (луфт между него и РВ): В моя случай мисля че може да се елиминира в голяма степен, и зависи от конкретната конструкция. В някои случаи е непреодолим.
        (луфт на лагера на самото делко) това е лесно: сменя се. Ако е съчмен/ролков се слага такъв от висок клас. Хубавото е че не е скъп. Ако обаче е триещ се, е малко сложно.
        (колебания между КВ и РВ - агренажът е доста еластичен) могат да се елиминират при настройката и оптимизацията. Лошото е че след време се появяват отново.
        (замърсявания на ръбовете): Чистят се. Ако пък е индуктивен, а не Хол, проблема май отсъства.

        Но си прав, че датчик, четящ от коляновия вал е най-доброто решение. Те за това и така ги правят напоследък. Но и там има проблеми - захранването, замърсяването. Ако се броят зъби, при запалване трябва да се завърти пълен оборот на коляновия вал, за да се разбере къде да се подава искра (не че е кой-знае какво. А ако всичко се управлява от един компютър, той може и да прецени кога да пусне горивото. Иначе май има опасност от експлозии по гърнетата. Не че ще навредят кой-знае колко, но са неприятни). Което всъщност са все преодолими неща, но малко поусложняват и оскъпяват реализацията, когато не се правят серийно.

        Във всеки случай ме накара да се замисля по въпроса какво може да се направи в случая. Освен всичко останало, ако предположим че оставя и делкото, дори само за разпределител, по него може и да не се пипа абсолютно нищо. Ако пък е вариянта с 2 бобини, който да си призная и мен ме блазни , пак може всичко щатно да остане, просто с изключено захранване, а кабелите към свещите вместо към делкото, ще отиват до 2-те двойни бобини, които пък от своя страна могат и да се намерят на съвсем приемлива цена.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          До: Горене, предварение - теория?

          Здравей и от мен sparkybg.И аз съм се интересувал малко от Megasquirt та за това реших че това http://orionturbo.info/ може да ти бъде интересно.
          Още повече че въпросния disc не отказва да помага на експериментатори като теб доколкото знам.
          Специално за запалването незнам дали си обърнал внимание в сайта на мегаскуирт за системата edis която живее в доста фордове и може да се намери на поносима цена по моргите.
          Успех в начинанието.

          Коментар


          • #35
            До: Горене, предварение - теория?

            Мерси. Полезно е да се познаваш (макар и само on-line) с хора, дето поне донякъде се борят със същите неща.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #36
              До: Горене, предварение - теория?

              Разгледайте този линк на готов продукт - дано е от полза... http://www.hot-spark.com/
              VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
              SXS-Restorations 0886513079
              Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

              Коментар


              • #37
                До: Горене, предварение - теория?

                Това е просто електронно запалване. Имам си го и сега. И на нашия пазар има пуп варианти.

                Тук говорим за друго. Изобщо да елиминирам делкото, и да сложа компютър за запалването.

                ...някой ден.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  До: Горене, предварение - теория?

                  Колега, какво стана, заряза ли проекта?
                  Когато нямаме това, което ни трябва,
                  ни трябва това, което имаме!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Горене, предварение - теория?

                    Първоначално публикуван от misho5kov Преглед на мнение
                    Колега, какво стана, заряза ли проекта?
                    Никакво време не се отваря, за съжаление. Иначе ми е в главата. Конкретно, мойта джипка върви само на ниски, или само на високи обороти. В момента е оставена да върви на високи. По-добре е. Ама ми се ще да върви максимално в целия диапазон. Това ми е и целта.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Горене, предварение - теория?

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      ... Конкретно, мойта джипка върви само на ниски, или само на високи обороти. В момента е оставена да върви на високи...
                      Проклятие! Аналогичен случай с моята, от месец някъде. Проклето да е делкото, ще го махна, само да остане време!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Горене, предварение - теория?

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Проклятие! Аналогичен случай с моята, от месец някъде. Проклето да е делкото, ще го махна, само да остане време!
                        Ти си лесен. Можеш да си купиш ново делко, ако имаш желание. Или поне нови пружинки за центробежния регулатор. А за мойта нито знам какви пружинки (в смисъл, като качества - усилие и т.н.), нито пък могат да се намерят по магазините.

                        А в DAIHATSU - България хич не ща и да звъня - ще ги псувам после цял ден.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #42
                          До: Горене, предварение - теория?

                          да, ново делко, това е на две години и прави мизерия.

                          Дай да го измисляме това чудо, трябва ни само датчик за положение на КВ и МАП.

                          На маховика има с какво да бройкаме зъбите, само начална точка да измислим и ще потръгнат нещата.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Горене, предварение - теория?

                            Аз и MAP имам.Трябва само да се пригоди датчик за ГМТ на първи цилиндър, примерно. Това мислех някак да го взимам от щатното делко - демек от Hall сензора, с откачени вакууми и застопорен центробежен регулатор.

                            Другото е да набутам някакъв сензор при агренажния ремък - да чете от ролката на разпределителния вал. Може да се захване накакво зъбче там - допълнително, за някое положение на някой цилиндър.

                            Другото е системата с 2 бобини. Тогава - само маховик. Ако няма липсващ зъб, може да се пилне в единия край лекичко, и точно там да сложиме датчика. Няма да има други последствия. Това май е най-лесния вариант.

                            Въпроса е че не съм наясно с тия индуктивни датчици. Ако имаш някаква информация - сподели, моля! (В смисъл, захранване и четене - общите положения. Подробностите ще ги нагласиме някак - имам и осцилоскопи, и всичко)


                            ЪЪЪ, или да набутаме нещо още долу - при захвата на делкото, преди центробежния регулатор. Това обаче ще е строго специфично за всяко делко, ми се струва.
                            Последно редактирано от sparkybg; 11-03-09, 12:04.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #44
                              До: Горене, предварение - теория?

                              Няма нищо интересно в индуктивните - генерират ток, защото желязото пред тях мени магнитния поток на вградения магнит. Имам осцилограми в литературата, но те са близки до ума.

                              Една съществена досада - амплитудата зависи от скоростта, пропорционално. Т.е. получаваш около 0.2 волта на стартер и около 100 волта - при 6000 об/мин

                              Имам Самара, която щатно има дупки за такива. Но е с делко, и нея да я вземат дяволите. Версията с тези датчици е по-късна, и всъщност по-бъгава. Но е добра база за експерименти и съчинения по работещ двигател. Имам и датчиците.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Горене, предварение - теория?

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Няма нищо интересно в индуктивните - генерират ток, защото желязото пред тях мени магнитния поток на вградения магнит. Имам осцилограми в литературата, но те са близки до ума.
                                Да, въпроса е че не знаех дали им се пуска ток за подмагнитване, или си имат магнит вътре.

                                А това с променливата амплитуда - може да се направи с регулируем усилвател, управляван по максимална амплитуда. Демек, голяма амплитуда - ниско усилване, и обратно. На изхода ще се получи сигнал с що-годе еднаква амплитуда. Нещо като Auto Gain Control.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X