Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Поток на радиаторните перки!!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Поток на радиаторните перки!!!

    Абе спорим с шефа...доколкото съм чел, перките могат да 'произведат' поток от около 30-40км/ч...след това само пречат....а?

  • #2
    От: Поток на радиаторните перки!!!

    Не съм забелязал работещи перки да пречат на охлаждането в движение по скоро помагат... проблем е ако посоката на перката се обърне!
    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

    Коментар


    • #3
      От: Поток на радиаторните перки!!!

      При движение перката се върти от въздушната струя , не пречи чак толко. Някой луд трябва да я обърне за да духа срещу посоката на движение , тогава ще пречи.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #4
        От: Поток на радиаторните перки!!!

        Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
        Абе спорим с шефа...доколкото съм чел, перките могат да 'произведат' поток от около 30-40км/ч...след това само пречат....а?
        Ако перката е след радиатора, където й е мястото, няма как да пречи, независимо дали се върти или не. Там потокът е "убит" от радиатора. Освен това в двигателния отсек има разреждане заради отворите за отвеждане на въздуха, най-често към предното стъкло.
        От друга страна, перка пред радиатора винаги пречи при висока скорост. В авиацията има термин "флугиране", за изправяне на лопатите на пречещата перка успоредно на потока.

        Коментар


        • #5
          От: Поток на радиаторните перки!!!

          Въпроса по-скоро НЕ е дали пречи .... а че над 40км/ч перката не може да 'произведе' такъв поток, колкото естествения. Демек ако перките ти се включват над 60 примерно...не могат да ти помогнат...има друг проблем.

          Коментар


          • #6
            От: Поток на радиаторните перки!!!

            Ако перката се върти в посоката на потока(както е по принцип) няма никакъв проблем. Просто ако си спрял и перката се върти с 40км./ч., то ако с движиш със 100км./ч. тя ще се върти с горе долу 100км./ч.. Въздушната струя ще помага на мотора(на перката) и ще се достига по-голяма скорост на въртене. Това за електрическа перка, за другите не мога да кажа нищо.
            Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
            Телефон - в профила!

            Коментар


            • #7
              От: Поток на радиаторните перки!!!

              Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
              Въпроса по-скоро НЕ е дали пречи .... а че над 40км/ч перката не може да 'произведе' такъв поток, колкото естествения. Демек ако перките ти се включват над 60 примерно...не могат да ти помогнат...има друг проблем.
              Значи има друг проблем, не са виновни перките.
              ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

              Коментар


              • #8
                От: Поток на радиаторните перки!!!

                Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
                Въпроса по-скоро НЕ е дали пречи .... а че над 40км/ч перката не може да 'произведе' такъв поток, колкото естествения. Демек ако перките ти се включват над 60 примерно...не могат да ти помогнат...има друг проблем.
                Не знам за какво ви е спора, но по принцип перките се включват при ниски скорости на движение. При по-високите насрещния поток е достатъчен. Обикновенно на градско и работа на място в задръствания.
                Има разбира се две изключения. Първото е когато изкачваш стръмен наклон на по-ниска предавка и второто - при включен климатик.
                Не съм се замислял на колко км/ч отговаря потока на перките, но колкото и да е - помага.
                Случвало ми се е на служебна кола /бронирано Чероки/ специалисти от сервиз в София /само там ги карахме/ да обърнат посоката на въртене и колата загрява при нормални режими. Тогава едно, че перката "подпира" насрещния поток, второ "тегли" топлия въздух от около двигателя.
                сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                Коментар


                • #9
                  От: Поток на радиаторните перки!!!

                  Накратко казано шефа ти не е прав, колкото и да не му е приятно
                  Перката може и прави поток и с по-висока скорост от 40км./ч. без да пречи.А каква ще е скоростта на възд. поток зависи от това при каква скорост на въртене са конструирани лопатките, наклона им спрямо оста(ъгъл на атака), както и броя им.За да е по-високо к.п.д.-то на едно витло ъгъла на атака никога не е еднакъв по дължина на перката, защото към края обтичащия възд. поток става по-ламинарен и там к.п.д.-то се увеличава, затова там ъгъла намалява.Абе докато върха на лопатките не достигнат свръхзвукова скорост(краищата на витлото изминават по-голямо разстояние от частта близо до центъра) няма проблем!
                  И м/у другото в двигателния отсек има повишено налягане от постъпващия въздух, който навлиза в сравнително затворен обем, което не спомага охлаждането, затова се правят отвори през които да излиза, за да не пречи на новопостъпващата възд. струя
                  И още малко по въпроса-витло работи по-ефикасно, ако е в тръба, като колкото по-плътно е тя до върховете на лопатките, толкова ефекта е по-голям, затова не изхвърляйте дифузьора, около вентилатора
                  Това е съвсем накратко, но се надявам, че съм се изразил ясно

                  П.С. За да "онагледя" възд. поток със скорост от 40км./ч. мога да го сравня със скоростта на световния шампион на 100м. спринт-май е някъде там? Е-електрическата перка прави доста по-голяма скорост на потокаКойто е в добро здраве нека се затича, колкото може-вероятно ще стигне 30км./ч. и лесно ще направи сравнението, но може и по мързеливия начин-при скорост 40км./ч. си протегнете ръката навън, подръжте я и после си я подложете зад един. ел. вентилаторАко на някого му се смята да каже скоростта на Юсеин Болт, но съвсем на прима виста мисля, че скоростта на ел. вентилатор е около 70-80км./ч.Перката, която е с виско е с доста по-бавни обороти, затова пък диаметърът и е по-голям.
                  Последно редактирано от mbenz; 11-06-14, 13:03. Причина: допълнение
                  много автомати-слаби резултати!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Поток на радиаторните перки!!!

                    Колко поток дава - влез в сайта на SPAL, избери си някой средностатистически, виж му потока в секунда/минута/час, раздели го на площта, през която минава, и ще намериш скоростта на въздуха. Това дава перката при спрял автомобил. Колко дава в движение е малко по-друг въпрос. От къде нагоре започва да пречи - трети въпрос. Не е 40км/ч де. Това че от тая скорост нагоре рядко се включват перките е просто защото в общия случай потока е достатъчен за охлаждане без перка.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Поток на радиаторните перки!!!

                      На перките обикновено им се нормира въздушния дебит. Поглеждаме примерно тук (случайно избран вентилатор):
                      https://webstore.spalusa.com/content..._1586_SPEC.pdf
                      и като разделим дебита на площта на вентилатора и като оправим единиците ще получим скоростта на потока (приблизително).
                      1000 CFM е около 28 куб.м в минута. Диаметърът на това нещо е 300мм, а площта - около 0.28 квадратни метра. Това значи около 100м/минута или около 6 км/ч и това ако няма никакви пречки пред и зад вентилатора (радиатори примерно). Иначе е по-малко.

                      Не мога ей така от въздуха да си представя какъв е потокът на въздуха през радиатора, когато колата се движи, но трябва да е нещо между 1/3 и 1/10 от скоростта на самия автомобил. Т.е. при скорости 20-60км/ч да е съизмерима със скоростта, създавана от перката (като е включена). За да стане обаче потокът от перката пренебрежим, вероятно трябват по-високи скорости.

                      Изпробван факт (със стара кола с износен двигател и замърсен радиатор) при движение със 100-110км/ч на път без наклон, перката се включва и изключва, като работи примерно 1/5 от времето - явен признак че допринася съществено към охлаждането даже и при тази скорост.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Поток на радиаторните перки!!!

                        Тя освен с потока си, допринася и с вихрите около нея. А те близо до нея са си съвсем съществен фактор, поне на място. Какво става с въпросните вихри в движение, когато е отпред или отзад пак си е отделен казус.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Поток на радиаторните перки!!!

                          Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
                          ...не могат да ти помогнат...има друг проблем.
                          Отговора е "Да, има друг проблем"
                          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X