Предистория: двигател на пежо/ситроен 1.6 16V TU5JP4/NFU. Поради лошо разположение на катализатора, директно на изпускателния колектор, вертикално пред двигателя, идва момент в който гарнитурата 'прегаря' и почва да тече масло.

В очертаните области гарнитурата буквално почва да се рони и стичащото се от главата към картера масло почва да тече и навън.
В моя случай съм проверил: няма масло в антифриза, няма антифриз в маслото, в антифриза няма изгорели газове. Двигателя работи идеално, без никакви проблеми. Свещите са в идеално състояние.
Тези няколко капки масло на ден не са голям проблем, но все пак ми се иска да не тече.
И въпросите:
1. Задължителен ли е шлайф на главата преди слагането на нова гарнитура.
2. Болтовете се стягат с 20nM + 260 градуса. В сервизното пише да се премерят и ако са по-къси от 122.6 мм да се ползват старите. Но аз си мисля че болтове които се стягат на nM + градуси (особено толкова много) задължително се сменяват?
Всякакъв коментар ще ми е изключително полезен.
В очертаните области гарнитурата буквално почва да се рони и стичащото се от главата към картера масло почва да тече и навън.
В моя случай съм проверил: няма масло в антифриза, няма антифриз в маслото, в антифриза няма изгорели газове. Двигателя работи идеално, без никакви проблеми. Свещите са в идеално състояние.
Тези няколко капки масло на ден не са голям проблем, но все пак ми се иска да не тече.
И въпросите:
1. Задължителен ли е шлайф на главата преди слагането на нова гарнитура.
2. Болтовете се стягат с 20nM + 260 градуса. В сервизното пише да се премерят и ако са по-къси от 122.6 мм да се ползват старите. Но аз си мисля че болтове които се стягат на nM + градуси (особено толкова много) задължително се сменяват?
Всякакъв коментар ще ми е изключително полезен.
Коментар