Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна гарнитура на глава

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна гарнитура на глава

    Предистория: двигател на пежо/ситроен 1.6 16V TU5JP4/NFU. Поради лошо разположение на катализатора, директно на изпускателния колектор, вертикално пред двигателя, идва момент в който гарнитурата 'прегаря' и почва да тече масло.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1234.jpg
Прегледи:1
Размер:93.0 КБ
ID:6051653

    В очертаните области гарнитурата буквално почва да се рони и стичащото се от главата към картера масло почва да тече и навън.
    В моя случай съм проверил: няма масло в антифриза, няма антифриз в маслото, в антифриза няма изгорели газове. Двигателя работи идеално, без никакви проблеми. Свещите са в идеално състояние.

    Тези няколко капки масло на ден не са голям проблем, но все пак ми се иска да не тече.

    И въпросите:

    1. Задължителен ли е шлайф на главата преди слагането на нова гарнитура.
    2. Болтовете се стягат с 20nM + 260 градуса. В сервизното пише да се премерят и ако са по-къси от 122.6 мм да се ползват старите. Но аз си мисля че болтове които се стягат на nM + градуси (особено толкова много) задължително се сменяват?

    Всякакъв коментар ще ми е изключително полезен.
    Последно редактирано от Zarhi; 02-04-14, 11:29.
    Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
    Suzuki Grand Vitara 1.6
    LZ1ZPM

  • #2
    От: Смяна гарнитура на глава

    Не е задължителен шлайфа,но е силно препоръчителен.Представи си само,колко пъти е загрявана и истивала тази глава,температурни разширения,това онова,отделно при развиването,не може да се отпусне равномерно от всички болтове,и малко или много главата отдава.Най добре я дай да я пришлайфат леко,тъкмо хубаво ще се зачисти.За болтовете-при голямо стягане,болтовете са подложени на усукване/разстягане,ако намериш качествени,истински болтове по добре ги смени.Но определено старите са много по добри от някои ''нови'' ментаци.Успех в ремонта!
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

    Коментар


    • #3
      От: Смяна гарнитура на глава

      Главата се мери и ако е права няма нужда от шлайф. Обаче сега е момента за припасване на клапаните и нови гумички.
      Премери болтовете един по един и ще видиш колко различни са един от друг По-добре нови. И не е катализатора виновен-и такива без катализатор там протичат...
      Калин Владов,09РСПБЗН

      Коментар


      • #4
        От: Смяна гарнитура на глава

        Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
        Главата се мери и ако е права няма нужда от шлайф. Обаче сега е момента за припасване на клапаните и нови гумички.
        Премери болтовете един по един и ще видиш колко различни са един от друг По-добре нови. И не е катализатора виновен-и такива без катализатор там протичат...
        Съгласен.Само за шлайфането - мериш, не мериш, я си я занеси да си я пипнат леко и тамън ще ти направят и клапаните.
        Всеки трети е шести

        Коментар


        • #5
          От: Смяна гарнитура на глава

          За мой късмет сваляне на главата не се наложи. Демонтирах компресора, алтернатора и хидравличната помпа, както и стойките им. Всичко беше здраво оплескано с масло и кал. В последния момент ми хрумна все пак да видя откъде тече. Измих блока отпред със спрей за обезмасляване и водоструйка, запалих да загрее и изненада.... Тече от уплътнението на картера.

          Как точно въздушната струя успява да качи това масло нагоре до главата си остава мистерия.
          Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
          Suzuki Grand Vitara 1.6
          LZ1ZPM

          Коментар


          • #6
            От: Смяна гарнитура на глава

            А дали е така? Дали не тече И оттам? Да тече масло както си го описал в началото, не е новина за Пежо/Ситроен бензин. Но така или иначе ще започнеш с картера..))

            Коментар


            • #7
              От: Смяна гарнитура на глава

              Двигателя работи близо 3 часа само на акумулатор. При свалени хидр. помпа, алтернатор, компресор и стойките им се вижда много добре. Единственото масло ( и то сериозно количество ) се появи в очертаната област. Този алуминиев капак затваря коляновия вал, на него е набит и семеринга. Оказа се че там гарнитура няма, фабрично е лепен със силикон.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:moteur16aurelienamortoap.jpg
Прегледи:1
Размер:93.6 КБ
ID:5576263

              Съответно сваляне на ангренажа, профилактично нов семеринг, яко чистене на стария силикон и мазане с виктор рейнц. И ново гумено уплътнение за картера.
              Сложих ангренажа и още близо 2 часа работа на място докато почна да пада акумулатора. Повече масло не се появи отникъде.

              Всъщност най-мръсен и омаслен беше алтернатора, даже и вътре се беше набил с масло и кал. Явно перката му някакси успява да го качи това масло нагоре и после да омаже и блока. Оттам и заблудата че тече от главата.
              Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
              Suzuki Grand Vitara 1.6
              LZ1ZPM

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X