Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем при работа на топъл двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем при работа на топъл двигател

    Здравейте,
    ровичках доста из форума, но не намерих подходяща тема, та отварям нова.

    Проблема ми е следния - на студен двигател колата си пали и няма никакви проблеми. Без проблеми си прехвърля на газ и мога да карам докато изпразня ботилката.
    В момента, в който угася двигателя, след повторно запалване в рамките на няколко часа (т.е. без да е изстинал), на празян ход оборотите подържат около 400-500 на бензин, а на газ варират от 200 до 600 и след няколко подскачания на стрелката изгасва. При шофиране, след като е повторно запален двигателя, на бензин не се забелязват чурствителни проблеми, освен, че лоста на скоростите малко тресе и двигателят е по-шумен от нормалното. При опит за каране на газ обаче, се получава следното - в повечето случаи колата започва да тресе и губи мощност, но все пак върви, а в други случаи колкото и да настъпвам педала, колата бавно започва да намалява, като днес даже успя да угасне при скорост от около 30 км/ч (как не излязох от пътя без волан и спирачки и аз не знам ).

    Ходих по разни сервизи, но никой нищо конкретно не ми каза. Единствено ми смениха свещите и три от четирите бобини. Както се подразбира това не помогна, колата постоянно показваше проблем с изгорелите газове. Именно затова се захванах сам да се мъча с диагностиката.

    Първото което направих е да сменя четвъртата бобина и няколко стотин километра по-късно лампата за газовете угасна.
    Днес реших да направя "професинална" дисгностика използвайки OBD и телефонче. Резултатите, които ми показа бяха грешка Р0420, което ще рече проблем с ламбда сондата. Това според мен беше стара грешка затова я изтрих, но след рестарт пак се появи. Усъмних се дали просто не е успяла да се изтрие и я изтрих пак... повече не се показа. Та сега вече не съм сигурен дали я има или наистина не съм успял да я изтрия първия път.
    Както и да е направих тест на ламбда сондите и получих следните резултати:
    - на първата снимка данни от ПРЕДНАТА сонда - "синусоида" при работа на двигателя на свободен ход (500 оборота) що годе ми изглежда свястна
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:51.3 КБ
ID:6046820
    - на втората снимка пак ПРЕДНА сонда - това вече не знам с какъв термин да го определя, ама е при форсиране на двигателя до към 1500 оборота
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:54.2 КБ
ID:6046821
    - трета снимка ЗАДНА сонда - нещо ала сърдечен ритъм на мъртвец
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:48.8 КБ
ID:6046822
    - четвърта снимка ЗАДНА сонда - рязко обедняване на сместа при форсиране иначе пак си е права линия
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:48.6 КБ
ID:6046823

    Всики снимки са при работа на бензин, при газта сместа е отчайващо бедна, пада почти под диаграмата.

    Ще се радвам (а може и по някой шоколадов бонбон да... пийнем ) ако някой успее да ми каже разликата в показанията на две сонди, нормално ли е така да обеднява сместа при форсиране и въоще каво и става на тая кола

    И като стана дума за кола тя е Рено сценик рх4 2,0 в16 2002 г., а газовата и в фабрична течна фаза виале.

  • #2
    От: Проблем при работа на топъл двигател

    Между двете ламбди какво има в тръбата?
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

    Коментар


    • #3
      От: Проблем при работа на топъл двигател

      Ами честно казано само вднъж съм се завирал под колата и тогава не съм гледал по изпъскателната система, което ме навежда на въпроса - къде в София може да се намери свободен канал, че искам и едни други глупости да погледна.

      И обратно на поставения въпрос - не мога да гарантирам на 100%, но в сервизите казват, че си е катализатор. Аз със сигурност не съм го махал.

      Коментар


      • #4
        От: Проблем при работа на топъл двигател

        Това на какъв автомобил?Имах подобен проблем като вашия на алфа ромео 156 с 1,8 ТС двигател.След подмяна на описаните от вас неща нищо не се случи-както и във вашия случай.Понеже съм много умен.......а и щях да пътувам ,прецедних ,че това са симптоми на дебитомер и го подмених въпреки уверенията на хората от сервиза ,че не съм прав и на диагностика излиза ,че си работи добре.Нищо не се промени.След това откачих ламбда сондата от куплунга и/този двигател има само 1 сонда/, компютъра влезе в някакъв сервизен режим на предварително зададени параметри и двигателя заработи както трябва..........с разход на газ завишен с около 0.5-0.8 литра.Преди да имам гореописаните симптоми колата ,както карам с независимо каква скорост но на около 2500 оборота започваше да придърпва.Съвета ми е да пробвате да откачите сондите.А това с катализатора и на мен ми го твърдяха, махнах го и нищо не се промени.
        Няма невъзможни неща,има просто недостатъчно финансиране.....
        GSM +359 895 236 182

        А Rhf +

        Коментар


        • #5
          От: Проблем при работа на топъл двигател

          Тези графики на загрял двигател ли са?
          ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
          Е250 1998-продаден
          Субару Пустош

          Коментар


          • #6
            От: Проблем при работа на топъл двигател

            Провери си дали не ти е запушен катализатора. Просто сложи ръка на ауспуха докато някой дава газ. Трябва да духа яко при форсиране. Ако смяташ че не можеш да прецениш сам потърси помощ. Ако ти е запушен катализатора го махай веднага като на негово място сложи резонаторно гърне. Това животно ако няма проходимост е в състояние да ти направи много поразии по мотора. И понеже си с две сонди ще трябва да намериш начин да излъжеш втората сонда че катализатора си е на мястото иначе ще ти свети чека. Обикновено тези които се занимават с ауспуси имат готово решение. Имай предвид че като ти свалят катализатора трябва да ти дадат и някой лев. Не ти да плащаш а те на теб. В него има малко платина и паладий които са ценни.
            След като си сигурен че с катализатора всичко е наред си погледни газовата уредба. Това незнам в БГ кой ще го направи с тази Виале. Ти сам каза че на газ сместа е бедна. От това са ти проблемите с оборотите. Компа се адаптира към бедна смес и при повторно палене на бензин той неможе да докара в началото сместа към която се е адаптирал. С малко каране би трябвало да се оправи пак.
            Показанията на втората сонда трябва да са близки до правата графика защото тази сонда изпълнява корегиращи функции. То и първата това прави де но тя е основна. Не гледай какво ти отчитат сондите докато не установиш със сигурност състоянието на катализатора където ти е проблема според мен. Когато е запушен сондата отчита глупости и дава грешка. Не е изключено да имаш проблем и със сондата де. Всъщност след катализатора това е второто нещо което трябва да ревизираш.
            Успех
            Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

            Коментар


            • #7
              От: Проблем при работа на топъл двигател

              Първоначално публикуван от Sasho74 Преглед на мнение
              Провери си дали не ти е запушен катализатора. Просто сложи ръка на ауспуха докато някой дава газ.
              Успех
              Ами не усетих да има проблем с катализатора по метода с якото духане .

              Първоначално публикуван от Sasho74 Преглед на мнение
              Ти сам каза че на газ сместа е бедна.
              Успех
              М да бедна е ама само като е загрял двигателя иначе на студен си е като на бензин. Именно затова за момента оставям проблем с газовата на заден план... не че не е възможен де.

              Графиките са на, да кажем, загрял двигател - бръмча малко на празен ход, после врътнах 2-3 километра... е стрелката не стигна до хоризонтално положение, както стои когато двигателят е изминал промерно 20-30 км, но беше почти до тези си стойности.
              Тази сутрин много бързах и нямах време да направя нови преди да ръгна, ако следобед имам време, като изтине напълно двигателя, ще пробвам да направя и на студен и на топъл, да видим дали има разлика.

              Коментар


              • #8
                От: Проблем при работа на топъл двигател

                Не четем правилно грешките, или не им обръщаме внимание, а после "духаме"
                Грешка 420 си е именно "Catalytic converter system efficiency below threshold – bank 1"
                Демек - умрял катализатор.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем при работа на топъл двигател

                  То и аз така я прочетох, ама ми обясняваха, че това, че не ми работи катализатора както трявба може и да е от много други проблеми. Например лошо смесване заради ламбдата, не добро изгаряне заради бобина или свещ, прецакани уплътнения на дросела, проблеми с датчика на колянвия вал и какво ли още не... ама май никой не говореше от личен опит.
                  Та затова се надявах някой патил, който да се е оправил и да каже

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем при работа на топъл двигател

                    Всичките неща, които си изредил си имат собствени грешки и ще се запишат известно време преди да изпищи катализаторът. Дори и наведнъж да ги откриеш, преценяваш кое е първо - яйцето или кокошката. На втората ламбда предназначението й е да дава данни за състоянието на катализатора. Сега ще трябва да минат определен брой цикли на пътуване, за да изгрее пак 420

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем при работа на топъл двигател

                      Махай го този катализатор и без това само ядове дава. Мой познат си прецака мотора заради запушен катализатор щото колата му не беше с толкова умен компютър който да ти посочи направо катализатора.
                      Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем при работа на топъл двигател

                        Дааам, че съм застрелян застрелян съм, та на тръгване от работа забравих да видя ламдате как се държат на студено... минах 2-3 светофара и тогава се сетих

                        Като гледам всичките коментари, явно наистина ще махам тоя катализатор, но бих искал да питам 1-2 въпроса.

                        1. Четох, че ако колата има катализатор данакът е на -50%, честно казано не знам моята сега как е платен понеже я купух миналата пролет и още не съм плащал. Имам докумнт от предния собственик, че е платил данък 250 лв., та ако това е с отстъпката, май ще ми е по изгодно да търся да си купя катализатор, че 500 лв. данък Също обаче прочетох, че това -50% не важало за коли над 100 коня (моята се води 140)... Надявам се някой с опит да каже как стоят нещата

                        2. Някой ако скоро е правил такива фокуси, да препоръжа сервиз в който освен да ми гепят катализатора, да ми сложат подходящо гърне и да успее да излъже сондата.

                        3. Още не съм го измислил ама ще се сетя... то човек много неща не знае

                        Благодаря от сега

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем при работа на топъл двигател

                          Не се ядосвай за ламбдите, защото те и без това на студено не работят. Докато загреят от нагревателите и газовете, компът е нa open loop режим, работи по памет. Като загреят, а то вече става много бързичко, минава на closed loop и тогава вече показанията им са актуални.
                          По първа точка май наистина е под 100 коня, но не съм се интересувал.
                          По втора - правил съм го успешно, но само за мое удоволствие, колата цепи простора, а компът си мисли, че има катализатори клетият, защото и него го преметнах успешно.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем при работа на топъл двигател

                            Под 100кс важи и на коли до 100 години. Почти съм сигурен че е така но си провери.
                            Резонартороното гърне се слага на мястото на катализатора за да отчита първата сонда като хората. Иначе като няма съпротивлението на катализатора сондата или ще работи студена или прегряла според ситуацията. това е щото се променя скоростта и обема на газовете.
                            Втората сонда трябва да е лъжеш с някакъв имолатор. Както казах повечето грънчари си имат готово решение. Питай тях. Що не провериш във форума на Рено какво пишат
                            А че колата ще литне като махнеш катализатора ще видиш сам.
                            Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем при работа на топъл двигател

                              Изпревариха ме за сондите. За съответния двигател трябва да си пише в сервизното ръководство кога и как се гледат. Втората сонда обикновено се лъже с дистанционна втулка при махането на катализатора.
                              ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                              Е250 1998-продаден
                              Субару Пустош

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X