Здравейте,
ровичках доста из форума, но не намерих подходяща тема, та отварям нова.
Проблема ми е следния - на студен двигател колата си пали и няма никакви проблеми. Без проблеми си прехвърля на газ и мога да карам докато изпразня ботилката.
В момента, в който угася двигателя, след повторно запалване в рамките на няколко часа (т.е. без да е изстинал), на празян ход оборотите подържат около 400-500 на бензин, а на газ варират от 200 до 600 и след няколко подскачания на стрелката изгасва. При шофиране, след като е повторно запален двигателя, на бензин не се забелязват чурствителни проблеми, освен, че лоста на скоростите малко тресе и двигателят е по-шумен от нормалното. При опит за каране на газ обаче, се получава следното - в повечето случаи колата започва да тресе и губи мощност, но все пак върви, а в други случаи колкото и да настъпвам педала, колата бавно започва да намалява, като днес даже успя да угасне при скорост от около 30 км/ч (как не излязох от пътя без волан и спирачки и аз не знам
).
Ходих по разни сервизи, но никой нищо конкретно не ми каза. Единствено ми смениха свещите и три от четирите бобини. Както се подразбира това не помогна, колата постоянно показваше проблем с изгорелите газове. Именно затова се захванах сам да се мъча с диагностиката.
Първото което направих е да сменя четвъртата бобина и няколко стотин километра по-късно лампата за газовете угасна.
Днес реших да направя "професинална" дисгностика използвайки OBD и телефонче. Резултатите, които ми показа бяха грешка Р0420, което ще рече проблем с ламбда сондата. Това според мен беше стара грешка затова я изтрих, но след рестарт пак се появи. Усъмних се дали просто не е успяла да се изтрие и я изтрих пак... повече не се показа. Та сега вече не съм сигурен дали я има или наистина не съм успял да я изтрия първия път
.
Както и да е направих тест на ламбда сондите и получих следните резултати:
- на първата снимка данни от ПРЕДНАТА сонда - "синусоида" при работа на двигателя на свободен ход (500 оборота) що годе ми изглежда свястна

- на втората снимка пак ПРЕДНА сонда - това вече не знам с какъв термин да го определя, ама е при форсиране на двигателя до към 1500 оборота

- трета снимка ЗАДНА сонда - нещо ала сърдечен ритъм на мъртвец

- четвърта снимка ЗАДНА сонда - рязко обедняване на сместа при форсиране иначе пак си е права линия

Всики снимки са при работа на бензин, при газта сместа е отчайващо бедна, пада почти под диаграмата.
Ще се радвам (а може и по някой шоколадов бонбон да... пийнем
) ако някой успее да ми каже разликата в показанията на две сонди, нормално ли е така да обеднява сместа при форсиране и въоще каво и става на тая кола 


И като стана дума за кола тя е Рено сценик рх4 2,0 в16 2002 г., а газовата и в фабрична течна фаза виале.
ровичках доста из форума, но не намерих подходяща тема, та отварям нова.
Проблема ми е следния - на студен двигател колата си пали и няма никакви проблеми. Без проблеми си прехвърля на газ и мога да карам докато изпразня ботилката.
В момента, в който угася двигателя, след повторно запалване в рамките на няколко часа (т.е. без да е изстинал), на празян ход оборотите подържат около 400-500 на бензин, а на газ варират от 200 до 600 и след няколко подскачания на стрелката изгасва. При шофиране, след като е повторно запален двигателя, на бензин не се забелязват чурствителни проблеми, освен, че лоста на скоростите малко тресе и двигателят е по-шумен от нормалното. При опит за каране на газ обаче, се получава следното - в повечето случаи колата започва да тресе и губи мощност, но все пак върви, а в други случаи колкото и да настъпвам педала, колата бавно започва да намалява, като днес даже успя да угасне при скорост от около 30 км/ч (как не излязох от пътя без волан и спирачки и аз не знам

Ходих по разни сервизи, но никой нищо конкретно не ми каза. Единствено ми смениха свещите и три от четирите бобини. Както се подразбира това не помогна, колата постоянно показваше проблем с изгорелите газове. Именно затова се захванах сам да се мъча с диагностиката.
Първото което направих е да сменя четвъртата бобина и няколко стотин километра по-късно лампата за газовете угасна.
Днес реших да направя "професинална" дисгностика използвайки OBD и телефонче. Резултатите, които ми показа бяха грешка Р0420, което ще рече проблем с ламбда сондата. Това според мен беше стара грешка затова я изтрих, но след рестарт пак се появи. Усъмних се дали просто не е успяла да се изтрие и я изтрих пак... повече не се показа. Та сега вече не съм сигурен дали я има или наистина не съм успял да я изтрия първия път

Както и да е направих тест на ламбда сондите и получих следните резултати:
- на първата снимка данни от ПРЕДНАТА сонда - "синусоида" при работа на двигателя на свободен ход (500 оборота) що годе ми изглежда свястна

- на втората снимка пак ПРЕДНА сонда - това вече не знам с какъв термин да го определя, ама е при форсиране на двигателя до към 1500 оборота
- трета снимка ЗАДНА сонда - нещо ала сърдечен ритъм на мъртвец
- четвърта снимка ЗАДНА сонда - рязко обедняване на сместа при форсиране иначе пак си е права линия
Всики снимки са при работа на бензин, при газта сместа е отчайващо бедна, пада почти под диаграмата.
Ще се радвам (а може и по някой шоколадов бонбон да... пийнем




И като стана дума за кола тя е Рено сценик рх4 2,0 в16 2002 г., а газовата и в фабрична течна фаза виале.
Коментар