Като ми писне от всичко и малко по малко се чопля с една системка за "домашен" компютър за ДВГ. Със запалителната система съм почти готов, обаче имам известни колебания за инжекцията. Един от въпросите, на който нещо не мога да намеря точен отговор е следния:
Кога реално спира движението на въздушния поток в смукателния колектор на един стандартен 4 тактов бензинов двигател? Имам предвид в такт засмукване. И някой има ли реално изпълнима в домашни (е ... малко повече от домашни, но все пак) условия, как може да се премери най-лесно скоростта на движение на потока в различните моменти от работата на двигателя?
Идеята е да се определи максимално точно момента, в който ижекторите е по-добре да спрат с подаването на горивото, вместо да го плескат по стените на колектора. Да, знам, че по-елеметарните инжекционни системи изобщо не се съобразяват с това и пак си работят. И все пак.
Завършил съм ДВГ, но нещо не си спомням някой да си е правил труда да обяснява чак в такива подробности. Пък и по него време учителите не бяха съвсем наясно като какво е това чудо компютърно управляваната система за впръскване на гориво.
И да, учил съм динамика на флуидите, теоретично би трябвало да мога да го сметна, но само като си помисля колко променливи има в уравнението и ми се отщява. Още повече, като се добави принудително пълнене (турбина, компресор - не е важно), задачката става ... хм... прекалено интересна
А да, знам, че има и разни неща като Мегаскуърт, но колкото повече опознавам Меги-те, толкова повече не ме кефят, а професионалните тунигови компютри - едно, че не са ми по джоба, друго че в тях няма нищо, с което да не мога да се справя и сам.
От друга страна - разполагам с достатъчно бърз запомнящ осцилоскоп, понязнайвам едно-друго за процесори, АЦП-та и прочее благинки и затова си мисля, че ще е по-лесно (и със сигурност по-точно) да премеря измененията в скоростта на потока, отколкото да се мъча да ги смятам.
Обаче не ми идва никаква разумна идея какво да забия за датчик? Първо се сетих за 2 датчика за налягане с тръба на Вентури, но никак не ми се ще да правя допълнителни стеснения по тръбите, а от там нататък просто се лагнах и нищо друго не можах да измисля
Нещото трябва да в достатъчно бързо, за да реагира на всички промени, да е достатъчно здраво, за да не го търся после по цилиндрите, да има достатъчно широк температурен диапазон, да не се скапе от евентуални безнинови пари и да не струва една чанта пари.
Една-две дупки по колекторите ги преживявам без да се замисля, но нови колектори само заради едното мерене не ми се правят.
Кога реално спира движението на въздушния поток в смукателния колектор на един стандартен 4 тактов бензинов двигател? Имам предвид в такт засмукване. И някой има ли реално изпълнима в домашни (е ... малко повече от домашни, но все пак) условия, как може да се премери най-лесно скоростта на движение на потока в различните моменти от работата на двигателя?
Идеята е да се определи максимално точно момента, в който ижекторите е по-добре да спрат с подаването на горивото, вместо да го плескат по стените на колектора. Да, знам, че по-елеметарните инжекционни системи изобщо не се съобразяват с това и пак си работят. И все пак.
Завършил съм ДВГ, но нещо не си спомням някой да си е правил труда да обяснява чак в такива подробности. Пък и по него време учителите не бяха съвсем наясно като какво е това чудо компютърно управляваната система за впръскване на гориво.
И да, учил съм динамика на флуидите, теоретично би трябвало да мога да го сметна, но само като си помисля колко променливи има в уравнението и ми се отщява. Още повече, като се добави принудително пълнене (турбина, компресор - не е важно), задачката става ... хм... прекалено интересна

А да, знам, че има и разни неща като Мегаскуърт, но колкото повече опознавам Меги-те, толкова повече не ме кефят, а професионалните тунигови компютри - едно, че не са ми по джоба, друго че в тях няма нищо, с което да не мога да се справя и сам.
От друга страна - разполагам с достатъчно бърз запомнящ осцилоскоп, понязнайвам едно-друго за процесори, АЦП-та и прочее благинки и затова си мисля, че ще е по-лесно (и със сигурност по-точно) да премеря измененията в скоростта на потока, отколкото да се мъча да ги смятам.
Обаче не ми идва никаква разумна идея какво да забия за датчик? Първо се сетих за 2 датчика за налягане с тръба на Вентури, но никак не ми се ще да правя допълнителни стеснения по тръбите, а от там нататък просто се лагнах и нищо друго не можах да измисля

Нещото трябва да в достатъчно бързо, за да реагира на всички промени, да е достатъчно здраво, за да не го търся после по цилиндрите, да има достатъчно широк температурен диапазон, да не се скапе от евентуални безнинови пари и да не струва една чанта пари.
Една-две дупки по колекторите ги преживявам без да се замисля, но нови колектори само заради едното мерене не ми се правят.
Коментар