Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е това?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е това?

    Разстановка:
    Рено Еспас 2.2 от далечната 1990г, от охладителната уредба извадено непонятно вещество с кафяв цвят, промита с маркуча (кафявата ивица на улицата седи вече 3-4 месеца и дъждовете не са я отмили), сипан нормален антифриз и чрез филтър от него събрани още две шепи тиня. Сега антифризът е бистър, въздух няма, но останаха два проблема:
    1. Отоплението на купето е много условно, особено на празен ход.
    2. Температурата на двигателя на празен ход е устойчиви 8-12 градуса по-висока от температурата в работен режим.

    При повишаване на оборотите от празен ход към 2000-3000 ясно се вижда как стрелката за температура слиза, а отоплението почва да духа топло.

    Имам такава теория:
    кафявото вещество е било главно бившите лопатки на водната помпа и затова сега нямаме много от лопатките, и затова на ниски обороти няма дебит.

    Възможно ли е това?

  • #2
    От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение


    кафявото вещество е било главно бившите лопатки на водната помпа и затова сега нямаме много от лопатките, и затова на ниски обороти няма дебит.

    Възможно ли е това?
    Според мен логично е и май от там трябва да се започне,а за парното възможно е да има от онази "тиня " наслоена в радиатора.
    Последно редактирано от weezy; 21-12-13, 16:31. Причина: допълване

    Коментар


    • #3
      От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

      Напълно възможно е лопатките на турбината ако са ламаринени да липсват а ако са от чугуний, върху тях да има културни пластове. Има и по-откачен вариант - пластмасова турбина върху стоманен вал. Така беше на едно недоразумение наречено Фабия... Пластмасата превърташе около вала на напълно нормално изглеждаща помпа и "колата" грееше.
      Също така не е изключено това френско съоръжение да има допълнителна циркулационна помпа на малкия кръг. Не ми се вярва да не си я видял. Нещо обаче ме кара да мисля, че кюмбето, което си сложил в двигателния отсек, препятства нормалната циркулация.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #4
        От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

        Не по-малко щур вариант ама ми се случи. Новата водна помпа която поставих със смяната на ангренажния ремък се оказа с малко по-малки лопатки фабрично. Правеше горе долу същото. Махнах я.

        Ти все пак се убеди ама съвсем твърдо, че няма въздушни джобове някъде щото е най-безболезнения вариант за решаване на казуса. И не споменаваш преди промивките да е било така.
        0888932647

        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

        Коментар


        • #5
          От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

          Във водната помпа културни пластове едва ли има, там обикновено инженерната задача е да я спасят от кавитация във високите режими (и не винаги я спасяват). Но не се бях замислил за ламаринени лопатки, а при количеството ръжда, която излезе, 20-30-50 грама желязо някъде явно липсват. Циркулационна помпа няма и не е имало.

          Кюмбето всъщност УЛЕСНИ циркулацията, като събра остатъчната тиня. А и вече го няма.

          Ясно де - водната помпа ще се сменя.

          Коментар


          • #6
            От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

            Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
            И не споменаваш преди промивките да е било така.
            Преди промивките беше топло и не ми е хрумнало да проверя отоплението, а температурата си се колебаеше даже повече. Или поне до по-висока граница.

            Менте водна помпа също не е невъзможен сценарий. Пасва на другите неща, правени по колата преди мене.

            Ама това пак води до смяна на въпросната водна помпа.

            Коментар


            • #7
              От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

              Точно така се държеше парното на бившия ми Голф-за 10 мин. работа на празен ход стрелката на термометъра отиваше на 3/4 от средата вдясно и парното съвсем изчезваше. При движение стрелката стоеше строго по средата на скалата и никога не мърдаше от там, а парното работеше яко. Не е ли възможно при работа на празен ход толкова да изстива двигателя, че термостата да затваря малкия кръг?
              Животът е харизан кон според мен...

              Теди

              Коментар


              • #8
                От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

                Първоначално публикуван от avzdrav Преглед на мнение
                Точно така се държеше парното на бившия ми Голф-за 10 мин. работа на празен ход стрелката на термометъра отиваше на 3/4 от средата вдясно и парното съвсем изчезваше. При движение стрелката стоеше строго по средата на скалата и никога не мърдаше от там, а парното работеше яко. Не е ли възможно при работа на празен ход толкова да изстива двигателя, че термостата да затваря малкия кръг?
                Доколкото знам термостата не затваря малкия кръг никога.
                Sent from my Nokia s fenerche

                Коментар


                • #9
                  От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

                  Тоз случай съм го имал на Витарата и беше от запушен радиатор
                  Лудак

                  Коментар


                  • #10
                    От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

                    А изхвърляне на вода,твърди маркучи има ли?
                    Антифриз цвят ръждав е нормално при едно рено. Никакви промивки не помагат,да не се изненадаш утре-други ден като погледнеш.
                    Калин Владов,09РСПБЗН

                    Коментар


                    • #11
                      От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

                      И аз имах такъв случай след като сложих добавка за спиране на течове на старото ауди, та ми сля също че се дължи на затлачен радиатор на парното. Този радиатор е по-фин и по-лесно се затлачва от големия. При мене проблема се оправи когато радиаторчето на парното накрая даде фира (откъсна се щуцера на входящия маркуч) и бе сменено с ново. Ако помпата не осигурява нормален дебит при ниски обороти, няма да го осигурява и при високи щото тогава пък е нужен по-голям дебит за нормалното охлаждане!

                      П.П. Аз имах монтиран изпарител и антифриза "предпочиташе" да върти през него вместо през затлаченото радиаторче!
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • #12
                        От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

                        Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                        Ако помпата не осигурява нормален дебит при ниски обороти, няма да го осигурява и при високи щото тогава пък е нужен по-голям дебит за нормалното охлаждане!

                        Не е вярно,и при проба с откачено виско пак така.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #13
                          От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

                          Първоначално публикуван от avzdrav Преглед на мнение
                          Не е ли възможно при работа на празен ход толкова да изстива двигателя, че термостата да затваря малкия кръг?
                          Ами не. Първо хич не изстива на празен ход, температурата расте. И второ ако е изстинал ще затвори големия кръг.

                          Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
                          Доколкото знам термостата не затваря малкия кръг никога.
                          Точно на този двигател термостатът няма никакво отношение към малкия кръг. Може да отваря и затваря големия, малкия си е винаги отворен.

                          Първоначално публикуван от Людмил Кюковски Преглед на мнение
                          Тоз случай съм го имал на Витарата и беше от запушен радиатор
                          Запушен КОЙ радиатор?

                          Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                          А изхвърляне на вода,твърди маркучи има ли?
                          Антифриз цвят ръждав е нормално при едно рено. Никакви промивки не помагат,да не се изненадаш утре-други ден като погледнеш.
                          Не, няма такива признаци за повишено налягане. И с ръждивия антифриз сме приключили, не че беше лесно. Просто 5 микрона текстилен филтър свързан на кръга на парното събра за около месец боклуците, които не можах да промия.

                          Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                          ...Ако помпата не осигурява нормален дебит при ниски обороти, няма да го осигурява и при високи щото тогава пък е нужен по-голям дебит за нормалното охлаждане!
                          Това не е даденост. Помпата е центробежна и на високи обороти няма да се забележи липсата и на 2/3 от лопатките.

                          Изпарителят е ревизиран и чист. Пробвано е да се свърже последователно и в паралел на парното, в паралел е по-добре. През него минава много малко.

                          Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                          Не е вярно,и при проба с откачено виско пак така.
                          Тука говорим за дебит на водата, а не на въздуха.

                          Коментар


                          • #14
                            От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Запушен КОЙ радиатор?
                            Големия !
                            Лудак

                            Коментар


                            • #15
                              От: На празен ход температурата расте, в по-високи обороти спада - водна помпа ли е т

                              Ясене знам за какво говорим,виското играе роля при оборотите еле като е зацепило на горещ радиатор та за това го вкарвам в уравнението и него.

                              При теб има една водна помпа с един импельр най-вероятно метален,при мен долу в машинното имам 2 генератора с водни помпи с гумени импельри които се късат или от 6 крилца да речем остават да бачкат 3,всеки генератор по 30 киловата.Айде тях не мога да им тормозя оборотите,а само натоварването ма за целта имам и 2 мотора по 1300 коня Катерпилари със същата система за охлаждане,там става с оборотите - на скъсан импельр като му набия. 1000 оборота на място и вземе та охлади ако половината пера да ги няма.Да обяснявам ли как на същия принцип са 2 водни помпи за миене на лодката,една трюмна помпа,една за празнене на танка със сивата водица,една за охлаждане на компресира на климатиците,една за компресира на фризерите...........и ако не са достатъчно помпи за смучене и охлаждане ще се напъна малко и поне още 4-5 ще вкарам у списъка.


                              За разлика от вас сухоземните където я ви избие водна помпа на десетина години я не то на нас мокрите ни се налага да сменяме по 2-3 импельри на ден или на прост език перките на водната ви помпа.Като спра,бия една котва и гадното водорасло се заплете във веригата,влезе под лодката и запуши входа на водата за охлаждане и перките на помпата прегряват от въртене на сухо и току скъсаме няколко.Чистиш водорасло то,палиш и газ,с половин перка пак охлажда при високи обороти,но на ниски не ще.


                              абе на кратко - кой му се спори за помпи да се обажда че тъкмо съм загрял,а ти ако има как и вържи една електрическа да върти и помага на нормалната водна и да видим кой кого.
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X