Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Термостат и обезвъздушаване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Термостат и обезвъздушаване

    Добър вечер, колеги. Надявам се коледното настроение да е на 6 и вече да запразните и без работа. Само, че мен утре ма чака и имам едно питане. Така имам Мазда Демио 2002 година 1,3 двигател. Не загрява както трябва. То че е студено е студено, ни би трябвало при скорост 60-90 км в час да държи поне 60 градуса. А парното го няма никакво. Едва духа, а стрелката не отделя от началото. Това ме навежда на мисълта, че е термостат. Утре отивам и купувам. Дано да е като на Лада и да няма усложнения. Смятам малко да източа от антифриза да разкача фланеца, да поставя новия, малко червен силикон на гарнитура и стягане по усет. Въпроса е следния: как да обезвъздуша? На Пежото си имаше едни пробки и като си напълня системата, ги отвия да излеле въздуха и си свиркам. Тя е с климатик, там има някакви пробки на които е написано H, ама не разбирам от климатични системи и да не взема да изпусна фреона, че и без това е скъп. Кажете за какво са тия пробки и как да обезвъздуша? H е Heat, ако не бъркам. Благодаря на всички отделили малко празнично време.

  • #2
    От: Термостат и обезвъздушаване

    Високо и ниско налягане ако другото е Л,по цвят също са различни.

    Не пипай фреона,няма нищо общо с антифриза.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      От: Термостат и обезвъздушаване

      Сменяш си термостата,доливаш антифриз в радиатора(всички мазди които съм имал имат капачка на радиатора)ако не в радиатора,то в разширителния съд,палиш и я оставяш да загрее докато включи перката.Така би трябвало всичко да е наред.Колата се обезвъздушава сама,не отвиваш нищо,никъде.
      Yamaha Yz450F
      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
      Всичко с ''рошави''гуми!

      Коментар


      • #4
        От: Термостат и обезвъздушаване

        Благодаря за отговорите. Значи нищо да не въртя. А знам че фреон и антифриз са различни. Фреонът е хладилен агент(май така го водеха).

        Коментар


        • #5
          От: Термостат и обезвъздушаване

          Нека и аз малко да се похваля. Отидох и взех термостат за 20 лева, японски. Свалих акумулатора, че е тясно. Източих антифриз и свалих високоволтовите кабели като преди това ги номерирах да не объркам реда. Още с началното отвиване потече антифриз. Сложих един леген да събера това което изтечи. Отвих двата болта и фланеца се освободи. Да ама не ще да излезе разпределителя пречи. Викам ще го сваля. Отвих му гайките и бре не излиза. Викам няма да е така. Завих ги обратно. Хванах фланеца и някакси го завъртях и излезе. По деформиран термостат не бях виждал. Беше блокирал отворен и ето виновника за парното. Следва монтаж на всичко обратно. Сега покарах колата из града и стрелката седи по средата. Това добре ли е и на колко градуса съответсва? Иначе парното е идеално.

          Коментар


          • #6
            От: Термостат и обезвъздушаване

            Стрелките по колите ги правят така че като са в средата всичко да е наред. За японска кола 2002 година нормалната температура е между 90 и 100 градуса. Ей така на око.

            Коментар


            • #7
              От: Термостат и обезвъздушаване

              Значи да разбирам, че всичко е ток и жици. Смятам, че ще падне и разхода. Преди половин час държи 1500 оборота и тогава пада, а сега за 5 минути е на 800 оборота.

              Коментар


              • #8
                От: Термостат и обезвъздушаване

                Преди няколко дни сменях и аз термостат на Мазда Демио 1,3 63к.с. 1999г.. Стрелката стоеше около "С", не загряваше изобщо, включваше на газ бавно и парното не духаше много топло. Сега след като смених термостата стрелката стои като залепена точно на средата на скалата, парното духа топло и включва около 3-4 пъти по-бързо на газ.

                Не сме много тези които карат такива коли и ще попитам няколко неща. Днес смених гумите и минах от 165/70/13 на 175/70/13, с какви караш ти? Моята е с таблото без оборотомер, веднъж вече ми свърши бензина без да ми светва лампа, твоята има ли лампа за резерва? Двигателя работи много тихо и единствения шум който чувам отпред са дюзите на газовата и шум от ремъците, а ги смених(не е сменен на климатика), при теб има ли го този шум от ремъците? Имам я само от месец и половина и още я разучавам.
                Последно редактирано от Иван Жоров; 21-12-13, 19:05.
                Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                Телефон - в профила!

                Коментар


                • #9
                  От: Термостат и обезвъздушаване

                  Колега имам оборотомер и лампа за резервата. Една малка точица. На твоята може да е изгоряла. Двигателя е безшумен и да ти кажа ремъците си шумат. На хидравликата даже ми присвирва при крайно положение. Явно е боклук ремъка, защото ролката го обтяга колкото трябва. А за гумите след малко ще ида до гаража и ще дам информация. Поздрави!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Термостат и обезвъздушаване

                    Първоначално публикуван от venkabg Преглед на мнение
                    Колега имам оборотомер и лампа за резервата. Една малка точица. На твоята може да е изгоряла. Двигателя е безшумен и да ти кажа ремъците си шумат. На хидравликата даже ми присвирва при крайно положение. Явно е боклук ремъка, защото ролката го обтяга колкото трябва. А за гумите след малко ще ида до гаража и ще дам информация. Поздрави!
                    Благодаря за отговора! И при мен някой ремък присвирва от време на време когато е студена, а за гумите недей да ходиш сега да проверяваш специално за мен.
                    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                    Телефон - в профила!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Термостат и обезвъздушаване

                      Аз моята е карам без газ и съм доволен. Сипвам 15w-40 на Лукойл, защото такова имам. Не гори масло и е изключително подвижна. И моята е съща с ремъците. Не се притеснявай. Виж маншоните, че са слабо място. Късат се и пясъкът скапва окачването. На мен от време на време присветва чек енджина. Водих я на диагностика. Каза нещо за въздушен датчика, ама не разбрах за температурата на въздуха или дебитомера. Така ще се кара. Не ми се дава 20лв само, за да направа проба. Ту светва, ту изгасва.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Термостат и обезвъздушаване

                        Без значение колко е топло или студено(за околната температура става въпрос),при изправен двигател и всичките му чарколяци,при мазда стрелката на температурата стои винаги по средата на скалата или една идея по надолу(в зависимост от градусите на термостата който сте избрали).Ако показанията на термометъра на арматурното табло се различават от това стрелката да си стои по средата,значи нещо не е наред.
                        Yamaha Yz450F
                        Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                        Всичко с ''рошави''гуми!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Термостат и обезвъздушаване

                          Колега погледнах гумите. Аз съм с 165/70/R13. За сняг е по-хубаво една идея по тясни гуми принципно.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Термостат и обезвъздушаване

                            Напомням след смяна на термостат да проверите отново нивото на антифриза в радиатора след няколко дена...
                            Системата се самообезвъздушава, но въздуха се събира горе в радиатора.....
                            Иначе Маздата ми бе най-бързо загряващия двигател от всички автомобили, които съм карал... За 500м е отлепила стрелката, а на километъра е забила нормална температура...
                            Явно малкия и кръг наистина е малък...
                            И в същото време никога не е имала наченки на загряване...
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Термостат и обезвъздушаване

                              Вие добре че със смяна на термоста сте се разминали при мен излезе гарнитурна и сега трябва да се сменя
                              колата е Териос 1.3 16 .Сега търса мястор за смяната .

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X