От: Течаща тандем помпа при WV PD
Моите 3.18 стинки...
Тандем-помпите на LUK са пословични. Ако не такат, се разбива щуцера на вакуум помпата и вакуумът се изпълва с атмосфера...
За да не пиша същото, отново - копи / пасти от фолЦвгенският форум. Някога имаше и пикчъри, но са изчезнали...
Моите 3.18 стинки...
Тандем-помпите на LUK са пословични. Ако не такат, се разбива щуцера на вакуум помпата и вакуумът се изпълва с атмосфера...

За да не пиша същото, отново - копи / пасти от фолЦвгенският форум. Някога имаше и пикчъри, но са изчезнали...
Скоро се занимавах със сходен проблем, поразтърсих се в мрежата и ще споделя моите наблюдения и изводи. Долното се отнася конкретно за Пасат. При другите автомобили може да има разлики.
Помпите са на два производителя - Bosch и Luk. През годините имат няколко хиляди ревизии. Партномерът на всичките е 038145209, разликата е само в буквата накрая. Та, според Етката първата ревизия е C, тя е заменена с A, след това са E, K, H, N и Q. Хвала на инженерите... mhihi
На помпите на Luk заради неудачната според мен конструкция се разбива щуцерът откъм вакуума. Като се разбие, оттам започва да тече масло, а понякога се появява проблем с вакуума. Проблемът е лечим при кадърен стругар / фрезист. Прави се нов щуцер завършващ с резба. В корпуса на помпата се прави вътрешна резба и проблемът се решава трайно. Хубаво е да се провери състоянието на клапана намиращ се под щуцера.
Течовете между двата корпуса са отделен случай, който се оказва трудно лечим, заради липсата на оригинални гарнитури. В нета се предлагат някакви заместители, но тъй като никой не споменава кой е производителят им, съм предубеден към тях. Да не говорим, че цената им е съпоставима с тая на помпа втора употреба. Ако е имало теч на масло и/или нафта, е хубаво да се прегледат водните съединения под помпата, че обикновено се раздуват и почват да правят бели.
Помпата на Бош изглежда значително по-грамотно направена. Щуцерът откъм вакуума е на винтова сглобка и по мои наблюдения не се разбива. За течове между корпусите нямам наблюдения. Възможно е и те да почват да текат.
Двете помпи са взаимозаменяеми. Помпата на Бош се монтира на мястото на тая на Люк без допълнителни преработки.
По долу прикачам картинки как изглеждат двата вида помпи и извадка от сервизен бюлетин на ВАГ относно проблема.
Помпите са на два производителя - Bosch и Luk. През годините имат няколко хиляди ревизии. Партномерът на всичките е 038145209, разликата е само в буквата накрая. Та, според Етката първата ревизия е C, тя е заменена с A, след това са E, K, H, N и Q. Хвала на инженерите... mhihi
На помпите на Luk заради неудачната според мен конструкция се разбива щуцерът откъм вакуума. Като се разбие, оттам започва да тече масло, а понякога се появява проблем с вакуума. Проблемът е лечим при кадърен стругар / фрезист. Прави се нов щуцер завършващ с резба. В корпуса на помпата се прави вътрешна резба и проблемът се решава трайно. Хубаво е да се провери състоянието на клапана намиращ се под щуцера.
Течовете между двата корпуса са отделен случай, който се оказва трудно лечим, заради липсата на оригинални гарнитури. В нета се предлагат някакви заместители, но тъй като никой не споменава кой е производителят им, съм предубеден към тях. Да не говорим, че цената им е съпоставима с тая на помпа втора употреба. Ако е имало теч на масло и/или нафта, е хубаво да се прегледат водните съединения под помпата, че обикновено се раздуват и почват да правят бели.
Помпата на Бош изглежда значително по-грамотно направена. Щуцерът откъм вакуума е на винтова сглобка и по мои наблюдения не се разбива. За течове между корпусите нямам наблюдения. Възможно е и те да почват да текат.
Двете помпи са взаимозаменяеми. Помпата на Бош се монтира на мястото на тая на Люк без допълнителни преработки.
По долу прикачам картинки как изглеждат двата вида помпи и извадка от сервизен бюлетин на ВАГ относно проблема.
Коментар