Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с мазането на двигател 2.1 TD J8S на Renault

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблеми с мазането на двигател 2.1 TD J8S на Renault

    Пускам темата защото този двигател освен на еспейсите е доста масов и при старите черокита . Първо започнаха леко да примигват двете лампи на водата и маслото което означава че сигнала идва от датчика на масления филтър който е изнесен с маркучи в страни от двигателя . Погледнах през капачката масло на разпределителния вал продължаваше да качва след това развих леко тръбата на турбото и там масло имаше но на точката на измерване до датчика на филтъра налягане нямаше . Започнах да елиминирам причините една по една първо свалих двата маркуча да не би случайно някой да се е разложил от годините и да е запушен оказа се че маркучите са перфектни . С натежало сърце и лоши мисли в главата свалих картера който слава богу се сваля за 15 минути защото нищо не му пречи и маслената помпа със страшна сила застана пред мен тя е само на два болта и след още две минути ми беше в ръцете . Издърпах привода който е един дълъг към 180мм шестостен 8 мм и причината лъсна веднага износен работен край от към маслената помпа . След около цигара време ми светна в главата един дълъг хром - ванадиев Г образен ключ бе пожертван и отрязан на струга му завъртях едно каналче за зегерката и готово . Проблема решен за няма и час . Сега при загрял двигател в точката на измерване до датчика на филтъра при 900 оборота 1.7 бара при 3500 оборота 4.5 бара . 1 МПа е равен на 10 бара или 10.2 атмосфери . Това си е слабо място което може да създаде голям потенциален проблем и не е лошо колегите с такива двигатели да го проверят при възможност . На времето подобен привод ми превъртя на волгата точно по моста на Захарна фабрика . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0117.jpg
Прегледи:1
Размер:106.3 КБ
ID:6026424Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0104.JPG
Прегледи:1
Размер:79.8 КБ
ID:6026422Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0107.JPG
Прегледи:1
Размер:54.7 КБ
ID:6026423
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

  • #2
    От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

    Евала! Това си им е слабо място, доста двигатели са си отишли заради това "джелезо ".

    Поздрави!
    п.п. лошото е, че не винаги лампата светва кигато пръра превърти!

    Коментар


    • #3
      От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

      Вярно много ДВГ са си отишли от не-работеща помпа. Или работеща, но не с пълния си капацитет. В случая е от тоя привод, в други случаи от превъртане във валове, разхлабени капаци, засядане на клапани, износен механизъм, запушени маслозаборници и т.н. и т.н. Лошото е когато лампата не свети и проблема не може да се хване веднага. В такива случаи незаменим прибор е стрелочния индикатор. Новите ДВГ нямат такива ... Учудващо обаче е, че тоя стар ДВГ няма.

      Коментар


      • #4
        От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Учудващо обаче е, че тоя стар ДВГ няма.
        Ще му сложа . Само не знам дали има комбиниран датчик който да мери налягане и температура на маслото . Не че е проблем да са и два датчика но трябва да им направя един тройник .
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • #5
          От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

          Много полезна тема.Преди няколко години си купих Чероки със същия двигател и радост голяма,но след няма и хиляда километра въпросния привод от шестостен стано кръгъл и превъртя в маслената помпа.Радоста изчезна и започна ходенето по мъките.Направих основен ремонт на двигателя и смених привода с нов оригинален.Щастието се върна и започнах да ползвам джипа по предназначение.В началото на тази седмица спирачките на джипа изчезнаха.Карам си бавно и спокойно,изведнъж се чу за две три секунди звук като късане на ремък(или подобно на късане на парцал).В следващия момент натискам спирачка и няма почти никой.Спрях огледах ремъци,маркучи,казанче със спирачна течност и за течове,но всичко беше наред.В сервиза ревизирахме всичко от накладки и цилиндърчета до серво и спирачна помпа.Проблем не открихме,затова извадихме вакум помпата за ревизия.И там всичко точно,но въпросния привод станал пак почти кръгъл,което много ме учуди,защото мислех,че като е нов и оригинален ще надживее джипа.По между другото след смяната му съм минал около 40 хиляди километра.Значи трябва да съм щастлив,че спирачките изчезнаха за да погледна привода иначе в най скоро време мотора щеше да умре за втори път.Според мен извода е,че притежателите на МПС с такъв мотор трябва да правят ревизия или смяна на привода на всеки 25-30 хиляди километра,за да избегнат мойте неприятни преживявания и емоции.Дано съм бил полезен на някой.Поздрави.

          Коментар


          • #6
            От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

            Този привод който сложих е хром - ванадиев от Г образен ключ така че с възможностите за превъртане приключи. Мислех да го направя от шестостен неръждавейка 304 ама ключа беше първото което ми попадна пред очите . Тая есен като се прибере тъста с неговия Еспейс ще направя и там ревизия .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #7
              От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
              Вярно много ДВГ са си отишли от не-работеща помпа. Или работеща, но не с пълния си капацитет. В случая е от тоя привод, в други случаи от превъртане във валове, разхлабени капаци, засядане на клапани, износен механизъм, запушени маслозаборници и т.н. и т.н. Лошото е когато лампата не свети и проблема не може да се хване веднага. В такива случаи незаменим прибор е стрелочния индикатор. Новите ДВГ нямат такива ... Учудващо обаче е, че тоя стар ДВГ няма.
              Беше преди почти 20 години през 1995 година тогава имах един Мерцедес 123 300 Д един приятел ме изврънка та му го продадох и след няколко дена ми изпадна същия само че с кожа и всички екстри 200 бензин със страшно тропащ двигател . Стрелката на пълна газ едвам стигаше една атмосфера ама човека явно беше голям мърляч и така си е карал с години . Взех го почти без пари . Отворих го трета биела нямаше лагер и беше покривила петата . Намерих друга биела но на тази шийка вала не излизаше на стандартен ремонтен размер и тоя преди мене беше налял вътре всички възможни добавки които беше намерил . Понеже шлайфиста на бившето УБО ми е приятел и всичко шлайфах при него човека го шлайфа на нестандартен размер и ми направиха лагер . Събрах мотора запалих и с радост гледах как стрелката седи на 3 атмосфери докато в един момент както работеше удари на нула . Веднага угасих мотора и започнах да търся причината . Оказа се пружинката на байпасния клапан на помпата . Тя с години не е работила заради неплътния колянов вал и в един момент като и се наложи да направи хиляди движения в минута просто не издържа .
              Първоначално публикуван от genatanaceko Преглед на мнение
              смених привода с нов оригинален.
              Не че ще им дам пари за това кьопаво желязо интересно ми е за колко продават няма и 200 мм шестостен 8 мм като резервна част . Спокойно мога да пусна серийно вечни
              Последно редактирано от sek.1; 14-09-13, 18:36.
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #8
                От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                ... тогава имах един Мерцедес 123 300 Д...
                Моя е 124 300Д - музика за ушите. Пак със стрелочен индикатор, и той кове на 3 атм. И Патрула ми е със стрелочен индикатор, на него пък скалата му е до 8 и студен кове на 6.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

                  Някъде из гаража трябва да имам няколко комплекта уреди от Лада 1500 заедно с датчиците . Не са най точните но вършат работа .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

                    По повод интереса,струва 20 лева без отстъпка.Поздрави.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

                      Е как да няма стрелочен индикатор за налягането на маслото старото Чероки?
                      При мене има, при повечето, които съм виждал също има, имаше едни стари табла, на тях май няма, ама не съм сигурен. Ето го таблото, уреда е най-горе вдясно:
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tablo.JPG
Прегледи:1
Размер:45.1 КБ
ID:5518718
                      Друг е въпроса, като го имам, колко коректно работи- понякога стрелката се побърква и отива на максималните показания 8.3, но в повечето случаи си работи коректно, на празен ход и загрял двигател, около 2 атм, при покачване на оборотите отива на 4, 4 и малко.
                      Проблем ли е според вас побъркването на уреда, или може да се кара и така?
                      Иначе след като прочетох, какви поразии може да направи привода на маслената помпа, а колко лесно се проверява, на следващата смяна на маслото ще го погледна и ако има нужда, направо ще го подменя.
                      Jeep Cherokee XJ 2.1TD- продаден
                      Grand Cherokee Limited V8 Quadra Drive

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

                        Такова побъркване на уреда е заради побъркана ел. инсталация. Оправи си масата между купе и двигател.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

                          ОК ще я погледна масата, но се побърква само и единствено този уред, ако се губи масата всички ще откачат, не е ли така?
                          Jeep Cherokee XJ 2.1TD- продаден
                          Grand Cherokee Limited V8 Quadra Drive

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от АлКБ Преглед на мнение
                            ОК ще я погледна масата, но се побърква само и единствено този уред, ако се губи масата всички ще откачат, не е ли така?
                            Не е задължително.

                            Първоначално публикуван от АлКБ Преглед на мнение
                            Е как да няма стрелочен индикатор за налягането на маслото старото Чероки?
                            На старото Чероки може и да има, но в Еспас където на този двигател му е мястото, няма.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД

                              Първоначално публикуван от АлКБ Преглед на мнение
                              Иначе след като прочетох, какви поразии може да направи привода на маслената помпа, а колко лесно се проверява, на следващата смяна на маслото ще го погледна и ако има нужда, направо ще го подменя.
                              Сега поне знаеш как се прави вечен .
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X