Пускам темата защото този двигател освен на еспейсите е доста масов и при старите черокита . Първо започнаха леко да примигват двете лампи на водата и маслото което означава че сигнала идва от датчика на масления филтър който е изнесен с маркучи в страни от двигателя . Погледнах през капачката масло на разпределителния вал продължаваше да качва след това развих леко тръбата на турбото и там масло имаше но на точката на измерване до датчика на филтъра налягане нямаше . Започнах да елиминирам причините една по една първо свалих двата маркуча да не би случайно някой да се е разложил от годините и да е запушен оказа се че маркучите са перфектни . С натежало сърце и лоши мисли в главата свалих картера който слава богу се сваля за 15 минути защото нищо не му пречи и маслената помпа със страшна сила застана пред мен тя е само на два болта и след още две минути ми беше в ръцете . Издърпах привода който е един дълъг към 180мм шестостен 8 мм и причината лъсна веднага износен работен край от към маслената помпа . След около цигара време ми светна в главата един дълъг хром - ванадиев Г образен ключ бе пожертван и отрязан на струга му завъртях едно каналче за зегерката и готово . Проблема решен за няма и час . Сега при загрял двигател в точката на измерване до датчика на филтъра при 900 оборота 1.7 бара при 3500 оборота 4.5 бара . 1 МПа е равен на 10 бара или 10.2 атмосфери . Това си е слабо място което може да създаде голям потенциален проблем и не е лошо колегите с такива двигатели да го проверят при възможност . На времето подобен привод ми превъртя на волгата точно по моста на Захарна фабрика . 

Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблеми с мазането на двигател 2.1 TD J8S на Renault
Свий
X
-
От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД
Вярно много ДВГ са си отишли от не-работеща помпа. Или работеща, но не с пълния си капацитет. В случая е от тоя привод, в други случаи от превъртане във валове, разхлабени капаци, засядане на клапани, износен механизъм, запушени маслозаборници и т.н. и т.н. Лошото е когато лампата не свети и проблема не може да се хване веднага. В такива случаи незаменим прибор е стрелочния индикатор. Новите ДВГ нямат такива ... Учудващо обаче е, че тоя стар ДВГ няма.
Коментар
-
От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД
Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеУчудващо обаче е, че тоя стар ДВГ няма.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД
Много полезна тема.Преди няколко години си купих Чероки със същия двигател и радост голяма,но след няма и хиляда километра въпросния привод от шестостен стано кръгъл и превъртя в маслената помпа.Радоста изчезна и започна ходенето по мъките.Направих основен ремонт на двигателя и смених привода с нов оригинален.Щастието се върна и започнах да ползвам джипа по предназначение.В началото на тази седмица спирачките на джипа изчезнаха.Карам си бавно и спокойно,изведнъж се чу за две три секунди звук като късане на ремък(или подобно на късане на парцал).В следващия момент натискам спирачка и няма почти никой.Спрях огледах ремъци,маркучи,казанче със спирачна течност и за течове,но всичко беше наред.В сервиза ревизирахме всичко от накладки и цилиндърчета до серво и спирачна помпа.Проблем не открихме,затова извадихме вакум помпата за ревизия.И там всичко точно,но въпросния привод станал пак почти кръгъл,което много ме учуди,защото мислех,че като е нов и оригинален ще надживее джипа.По между другото след смяната му съм минал около 40 хиляди километра.Значи трябва да съм щастлив,че спирачките изчезнаха за да погледна привода иначе в най скоро време мотора щеше да умре за втори път.Според мен извода е,че притежателите на МПС с такъв мотор трябва да правят ревизия или смяна на привода на всеки 25-30 хиляди километра,за да избегнат мойте неприятни преживявания и емоции.Дано съм бил полезен на някой.Поздрави.
Коментар
-
От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД
Този привод който сложих е хром - ванадиев от Г образен ключ така че с възможностите за превъртане приключи. Мислех да го направя от шестостен неръждавейка 304 ама ключа беше първото което ми попадна пред очите . Тая есен като се прибере тъста с неговия Еспейс ще направя и там ревизия .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД
Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеВярно много ДВГ са си отишли от не-работеща помпа. Или работеща, но не с пълния си капацитет. В случая е от тоя привод, в други случаи от превъртане във валове, разхлабени капаци, засядане на клапани, износен механизъм, запушени маслозаборници и т.н. и т.н. Лошото е когато лампата не свети и проблема не може да се хване веднага. В такива случаи незаменим прибор е стрелочния индикатор. Новите ДВГ нямат такива ... Учудващо обаче е, че тоя стар ДВГ няма.Първоначално публикуван от genatanaceko Преглед на мнениесмених привода с нов оригинален.Последно редактирано от sek.1; 14-09-13, 18:36.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД
Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение... тогава имах един Мерцедес 123 300 Д.... Пак със стрелочен индикатор, и той кове на 3 атм. И Патрула ми е със стрелочен индикатор, на него пък скалата му е до 8 и студен кове на 6.
Коментар
-
От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД
Е как да няма стрелочен индикатор за налягането на маслото старото Чероки?
При мене има, при повечето, които съм виждал също има, имаше едни стари табла, на тях май няма, ама не съм сигурен. Ето го таблото, уреда е най-горе вдясно:
Друг е въпроса, като го имам, колко коректно работи- понякога стрелката се побърква и отива на максималните показания 8.3, но в повечето случаи си работи коректно, на празен ход и загрял двигател, около 2 атм, при покачване на оборотите отива на 4, 4 и малко.
Проблем ли е според вас побъркването на уреда, или може да се кара и така?
Иначе след като прочетох, какви поразии може да направи привода на маслената помпа, а колко лесно се проверява, на следващата смяна на маслото ще го погледна и ако има нужда, направо ще го подменя.Jeep Cherokee XJ 2.1TD- продаден
Grand Cherokee Limited V8 Quadra Drive
Коментар
-
От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД
ОК ще я погледна масата, но се побърква само и единствено този уред, ако се губи масата всички ще откачат, не е ли така?Jeep Cherokee XJ 2.1TD- продаден
Grand Cherokee Limited V8 Quadra Drive
Коментар
-
Първоначално публикуван от АлКБ Преглед на мнениеОК ще я погледна масата, но се побърква само и единствено този уред, ако се губи масата всички ще откачат, не е ли така?
Първоначално публикуван от АлКБ Преглед на мнениеЕ как да няма стрелочен индикатор за налягането на маслото старото Чероки?
Коментар
-
От: Проблеми с мазането на двигател 2.1 ТД
Първоначално публикуван от АлКБ Преглед на мнениеИначе след като прочетох, какви поразии може да направи привода на маслената помпа, а колко лесно се проверява, на следващата смяна на маслото ще го погледна и ако има нужда, направо ще го подменя.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар