Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Няколко въпроса за монтаж на Виско муфа на W210 E320CDI

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Няколко въпроса за монтаж на Виско муфа на W210 E320CDI

    Започвам от начало. Купих колата миналата зима , дойде при мен в Австрия и при отваряне на капака видях , че перката е на парчета и си лежи най спокойно на долната кора. След месец и нещо последва смяна на водната помпа и термостата (с датчика, те така си вървят). Виското ми го върнаха ви видях причината перката да се счупи ... просто лагера беше станал на салата ... дисбаланс , удар в дифузьора (който също е на парчета) и малкия дявол ... радиатора здрав не докоснат
    Зимата никакви проблеми, 89°C температура на двигателя с всякакво предимно идиотско каране

    Стопли се и почна работата да става ... топла. На дисплея на климатроника показа в задръстването 99/100°C при включен климатик. До тук бях ... в близката морга за Мерцедеси, за перка. Перка за 320CDI нямат , имат от 300TD , на размер същата (мерих старата и новата стара) но с 2 лопатки по малко. Взех я аз с мисълта , че 300TD (OM606) грее повече от 320cdi.
    Виско почнах да търся по сайтовете , но за 320CDI нищо което да ми хареса ... т.е. купувал съм вече за S300TD Sachs за 180€ и след 6 месеца пак си грееше тоя варел.
    Тъкмо вече ги прежалих парите за ново и цъфна обява в месния продаИзмамник , чисто ново Sachs в кутия яко евтино но за Sprinter (забравих да му запиша Sachs номера та да разбера точно в кой модел се монтира).
    След 3 дни беше в нас , и наистина ново , още в хартията си , без да е слагано никога на кола.
    Днес понеже е 13ти и се захванах да го сменя с идеята , че ще ми трябват по-малко от 30те минути които ми бяха нужни за смяна на S-класовото.
    Да ама не , тук няма място да бръкна с тия дебелите ръце и големия проблем , няма как да застопоря водната помпа за да затегна с дългото рамо на ключа (динометричния не се побира между виското и радиатора ). Самата шайба от задната страна няма и място за застопоряващ щифт .... за да се ползва и някой от тези ключове :


    Напънах се и с много майки , баби и сестри го затегнах до такова положение , че не успях да го отвия

    Опитах се да го отвия , щото като запалих колата ми се стори , че перката се върти доста бързо. Двигателя студен , но като дам газ доста шумна ми се струва тази перка.
    Понеже нямах вестник под ръка , с една смачкана пластмасова бутилка реших да пробвам дали ще спре перката .... какво да спре , тя проби дъното на бутилката

    На ръка се усеща една идея по стегнато от това на S-класата което бях сменял.

    Отделно чета в интернет , че резбите на болтовете за затягане на виското към помпата били "обратни".
    Болт си купих днес оригинален от мерцедес и при мен затягането обаче се оказа " нормално" по часовниковата стрелка като съм застанал срещу главата на болта.

    Въпросите са няколко: Редно ли е да карам без дифузьор ? Нормално ли е поведението на новата виско муфа , т.е. толкова стегната ? Как да съм сигурен , че съм я стегнал достатъчно към водната помпа, за да не ходя другата седмица да купувам радиатор ?
    Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
    Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
    Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

  • #2
    От: Няколко въпроса за монтаж на Виско муфа на W210 E320CDI

    Без дифузьор може да не е толкова ефективна перката,тя работи все едно в тунел и смуче повече като дифузьора е там.
    Новите вискота принципно са по-стегнати,моите са нови на трите коли / айде да не са чисто нови ма сьм ги сменял аз коя преди година коя преди 3 да речем / и на двата осмака си пердашат вискотата на ниски обороти поне 70% от времето.Палиш и стои зацепена поне 3 минути на студено,после изключва но как стгне до около 85 и почва да млати пак.Изключва или по нанадолнище или над 4000 оборота или над 45-50 мили в час по магистралата.Проблем с помпата нямам,а така си вьрти едно 80 000 мили на малкия осмак.Просто тия неоригиналните включват на по-ниска температура.Проблем може да е размера - новите са с по 2 см. по-тьнки и ми се наложи да режа болта за да се затегне,стария Сач си е дебел и стои в багажника за резерва с все оригиналния болт.

    Стяга сьм ги с ключа който си показал и рамо около метьр да речем.На шестака така сьм го стегнал,че се опитахме да я отвием преди около месец и няма и няма,на вьпроса Как го стяга това бе.........сьс злоба...........и няма махане.Това се замозатяга като се вьрти ма май злобата си е казала думата.Няма как да си сигурен,че е стегната достатьчно,но принципно не се влага много злоба там и не му трябва яко стягане.Комбинирано около 500 000 километра виско не ми е хвьрчало като това включва 2 броя 124ки и 5 броя 140.Щом на мен не ми хвьрчи и твоята няма да мрьдне.

    Виждал сьм как се стяга с вьже и после се млати с чука за рязьк удьр който да я отпусне / това аз като стегна и не ебава да се развие по нормалния начин/.

    Според мен си ОК.От време на време току хвана някоя на студено и се опитвам да и намеря луфт по вала ма няма и няма.Новите Бер по 180 кинта на шестаците и около 250 на осмаците,оригиналния Сач по над 500 за осмаците.

    Карай баце,като те знам колко рови по 140ката сьм сигурен,че няма да имаш нерви с това на тая.

    Следващата кола я вземи нормален размер да има място да бьркаш,при мен има място пудел да вкарам


    Шестограм не влиза ли,да му навреш и една трьбичка за рамо?
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      От: Няколко въпроса за монтаж на Виско муфа на W210 E320CDI

      И още нещо - кори под моторите аз нямам,на място като отворя вратата и дам газ до 3000 и си вее прахоляк под колата и ми топли рьцете,звук вади все едно ще излита еле осмака,перката си е зацепила на 100%.Не сьм слагал и тая пласмасовата джаджа дето е като надупчена каска и се набожда на самото виско.Карам си ги голички и може от там да не греят толкова и да стоят зацепени на по-ниска температура.
      Малкия осмак е над 330 000 километра оригинална водна помпа и не шава.
      Последно редактирано от BENZBOSS; 13-06-13, 19:00.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #4
        От: Няколко въпроса за монтаж на Виско муфа на W210 E320CDI

        С шестограм я стягах и рамо около 70см. Проблема е че почва да превърта ролката на самата водна помпа като затягам виското.

        Нямам достъп до EPC инак щях да разтърся колко пари е тая пластмаса и както казваше "Владек" : дали има златна нижка по нея
        Ако изрева другата седмица пак ще го мислим
        Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
        Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
        Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

        Коментар


        • #5
          От: Няколко въпроса за монтаж на Виско муфа на W210 E320CDI

          Ти си ЯК,няма да мрьдне ВЯРВАЙ МИ.

          Аз бях запьнал крак на калника и много и се радвах,че я напипах как се стяга.Сега се чудя кьде какво да запьна,че да я развия
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X