Започвам от начало. Купих колата миналата зима , дойде при мен в Австрия и при отваряне на капака видях , че перката е на парчета и си лежи най спокойно на долната кора. След месец и нещо последва смяна на водната помпа и термостата (с датчика, те така си вървят). Виското ми го върнаха ви видях причината перката да се счупи ... просто лагера беше станал на салата ... дисбаланс , удар в дифузьора (който също е на парчета) и малкия дявол ... радиатора здрав не докоснат 
Зимата никакви проблеми, 89°C температура на двигателя с всякакво предимно идиотско каране
Стопли се и почна работата да става ... топла. На дисплея на климатроника показа в задръстването 99/100°C при включен климатик. До тук бях ... в близката морга за Мерцедеси, за перка. Перка за 320CDI нямат , имат от 300TD , на размер същата (мерих старата и новата стара) но с 2 лопатки по малко. Взех я аз с мисълта , че 300TD (OM606) грее повече от 320cdi.
Виско почнах да търся по сайтовете , но за 320CDI нищо което да ми хареса ... т.е. купувал съм вече за S300TD Sachs за 180€ и след 6 месеца пак си грееше тоя варел.
Тъкмо вече ги прежалих парите за ново и цъфна обява в месния продаИзмамник , чисто ново Sachs в кутия яко евтино но за Sprinter (забравих да му запиша Sachs номера та да разбера точно в кой модел се монтира).
След 3 дни беше в нас , и наистина ново , още в хартията си , без да е слагано никога на кола.
Днес понеже е 13ти и се захванах да го сменя с идеята , че ще ми трябват по-малко от 30те минути които ми бяха нужни за смяна на S-класовото.
Да ама не , тук няма място да бръкна с тия дебелите ръце и големия проблем , няма как да застопоря водната помпа за да затегна с дългото рамо на ключа (динометричния не се побира между виското и радиатора
). Самата шайба от задната страна няма и място за застопоряващ щифт .... за да се ползва и някой от тези ключове :

Напънах се и с много майки , баби и сестри го затегнах до такова положение , че не успях да го отвия
Опитах се да го отвия , щото като запалих колата ми се стори , че перката се върти доста бързо. Двигателя студен , но като дам газ доста шумна ми се струва тази перка.
Понеже нямах вестник под ръка , с една смачкана пластмасова бутилка реших да пробвам дали ще спре перката .... какво да спре , тя проби дъното на бутилката
На ръка се усеща една идея по стегнато от това на S-класата което бях сменял.
Отделно чета в интернет , че резбите на болтовете за затягане на виското към помпата били "обратни".
Болт си купих днес оригинален от мерцедес и при мен затягането обаче се оказа " нормално" по часовниковата стрелка като съм застанал срещу главата на болта.
Въпросите са няколко: Редно ли е да карам без дифузьор ? Нормално ли е поведението на новата виско муфа , т.е. толкова стегната ? Как да съм сигурен , че съм я стегнал достатъчно към водната помпа, за да не ходя другата седмица да купувам радиатор ?

Зимата никакви проблеми, 89°C температура на двигателя с всякакво предимно идиотско каране

Стопли се и почна работата да става ... топла. На дисплея на климатроника показа в задръстването 99/100°C при включен климатик. До тук бях ... в близката морга за Мерцедеси, за перка. Перка за 320CDI нямат , имат от 300TD , на размер същата (мерих старата и новата стара) но с 2 лопатки по малко. Взех я аз с мисълта , че 300TD (OM606) грее повече от 320cdi.
Виско почнах да търся по сайтовете , но за 320CDI нищо което да ми хареса ... т.е. купувал съм вече за S300TD Sachs за 180€ и след 6 месеца пак си грееше тоя варел.
Тъкмо вече ги прежалих парите за ново и цъфна обява в месния продаИзмамник , чисто ново Sachs в кутия яко евтино но за Sprinter (забравих да му запиша Sachs номера та да разбера точно в кой модел се монтира).
След 3 дни беше в нас , и наистина ново , още в хартията си , без да е слагано никога на кола.
Днес понеже е 13ти и се захванах да го сменя с идеята , че ще ми трябват по-малко от 30те минути които ми бяха нужни за смяна на S-класовото.
Да ама не , тук няма място да бръкна с тия дебелите ръце и големия проблем , няма как да застопоря водната помпа за да затегна с дългото рамо на ключа (динометричния не се побира между виското и радиатора


Напънах се и с много майки , баби и сестри го затегнах до такова положение , че не успях да го отвия

Опитах се да го отвия , щото като запалих колата ми се стори , че перката се върти доста бързо. Двигателя студен , но като дам газ доста шумна ми се струва тази перка.
Понеже нямах вестник под ръка , с една смачкана пластмасова бутилка реших да пробвам дали ще спре перката .... какво да спре , тя проби дъното на бутилката

На ръка се усеща една идея по стегнато от това на S-класата което бях сменял.
Отделно чета в интернет , че резбите на болтовете за затягане на виското към помпата били "обратни".
Болт си купих днес оригинален от мерцедес и при мен затягането обаче се оказа " нормално" по часовниковата стрелка като съм застанал срещу главата на болта.
Въпросите са няколко: Редно ли е да карам без дифузьор ? Нормално ли е поведението на новата виско муфа , т.е. толкова стегната ? Как да съм сигурен , че съм я стегнал достатъчно към водната помпа, за да не ходя другата седмица да купувам радиатор ?
Коментар