Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разработване на сегменти ?!?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разработване на сегменти ?!?

    Най-вероятно ми предстои смяна на сегменти на хондата, маслените обикновено им спичали Та из нета се въртят кажи речи две противоположни гледни точки.

    Едната е да не се кара с високи обороти, т.е. до 3000 оборота, като за пробега едни казват 1000км, други 5000, трети 10 000 Че да улегнат. Като след първите 1000 км да се смени маслото.

    Другата по на кратко следната. На хубаво загрял двигател на скорост (от първа до трета било достатъчно) се почва от 1-ва предавка - газ до към 5000 (това за бензинов) и се отпуска газта, след това по същия начин на 2-ра и 3-та. Това упражнение се прави с минерално масло, като след 20-40км с сменя.
    Като някакво логическо обяснение се дава, че с работата на двигателя сегментите се каляват. Т.е. ако се направи по-горе описаната процедура, един вид сегментите ще улегнат по-бързо и лесно.
    Ей това се мотка из нета http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Бих се съгласил, че има някаква логика, ама хич не знам от какъв метал се правят разните му сегменти и не са ли си калени по принцип?!?
    Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
    И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
    вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

  • #2
    От: Разработване на сегменти ?!?

    Това за закаляване на сегментите в мотора е голяма щуротия. Те са от специална стомана и закалени при производството. Моя съвет е да караш спокойно без резки вдигания на оборотите и е желателно да са до около 3000 поне първите няколко хиляди км. Рязко вдигане на обороти на 5000 и отпускане може да доведе най много до задиране на сегментите и голям филм след това. Не си прави експерименти. Успех

    Коментар


    • #3
      От: Разработване на сегменти ?!?

      Разработвал съм и по бързата процедура,когато клиента няма време,директно с охлаждане от чешмата ,около 1 ;2 часа работа на място на празен ход ,след това точене на маслото наливане на ново хубаво масло +профилактична ,не компресионна добавка!Нормално каране1000;2000 километра ,след това газ до ламарините!Не е имало рекламации дори и при такава разработка!
      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

      Коментар


      • #4
        От: Разработване на сегменти ?!?

        Правих основен ремонт на Витара. Нямам километраж. До 3000 оборота когато я карам и я държах да си работи в двора докато не изхарчи 50 кила бензин и 40 литра газ. Смених маслото и оттогава само ръчка и всичко е наред.

        Коментар


        • #5
          От: Разработване на сегменти ?!?

          Първоначално публикуван от Денислав Димитров Преглед на мнение
          Правих основен ремонт на Витара. Нямам километраж. До 3000 оборота когато я карам и я държах да си работи в двора докато не изхарчи 50 кила бензин и 40 литра газ. Смених маслото и оттогава само ръчка и всичко е наред.
          Хм, интересно. В повечето методи, дето се ширят из нета, никои не препоръчва двигателя да работи на място .
          Най-добре в движение под различен товар, да сменяш скоростите и да не се държи дълго време на едни и същи обороти.
          Само дето ако трябва да я коткаш до 3000 оборота, не виждам кой знае какъв диапазон от различни обороти . Под 2000 ще мъчиш колата (което също е противопоказно) а до 3000 е една подметка разстояние .
          Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
          И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
          вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

          Коментар


          • #6
            От: Разработване на сегменти ?!?

            Важното е докато мотора е стегнат да не се натоварва, да се следи температурата оборотите да не отиват над 3000 и няма нищо лошо да поработва и на място.
            Това с бързата разработка не мисля че е добре
            ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

            Коментар


            • #7
              От: Разработване на сегменти ?!?

              Kазваше се-не повече 2/3 от максималните,и да се сменя режима непрекъснато.Така разработван и по-стегнат ремонт,изкарва повече от нов.Сега как е-не знам.
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • #8
                От: Разработване на сегменти ?!?

                Една от грешките е ,че при основен ремонт в процеса на разработване се налива масло с ниско качество.

                Би трябвало да се налее качествено масло и след 500-1000 км да се смени. Прави се, защото в този процес на разработване има много продукти на износването,които в един момент запушват масления филтър. Лошото масло нито измива достатъчно добре и не охлажда достатъчно добре.

                Коментар


                • #9
                  От: Разработване на сегменти ?!?

                  Има много теории за разработването и поне няколко теми във Форума, в които те се обсъждат. То не е статистика на аварийността, то не е теории как трябва вакуум за да изпадат частиците от износването и какво ли още не.

                  1. Закаляване на сегментите:
                  Закалени са в завода-производител. И да не са, в двигателя няма условия за това. Ако температурата им наближи тази, при която се закаляват, ще се стопи буталото.

                  2. В началото - полекичка. Тази методика се дължи на разбирането, че честотата на аварии е голяма при пускане в експлоатация, намалява след това и се вдига чак при граничното износване на агрегата. Освен това на всеки е ясно, че във високи режими повредите стават по-лесно, затова - да заобиколим "детските болести" на агрегата с внимателно каране. Тази схема на работа е изгодна за производителя, доколкото началните аварии се отлагат във времето. Освен това авариите се случват в по-ниски режими, което дава възможност повредите да са по-малки и да се остранят по-лесно. Освен това авариите се случват при по-ниски скорости, което намалява вероятността от ПТП заради аварията. Дава се и възможност на потребителя да свикне с поведението на машината, преди да почне да и дава зор, от което също намаляват ПТП.

                  Общо взето, от 60-те години насам даже и в съветските машини (а в западните - и от по-рано) обработката на детайлите е с такава точност, че няма какво да им се "сработва". Ако се случи да не е - агрегатът все едно ще аварира, сработен или не.

                  3. В началото - газ, газ, газ. Това е смислено на принципа "ако ще се чупи, да се чупи сега, а не когато ми е зор". Определено помага, ако се борим с къс гаранционен срок или искаме машина, с която ще се пътува далече от работилницата в тежки условия.

                  Идеята, че животът на машината, или мощността, или икономичността, зависят от начина на разработване, не се потвърждава от практиката. Да, в началото разходът на гориво и масло е по-висок, а мощността - по-ниска, но те все едно ще влязат в норми след изгаряне на едно определено количество гориво, независимо в какви режими. Ако нещо не влезе в норми - вЕрвайте ми, не е от разработването, ами някой си е оставил ръцете в детайлите, в сглобяването или в настройването.

                  С маслата е още-по. Агрегатът има определени изисквания за масло при дадените условия на експлоатация. От това, че му сипем по-скъпо, той няма да се маже "по-добре", защото няма "по-добре" от непрекъснатия маслен клин. Максимумът полза може да е, че маслото по-дълго време ще е годно за работа. Ако ще го сменяме след 1000 километра, смисълът от скъпо масло не е очевиден. Да се сипва масло с качество ПОД изискванията е лошо независимо на кой етап от експлоатацията. Това ще предизвика ускорено износване на чувствителните към маслото детайли и ускорено отлагане на замърсявания по частите с по-висока температура. Колко ускорено - божа работа, ама дедо ви поп оставя на Бога само нещата, които не може да направи сам.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Разработване на сегменти ?!?

                    За новите:преди мнооого години,Щутгарт,фабриката,ще се докарват два, до тук.На зададен ,,професионално" въпрос,как да се карат,колко може да се вдига и до кога така,следва отговор:както искате,колкото могат.Съпроводен с поглед,мисля си означаващ:е кво ви показвахме,разказвахме и учихме.
                    А тези простотии се правят от името на всички ни.
                    Даника
                    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                    Коментар


                    • #11
                      От: Разработване на сегменти ?!?

                      Само да уточня че сегметните не са изработени от стомана. Колкото и чудно да звучи изработват се от чугун, за това и много лесно се чупят. Относно разработването, много зависи какво ще се прави на двигателя. Ако се сменят само сегментрите, не е необходима разработка, понеже са с такъв профил че не се износват. Разранотване трябва да се прави след престъргване на цилиндъра. Ако майстора, който го престъргва е оттървал малко, като го сложи да хонингова гледа по-набързо да мине. Това обаче не гарантира необходимата грапавост на стената на цилиндъра. Да оставим факта че ресурса на ремонта по-този начин е намален почети с 1/3, ами и при сработването се отделят доста частици от сработването. За това трябва по-внимателно и след около 1000км да се смени маслото.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Разработване на сегменти ?!?

                        Първоначално публикуван от mohera Преглед на мнение
                        ...
                        Ей това се мотка из нета http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

                        ...
                        И в нашия форум се мотка, преведено

                        А това е темата първоизточник, където първоначално сме го коментирали.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #13
                          От: Разработване на сегменти ?!?

                          Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                          За новите:преди мнооого години,Щутгарт,фабриката,ще се докарват два, до тук.На зададен ,,професионално" въпрос,как да се карат,колко може да се вдига и до кога така,следва отговор:както искате,колкото могат.Съпроводен с поглед,мисля си означаващ:е кво ви показвахме,разказвахме и учихме.
                          Касае се за транспортиране на ход на два нови мерцедеса.Въпросът е зададен от тези,които ще ги докарат до България.Отговорът :,,както искате,колкото могат",се отнася за мерцедесите,и е от тези,които ги произвеждат.А предишният ми пост(№7), е за основен ремонт в гаража.Извинявам се за поредната неясна приказка.
                          А тези простотии се правят от името на всички ни.
                          Даника
                          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                          Коментар


                          • #14
                            От: Разработване на сегменти ?!?

                            Май ще излезе, че няма какво толкова да му трепериш.

                            Караш си нормално и туй то. Единствено поне една смяна на маслото на има-няма 1000км.
                            Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
                            И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
                            вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Разработване на сегменти ?!?

                              Всъщност не съм убеден и за смяната на маслото, поне на двигателите.

                              Масленият филтър общо взето е подбран да събира частиците с проблемните размери, а на съвременните двигатели той е пълнопоточен и не се очаква да пусне нещо към лагерите. Няма причина да се очаква при разработването някакво по-сериозно химическо или топлинно натоварване на маслото.

                              Остава рискът да се запуши филтърът от продуктите на износването. Ако нямаме манометър да забележим този факт, филтърът трябва да се смени профилактично, за да не се понижи налягането и това да създаде проблеми.

                              На агрегатите без хартиен филтър (скорости, диф) е ясно, че трябва да се смени и маслото, защото всички стружки са в него.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X