Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

    Ако не можеш да я спреш е по-голямото зло. Има истории за тия с BMW-тата дето блокират виското с рапидка вместо да го сменят и в резултат при високи обороти перката изхвърча напред и прави всичко на салата (радиатори, маска). При не-въртяща се перка най-много колата да загрява на място или при малка скорост и голям товар.

    Коментар


    • #17
      От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

      Първоначално публикуван от Savador Преглед на мнение
      Ще си сменя новата муфа и старата ще я резна с флекса да видя кво има вътре. Чудно ми е, какъв е тоя гел, дето студен е течен, пък загрят се втърдява. По принцип веществата при загряване се втечняват и изпаряват тук обратното. То и аз не съм силен по физика ама чак пък толкова...
      Нищо такова няма там, не бъркай с вискомуфа на диференциал. Има едно гъстичко масло, има едни канали по които то тече и един биметален клапан, който го пуска в една или в друга посока. А се помпа маслото от разликата във въртенето на двете половини. Вискомуфата умира, като и изтече маслото (и ако налееш ново, ще работи ама кратко, защото вече си е намерило откъде да изтича).

      Като е неподвижна прави каквото си иска, защото маслото се стича в единия край и се държи според каквото има там като форма на каналите. На различните муфи е различно, някои от стоене се зацепват, а други - отпускат.

      Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
      Ако не можеш да я спреш е по-голямото зло. Има истории за тия с BMW-тата дето блокират виското с рапидка вместо да го сменят и в резултат при високи обороти перката изхвърча напред и прави всичко на салата (радиатори, маска).
      Перката изхвърча не защото е блокирана муфата, а защото заради дебаланса от "рапидката" умира и лагерът. Има си фини начини за блокиране, ама БМВ-истите са над тия работи.

      Коментар


      • #18
        От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

        Продължителна работа на място с поддържане на поне 2000 об трябва да накара виското да "стегне" и да започне да "фучи"
        А греенето с висока скорост е от друго.
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • #19
          От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

          Ясене, благодаря ти за отговора. А значи ли че в момента не знам в моето виско на перката има ли масло няма ли.
          При спрян двигател се върти свободно, но не леко, пак ще кажа, няма инерция. При стартиран двигател дебита на охлаждащия въздух е силен!
          "Виско" - означава че тука използваме свойството вискозитет на това масло (гел или каквото и да го наречем все тая) и най вече неговата температурна промяна - втечняване, втвърдяване и то точно това води до разлика в оборотите на двете половини, като при по голяма топлина, излъчвана в двигателния отсек да изравни оборотите на перката с тия на коляновия вал.
          Volkswagen Touareg 7L 3.0 TDI V6 (224Hp)
          O8867З7I78

          Коментар


          • #20
            От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

            Първоначално публикуван от Savador Преглед на мнение
            "Виско" - означава че тука използваме свойството вискозитет на това масло (гел или каквото и да го наречем все тая) и най вече неговата температурна промяна - втечняване, втвърдяване
            Ей това подчертаното, категорично не е вярно за муфата на вентилатора. Маслото там работи с приблизително постоянен вискозитет, а биметалния клапан осигурява температурната зависимост на поведението. Оборотите не се изравняват абсолютно никога, но разликата се променя.

            Дали е наред или не, в студения сезон можеш да разбереш трудно, защото даже малкото предавано въртене когато не е задействана муфата, осигурява охлаждане в излишък.

            Може да се тества с едно велпапе пред радиатора, което да пречи на охлаждането. Тогава моментът, в който не можеш да я спреш с вестник, трябва да настъпи преди двигателят да е подминал нормалната си температура.

            По-прост тест не измислям.

            Коментар


            • #21
              От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

              При мен на Мерцедеса също ми направи проблеми преди 10-ина дни.Пред радиатора имаше един картон ,за да може зимата да не го обдухва много студения въздух.И в първия топъл ден- 100 градуса честитка.След като махнах картона и понаместих буксата си зацепи виското и нещата се оправиха.А иначе на празен ход и по-ниска или близка до работната температура перката се върти бързичко (увлича) ,но и с ръка съм пробвал да я спра и си спира.Но след като изчатка електромагнита е абсурдно да пробвам дори.Помня ,че продаваха такъв гел за виско-та в едни тубички ,но не мога да го намеря сега.

              Коментар


              • #22
                От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

                Нормално е да няма инерция перката, когато виското не е зацепило. Обаче аз мисля, че биметалната спирала(ако въобще е нужно да е биметална), се загрява и реагира И на топлината на вала на водната помпа. Към него е свързан неподвижно вътрешния край на спиралата. Външния прави радиалното изместване на единия от дисковете и съвпадането, или разминаването на отворите в тях.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #23
                  От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

                  какъв е тоя Мерседес с виско, и с ел. управление?

                  Може да е само с един от двата начина!

                  И внимавай с пъхането на пръсти, освен ако не си решил да се самоинвалидизираш...

                  Не е необходимо да е спирала - на Мерседес е биметална пластина..

                  Коментар


                  • #24
                    От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

                    М102 мотор,Вени под ел управление имах предвид буксата с датчика на главата,не че перката е ел.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

                      Мерцедеса ти не е с виско,а с ел съединител-няма нищо общо с темата.
                      Калин Владов,09РСПБЗН

                      Коментар


                      • #26
                        От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

                        И аз имам една виско муфа от витара...............Оказа се запушен радиатор,разбра се като го отворих.
                        не ме е яд когато ме лъжат а когато си мислят че им вярвам

                        Коментар


                        • #27
                          От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Маслото там работи с приблизително постоянен вискозитет, а биметалния клапан осигурява температурната зависимост на поведението.
                          Абсолютно вярно , във виското се слага силиконово масло, което масло има свойството да не си променя вискозитета от температурата
                          ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                          Коментар


                          • #28
                            От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

                            Тук доста добре е описано действието и начина на тестване на вискозния съединител на перката на радиатора:

                            How to test a visco fan clutch

                            Коментар


                            • #29
                              От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

                              Мерси, колега
                              Макар и с доста нескопосания, преводач на Гугъл ми станаха ясни основните неща.
                              Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Виско муфа на перката-как да разберем дали е изправна?

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Нищо такова няма там, не бъркай с вискомуфа на диференциал. Има едно гъстичко масло, има едни канали по които то тече и един биметален клапан, който го пуска в една или в друга посока. А се помпа маслото от разликата във въртенето на двете половини. Вискомуфата умира, като и изтече маслото (и ако налееш ново, ще работи ама кратко, защото вече си е намерило откъде да изтича).

                                Като е неподвижна прави каквото си иска, защото маслото се стича в единия край и се държи според каквото има там като форма на каналите. На различните муфи е различно, някои от стоене се зацепват, а други - отпускат.

                                Перката изхвърча не защото е блокирана муфата, а защото заради дебаланса от "рапидката" умира и лагерът. Има си фини начини за блокиране, ама БМВ-истите са над тия работи.
                                Маслото във виско-муфата на охлаждащата перка е същото като това за виско блокаж(шпер) на диференциал(силиконово масло или силиконов гел както го наричат някой).Принципа на действие е почти същия(при тези които аз съм ремонтирал),като няма биметален клапан,а биметална пластина,която притиска или отпуска един щифт като по този начин променя натяга на пластините вътре,и съответно зацепването.Разликата е че при дифа натяга е постоянен, и температурата на силикона се вдига само от механичното триене.Съответно в дифа трябва да няма никакъв въздух а само силикон,а в охлаждащата виско муфа има дадено количество силикон и останалото е въздух.За това когато е стояло неподвижно и силикона се е стекъл в долния край, при палене виското сработва,и след известно време от центробежните сили силикона се разпределя равномерно и то изключва.Пробвал съм да напълня със силикон до горе както при виско-дифовете и ефекта е че виското става постоянно зацепено(в смисъл върти се както при непалена кола).Така с игра в съотношението силикон въздух си направих едно зимно и едно лятно виско.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X