Здравейте колеги трябва ми бавнооборотен бензинов двигател за един електрически генератор.Генераторът е с честота на въртене на ротора 1500 об./мин за да пройзвежда напрежение с честота 50 Hz.мощноста му е 30 KW.Досега е бил с дизелов двигател Перкинс Д 3900 .Ако успея да намеря подходящ двигател мисля да пробвам да го ползвам са отоплени през зимния период.Електрическата енергия ще ползвам за климатиците а с подходящо преоборудване на охлаждащата система да отведа топлината на двигателя директно в отоплителната инсталация.За сега обаче не попадам на подходящ двигател,както знаете всички бензинови двигатели имат подходящ въртящ момент при много високи обороти около 2000-2500 об/мин. което е прекалено много за целта ми.Търся съвет или идея как може и възможно ли е изобщо да се коригират оборотите на сериен двигател и да се запази въртящият момент.Ще съм благодарен на всички който имат някаква идея или съвет по въпроса.Пропуснах да уточня че ще монтирам на генератора система за работа с метан направо от газопреносната мрежа.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Търся бавнооборотен бензинов двигател
Свий
X
-
До: Търся бавнооборотен бензинов двигател
БМВ имат един двигател който е разработен специално за Ферозата и Рокито. Кубатурата беше 2,5 или 2,7. Мощността е 125кс и ги постига под 5000 оборота. Има голям въртящт момент на 1000 и няколко оборота. Разтърси се в нета за този мотор като данни, бележи с 2,5Е или 2,7Е едно от двете и ако те устройва мисля, че мога да ти намеря.
-
До: Търся бавнооборотен бензинов двигател
Трябва ти голямообемен двигател, нищо друго няма достатъчен въртящ момент в ниските обороти. Този от BMW съм го експоатирал лично, имал съм 325Е, което всъщност е 2.7, направен е за американския пазар и наистина тегли още от празния ход, но въпреки това мисля че не е подходящ. Другото е американски двигатели, има доста на пазара, повечето са настроени именно на висок въртящ момент в ниските обороти и имат достатъчно голям обем. Лошото е че разхода си е разход. Другия вариант който виждам е да куплираш двигател със скоростната кутия - хем ще имаш възможност за избор на предавка.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
До: Търся бавнооборотен бензинов двигател
Видях една помпа за вода с двигател от ГАЗ 53. Работеше на доста ниски обороти и изпомпваше много вода. При подаване на газ цепеше шланговете. Мисля, че и в твоя случай би свършил работа, защото при товар на генератора оборотите на двигателя почти няма да се изменят и честотата на синусоидалното напрежение няма да мръдне.
Просто си трябва голям двигател или по-малък с редукция. Проблемът тогава е, че ще иска по високи обороти, оттам по-малък ресурс, по-висок разход, че и повече джангър"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
До: Търся бавнооборотен бензинов двигател
bobev добра идея, поздравления!Чак сега я видях. Но трябва или да се пробва, или да се смята. Имам предвид, че използваш бензинов двигател, на който конструктивно като нов му е зададен КПД 40% (оптимистично). Ти ще вземеш амортизиран такъв и като го захранваш с метан КПД ще му падне още. Въпреки че ще използваш и топлината от охладителната уредба, пак не може да разчиташ на КПД над 30%. По този начин се убива предимството на климатиците, което гониш, а именно коефициента им на преобразуване 3. Като включиш загубите от многократното преобразуване на енергията на метана => механична => електрическа => механична ефекта от цялото упражнение става съмнителен. Но или трябва да изчислява някой компетентен или по метода проба - грешка.
Успех!
Коментар
-
До: Търся бавнооборотен бензинов двигател
Принципа се казва когенерация, а устройството - когенератор. Има в нета доста инфо. Най-подходящи като цена-качество са украинските. Двигателите са японски, генераторите - френски и руски. Та в сайта на завода подробно е обяснено, че мощност под 100KW , и то при постоянно натоварване на електрически и топлинни капацитети, не е ефективна. Преди повече от 5 години се бях навил на подобно нещо и цената на електроенергията за 1KW/h излизаше около 7ст. Но от тогава цената на метана се покачи 2х. Ако в обекта за който говориш има централно електрозахранване - екшъна не си струва.
http://www.chimebg.com/
А оборотите можеш да ги намалиш с четириканални шайби за трапецовидни ремъци с отношение на диаметрите квото си избереш - зависи от двигателя.Последно редактирано от haflinger; 21-08-07, 10:07.“Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете”.
Б.Франклин
Коментар
-
До: Търся бавнооборотен бензинов двигател
Ако нямаш сигурно ел. захранване може би си струва, но иначе едва ли, освен, ако метанът не е free.
Не съм убеден, че охлаждащата течност на двигателя ще ти осигури нужното отопление за повече от максимум 2 стаи. Освен това се съмнявам, че неговата водна помпа ще ти осигури нужната циркулация в толкова голям кръг. С допълнителна помпа може пък и да стане. Другият проблем, е че двигателят винаги ще е недозагрял с толкова топлообменници, което ще му скъси живота, както и разходът му ще е наднормен. Друг вариант е да монтираш в стаята парно от кола с вентилатор. Така с малък топлообменник ще имаш максимален ефект.
Колегата Паджеровод е написал за пробата и грешката - май това е наина в твоя случай. Иначе идеята е интересна"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
До: Търся бавнооборотен бензинов двигател
Здравейте,благодаря за различните гледни точки.Идеята ми хрумна по повод на предстоящото газифициране на обекта ми.Мислех си че вместо да ползвам метана директно само за отоплиелние бих могъл да задвижвам с него ел.генератор като генерираната топлина ще подавам директно в отоплителната система а произведеното електричество за собствени нужди и за климатичнита система пак за отопление.По повод на мнението на колегата Scrapheap за това ,че двигателят ще работи постоянно недозагрял си мисля ,че това ще се избегне с монтирането на подходящ термостат които да не позволява преохлаждане на двигателя,циркулацията на топлата вода в отоплителната система задължително ще се осигурява от отделна еллектрическа помпа с променлив дебит според консумацията на топлинна енергия.
Идеята за намаляване на оборотите с ремъчни шайби е много примамлива но си мисля ,че това решение ще влоши КПД-то по две направления,
първо -- увеличават се бързо износващите се части - има ремъци
второ -- самата ремъчна предавка сигурно има някакъв процент загуби.
По повод на сайта за руските когенераторни установки идеята е хубава но за съжаление въпреки че те са доста по евтини от тези на други пройзводители за моята цел са си доста скъпи.Моделът с 25 KW ел мощност струва 33 000 евро а моделът със 170 KW е 125 000 евро.
Докато четях написаното от вас ми хрумна следната идея , а какво би станало ако вместо да преобразувам енергията на метана в електрическа и после с електричеството да захранвам термопомпи са отопшление , вместо генератор здвижвам направо подходяща термопомпа(компресор от климатик на кола примерно с подходящ размер)няма ли да намалеят за губите от трансформацията на енергията.Самият термопомпен агрегат ще има вграден малък ел. генератор само за оперативни нужди на системата а цялата мощност на ДВГ-то ще се отдава на компресора на термопомпата.Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
Място и хора към които да принадлежи ...
Коментар
-
До: Търся бавнооборотен бензинов двигател
Трябват изчисления и после търси подходящите части, доколкото съм чувал метана по тръбите не е точно този от метанстанциите.Може да се получи нещо скъпо, не ефикасно ,шумно,ненадеждно и да се наложи постоянно да се регулира и наблюдава.Бензинов двигател 1.8 на 800об/м. за час гори 0.7 л. бензин.
Има интересна тема която може да стане в твоя случай.Има по голям избор на дизелови двигатели , но ще похарчва и малко дизел за искра.Ако ти трябва и за отопление трябва да хванеш топлината от аспуха и антифриза.
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=11675
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=12576
Коментар
-
До: Търся бавнооборотен бензинов двигател
Първоначално публикуван от bobev Преглед на мнениеа какво би станало ако вместо да преобразувам енергията на метана в електрическа и после с електричеството да захранвам термопомпи са отопшление , вместо генератор здвижвам направо подходяща термопомпа. Но въпреки това още при двигателя КПД пада толкова, че убива предимството на термопомпата. НО!! Ако ползваш геотермална вода или друг източник на топлина за термопомпата освен околния въздух и ако чрез управление на оборотите на компресора от двигателя постигнеш ефекта на инверторното управление на термопомпата пак можеш да излезеш на зелено според мен!
Коментар
-
До: Търся бавнооборотен бензинов двигател
Първоначално публикуван от ceko26 Преглед на мнениеТрябват изчисления и после търси подходящите части, доколкото съм чувал метана по тръбите не е точно този от метанстанциите.Може да се получи нещо скъпо, не ефикасно ,шумно,ненадеждно и да се наложи постоянно да се регулира и наблюдава.Бензинов двигател 1.8 на 800об/м. за час гори 0.7 л. бензин.
Има интересна тема която може да стане в твоя случай.Има по голям избор на дизелови двигатели , но ще похарчва и малко дизел за искра.Ако ти трябва и за отопление трябва да хванеш топлината от аспуха и антифриза.
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=11675
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=12576
Помисли за вариянт да си комбинираш идеите.Нещо като 2-3 в 1...
0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар