Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мотора на Г-класата настина.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мотора на Г-класата настина.

    Нещо е причинило дефекта в в мотора на джипката ми по време на Бургаското състезание.
    Резултата е три изгорели клапана, две свещи останали само на резбата, т.е. лишени са от полюса и електрода до дъно барабар с керамиката.
    Следствието е че завърших етапа на 1 цилиндър и половина, на бавните при среден разход 110/100.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01658.jpg
Прегледи:1
Размер:56.8 КБ
ID:5995684
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01659.jpg
Прегледи:1
Размер:43.7 КБ
ID:5995685
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01660.jpg
Прегледи:1
Размер:43.3 КБ
ID:5995686
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01661.jpg
Прегледи:1
Размер:58.0 КБ
ID:5995687
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01662.jpg
Прегледи:1
Размер:59.4 КБ
ID:5995688
    Това са 4 и 3 цилиндри, отказалите.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01671.jpg
Прегледи:1
Размер:168.4 КБ
ID:5995689
    Четвърти цилиндър
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01676.jpg
Прегледи:2
Размер:120.8 КБ
ID:5995690

    Въпроса е, какво е причинило тази авария.
    Предолуженията са
    -прегряла свещ, попада керамика под клапана и...изгаря;
    -добавката за повишаване на октана върху калпав лукойлски 95;
    -пикаеща дюза на инжекциона и оттам охлаждане на клапана...изгаря от термично претоварване;
    -бедна смес, най-не съм готов да приема тази идея;
    -препълване на повдигачите, остават полуотворени клапаните.

    Та съвсем се обърках и имам нужда от съвет.
    Мотора е 111.960, 2,2 инжекция със суперчаржър.
    Стандартния ъгъл на предварение 20^ е изместен на 27^ от спортни валове Шрик.
    И да спомена, не му е за първи път на мотора да е подлаган на голямо натоварване.
    Маслото е естер Мотул 300v 20W60 lemans competition.
    ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

  • #2
    От: Мотора на Г-класата настина.

    Залагам на бедна смес. Ако беше само един клапан, можеше да е някой от другите варианти.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #3
      От: Мотора на Г-класата настина.

      Аз също залагам на горивото,според мен това е фактора за проблемите.
      Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
      АСК Ален Мак

      Коментар


      • #4
        От: Мотора на Г-класата настина.

        Изпарение на метала в следствие на висока температура на горене. Ако всичко друго е наред и не са променяи някакви настройки по мотора, и аз съм за кофти гориво. Виждъл съм същото на супер сгъстени мотори когато се ръчкат без "смес". Метни една проба от резеорвара в някоя лаборатория.
        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

        Коментар


        • #5
          От: Мотора на Г-класата настина.

          Т.е. И ти си за бедна смес или за скапан бензин? Че не разбрах ясно. За съжаление, след достигане на дълбока резерва, заредих 15 л о друга бензиностанция. Компресирането е на 0,4 бара върху неразреден атмосферен мотор.
          ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

          Коментар


          • #6
            От: Мотора на Г-класата настина.

            Не е задължително да е бедна, макар, че в общия случай това предизвиква по бавно горене на сместа и по висока температура. Усети ли детонации при карането преди да се скапе? Би трябвало да "чука" преди да се скапе. Как са лагерите на вала? Тествай и дюзите. Скапана дюза или скапано маслено охлаждане на буталото също води до подобно изпарение на материала.
            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

            Коментар


            • #7
              От: Мотора на Г-класата настина.

              Абонамент, да видя какво ще излезе.
              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

              Коментар


              • #8
                От: Мотора на Г-класата настина.

                Каква е добавката?
                Щото ако съдържа примерно онова против молци ...
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #9
                  От: Мотора на Г-класата настина.

                  Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                  Не е задължително да е бедна, макар, че в общия случай това предизвиква по бавно горене на сместа и по висока температура. Усети ли детонации при карането преди да се скапе? Би трябвало да "чука" преди да се скапе. Как са лагерите на вала? Тествай и дюзите. Скапана дюза или скапано маслено охлаждане на буталото също води до подобно изпарение на материала.
                  Със скапано маслено охлаждане на буталото, по вероятно е да пробие бутало. Детонации не знам как ще усети по време на състезание.
                  За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                  Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Мотора на Г-класата настина.

                    Аз залагам категорично на детонации във високи обороти, предизвикани от бедна смес в този режим или от непододящо гориво. Това е най-коварния сценарий с който съм се борил преди години когато се занимавах с точене на бегачки. Абсолютно същата картинка докарах на мой двигател (Ланча Делта Интеграле) разчитайки на гориво за което ми гарантираха че е 105 октана. Направих настройките като за 105 октана и още на тренировките успях да постигна същата картинка като показаната по-горе. Дори още една идея по-зловеща. Буталата ми бяха все едно са нагрявани с оксижен в центъра на челата - две от тях с дупки. Свещите без електроди, клапаните по показания по-горе начин.

                    Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                    Детонации не знам как ще усети по време на състезание.
                    Не само по време на състезание, а при тестовете няма как да се чуят във високи обороти. Аз на времето използвах италиански сензор и софтуер за спектроанализ. С него картинката е съвсем ясна. Не беше нещо скъпо и съм сигурен, че сега може да се купи на съвсем приемливи пари, а пък софтуер за спектроанализ има бол в нета.

                    И два въпроса:
                    С какво относително налягане на дюзите работи този двигател?
                    Какво е максималното налягане на помпата при максимален дебит на дюзите?

                    Задвам тези въпроси, защото съществува ситуация при която абсолютното максимално налягане създавано от горивната помпа минус привнесеното абсолютно налягане от чарджъра водят до налягане, което е по-ниско от предполагаемото относително налягане на дюзите. В случая налягането на чарджъра е ниско, но все пак сценария е възможен.
                    Последно редактирано от elbgt; 18-12-12, 09:18.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Мотора на Г-класата настина.

                      Да, имаше на няколко пъти звук, като чукане на аванса при ладите.
                      Бедна смес или кофти бензин, явно е нещо такова, но кое по-точно. Двата варианта са много различни като причинители.
                      Добавката е Бардал от този за повишаване на октана с 5 пункта, онзи евтиния в цилиндричните кутии.
                      ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                      Коментар


                      • #12
                        От: Мотора на Г-класата настина.

                        Без да съм такъв заклет офроудър(аз си щадя машините) и специалист по моторите и ремонтите,бих заложил на нещо паднало в горивната камера.Следите по челото на буталото са недвусмислени.Твърдостта на чуждото тяло не е по-голяма от него и яко го е набила.Изгорелия клапан има друг вид-като резен от диня.При теб узурата по клапана е много характерна за чуждо тяло навлязло в горивната камера.Ако направиш по детайлни снимки на клапаните ще видим че нещо много яко като ковашки чук е играло в цилиндъра.Може би свещите са се разпрашили или нещо друго.Аз залагам на чуждо тяло.
                        МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Мотора на Г-класата настина.

                          Ще загубиш облога. Метала е стопен и "издухан".
                          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Мотора на Г-класата настина.

                            Ще направя по-близки снимки. По главата има сякаш следи от нещо "разхождащо се" на 4-ти и 3-ти. Награпяването по буталото е срещу всмукателните клапани. Нали са под ъгъл към буталото, мястото е точно проекцията на всмукателните клапани. На 4-ти цилиндър има и някакви следи по стената. Свещите работят на този мотор 2х2, едно от предположенията. е че от много зор се чупи порцелана около електрода, застава на леглото на клапана и...е напълно възможно да се получи обедняване ма сместа при запалване на часта от горивната смес останала в цилиндъра (не можала да се изхвърли от полунезатворения клапан).
                            Някой да има телефона на д-р Хаус?
                            ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                            Коментар


                            • #15
                              От: Мотора на Г-класата настина.

                              Това със свеща няма как да стане. Или порцелана ще се разпраши от натиска или ще се изкриви клапана. Това от снимките не става за един миг. Става с каране. Не се случва за първи път. Търси къде е проблема. Не ти трябва Хаус, а проба на горивото, нищо, че е разредено, тест на дюзата и запалването. Случва се често дори и с камиони които карат с бедни смеси и от кофти гориво при изправни мотори. Такива снимки мога да ти направя много и доста по изпарени клапани и седла. Случвало се е и да се изпари буталото до степен дупка в него. Ще правиш ли мотора или ще сменяш концепцията?
                              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X