Днес като се прибирах от вилата по околовръстното колата заглъхна в първия момент си помислих че се запушва горивния филтър но като отворих капака се оказа друго . Минимален теч на гориво от оста на рейката на газта и засмукване на въздух . Този модел на ГНП Бош не съм виждал разглобено и нямам представа какво има под капачката . Има луфт в оста и предполагам че отдолу има втулка от някакъв вид бронз и уплътнение . Колата е Рено Еспейс мотора е 2.1 турбо дизел същия който слагаха на старите черокита . Някой има ли представа как се вади въпросната капачка ?

Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Протече ми ГНПто
Свий
X
-
От: Протече ми ГНПто
Не дърпа въздух от там. В тези ГНП, горивото вътре е под налягане. Обаче налягането влияе върху управлението на аванса на впръскване, та може да е от това заглъхването. По-лошото е, че при такъв теч, в помпата наистина прониква въздух докато мотора не работи и паленето е трудно, трябва да се подкачва предварително с ръчната помпа.
Доколкото си спомням, на оста имаше и гумено уплътнение, което за да се смени, трябва да се демонтират планките сложени върху оста, чрез които се подава газ. Те са на шлици. Трябва да се внимава, да се зацепят по същия начин по който са били планките към оста.Малко е гадно защото планките са под напрежение от пружините които са на тях, а самата ос също се завърта от пружините които са към регулатора. За целта на оста има изрез за права отвертка.
Ако се налага да се маха и капака на помпата, е малко по-сложно. Като се махнат планките за подаване на газ, се отвиват и болтовете на капака и той се маха внимателно откачвайки пружините от лоста за подаване на газ вътре в самата помпа. Сглобяването е в обратен ред, като гледаме да не пропуснем някоя пружинка от захващането на лоста за газ към регулатора. Особеното е, че за да се сглоби, трябва да се отвие и винтът определящ максималното горивоподаване, т.е. този който е над тръбичките за високото налягане излизащи от помпата и има пломба да не може да се завива повече. Ако не се отвие винтът, не може да се сложи правилно капака и се блокира регулатора на максимално горивоподаване, което се разбира още при първото стартиране на мотора– т.е. трябва да имате готовност да го изгасите веднага. Има си ремонтен комплект(мисля, че са стандартни за тези помпи Бош VE) с уплътнения, в който мисля, че влиза и семеринга на вала на помпата, и всички гумени уплътнения. За конкретния ремонт, не е необходимо да се сваля помпата от двигателя.
Този ел. контакт отгоре, е за EGR-a. Ако е изолирана тази система и той е в повече, та може да се пренебрегне.
ПП: Като се сглоби, трябва да завие онзи винт с пломбата(до пломбата), да се обезвъздуши и тогава се пали. Ако не се навие винта, нЕма да запали.
Може да се наложи леко регулиране на оборотите след цялата процедура.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
-
От: Протече ми ГНПто
Въздух дърпа вижда се в маркуча на обратното гориво . Лошото е че капе точно върху алтернатора . На мотокара ми е същата работа помпата е румънска роторна Мефина от години си капе от тая ос но нито губи налягане нито дърпа въздух там капе направо на земята .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Протече ми ГНПто
Я виж това http://s317443037.e-shop.info/shop/a...D0460494377%26. Гледам има някаква схема.
Виж и тука http://www.ennisproducts.com/catalog...components.pdf. Може да си познаеш твоята помпа (примерно стр.38 помпа VE поз.3 и поз.5).Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....
тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...
Коментар
-
От: Протече ми ГНПто
Румънската роторна помпа за Перкинса е абсолютно различна от Бош VE. И тя се управлява от вътрешно налягане.
А в случая въздух има, но той влиза в помпата когато мотора не работи. Ако само дърпаше въздух, както казваш, въобще никъде нЕмаше да капе нафтата. Но не това е важното. По-важното е, че с внимателно разглобяване и слагане на един-два собствени белега, може да си решиш проблема абсолютно сам, без дори да сваляш помпата от мотора. Правил съм го на Рено 19 с 1,9 дизел, без турбо. Проблема там беше същия, но беше протекла и гарнитурата на капака на помпата. Колата е на мой приятел и той сам си беше разглобил всичко, но имаше затруднения със сглобяването– не се беше сетил да отвие пломбирания винт и при сглобяване блокираше регулатора на положение "пълна газ". Мотора палеше и се опитваше да се саморазруши от свръх-обороти(спирахме го навреме де). После със свален винт, сглоби, навихме винта, и мотора си заработи. Обаче беше зацепил малко грешно шлиците на лоста за газ, а и пломбата на винта я махнахме, та нямаше как да се докарат на око достатъчно точно настройките от преди ремонта. Т.е. оборотите на празен ход бяха различни от преди та се наложи да ги регулираме. "Вървенето" и харченето пък се определят от винта с пломбата, който определя максималното горивоподаване, а го бяхме разпломбирали и разместили с малко, та и за неговия реглаж беше необходимо малко време. Сега, след няколко години, колата още си работи съвсем нормално. При по-внимателен ремонт, нямаше да са нужни и последните реглажи за които казах.
ПП: Позиция 3 от картинката(стр. 3на втория линк, е точно проблемния О-пръстен в случая.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Протече ми ГНПто
Абе аз не познавам въпросната помпата, ама не знам дали ще се оправи само от О-пръстена. А дано! Ама по вероятно ми се вижда да е от семеринга на оста (поз.5 от втория линк).Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....
тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...
Коментар
-
От: Протече ми ГНПто
Семеринга си е Паджеровския проблем. Не е чак толкова разпространен. На една от моите помпи, се беше износила втулката върху която лагерува вала и поради това ролките на ангренажа бяха загубили успоредността на осите си. В резултат, ангренажния ремък се избутваше към капака на ангренажа и се триеше в него. Но дори и с такъв луфт над нормите между вала и втулката, семеринга си уплътняваше перфектно и не съм имал никакви проблеми.
Свалянето на помпата от мотора, зацепване после на ангренаж си е трудоемко, а се налага за да се смени семеринга. Обаче в случая, очевидно този семеринг си е наред, та не е оправдано да се сваля помпата.В смисъл проблемите са се появили, чак когато се е появил теча от помпата.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Протече ми ГНПто
Е не е чак убийствено сложен ремонта. http://www.offroad-bulgaria.com/show...80#post1652180. Верно за този двигател не знам как е (в смисъл дали се зацепва верига де, ама по-скоро не), ама нещо подобно ще да е. А надали е болежка само на Паджеро 2,8.
Ама все си мисля, че и от О-пръстена няма да е само. А дано не съм прав.
п.п.Опс. Може и да не е чак па толкова просто. http://www.renault-bg.com/smf/index....wposts;u=20212Последно редактирано от Стоян Боюков-Sariones; 23-07-12, 12:21.Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....
тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...
Коментар
-
От: Протече ми ГНПто
Вчера се престраших и отворих помпата има една пружина с която трябва да се внимава при откачане /закачане смених О пръстена и всичко сега е ОК . За всеки случай смених и гумената гарнитура на капака и О пръстена на регулатора на дебита . Като цяло устройството на този модел ГНП поне отгоре не се различава от помпата на на стария ми Ситроен БХ с мотор ХUD 9 . Явно системите Бош са максимално унифицирани .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Протече ми ГНПто
Да, Бош са напред с унификацията. И по колите от това време почти навсякъде където е Бош, то е от тип VE. Има малки изключения с тип VA, който е доста различен. Лошото при нЕкои марки е, че един и същи мотор го има с помпа на Бош, а и с помпа на друг производител– примерно Roto Diesel(специално XUD9), Lucas, Delphy(последните вече са една фирма) и др. Които вече са на друг принцип и нямат общо с Бош.
ПП: Сигурен бях, че ще се справиш с проблема и сам.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Протече ми ГНПто
На моите коли винаги съм имал късмет и ГНПтата са били БОШ . За Лукас и Рото Дизел не съм чул нищо хубаво освен че моторите били една идея по тихи . Един приятел има баничарка Ситроен С 15 с ГНП Лукас и от както има колата само ядове има с тая помпа . Както си върви гасне и нищо не е в състояние да я запали след десетина минути пали все едно че нищо не е било . Къде ли не ходи всички тестват и вдигат рамене . Сега съм му приготвил моята помпа от Бош от стария ми Ситроен заедно с планката тръбите и дюзите .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Протече ми ГНПто
Ремонтния комплект струва около 10 лв в К...р само трябва да кажеш модела на помпата , майстор на дизелови помпи ще ти го смени за двайсетина лева ако не ти се цапа .VEREYA MOTORSPORT TEAM
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар