Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

    Първоначално публикуван от stoyko Преглед на мнение
    Моя дъргел спокойно си трака с 40 км на пета ,както си върви и със 100 . Само като ускорявам - леко пропушва чернилка и влиза в обороти , така че е много относително.
    Ми няма лошо. Щом те кефи.

    Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
    А налягането на маслото как е,температурата на мотора,изгарянвто в камерата,детонация.............???

    Ползвай си скоростите колега,
    Щом нищо не свети на таблото, значи е наред. Ти пък кво се заяждаш?
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #17
      От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

      Най-големият проблем все пак е детонационното горене. А то се появява при положение, че двигателя работи на ниски обороти и грубо казано педала за газта е натиснат да кажеме повече. При детонационно горене скоростта на вълните достига до около 1500-2000 м/сек. Та при размерите на горивната камера газовете представете си как се движат вътре. При това бързо движение стените започват да трептят и именно затова се чува и характерното "чукане". Всичко това води до много бързо износване.
      Това горното е за бензинови двигатели и не се отнася за движение с голямо натоварване (натиснат доста педал за газта и движение с малка скорост). Ако не се стига до детонационно горене мисля, че никакъв проблем няма да се появи.
      Във връзка с написаното горе да питам някой дето знае. Преди към бензина се добавяше тетраетилолово (ма много отровна тая течност бе), после тетраметилолово (за което не съм особено сигурен), а сега какво се добавя за предотвратяването на детонационното горене?
      п.с. Ха. Отговорих си сам.
      "При преминаването към безоловни бензини, което в повечето държави по света става през 70-те и в началото на 80-те години на ХХ в., възникват съмнения за възможни повреди по двигателите, конструирани да работят с етилирани бензини, тъй като се смята, че оставащото по седлата на клапаните и по самите клапани малко количество олово има ефект на смазка. Изследванията показват, че при преминаване от етилирани към неетилирани бензини повреди по клапаните има предимно при автомобили на един производител от Азия, и че тези повреди може би се дължат на други фактори, като например увеличената скорост на въртене на клапаните при някои модели двигатели. При все това, като предпазна мярка почти всички производители през 70-те и в началото на 80-те години започват да изработват леглата на клапаните от по-твърди материали с подобрена устойчивост на корозия. За предотвратяване на евентуални повреди, при някои автомобили, произведени преди доста десетилетия (предимно до 80-те години на XX в.), може да се наложи замяна на леглата на клапаните с по-твърди, ако се зарежда безоловен бензин.
      Съществуват също така някои повишаващи октановото число добавки към бензина, имащи ефект на смазка на седлата на клапаните. Такава добавка е например метил циклопентадиенил манган трикарбонила (methyl cyclopentadienyl manganese tricarbonyl, MMT), който се добавя към бензините, предлагани в търговската мрежа в Канада и Австралия.
      Друга високооктанова добавка е метил-третичен-бутилов етер (МТБЕ), който измества тетраетилоловото. МТБЕ се получава при селективно каталитично свързване на изобутилен с метанол на повърхността на катализатор. Метил-третичен-бутилов етер (МТБЕ) представлява безцветна течност с температура на кипене 55 °С, плътност 0,74 g/cm3 и има остра задушлива миризма. Октановото число на МТБЕ по моторния метод е 101, а по изследователския метод е 115 - 120. МТБЕ е добавка, която съдържа кислород. Допълнителното количество на кислород подобрява горенето и намалява изпускането в атмосферата на вредни емисии от въглероден диоксид, а освен това намалява и вредните емисии от летливи органични съединения, азотни оксиди и твърди частици. Недостатък на МТБЕ е неговата токсичност при попадане във вода, поради което намира само ограничено приложение (до 2% в бензина). МТБЕ е забранен в САЩ от 1999-2000г, но в Европа и в България все още се използва.
      Високооктанова добавка се явява и алкилата. Получава се при алкилиране на олефини с изобутан в присъствието на катализатор - сярна киселина. Алкилирането на изобутан с леки олефини позволява включването на нискокачествените олефини в производството на висококачествен компонент за бензини, подобряващ едновременно с това качествата на бензиновата смес. Алкилата е леснозапалима безцветна течност с молекулно тегло 114,23, плътност 691,9 кг/м3, температура на топене 107,34 0С, температура на кипене 99,23 0С, неразтворим във вода. Температурата на самозапалване е 430 0С. Областта на възпламеняване е 0,95 ÷ 6 %об. Гори с максимална скорост на горене до 0,34 м/с. Октановото число на алкилата по моторен метод (MON) е от 88 до 95, а по изследователския (RON) - от 93 до 98.
      Като цяло, преминаването към безоловни бензини има несъмнено положителен ефект върху двигателя, тъй като се избягват проблемите с оловния нагар, повишената корозия и по-честата смяна на свещи и масло. Още по-важно е избягването на тежките последици за здравето, причинявани от етилирани бензини. Затова във всички съвременни бензинови двигатели трябва да се ползва само безоловен бензин."
      Това от Уикипедия.
      Последно редактирано от Стоян Боюков-Sariones; 29-02-12, 14:41.
      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

      Коментар


      • #18
        От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Но така или иначе 1500 оборота за бензинов двигател са безумно малко и колата дори и да върви (щото е направен двигателя като хората) износването е голямо и реално не се постига икономия.
        Защо тогава като закрепя Jeep-a на 80км/ч, автомата включва каквото има за включване и сваля оборотите малко под 1500?
        “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
        Walter Rohrl
        GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

        Коментар


        • #19
          От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

          Щото си закрепил и те му стигат да подържа достатъчен въртящ момент. Я дай газ, да видиш автомата дали ще те остави на тая предавка? Също така пробвай да караш с 50 км/ч и виж какви ще са обортите и на коя предавка ще е автомата.
          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

          Коментар


          • #20
            От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

            Джипа /поне моя/ има и огромен въртящ момент при 1200 об/мин и достатъчна мощност и затова АСК така е разчетена.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #21
              От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

              Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
              Щото си закрепил и те му стигат да подържа достатъчен въртящ момент. Я дай газ, да видиш автомата дали ще те остави на тая предавка? Също така пробвай да караш с 50 км/ч и виж какви ще са обортите и на коя предавка ще е автомата.
              Въпроса беше риторичен. То всичко си зависи от много фактори. Но ако наистина при 1500 оборота е толкова вредно за двигателя, управлението на АСК ще е разчетвно да превключва на по-високи обороти и да не допуска двигателя да работи в неблагоприятни режими.

              Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
              Джипа /поне моя/ има и огромен въртящ момент при 1200 об/мин и достатъчна мощност и затова АСК така е разчетена.
              И моя е такъв.
              “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
              Walter Rohrl
              GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

              Коментар


              • #22
                От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                Щом нищо не свети на таблото, значи е наред. Ти пък кво се заяждаш?
                Не леж на тая. Моя датчик изключва лампата на 0.2 бара, а нормата е 3-5 бара. Смятай.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #23
                  От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Не леж на тая. Моя датчик изключва лампата на 0.2 бара, а нормата е 3-5 бара. Смятай.
                  Откъде пък тая норма? Моето масло, като е студено е 40 PSI, а като стопли 20 PSI - това е съответно малко под 3 бара и малко над 1 бар. Да не искаш да кажеш, че двигателят ми е мортус клепатус?
                  "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                  Коментар


                  • #24
                    От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                    Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                    Откъде пък тая норма? Моето масло, като е студено е 40 PSI, а като стопли 20 PSI - това е съответно малко под 3 бара и малко над 1 бар. Да не искаш да кажеш, че двигателят ми е мортус клепатус?
                    Нормата, дето цитирах за моя, е за горещ двигател. А и за всеки двигател и място на мерене е различна. При мен се мери на масления охладител. Веднага след помпата налягането стига до 8 бара. Мерил съм и на двете места, и това е положението. Всичко е в норма, но моя датчик изключва на 0.2 бара, и така си го дават и по книгите. Демек това че не ми свети лампата просто показва че там има някакво налягане, а не че то е в норма. И на мен ми бяга смисъла от тая работа, ама това е положението.

                    ПП: Сега погледнах. На загрял двигател и на празен ход нормата е 11PSI, което e 0.8бара. на 3000 оборота - между 3 и 4 бара. Не съм мерил на студен двугател какво е налягането. Може там да е заровено кучето за 0.2-та бара на датчика, защото между веднага след филтъра както казах стига до 8 бара, а в масления охладител вече е паднало на 4 при високи обороти. При по-гъсто масло (студено) вероятно разликата ще е още по-драстична.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                      Всичко зависи от конкретната машина.

                      при ниски обороти може да има и неравномерно охлаждане също.

                      Аз лично обичам колата да може от 30 до 200 да я карам на 5-та А на автомати тез номера лекинку ни съ получавът
                      байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                      Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                      Суперспам - спама на суперите

                      Коментар


                      • #26
                        От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                        Сега, ако се включите и тук: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=31002
                        "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                        Коментар


                        • #27
                          От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                          Хайде сега. От къде се тръгна и къде се стигна? На двигателя при този режим на работа (на 5-та с 50км/ч.) проблема не му е лошото мазане, а детонационното горене (и проблемите произтичащи от него). Ако не се достига до това положение проблем аз лично не виждам. В края на краищата, ако почне да загрява визуално двигателя все пак шофера най-малкото ще вземе да превключи (поне предполагам) друга предавка (ако е ръчка де). Ако е автоматик не виждам проблем, щото тука техниката при всички случаи е по-добра (по-умна де) от настоящия дурак.
                          Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                          тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                            А при двигател дето има два датчика за детонации и компютъра не допуска детонационно горене, има и маслени пръскалки под всяко бутало проблема къде е?А ако същия бензинов двигател дава 90% от въртящия си момент на 1500 оборота пак ли е проблем да си бръмча с 50 на 5?
                            Последно редактирано от Любенов; 01-03-12, 20:38.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X