Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с автоматичния смукач на карбуратор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с автоматичния смукач на карбуратор

    Здравейте колеги.
    Извинете ме ако темата не е за този раздел.

    Колата ми е Деу Тико 3 цилиндъра карбуратор.

    Сега, когато температурите паднаха установих, че имам проблем с автоматичния смукач.
    Независимо дали е на газ ( основно палене ) или бензин, когато е студен двигателя нямам високи обороти ( смукач ).

    Та,
    Почистих и смених мембраните и гумичките на изпарителя. ( за протокола: Landi SLE-90, монтиран 2006г.)
    Карбуратора го разглобих основно, и почистих със спрей за карбуратори.
    Продухах всички канали и жигльори.
    Карбуратора "светна".
    Вакуумните маркучи са здрави и читави ( не съм ги сменял )

    http://prikachi.com/images/802/4104802m.jpg

    Антифриза циркулира през термо-ампулата ( позиция № 7 от снимката) и тя си работи нормално.

    т.е. Сутрин на студено буталото й, е прибрано до оргиналното си положение, и след загряване се премества ( излиза ) както си му е реда.
    Лостовата система на клапата си работи нормално.

    НО!!!
    Въпреки това. Нямам високи обороти.
    Трябва да подавам газ с крака, докато загрее малко и стабилизита оборотите. В противен случай двигатела гасне.

    Дайте идеи, каде и какво да пипна, че да се оправят оборотите.

  • #2
    От: Проблем с автоматичния смукач на карбуратор

    Това, че виждаш, термосиловият елемент да се движи, не означава, че се движи достатъчно и в правилния интервал. Смолите, с които тези елементи се пълнят, си стареят и е напълно нормално след години да имат нужда от настройка или даже подмяна. Виждам, че срещу буталото му има регулировъчен винт - или поне така изглежда от картинката. Може би си струва да го повъртиш в посока развиване.

    Този карбуратор не го познавам, но в тези, с които съм се борил, в ръководството има норма колко трябва да е отворена дроселовата и обогатителната клапа за дадена температура и това се настройва. Или пък какви трябва да са оборотите на празен ход при определена температура.

    Друг фактор да се изгубят режимите на студено е маслото - ако карбураторът се държи адекватно срещу масло 5W40 (съвсем приемливо течливо при -10 градуса) няма никаква причина всичко да е същото с масло 20W50 (не съвсем течливо при същите условия) или М10Д (= пача, пак при същите -10 градуса)

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с автоматичния смукач на карбуратор

      Чисто любопитство: какво блокира двойната вакуумна клапа? И колко е трудно да се объркат маркучлетата към нея?
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с автоматичния смукач на карбуратор

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

        Това, че виждаш, термосиловият елемент да се движи, не означава, че се движи достатъчно и в правилния интервал.
        Виждам, че срещу буталото му има регулировъчен винт - или поне така изглежда от картинката. Може би си струва да го повъртиш в посока развиване.

        Този карбуратор не го познавам, но в тези, с които съм се борил, в ръководството има норма колко трябва да е отворена дроселовата и обогатителната клапа за дадена температура и това се настройва.

        Друг фактор да се изгубят режимите на студено е маслото - ако карбураторът се държи адекватно срещу масло 5W40

        Преди години, когато закупих колата (на20К) ,направих маркери на лоста Поз.3 ( тогава беше зима )
        Та,
        тези маркери, са направени на много студено ( затворен ), и на топло ( включена перка на радиатора )
        Сега всичко си съвпада, както си е било преди.
        Затова приемам, че термо-ампулата, и лостовата система си функционират нормално.
        Това е и причината да не се бъзикам с регулировачният винт, който си видял.

        Ами маслото ми винаги е такова 5w40.
        Така, че и това отпада.


        tef4o
        Чисто любопитство: какво блокира двойната вакуумна клапа? И колко е трудно да се объркат маркучлетата към нея?

        Ами маркучите също са ми маркирани. ( + това единият идва по-къс, ако се опиташ да го преместиш )

        Ето как изглежда вакум системата
        http://prikachi.com/images/931/4137931Y.jpg

        Елементите с червено ги няма при мен ( варианта с катализатор )
        Със синьо съм ти маркирал маркучите, за които питаш. ( В и С )
        Ето и още инфо.
        Така нареченият BVSV клапан. Той всъщност трябва да доотвори клапата за 2-ри стадий.

        http://prikachi.com/images/936/4137936g.jpg

        Започвам да се съмнявам, че някой от клапаните ми прави номер.

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с автоматичния смукач на карбуратор

          Първоначално публикуван от Mc Queen Преглед на мнение
          приемам, че термо-ампулата, и лостовата система си функционират нормално.
          Няма основания за подобен оптимизъм. Имаш няколко елемента, работещи на челен контакт и значи - износващи се.

          Друг възможен източник на подобни беди е сервоусилвателят на спирачките. Като му се поизносят клапаните или като му поостарее маркучът за вакуум, започва да пропуска въздух към смукателните колектори на двигателя и да обеднява сместа. Това проличава първо на студено, а ако упорстваш да не го оправиш - и в работна температура. Май не всички тиковци имат серво, не зная.

          Възможно е и пропуск на въздух от някъде другаде.

          Подобни на описаните симптоми дават и износени изпускателни клапани на двигателя (с недостатъчна топлинна хлабина).

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с автоматичния смукач на карбуратор

            Клапани 100% не са.
            Но. виж за сервото вече ме натисна на стара болна тема.
            Ама, и в него не съм сигурен.
            Понеже миналата година смукача ми е работил, а проблема със сервото си ми е по-стар.( И сега го имам, ама вече му свикнах )

            Добре де,
            за спорта ще пробвам да видя какво ще стане като развия регулиращият винт на термо-ампулата.
            ( преди това ще го премеря колко стърчи )
            После ще пиша какъв е ефекта.
            Ако нещо друго ти дойде на акъл казвай.
            Приемам всякакви идеи, мойте се изчерпаха ( освен да шунтирам този BVSV клапан )
            Мерси за съветите.
            Последно редактирано от Ясен; 12-12-11, 23:26. Причина: линк

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с автоматичния смукач на карбуратор

              Първо шунтирай сервото. 1-2 дни все ще издържиш без него. Определено е достоен кандидат, още повече че е проблем от дълго време.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X