Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КАРБУРАТОР ИЛИ ИНЖЕКЦИОН

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • КАРБУРАТОР ИЛИ ИНЖЕКЦИОН

    Здравейте.

    Помогнете със съвет. Проявявам желание да закупя Лада Нива или Уаз Хънтър. Въпросите са следните:

    1.Карбуратор – прекъсването сутрин , повишеният разход на гориво , некомфортното държание на пътя - всичко това вярно ли е ?
    2 . инжекцион – лоша съвместимост с руските двигатели , редовно изпозване на сервизни услуги – вярно ли е това?

    Можем ли да намерим някакво средно задоволително решение на тези въпроси .
    Ще се радвам да обсъдим тези въпроси – имам странното усещане че значително ще нарастне броя на новозакупените автомобили Лада Нива и Уаз и е от полза да дискутираме тези проблеми !?

  • #2
    за руските инжекциони нищо не мога да кажа защото не съм имал, за карбуратора (имам Нива) никакви проблеми освен че трябва да дръпнеш смукача и после да го прибереш виж за расхода - колкото сипеш не връща - зависи най вече от типа каране ако внимаваш и не бързаш по път може и до 8-9 да стигнеш - ако бързаш, при това без път 11-12 може и повече

    Коментар


    • #3
      Карбуратор или инжекцион

      До колкото разбирам въпроса е насочен не към сравнение
      на Нива и Хънтар, а към карбуратор и инжекцион;

      Карбуратор:

      Предимства:

      1. Лесен за подръжка. Много специалисти и то добри има по карбураторите в България.
      2. Евтини резервни части.

      Недостатъци:
      1. Често срещано - с лошо качество и то при нов автомобил.
      2. Разход на гориво - в степента на управление.
      3. Екология

      Инжекцион:
      Предимства:
      1. Икономичен.
      2. По добро стиковане на разход и параметри на двигателя.
      3. Екология
      4. По голям ресурс до 1 ви ремонт /ако не се експлоатира в екстремални условия - състезания и др. /

      Недостатъци:
      1. Капризен за подръжка -
      В руските автомобили първите модели се произвеждат с чист Bosh
      а после се замянят с взаимозаменяеми детайли руско производство.
      2. Скъп за подръжка.
      Двигател за УАЗ
      - Карбуратор - 2400 лв. с ДДС.
      - инжекцион - 5250 лв. с ДДС.
      3. Липса на арсенал от специалисти в областа на инжекцията
      / не обиждам никого /. Необходимост от наличие от Тест - инжектор за руски автомобили.

      Извод при автомобилите УАЗ:

      Ако ще се използува за къси разстояния и само за излети в събота и неделя, то карбуратора в тази позиция е с плюсове, При обратното
      разбира се инжекцион.

      Всеки трябва да анализира за себе си разликата в цената между
      карбуратор и инжекцион до колко ще се отрази на бюджета/личен,служебен и др. /

      Темата е много добра и се надявам,много от колегите да се включат и очаквам да подобря мойните познания.
      only 4 x 4,sim AWD

      Коментар


      • #4
        Ето, тестерите за инжекторния 409 струват 50 - 80 долара:
        http://www.autoelectro.boom.ru/

        Коментар


        • #5
          Кодовете на грешките:
          http://www.gazclub.ru/ilukha029/diag...as71error.html

          Коментар


          • #6
            Карбураторите след още малко време няма да ги има. С тях не може да се осигури Евро 2 или Евро 3 така, че само след година, две в България няма да се внасят такива машини.

            Инжекциона е по-съвременна система и има много предимства особено факта, че осигурява едно от най-важните технически решения – обратната връзка. При него основното му предимство е, че по време на работата на двигателя е в състояние да коригира работния процес така, че винаги да го поддържа в работни параметри. Променя динамично времето и количеството на впръскваното гориво, момента на запалване и всичко това в зависимост от режима, качеството на горивото и натоварването като включително коригира такива външни събития като включването на климатика например без това да се отрази на нулевите обороти. Освен това инжекционните двигатели имат предимството общите им параметри да могат да се коригират о определени граници само с промяна на фърмуера (чипа) в зависимост от предназначението и целите, които се преследват. Много от съвременните технически решения по двигателите са или безсмислени или невъзможни без управлението му с инжекцион.

            Но както винаги изоставяните технически решения крият и по нещо специфично, което е незаменимо и уникално. Карбуратора по същество е един прецизен пулверизатор. За неговата работа не са необходими никакви електронни компоненти и модули. Вероятността от повреда при лоши експлоатационни условия е малка, а почистването му е просто и изпълнимо без всякакви специализирани инструменти. Вероятността от повреда на карбуратора така, че да не може да осигури какъвто и да е горивен процес е малка и почти невероятна за разлика от инжекциона. Проблемите на карбуратора са статичната настройка, която не се влияе от реалните режими на двигателя. Но пък винаги осигурява някаква горивна смес, с която да работи двигателя.

            Ако искате, комфорт, икономичност, спазване на строги еко норми изберете инжекциона. Той обаче иска качествено гориво, грамотен сервиз и експлоатация в нормални условия.

            Ако желаете да отидете там, където най-близкия сервиз е на много километри, горивото е течност с неопределен състав и може да се наложи да преминете през някое блато, което не знаете колко е дълбоко изберете карбуратора. С карбуратора при наличието на технически умения винаги можете да сте сигурни, че ще се справите.

            Бъдещето е на инжекциона, но легендите са карбураторни...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              Всичко това са гадости, извращения, и шашкане на честните юзери! Инжектора може и да е перспективният двигател, обаче бъдещето на окончателния джип е в парната машина! И най-мижавият парен локомотив може да помръдне цялата композиция от няколко десетки хиляди тона и два пръста напред, без да вдига оборотите. Последните магистрални парни локомотиви още от края на 50-те и до началото на 70-те, и американски и съветски, с ЛЕКОТА са работили с по 300 80-тонни вагона и са държали скорости между гарите 200 км/ч, а са можели и над 250.
              Така че истинските врагове на офроуда са големите концерни, които лъжат народа с напудрените си играчки, все едно бензинови или нафтени, вместо да помогнат на светлите умове да докарат до където трябва и Стърлинговите, и прочее фазови мотори от ІІ род. Алчни гадове!(((
              Обаче Венсеремос!

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Стефан
                Всичко това са гадости, извращения, и шашкане на честните юзери! Инжектора може и да е перспективният двигател, обаче бъдещето на окончателния джип е в парната машина! И най-мижавият парен локомотив може да помръдне цялата композиция от няколко десетки хиляди тона и два пръста напред, без да вдига оборотите. Последните магистрални парни локомотиви още от края на 50-те и до началото на 70-те, и американски и съветски, с ЛЕКОТА са работили с по 300 80-тонни вагона и са държали скорости между гарите 200 км/ч, а са можели и над 250.
                Така че истинските врагове на офроуда са големите концерни, които лъжат народа с напудрените си играчки, все едно бензинови или нафтени, вместо да помогнат на светлите умове да докарат до където трябва и Стърлинговите, и прочее фазови мотори от ІІ род. Алчни гадове!(((
                Обаче Венсеремос!

                Стефане от окло 700 (твой) поста се опитвам да разгадая твойте писания - не ми е лесно Но (понякога) се кефя - както винаги верен на себе си, ти и този пъти Изби Рибата, Къртиш Мивки абе въобще отново си на върха))))))))))) Долу Лошите, да живеят Добрите

                Коментар


                • #9
                  Е какво неясно има? Очевидно силова схема без скоростна кутия е по-изгодна от схема със. Очевидно всережимен двигател е по-удобен за каране от двигател с тесен диапазон. Мошо ли е да имаш само два педала - пара и спирачка, и волан? И никви лостове. Ще си вземеш в екипажа освен щурман и циганин да мести кюмура, и това е...

                  Коментар


                  • #10
                    Инжекция на УАЗ

                    Уаз Хънтър 2.7 i мотор 409 - до сега се държи много прилично сигурен съм че малкия разход се дължи на инжекцията, динамичните качества на колата също са много добри. Относно ремонта мисля че не е толкова страшно. Диагностиката е лесна и всичко има аналог на Bosh. Срещу 27$ поръчах от Москва маршрутен компютър "Мультитроникс ДИ15G” сега дори не е необходимо да се гадаят грешките сам ги изписва (имах разни такива от неправилно закачен имобилайзер).Флашва компютъра на инжекцията така,че можеш да караш по-икономично или да не спъваш мотора в зависимост от нуждите или например външната температура въобще сервизната част е супер. За съжаление до момента не мога да пусна да работят коректно параметрите превръщашти го именно в "маршрутен" всичко зависещо от скороста е грешно заради по-големите гуми оргинално е за ГАЗ 3102 има коефициент на корекция но той е + - 10% а според формулата за УАЗ трябва 24%. Из руските сайтове има разни схеми за добавяне на товар към входа но аз съм си бос на тема електроника пък май и при тях нещата не са съвсем изчистени. Специално за ЗМЗ 409 поставям няколко линка който може би ще са интересни аз разтоварих доста неща но незнам как да ги закача в сайта и дали е необходимо пълното описание на грешките итяхното отстраняване е 240 страници на WORD. http://www.2a2.ru/ малко трудно се ориентираш в този сайт но затова пък има много за инжекцията при това с възможност да го разтовариш. Сайта за диагностичния (маршрутен) компютър е http://www.m-electronics.ru/products/mk_gaz/ има и някакви възможности да се купи по интернет но не съм на ясно как става. Иначе аз лично смятам че избора между инжекция и карбуратор изцяло зависи от нуждите в моя случай 100% инжекция. В нашата страна май скоро добрите майстори карбураторджии ще измрът нали трябва да имат на какво да практикуват чираците ,а при карбуратора не еважно само да върви колата това е лесно, трябва и малко слух за да я накараш да върви добре. Много ми харесва възможността да регулирам разход-мощност с едно натискане на копче, не да си нося шепичка жигльори кокто провех на Нивата.

                    Коментар


                    • #11
                      Здравейте отново!!!

                      Здравейте отново!!!

                      След проведената дискусия останах с впечатлението че, по-съвремената и качествена горивна система е ИНЖЕКЦИОННАТА , но от тук произлиза и друг въпрос...
                      При монтиране на газово устройство с метан или автогаз и при по-продължителна експлоатация се наблюдава запушване на инжекторната дюза.При не навременно отстраняване на проблема се променят параметрите на електрониката.
                      ТОВА ВЯРНО ЛИ Е ?

                      Или комбинацията ГАЗ + ИНЖЕКЦИОН е трудно съвместима...
                      При карбуратора тези проблеми отсъстват... поне по мое мнение!

                      Коментар


                      • #12
                        Ако машината ще се използва с газова уредба е добра идея да се избере карбураторен вариант. Инжекционният двигател не ще помогне с каквото и да е за работата на газ. Всъщност там се появяват и редица странични проблеми, които следва да бъдат решени като изключване на дюзите и замяната им с друг еквивалентен товар, промяна параметрите на управляващият компютър или въобще превключването към такъв, който управлява специално газовата инжекция.

                        Газов инжекцион е най-доброто, но респективно супер скъпо решение. При него не се губи нито мощност нито динамика. Изисква квалифициран сервиз и поддръжка и не съм сигурен че е реално да се изплати.

                        Обикновено газовите уредби използват смесител монтиран по пътя, който прави смес образуването и в този случай инжекциона само пречи. За такова решение карбураторът е най-правилния избор. Но дори и карбуратора има проблеми при използване предимно на газ. Изсъхват гарнитурите, поплавъка се протрива и с течение на времето експлоатацията на бензин става все по-трудна.

                        При сегашното положение с газта и перспективите едва ли монтажа на газова уредба е добро капиталовложение...
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от VPetrov
                          ...При сегашното положение с газта и перспективите едва ли монтажа на газова уредба е добро капиталовложение...
                          Какво имаш предвид относно сегашно положение и перспективите? Драстична промяна в съотношението на цената пропан/бутан <-> бензин, или нещо друго?

                          Коментар


                          • #14
                            Основната компонента в цената на който и да е енергоносител са акцизите и разните видове данъци. Поради тази причина е съвършено безразлично какво е горивото - държавата ще го обложи адекватно. Затова и не може да има "евтини" горива - тяхната цена по никакъв начин не е свързана с разходите за добиване и производство. Освен това газта (пропан-бутан) е страничен продукт при производството на течни горива и технологично не би могло да бъде преобладаваща като количество.

                            Като вземем в предвид всичко дотук резултатът е, че държавата ще направи при всички положения такива цени и условия, които да не стимулират прекалено употребата на газ. Пример Холандия, която се слави като страна с много голямо използване на газта при автомобилите - там имането на газова уредба е свързано с допълнителни такси и разходи, което се изплаща само при годишен пробег минимум от 30 000 - 40 000 км. Това ще стане и тук!

                            Освен това да не забравяме останалите ограничения като забрана за преминаване на дълги тунели, паркиране на обществени места и т.н., които вече са факт и в Български закон...
                            VPetrov.photography

                            Коментар


                            • #15
                              Сега съм с УАЗ Хънтър - инжекцион - Много по-добре е от Нивата с карбуратор. Няма смукач, няма "замисляне" при подаване на газ, няма проблеми (за сега)

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X