Не знаех къде да сложа темата ,така че ако е в грешен раздел-местета я.
Та,по темата. С един приятел спорим относно включването и работата на турбината при "стар" и "нов" турбо-дизел. Дефинирам стар и нов- стар е non-common rail,без електроника,предкамерен дизел. Нов- common rail,PD,абе изобщо да има електроника,сензори-целият процес да е сложен за разбиране,ремонт и контролиране...
Неговото мнение е ,че на "старите" имало "клапа" ,която под определени обороти (когато налягането на турбината било много ниско) затваряла турбото и само над определени обороти kick-вало in,което според него означава,че турбото тогава се включва. А при новите работело винаги.
Моето мнение е,че няма турбина,която да "изключва". При ниски обороти "старите" дизели просто нямат достатъчно налягане,а въпросното kick in всъщност е жаргонен израз за момента в който налягането е достатчъно,турбо дупката (ако я има) е преодоляна и започва да се усеща допълнителната мощност. А при новите с регулируемите лопатки (ъгъл) ,би-турбо и тн просто турбо дупката я няма и действието на турбината се усеща от мнооого ниски обороти.
Е,кой-крив,кой-прав? Ако има нещо друго -моля добавяйте...
Та,по темата. С един приятел спорим относно включването и работата на турбината при "стар" и "нов" турбо-дизел. Дефинирам стар и нов- стар е non-common rail,без електроника,предкамерен дизел. Нов- common rail,PD,абе изобщо да има електроника,сензори-целият процес да е сложен за разбиране,ремонт и контролиране...

Неговото мнение е ,че на "старите" имало "клапа" ,която под определени обороти (когато налягането на турбината било много ниско) затваряла турбото и само над определени обороти kick-вало in,което според него означава,че турбото тогава се включва. А при новите работело винаги.
Моето мнение е,че няма турбина,която да "изключва". При ниски обороти "старите" дизели просто нямат достатъчно налягане,а въпросното kick in всъщност е жаргонен израз за момента в който налягането е достатчъно,турбо дупката (ако я има) е преодоляна и започва да се усеща допълнителната мощност. А при новите с регулируемите лопатки (ъгъл) ,би-турбо и тн просто турбо дупката я няма и действието на турбината се усеща от мнооого ниски обороти.
Е,кой-крив,кой-прав? Ако има нещо друго -моля добавяйте...

Коментар