Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Балкан 250 - проблем с двигателя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Балкан 250 - проблем с двигателя

    Днес се натъкнах на следния проблем - събирам си най-после двигателя с почти всички нови части, но като събрах картерите коляновия вал се превърта с усилие, не свободно. Някой знае ли колко трябва да е дебела гарнитурата между картерите (макар да изключвам това като част от проблема). Според мен най-вероятно дясната шийка на вала е проблемна, защото макар, че е чисто нов, като го носих на баланс там ми казаха, че шийката рязко променяла сечението си от цилиндър на елипса, с други думи не е съвсем точен цилиндър. Това най-вероятно пречи на свободното лагеруване точно на този лагер, защото при другите два лагера проблем не намирам. Според по-запознатите от вас ще може ли да се оправи вала като се сложи на струг, без да се налага да се разглобява вала на съставни части и леко да се придаде по-цилиндрична форма на шийката?

  • #2
    От: Балкан 250 - проблем с двигателя

    Незнам колега но според мен трябва да се сложи гарнитурка на между картерите с подходящия размер иначе стават гафове.
    А вала нов ли е? китайски? Български?
    Поздрави
    Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

    Коментар


    • #3
      От: Балкан 250 - проблем с двигателя

      Първо виж разстоянията от вала, до половинките на картера дали са еднакви, защото може да опира някъде и дали като го превърташ същите разстояния се променят. После как точно затяга, с постоянно усилие или на тласъци? След това разхлаби всички винтчета и го завърти отново, като гледаш, дали ще охлаби и дали половинките се изместват една спрямо друга.
      Ако всичко това не помогне, разглоби го наново и провери лагерите (може да си ги халосал с чука, не както трябва).
      Абе с две думи трябва да разбереш откъде точно идва затягането. След това пиши тук и ще го мислим как може да се разреши проблема.
      А за гарнитури ползвай картон от кориците на стари папки. Ако повърхностите не са наранени, намажи гарнитурата от двете страни с грес и затягай. Ако има следи от предишни отваряния ползвай силикон.
      Успех.

      Коментар


      • #4
        От: Балкан 250 - проблем с двигателя

        Гарнитура съм изрязал от клингерит 1,5 мм, намазана е със черен силикон. Вала не опира никъде. Почти не съм ползвал чук при сглобяването, нагрявал съм картерите, а вала е нов, български, от едно време.

        http://www.vbox7.com/play:b9c26eb591

        Коментар


        • #5
          От: Балкан 250 - проблем с двигателя

          И тук ще ти кажа, силикон не се ползва, където има бензин.
          1.5мм ми се струва доста дебела гарнитура.
          Ще премеря на моя неотварян двигател колко е и ще ти кажа.

          Коментар


          • #6
            От: Балкан 250 - проблем с двигателя

            Да, но силикона не е санитарен, а за гарнитури, бензино и маслоустойчив. Гарнитурата не е дебела

            Коментар


            • #7
              От: Балкан 250 - проблем с двигателя

              99% съм сигурен, че не е бензиноустойчив, провери пак.

              Коментар


              • #8
                От: Балкан 250 - проблем с двигателя

                http://newbrands.euro07.bg/index.php...latniteli.html Ето го, пише, че е устойчив и на бензин. Препоръчаха ми го хора, които са се занимавали с такива неща.

                Коментар


                • #9
                  От: Балкан 250 - проблем с двигателя

                  Значи от клипчето виждам, че вала се превърта с еднакво усилие. Даже като го завъртиш по-силно и инерция има. Това най-вероятно е от новите семеринги, които стискат шийките на вала. А лагерите щом са нови, също имат някакво макар и минимално усилие при превъртане. Така, че според мен всичко е наред.
                  Дебелината на гарнитурата между половинките няма кой знае какво значение, стига да уплътнява добре. А между картера и цилиндъра сложи по-тънка, така няма да имаш загуби от степента на сгъстяване. А за силикона не съм компетентен.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Балкан 250 - проблем с двигателя

                    Да, с течение на времето реших, а и в други форуми ме посъветваха да го оставя така, защото това било нормално за двигател с толкова много нови части, и че след като поработи малко всичко ще е наред. Гарнитурката между картера и цилиндъра съм я направил по-тънка (май 0,7 мм беше). Надявам се да няма проблеми. Поздрави и благодаря за съветите.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X