Преди 3 месеца ми се разпадна катализатора на Пежо Експерт 1.6 мотор 8 клапана и го смених с гърне-заместител на катализатор. Появи се, обаче, гадна миризма на изгорели газове, особено дразнеща при паркиране в гараж. Имам си читав катализатор от Рено Еспас 2.8 V6 мотор, който махнах навремето от глупост /да върви повече/. Дали мога да си го монтирам сега и да върна миризмата на рози в гаража? Диаметрите на генерациите са много близки, даже на Пежото тръбата е малко по-голяма! Разликата в конете е сериозна - 79 срещу 153?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Замяна на катализатор от по-голям мотор?
Свий
X
-
От: Замяна на катализатор от по-голям мотор?
По-скоро стана неутрална - изчезна миризмата на изгорели газове, но "розите" също ги няма! Предполагам катализатора не е толкова ефективен при по-малка кубатура. Резултата, обаче, ме удовлетворява - в гаража пак се диша нормално!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Замяна на катализатор от по-голям мотор?
Може ли малко да се включа в темата макар и късно.
Двата двигателя нямат нищо общо освен че са френски и са с вътрешно горене.
8 клапановият двигател би трябвало да има по малко сечение на генерацията от В6 на Еспаса освен ако генерацията на Еспаса не е разделена на 2 за всеки ред цилиндри. Като сумарното им Ф ще отговаря на заводско препоръчаното (освен ако не е с къстъм генерация)
Ти си написал че Ф-то на катализатора е с по малко Ф от това на Пежото, ако е наистина така то би трябвало да се появи тапа на по ниските обороти която да запушва мотора(верятно ще я усетиш като леко по мудна нищо повече). Сам по себе си катализатора има площ на от няколко десетки квадрата, да не кажа и сто, навряни в малка метална кутийка, и за да протичат нормално газовете през него трябва да има нужното налягане, с времето катализатора се "запушва" и затова намалява мощността на двигателя заради тапата която се получава. Като си свалил катализатора от Пежото е било добре да намериш - закупиш катализатор предвиден за него. Защото рискуваш да се влоши работата на двигателя след време. А може и нищо да не се получи. Правил съм ги и двата експеримента. Ефекта беше + и - но това е проблем на друга тема.
Ако новият ти катализатор е почти към края на живота си по скоро ще ти се яви като тапа от колкото да работи качествено. Щото той не оправя само миризмите а има още бая други функции. Но ако си доволен от колата като динамика и разход си карай и да не ти дреме..Който оцелее ще закусва!
Коментар
-
От: Замяна на катализатор от по-голям мотор?
Катализатора на Еспаса стои след събирането на генерацията от двете глави, т.е. Ф-то е сумарното и е 58мм. Генерацията на Пежото /оригиналната/ е 63мм - защо е толкова голяма си нямам на идея?! Катализатора от Еспаса го махнах почти веднага, защото ми се струваше че не върви добре - предишната кола ми беше М3 и не знам защо бях решил че и Реното трябва да ми къса ръцете! Естествено не се получи никакво подобрение и чак по-късно разбрах че мощността на този мотор е постепенна и се усеща над 150, но точно липсата на подобрение ме убеди че катализатора най-вероятно не е запушен и читав. Визуално питата и на входа и на изхода е перфектна. За оригинален катализатор съм съгласен, но цената е височка - затова се реших на този компромисен вариант. Смятам операцията за успешна, защото изчезна най-големият ми проблем с гадната миризма! Относно мощността не мисля че има някаква разлика - какъвто куц кон си беше, такъв си и остана! Разхода още не съм го мерил сериозно, но и това предстои.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар