Вчера си играх с една Тойота с 2L-TE, вкарана от Англия. На маркуча, който излиза от капака на главата и вкарва картерните газове в смукателния колектор, имаше сложено някакво странно канче, боядисано в сигнално-розово.
Като казвам канче, имам предвид точно това - празно алуминиево канче, вход и изход от горна страна и тапа за източване от долу. С прозрачна тръбичка отстрани. Останах с впечатлението, че някой се е мъчил да направи обезмаслител, само дето нито е схванал идеята, нито е имал понятие от машинни елементи.
Махнах го.
Въпрост ми е струва ли си играта да се доправи това чудо на техниката или директно да го пращам в коша? Разхода на масло е минимален, в смисъл не знам колко е, но според собственика от смяна до смяна слиза от максимум до малко под средата, което според никаквия ми опит с туррбодизели, би трябвало да е в реда на нещата.
Възможно ли е да е да е нещо друго, а аз да не съм схванал идеята?
И един въпрос към турбо-знаещите: на клапана на турбото има допълнително слаган тройник, от който е изведен маркуч за манометър в купето. До тук нищо лошо сякаш, но въпросния маркуч не уплътнява съвсем добре на тройника. Възможно ли е да направи някакъв проблем?
Като казвам канче, имам предвид точно това - празно алуминиево канче, вход и изход от горна страна и тапа за източване от долу. С прозрачна тръбичка отстрани. Останах с впечатлението, че някой се е мъчил да направи обезмаслител, само дето нито е схванал идеята, нито е имал понятие от машинни елементи.
Махнах го.
Въпрост ми е струва ли си играта да се доправи това чудо на техниката или директно да го пращам в коша? Разхода на масло е минимален, в смисъл не знам колко е, но според собственика от смяна до смяна слиза от максимум до малко под средата, което според никаквия ми опит с туррбодизели, би трябвало да е в реда на нещата.
Възможно ли е да е да е нещо друго, а аз да не съм схванал идеята?
И един въпрос към турбо-знаещите: на клапана на турбото има допълнително слаган тройник, от който е изведен маркуч за манометър в купето. До тук нищо лошо сякаш, но въпросния маркуч не уплътнява съвсем добре на тройника. Възможно ли е да направи някакъв проблем?
Коментар