Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нещо розовичко...?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нещо розовичко...?

    Вчера си играх с една Тойота с 2L-TE, вкарана от Англия. На маркуча, който излиза от капака на главата и вкарва картерните газове в смукателния колектор, имаше сложено някакво странно канче, боядисано в сигнално-розово.
    Като казвам канче, имам предвид точно това - празно алуминиево канче, вход и изход от горна страна и тапа за източване от долу. С прозрачна тръбичка отстрани. Останах с впечатлението, че някой се е мъчил да направи обезмаслител, само дето нито е схванал идеята, нито е имал понятие от машинни елементи.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Rozowo2.jpg
Прегледи:1
Размер:76.5 КБ
ID:5900604

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Rozowo1.jpg
Прегледи:1
Размер:81.3 КБ
ID:5900605

    Махнах го.
    Въпрост ми е струва ли си играта да се доправи това чудо на техниката или директно да го пращам в коша? Разхода на масло е минимален, в смисъл не знам колко е, но според собственика от смяна до смяна слиза от максимум до малко под средата, което според никаквия ми опит с туррбодизели, би трябвало да е в реда на нещата.

    Възможно ли е да е да е нещо друго, а аз да не съм схванал идеята?

    И един въпрос към турбо-знаещите: на клапана на турбото има допълнително слаган тройник, от който е изведен маркуч за манометър в купето. До тук нищо лошо сякаш, но въпросния маркуч не уплътнява съвсем добре на тройника. Възможно ли е да направи някакъв проблем?
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  • #2
    От: Нещо розовичко...?

    Що се отнася до това прекрасно розаво казанче, има някакъв смисъл, ако се натиска прекалено много колата и вдига маслото от там. При нормална експлоатация едвали има смисъл.
    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
    И един въпрос към турбо-знаещите: на клапана на турбото има допълнително слаган тройник, от който е изведен маркуч за манометър в купето. До тук нищо лошо сякаш, но въпросния маркуч не уплътнява съвсем добре на тройника. Възможно ли е да направи някакъв проблем?
    Вероятно това е за мерене на турбо-налягането. Аз също съм си сложил такова, но е желателно да е уплътнено добре, иначе губиш част от налягането. Колата ще си върви и така, ама предполагам, че ще те дразни като го знаеш.
    [I][FONT=Comic Sans MS]NISSAN Terrano II R20 2.7TD '93[/FONT][/I]

    Коментар


    • #3
      От: Нещо розовичко...?

      Благодаря!
      Първоначално публикуван от nola Преглед на мнение
      Що се отнася до това прекрасно розаво казанче, има някакъв смисъл, ако се натиска прекалено много колата и вдига маслото от там. При нормална експлоатация едвали има смисъл.
      Колата много рядко вдига над 3000 оборота, само когато наистина се налага. Собственика се отнася доста грижливо към машинката. Не, че не я изкарва от гаража де

      Първоначално публикуван от nola Преглед на мнение
      Вероятно това е за мерене на турбо-налягането. Аз също съм си сложил такова, но е желателно да е уплътнено добре, иначе губиш част от налягането. Колата ще си върви и така, ама предполагам, че ще те дразни като го знаеш.
      Да, за мерене е, даже работи, просто ме притесни, че вътрешния диаметър на маркуча, който е прекъснат за тройника е около 3мм и се зачудих, дали евентуално пропускане от тройника няма да пречи на нещо. Въпроса ми е поставен тъпо и непълно, но това го видях в последния момент и даже не знам какво точно щрака въпросния клапан. Предполагам е на буст-а, но не съм сигурен. Освен тия дни, като видя колата пак, да огледам по-внимателно.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        От: Нещо розовичко...?

        Първоначално публикуван от nola Преглед на мнение
        Що се отнася до това прекрасно розаво казанче, има някакъв смисъл, ако се натиска прекалено много колата и вдига маслото от там. При нормална експлоатация едвали има смисъл.
        Дори да вдига при настъпване, какво? Пречи ли с нещо? Аз не мога да си представя с какво маслото от вентилацията би пречило на дивгателя. По-скоро напротив. Виж ако го източват и после си го досипват в двигателя - друг въпрос. Ма пак не вдявам. То не харчи литър на 100км, така или иначе... Ако пък харчи, значи мотора е нефелен.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          От: Нещо розовичко...?

          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
          ...Останах с впечатлението, че някой се е мъчил да направи обезмаслител..
          ...Възможно ли е да е да е нещо друго, а аз да не съм схванал идеята?
          Това е "oil separator" - или по точно играе ролята на "обезмаслител" на картерните газове ...
          Има за цел да "отделя" маслото от картерните газове, които влизат обратно в двигателя и да намалява разхода на масло ...
          От това, което съм чел по темата , има смисъл при високи мощности и обороти.
          относно маркуча - възможно е да имаш загуба на налягане (проблем - едва ли, но по-малка мощност със сигрност) и неверни показания на манометъра.

          Коментар


          • #6
            От: Нещо розовичко...?

            Първоначално публикуван от Diters Преглед на мнение
            От това, което съм чел по темата , има смисъл при високи мощности и обороти.
            Да де, смисъл ама какъв по-точно? Единствното обяснение, дето съм намирал, е да не цапа интеркулера с масло, щото пречело на топлообмена. Друг е въпроса и това колко е смислено..., ама конкретния двигател няма интеркулер. Тогава за какво? Разправията да досипваш масло в двигателя е същата като тая да махнеш това "нещо" и да изсипеш съдържанието му отново в двигателя... Тогава?
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              От: Нещо розовичко...?

              Спарки, стига яде човека де. Машината наистина няма кулер като такъв, освен ако алуминиевата връзка горе на мАторюя не се брои за кулерченце.
              Ако въпросната джиджавка е замислена като маслен сепаратор, значи всичко ОК и директно я заминавам за бклука.

              Като механично изпълнение е направено рядко неграмотно - всички уплътнения са на 0-пръстени, но без канали, резбата за крепежа на долния капак е такава, че ако се завие добре капака, пада пробката. А ако се завие добре пробката, пада капака. Така, както е направено, няма да сепарира нищо, липсва му ако не друго, то поне една пластинка и 1-2 отвора.
              Иначе боята е наистина качествена (цвета не го обсъждам)
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #8
                От: Нещо розовичко...?

                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                Спарки, стига яде човека де. Машината наистина няма кулер като такъв, освен ако алуминиевата връзка горе на мАторюя не се брои за кулерченце.
                Ако въпросната джиджавка е замислена като маслен сепаратор, значи всичко ОК и директно я заминавам за бклука.

                Като механично изпълнение е направено рядко неграмотно - всички уплътнения са на 0-пръстени, но без канали, резбата за крепежа на долния капак е такава, че ако се завие добре капака, пада пробката. А ако се завие добре пробката, пада капака. Така, както е направено, няма да сепарира нищо, липсва му ако не друго, то поне една пластинка и 1-2 отвора.
                Иначе боята е наистина качествена (цвета не го обсъждам)
                Не бе, не ям никой. Просто не вдявам смисъла. Може аз да не знам или да не се сещам за нещо. Никой не е безгрешен, аз пък - съвсем.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  От: Нещо розовичко...?

                  Дори само, и на-вече, заради цвета, аз бих го оставил. Може да е някаква магия или цвето терапия за мотора, че да върви по-добре.
                  подаръци за мъже от FACOM
                  промоция на читави инструменти

                  и на хоби такива

                  тел. О879 Ч8Ч 2З5

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нещо розовичко...?

                    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                    И един въпрос към турбо-знаещите: на клапана на турбото има допълнително слаган тройник, от който е изведен маркуч за манометър в купето. До тук нищо лошо сякаш, но въпросния маркуч не уплътнява съвсем добре на тройника. Възможно ли е да направи някакъв проблем?
                    През този диаметър загубите за турбото като цяло са нищожни.
                    Обаче може да лъже въпросния клапан и да страда управлението на турбото по налягане.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Нещо розовичко...?

                      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                      През този диаметър загубите за турбото като цяло са нищожни.
                      Обаче може да лъже въпросния клапан и да страда управлението на турбото по налягане.
                      Да де, ама то тогава ще отваря по-трудно уейстгейта, тоест ще вдига повече налягане. От това ше върви повече, ама на турбото няма да му е приятно, предполагам.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Нещо розовичко...?

                        Напълни го с метални тривки за чиний, поне да има някаква полза от него. Иначе цвета ме кефи яко.
                        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Нещо розовичко...?

                          Бъзикате се с цвета, обаче докато въпросното чудо на британската техническа мисъл си стоеше на двигателя, който и да погледне, все за него се хващаше "Иха, ама т'ва к'во е?"

                          Сега сериозно за турбо-то. Индикатора на турбото преди светваше малко над 2000 оборота. От известно време насам (няма връзка с канчето), индикатора светва на близо 3000 оборота. От друга страна, джипката набира определено по-добре. Може да няма никаква връзка с калпавия тройник де.
                          Освен тия дни да огледам по-внимателно кой маркуч къде точно отива и да конкретизирам въпроса, че така ви карам да гадаете.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Нещо розовичко...?

                            Оправи тройника. Ако няма промяна, после ще го мислим. Ако и индикатора си взима сигнал от същия маркуч, нищо чудно да светва по-късно, а джипката да разгонва по-добре, понеже би имала повишено налягане.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Нещо розовичко...?

                              Възможно е "уреда" да е сложен с чисто диагностична цел да се установи посоката и количеството на исчезващото двигателно масло. Въпреки че аз поне до сега не съм срещал турбо двигател който да няма никъкъв разход на масло даже на някои им го дават по книжка.
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X