Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подмяна на разпределитен вал при дизелите - ефекти, резултати, теория.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подмяна на разпределитен вал при дизелите - ефекти, резултати, теория.

    Темата произлиза оттук:
    Съвет за 2.8 без турбина.


    Може би темата не е за тук ,но като стана дума за 3L двигателя. В няколко австралийски форума пишат( ако съм ги разбрал правилно), за подмяна на разпределителния вал на 2LT с този на 3L . Идвали още няколко кончета. Та въпроса ми е дали някой е чувал за това и има повече информация по вапроса?
    Последно редактирано от Yaro; 01-09-10, 20:03.

  • #2
    От: съвет за 2,8 без турбина

    Първоначално публикуван от tdiric Преглед на мнение
    Може би темата не е за тук ,но като стана дума за 3L двигателя. В няколко австралийски форума пишат( ако съм ги разбрал правилно), за подмяна на разпределителния вал на 2LT с този на 3L . Идвали още няколко кончета. Та въпроса ми е дали някой е чувал за това и има повече информация по вапроса?
    Има такива модели с различна кубатура на двигателите, на които разпределителния вал е взаимно заменяем. Това обаче по никакъв начин не може да вдигне мощноста. Поне аз не се сещам.
    Пътя е друг - повече гориво, повече налягане от турбината, интеркулер, настройки и др..

    Коментар


    • #3
      От: съвет за 2,8 без турбина

      На бензиновите вдига,защото се продават тунинг разпределителни валове с друга геометрия на гърбиците,но за дизела не знам.
      Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
      Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
      Враца

      Коментар


      • #4
        От: съвет за 2,8 без турбина

        Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
        На бензиновите вдига,защото се продават тунинг разпределителни валове с друга геометрия на гърбиците,но за дизела не знам.
        Много сложна тема. Това което знам е следното:
        Разпределителните валове се проектират с определен ъгъл на разделяне и височина на гърбицата. Височината на гърбицата определя повдигането на клапаните. Ъгъла на разделяне определя презастъпването около ГМТ и закъснението на затварянето на клапаните. Презастъпване е времето изразено в градуси на коляновия вал в което смукателните клапани са отворени преди ГМТ, а изпускателните все още не са затворили след ГМТ.
        Какво става ако разпределителния вал е с по малък ъгъл на разделяне (голямо презастъпване)? Клапаните стоят повече време отворени и мощноста и ВМ се изместват във високите обороти. И обратното - по малко презастъпване дава мощност и ВМ в ниските.
        На принципа на "голямо презастъпване работят "бегачките" (пистови формули и мотори) На принципа на малко презастъпване работят влекачите.
        Нашите машини са проектирани за "средно презастъпване". Каквито и промени да правим в това отношение ще получим мощност и ВМ в един диапазон и ще загубим в друг.
        Последно редактирано от Аndro 160; 23-08-10, 20:55.

        Коментар


        • #5
          От: Подмяна на разпределитен вал при дизелите - ефекти, резултати, теория.

          Подменял съм разпределителен вал на бензиново WV 1.6 с такъв от 1.8 GTI. При старите бензинови двигатели на WV 1.6 и 1.8 се поставяха 4 модела валове с означения : M , Q , G, и още един ,но съм забравил означението му. Валът с означение G е с най високи гърбици и се поставяше в 1.8 GTI .В моя случай имах WV 1,6 с вал М (М беше с най ниски гърбици), след подмяната му с такъв от GTI (G) , двигателят определено "живна" ,особено в областа на високите обороти.

          Коментар


          • #6
            От: Подмяна на разпределитен вал при дизелите - ефекти, резултати, теория.

            Има и една друга не малка подробност - гърбиците в нафтовата помпа (и като форма, и като размер) са правени точно за тоя двигател, с точно тоя вал, и с точно тия дюзи, бренери и прочие. Това според ръководствата за аксиално-разпределителните помпи на BOSCH. Като се смени вала, трябва да се пипа помпата, но ако нейните гърбици се окажат неподходящи, трудно ще се постигне оптимум, ако въобще се постигне, пък и си мисля че ефекта при дизелов двигател няма да е същия. Хем щото дизелов, хем заради турбото.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              От: Подмяна на разпределитен вал при дизелите - ефекти, резултати, теория.

              Поставянето на вал от 3L в 2L-T е правено в Австралия. Човекът който го е правил споделя ,че промяната е в положителна посока. Разликата в двата вала е само в гърбиците на всмукателните клапани. На този от 3L са по високи 0.85mm. По късно ще пусна спецификация на двата двигателя

              Коментар


              • #8
                От: Подмяна на разпределитен вал при дизелите - ефекти, резултати, теория.

                При атмосверен бензинов двигател определено се получава, но при дизел(турбо-дизел)идея си нямам какво ще се случи,най-вероятно при повече въздух,малко гориво буталата в картера,виждал съм го при пишман чеп-тунинг на Ауди,вдигнал налягането на турбината,пропуснал да завиши горивото,два комплекта бутала издуха докато си признае,че са го ровили да върви много.
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #9
                  От: Подмяна на разпределитен вал при дизелите - ефекти, резултати, теория.

                  Не са само подема на клапана и застъпването на фазите. Има значение и самия профил на гърбицата.
                  Има серийно внедрени разработки до четвърта производна от кривата и там една от целите е неразривност на веригата, т.е. клапана / кобилицата да не зависва. С моделиране по кривата може да се моделират скоростта на подем на клапана, застъпване на фазите, максимуми и пулсации в храненето - от там изместване на максимуми на върт. момент и мощност и като цяло характера на двг.
                  Въобще най-богато разнообразие дава моделирането на газоразпределението.
                  Колегата пита за конкретна замяна и там може да му помогне само опита.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X