Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стържене при палене- стартер или маховик?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стържене при палене- стартер или маховик?

    Обмислям покупка на една кола Фиат мареа 1.9 JTD.
    Забелязах че при опит за палене понякога стартера върти и стърже без да завърта двигателя. Звука е същия който се чува когато завъртиш стартера на запалена кола.

    Понеже маховика на въпросната кола се води демпферен и струва една торба пари се притеснявам да не се окаже изронени зъби примерно.

    Дайте акъл как да позная на място?
    По мойта логика е от стартера, защото ако беше от маховика и имаше изядени зъби където опирав стартера, нямаше след 1-2 опита да завърта мотора.
    Иска ми се да чуя и вашето мнение.
    Ники

  • #2
    От: Стържене при палене- стартер или маховик?

    Бендикса на стартера
    К мирной жизни не пригоден.
    Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
    ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

    Коментар


    • #3
      От: Стържене при палене- стартер или маховик?

      95% стартер. Но докато не го свалиш, няма да е ясно.

      Коментар


      • #4
        От: Стържене при палене- стартер или маховик?

        Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
        Бендикса на стартера
        Залагам на същото.

        Коментар


        • #5
          От: Стържене при палене- стартер или маховик?

          А, щом е имало стържене толкова време и венецът е пострадал, със сигурност.

          Коментар


          • #6
            От: Стържене при палене- стартер или маховик?

            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            А, щом е имало стържене толкова време и венецът е пострадал, със сигурност.
            ...защото двигателя след като го угасиш спира в едно и също положение всеки път,бензиновите май спираха на две места-такъв спомен имам.
            VEREYA MOTORSPORT TEAM

            Коментар


            • #7
              От: Стържене при палене- стартер или маховик?

              А ще може ли да ми обясните от какво точно се получава това стържене? Бендикса не изхвърля докато се върти стартера?
              И все пак ако спира на едно място и са изядени зъбите не би следвало да зацепи след 1-2 опита мисля?
              Не съм отварял никога стартер признавам си.
              Кое кара двигателя да спира винаги в еднакво положение?
              Ники

              Коментар


              • #8
                От: Стържене при палене- стартер или маховик?

                Двигателят спира всеки път в едно и също положение, поради променливото съпротивление на въртене. Около ГМТ/ДМТ се върти много лесно, затова и винаги подминава тези точки без да спре, спира малко след това поради триенето на цилиндрите в буталата и компресията. И дизелите, и бензиновите така. Ако има 1 цилиндър - спира винаги в едно положение, при 2 или 4 цилиндъра - две противоположни, 3 и 6 - 3 равноотстоящи и тн. Е, не е особено точен - 3-5-7 зъба на маховика.

                Стърженето - притеглящото реле не успява да вкара зъбното колело на електродвигателя между зъбите на маховика, преди той да се е развъртял. А като се развърти - не може и да го вкара. Занася се на стартерджия, който с клещи, грес и мамата го вкарва в пътя. Понякога те праща за ново зъбно колело или притеглящо реле.

                Ако изобщо успява да запали е малко вероятно да е безвъзвратно заминал маховикът.

                Коментар


                • #9
                  От: Стържене при палене- стартер или маховик?

                  Около ГМТ/ДМТ се върти много лесно, затова и винаги подминава тези точки без да спре, спира малко след това поради триенето на цилиндрите в буталата и компресията. И дизелите, и бензиновите така. Ако има 1 цилиндър - спира винаги в едно положение, при 2 или 4 цилиндъра - две противоположни, 3 и 6 - 3 равноотстоящи и тн. Е, не е особено точен - 3-5-7 зъба на маховика.
                  Няма да се съглася за лесното преминаване през ГМТ на бутало в компресионен такт, а на 4 цилиндров 4-тактов през всеки 180* на някое му се пада да сгъстява. Точно това предизвиква спирането в 2 възможни положения - около средата на хода за всички бутала. Обикновенно, на малък дизел (автомобилен) след гасене от празен ход маховика няма достатъчна инерция да преодолее ГМТ на сгъстяващо бутало. Всичко зависи от момента в който е прекратено подаването на гориво. Ако следва компресионен такт на 1 или 4 цилиндър - спира на една страна а ако това са 2 или 3 - спира на другата. Компресирания въздух играе като пружина и това кара добрия дизел при гаснене да се изтръска като мокро куче.
                  Мисля че тази тема дава малко идеи по въпроса.
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...E0%F0%F2%E5%F0

                  Коментар


                  • #10
                    От: Стържене при палене- стартер или маховик?

                    Понеже колата е от VAG групата смея да твърдя, че проблема е в бронзовата втулка на скоростната кутия, там лагерува оста на стартера, когато втулката се протрие, оста застава на криво и при опит за запалване зъбните колелета не контактуват и не се завърта маховика, или контактуват слабо, като този случай се чува и изхъркване, имах същият проблем на полото, но то палеше, така че може да има и други проблеми, но със сигурност са в стартера

                    Коментар


                    • #11
                      От: Стържене при палене- стартер или маховик?

                      Откога Фиат е от VAG?

                      Коментар


                      • #12
                        От: Стържене при палене- стартер или маховик?

                        Стартера на жтд мотора трябва да е с редуктор, свалянето му е малко камасутра, за съжаление. Ако си от София мини да го чуя, тия мотори поне ги знам на изуст.
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #13
                          От: Стържене при палене- стартер или маховик?

                          Ял съм попарата на такъв мотор .... като се скапе маховика ... ефекта е същия!!!!
                          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                          Коментар


                          • #14
                            От: Стържене при палене- стартер или маховик?

                            На 1,9 маховика се скапва много рядко. Виж двумасовия на 2.4 е друга бира.
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #15
                              От: Стържене при палене- стартер или маховик?

                              Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
                              Понеже колата е от VAG групата смея да твърдя, че проблема е в бронзовата втулка на скоростната кутия, там лагерува оста на стартера, когато втулката се протрие, оста застава на криво и при опит за запалване зъбните колелета не контактуват и не се завърта маховика, или контактуват слабо, като този случай се чува и изхъркване, имах същият проблем на полото, но то палеше, така че може да има и други проблеми, но със сигурност са в стартера
                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Откога Фиат е от VAG?
                              Извинявам се, леко объркване със Сеат, надявам се да не съм обидил някого, но все пак смятам че проблема може да е идентичен

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X