Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Масла за дизелови ДВГ…

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Масла за дизелови ДВГ…

    Заглавието е малко подвеждащо. Става въпрос за масла сертифицирани само със стандарти за дизелови ДВГ. Въпросът е, какво ще стане ако се използват за смазване на бензинов двигател? По- добре ли е, по-зле ли е, или няма значение? Не става въпрос за някакви архаични масла и двигатели, а за масло с вискозитет примерно 10W-40 и експлоатационно ниво API CF , покриващо стандартите
    ACEA E7/E4 , MAN M3277, MB228.5, Volvo VDS-3 /VDS-2, MTU Type 3 , Scania LDF-2, Cummins CES 20072 (демек съвременно масло за товарни автомобили и пътно-строителна техника). Може ли да се използва в бензинов двигател на лек автомобил, който изисква примерно API SJ, ACEA А3/B3 и по-високи? Каква е съвместимостта с катализаторите?

  • #2
    До: Масла за дизелови ДВГ…

    Повечето съвременни масла все едно имат и дизелов, и бензинов рейтинг. Даже и да не го пише на опаковката, го има някъде в TFM.

    Коментар


    • #3
      До: Масла за дизелови ДВГ…

      Добър въпрос-добре,че си пуснал и спецификациите.
      Питаш за катализатора-не е това подходящото(виж по-долу кое е)
      Другото,което не благоприятства използването на това масло в бензинов двигател(и в повечето случаи и дизел на лек автомобил) е повишеното съдържание на сулфатна пепел(без да си постнал конкретно ТТ данните на маслото,само като видиш МАN 3277,може да заключиш,че нивата отиват към 1,8-2теглови %).Лимитът за бензиновите и дизеловите двигатели по ACEA А3/B4 e 1,6тегл.%,сходни са и фирмените лимити. При болшинството съвременни масла ACEA A3/B3/B4 обаче показателят е м/у 0,8-1,2масови%.Стойността е показател за нивото на металосъдържащите детергентни,антиоксидантни и противоизносни добавки в маслото-по принцип е добре да бъде свеждан до по-ниски нива(и това продължава и сега,с въвеждането на нови такива неметалосъдържащи добавки,за да се гарантира по-дълъг живот на каталитичните устройства)-справка ACEA E6…или API CJ-4..Сигурно из нет-а могат да се намерят по-подробни описания на вредата от високите нива на сулф.пепел (абразивен филм по горната част на буталата при изгаряне на маслото-евентуално полиране на цилиндрите в резултат+ наслояване по електродите на свещите-при бензиновите)..от друга страна пък някои(тежкотоварни) дизелови двигатели са устроени така,че да разчитат на този пръстен от нагар като своего рода топлинен „щит”-тъй че е и въпрос на конструкция/металургия/поносимост.Газовите двигатели-и те със специфични изисквания…

      Маслата,които най-добре подхождат и на леки дизелови(десетинагодишни и по-стари ,изискващи B4/B3),и на високофорсирани(поне до Евро-3 и някои Евро 4),и на бензинови(пак не нови,а изискващи А3),са обикновено ACEA E7/E5/B4/A3…API CI-4/CH-4/SJ…SL-такова масло може да има сулфатна пепел макс.1,5м%- но най-често е около 1-1,2%т.,което го прави напълно подходящо за твоето приложение(и макс.1% за актуалната API CJ-4.. ).В зависимост от това дали производителят е решил да поразшири още клиентската си база(а не разчита само на това да дере с ненормални цени за някои API CF/SL ;ACEA A3/B4-били те минерални или синтетика),може да $ертифицира такова масло освен с „heavy-duty” категорията МБ 228.3-и с „пасажерската дизел-бензинова”МБ 229.1, с WV 500.00 или 505.00…или всяка друга „пътническа” категория,стига маслото да се вписва в лимитите(предимно „химически”ограничения в случая…а като защита от износ маслата за „смесен автопарк” ,както и да ги въртим,по-способни-дали обаче на автомобилът няма да му е все едно,е друг въпрос).Например,ако имаш бензинов мерцедес,изискващ 229.1 и ти падне сертифицирано по 228.3/229.1 едновременно-грабвай го.Разбира се,в 90% от случаите,ако разгърнем справочен каталог на фирма-производител на масла, за лек дизелов например ще има в най-лошия случай новата им синтетика;”по-лежерните” дават няколко варианта(+полусинтетка и минералка);единици са тези,които препоръчват И „mixed fleet” продуктите си. Въпро$$ на маркетинг….
      Последно редактирано от Torque; 16-02-10, 04:28.

      Коментар


      • #4
        До: Масла за дизелови ДВГ…

        Точно това ме притесняваше – сулфатната пепел. На маслото за което пиша (Мобил Делвак XHP Extra 10W-40) е 1,9%... А двигателя на който мисля да го сипвам, работи основно на пропан-бутан, но и има известен разход на масло, което изгаря в цилиндрите. Досега е използвано YACCO VX500, но никъде на намерих данни за количеството сулфатна пепел в него. Иначе се води ACEA A3/B4-04, API SL/CF, МВ 229.1, VW 505.00. И май ще продължа да си карам с него, като го сменям на 10000 км.
        Един въпрос - МВ 229.3 единствено по удължените интервали за смяна ли се различава от МВ 229.1? А МВ 229.31?

        Коментар


        • #5
          До: Масла за дизелови ДВГ…

          229.3 e "пасажерската" за по-удължени сервизни интервали(минерални няма да намериш такива,всички са блендове с много синтетика),а 229.31 е същото,но за DPF двигатели и модерни бензинови с катализатори и е с по-ниски нива на сулфатна пепел,фосфор и сяра-като pass/fail лимитите за износ са същите,както и при 229.3..и по-високи от на по-старата категория 229.1..
          За този мотор подходящо е също описаното в горния пост ACEA E7/B4/A3(от минерални до синтетика,има и от предпочетения от теб вискозитет 10w-40 на приятни цени),както и всяко друго,сертифицирано по API CJ-4(без значение дали има или няма бензиново одобрение-вече ги има и на нашия пазар-макс.1м%СП).

          Коментар


          • #6
            До: Масла за дизелови ДВГ…

            ...като pass/fail лимитите за износ са същите,както и при 229.3..и по-високи от на по-старата категория 229.1..
            ...в смисъла на "по-строги".

            Коментар


            • #7
              До: Масла за дизелови ДВГ…

              По едно време се бях вманиачил да чета спецификации, та да избера най-подходящото... Направи ми впечатление следното: За да има по-добри показатели на "механичната деструкция" (или както там се казва), т.е. да е по-дълговечно маслото, по-висока трябва да е общата алкалност, която пък ако е висока и сулфатната пепел е висока... И обратното. При различните марки масла беше различно де, както и между маслата с различно предназначение на една марка. Колегата по-горе добре ги е описал. Не знам доколко черните смолисти (или каквито са там) отлагания са пряко свързани със сулфатната пепел и тя по какъв друг начин вреди... За маслото само за дизели прочетох следното: Понеже имало по-различен пакет присадки за миене на двг. от това само за бензин, то можело да се кара примерно 500 км с него - един вид да измие двг. и после да се сипе ново масло за бензинки... Не препоръчваха да се кара хиляди километри с него точно по тази причина - щяло много да мие, което явно не е добре... Между другото маслата на Кроон ойл имат много ниска сулфатна пепел и ниска обща алкалност също... Та извода ми беше, че ако искам да ми е "чист" двигателя - да сипвам масла с по-малка сулфатна пепел, но да ги сменям на по-малко километри... Ма дали е точно така?...)))

              Коментар


              • #8
                До: Масла за дизелови ДВГ…

                С паралелната еволюция на двигателите и маслата,и в твърде голяма степен-с рязкото спадане на нивата на сяра в дизеловото гориво(50 пъти за последните десетина години),показателят за алкален резерв(оттам и на пепел) логично спада.Даже при някои категории(комбинираната МB 228.5/228.51)пропорц. зависимост на двата показателя не е толкова ярко изразена(вместо обичайните 1,2-1,6%м. СП,при TBN>12mgKOH/g тук имаме <1%СП).При леките автомобили пък вече е нормално масла с TBN около 6-7 да се справят с удължените до 30000км. сервизни интервали в модерните двигатели(е,в близки до идеалните условия на експлоатация).
                Totko,при теста за определянето на показателя СП смолистите отлагания от базовото масло практически се елиминират(остатъкът-пепелта-е „заслуга”на присадките).
                „Стабилност на механична деструкция” се отнася предимно за стабилността на полимерните подобрители на вискозитета.Виж тук например даже е дадена процентната загуба на вискозитет (графата„Стабильность к сдвигу”) ..ама такива пространни описания на продуктите вече почти няма-повечето производители се задоволяват с 4-5 параметъра в техническия лист.
                http://texaco-oil.ru/catalog/category39096/11443.html
                И тук маслата по ACEA Ex пак “водят” пред пасажерските си братя( ACEA Ax/Bx)-тестът по метода ASTMD 6278/ CЕCL-14-A-93 е по-суров за тях,а някои фирмени спецификации(Volvo VDS-4 примерно) вдигат летвата още по-високо.
                Тъй като детергенти и противоизносни са донейде противници,по-високите нива на първите водят до нужда от по-високи на вторите(и нямаш основания за опасения - спокойно можеш да ползваш „дизелово”-стига да отговаря на условията,описани горе -и в бензинов по-стар автомобил). Що се отнася до маслата с пасажерски АCEA Ax/Bx одобрения-разликата м/у „безниново” и „дизелово” -с едно и също име - в болшинството от случаите е само в надписа на етикета.

                Нови промени ще внесат по-високите % биогорива.МB миналата година забраниха 229.31 и 229.51 в някои бензинови двигатели по тоз повод(биоетанола)…Докъде я докараха у нас с идеята:
                http://business.actualno.com/news_265757.html
                Каква готовност имат рафинериите,приет ли е изобщо…а,приели са го:
                http://www.lev.bg/view_article.php?article_id=33131
                http://www.citybuild.bg/act/zakon-iz...nie/2135655344
                Bubi сигурно ще осветли допълнително въпроса...

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X