Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Консултация относно авиационно масло и спирт

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Консултация относно авиационно масло и спирт

    Какво ще стане ако в двигател на лек автомобил ползвам авиационно масло- такова за реактивни двигатели, на което реботния му диапазон е м/у -60 и +200 градуса?
    И друго- някой знае ли къде мога да намеря спирт-метилов, етилов- къв да е, само да гори на по ниски цени.
    http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
    Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

  • #2
    Re: Консултация относно авиационно масло и спирт

    Първоначално публикуван от Asen - Dezki
    Какво ще стане ако в двигател на лек автомобил ползвам авиационно масло- такова за реактивни двигатели, на което реботния му диапазон е м/у -60 и +200 градуса?
    И друго- някой знае ли къде мога да намеря спирт-метилов, етилов- къв да е, само да гори на по ниски цени.
    Те са няколко чешита, спомням си че едното беше доста токсично че и агресивно. Освен това в съвременните масла има един куп антифрикционни приставки, миещи вещества и какво ли още не. В това за ГТД са други дивотии, така че не си прави експерименти.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      Да, нищо общо в характеристиките на маслата за РД и картерните масла за ДВГ.
      Хидравличното е отровно. И вони.
      Етиловия спирт е питеен. С метиловия изобщо не се разправяй, ще ослепееш наистина. И вече няма никакъв евтин, и на разтворителите надуха акцизите.
      Дъ живей Ивропътъ! Пеераси.

      Коментар


      • #4
        ето за такова масло питах
        http://www.pharmcobg.com/downloads/p...fullinfo14.pdf
        както и това http://www.pharmcobg.com/downloads/p...fullinfo16.pdf

        А за метанола- ми то бензина май е по-отровен и от него.
        Иначе някъде видях цена за 1.20 на литър с ддс метанол- не е кой знае колко по-евтино от тунджата
        http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
        Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

        Коментар


        • #5
          По въпроса за маслата е най-добре да се произнесе някой специалист. Това което имат като данни е впечатляващо но аз предполагам че вискозитета им не отговаря на изискванията за моторно масло първо и второ едва ли ще осигуряват необходимите миещи свойства (срещу сажди и въглеводородни съединения) - все пак при газо турбинните двигатели няма подобни проблеми...

          Спирта се употребява като гориво в ДВГ но изисква пренастройки... В Бразилия голяма част от автомобилите движат така... На карбураторен двигател знам че жигльорите за гориво трябва да са с около 30% по големи за да е еквивалент на бензина...
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #6
            Не, метанола е несравнимо по-отровен от бензина. И ослепяваш само от това че мирише на спирт.

            Коментар


            • #7
              добре, принципно като метанола си седи в резервара на колата има ли от какво да се притеснявам, то се е видяло, че ако се прави нещо по карНобатора ще се слага противогаз.
              http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
              Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

              Коментар


              • #8
                Не, ако не трябва да се навеждаш. Винаги може да помолиш някой да ти върже обувките или да ти подаде нещо от земята. То може и да се навеждаш разбира се, ама черния дроб скърца дразнещо, особено като се подпира в коляното.

                Коментар


                • #9
                  добре, де, по-сериозно- нека изкоментираме възможностите за употребата на метанол в ДВГ и евентуалните последици за машината и оператора(водача)
                  http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
                  Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

                  Коментар


                  • #10
                    Не знам какво е да "коментираш". Не използвам тая смес от бейсик инглиш и отделни български думи. Поговори с някой амкохолик какво е да знаеш къде ти е черния дроб. Или колко вижда. Или с болен от хепатит.

                    Коментар


                    • #11
                      На времето един приятел , си сипваше подобно масло ,вече не си спомням в каква кола , взимаше го от Доброславци , за Миг-23.
                      Доколкото си спомням , май даде някви проблеми по алуминиевите детайли , много е агресивно.
                      0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                      Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                      Суперскан България www.decbg.com
                      Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от Asen - Dezki
                        добре, де, по-сериозно- нека изкоментираме възможностите за употребата на метанол в ДВГ и евентуалните последици за машината и оператора(водача)
                        Няма никакви проблеми, така се движат повече от 50% от машините в Бразилия и съседните и страни... И освен тях в състезателните коли на Индикар се използва само метанол заради по лесното му гасене и факта че гори без пушек което улеснява спасителните операции... Няма никаква опасност за хората при неговото използване във всеки случай не по-голяма от бензина...
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #13
                          Метанолът наистина е опасен, но смятам, че при внимателна употреба (да не се пие, да не се вдишват концентрирани пари и т.н.) е приложим като гориво. Наред с етанола има някои доста сериозни плюсове, на които ще обърна внимание по-надолу.
                          Вярно е, че гори без дим, но проблема е че гори и без пламък, което е много опасно. Гаси се с вода, доста по-лесно от пожар на петролни дестилати. За Бразилия, обаче мисля, че използват етанол...
                          При използването на алкохоли за гориво трябва да се знае, че те имат много голяма топлина на изпарение (3-4 пъти повече от бензин), т.е. при изпарението горивовъздушната смес се охлажда значително. Това е зле от гледна точка на студения старт, без допълнителни приспособления надали ще запалите бензинов ДВГ на алкохол. Но това е добре от гледна точка на форсирането-може да се използват значително степени на сгъстяване (до 14) или високи налягания на принудително пълнене, без при това да се постигне критична максимална и средна температура на цикъла и ниска интензивност на детонационното горене, породени от това самоохлаждане на сместа и високото октаново число на алкохолите (111-112 по изследователски метод). Отделно наличието на хидроксилна група води до по-ниска температура на горене, но трябва да се държи сметка, че за получаване същата енергия в сравнение с бензин е необходим около 2 пъти повече метанол. При настройване на дозиращото устройство (карбуратор, впръскване) трябва да се знае, че стехиометричната смес за метанол е 6,45 (6,45 кг въздух за 1 кг метанол), за етанол 9, а за бензин всички я знаете – 14,96. Това в сравнение с бензин.
                          При дизелов ДВГ приложението е под въпрос, поради изброените по-горе фактори, както и поради много ниското цетаново число – 3 за метанола, 9 за етиловия алкохол.
                          Асене, маслото за смазване или за горене ти трябва? Защото сам по себе си дизеловият двигател с неразделно-камерно смесообразуване (директно впръскване) е всегоривен по природа. Особено двигатели използващи обемно-слойно смесообразуване ( М-процес) на практика работят с много широк фракционен състав на горивото. Просто трябва де се преценява необходимостта от някаква смазваща добавка за горивната апаратура при леките фракции.

                          Коментар


                          • #14
                            Благодаря за съветите, най-много на Двигателист за компетентното мнение.
                            Преди да прочета последните мнения направих експеримент със двигателя на Форд-а- 2.0 с карбуратор. Възползвах се от скоро изпразнения резервар и налях около 2 литра спирт за горене (метанол-предполагам)
                            Преди да го сипя карах на Пропан-бутан, двигателят беше с темп около 60 градуса на охл. течност.
                            Превключих в движение от газ на бензин и усетих разликата спрямо бензина- пропусканото гориво наистина е крайно недостатъчно и с по-ниска калоричност. На празен ход не може да се изфорсира (мн бедна смес), работи горе долу при 30% отворен дросел, но без промяна на настройките категорично успехът клони към 0.
                            Обаче забелязах нещо, което ми хареса донякъде.
                            При преминаване от бензин на газ, обикновено освен изпарената газ, бива засмукан и останалия бензин в поплавъковата камера на карбуратора и обикновено това води до свръхобогатена смес, колата глъхне и пука.
                            Да, ама като е със спирт, ефекта е положителен вместо отрицателен- пукане и глъхнене нямаше, двигателя развиваше по-голям въртящ момент.
                            Което ме навежда на мисълта преди да пипам кавото и да е по карбуратора да пробвам да смеся спирт със бензин.

                            А за авиационното масло питах дали може да се ползва пак като масло в ДВГ и дали щя има при ДВГ ефект, от по-високите му темперетурни показатели.
                            http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
                            Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

                            Коментар


                            • #15
                              Приятелче от години кара Пежо 504 на което първата клапа на карбуратора е за газ а втората за бензин. Сиреч ако кара внимателно се движи само на газ, ако натисне до край се движи на смес от газ и бензин На който му е интересно може да му обясня по0подробно.
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X