Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

    За дизеловия двигател най добро е хладно време с дъждец.Тогава двигателя пее и върви по добре от колкото в някоя жега.Това съм забелязъл отдавна и доста ме е чудило защо е така .Особено при камионите може би заради натоварването се усеща много.Убеден съм че при по добра работа на двигателя заради дъждът харчи по малко.
    К мирной жизни не пригоден.
    Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
    ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

    Коментар


    • #17
      До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

      Задачата си е чисто физична. Предвид многото фактори обаче, всички от един порядък, според мен могат да се направят залагания
      Ако не се фиксират някои условия, обаче, става безсмислен разговора. Например поне околната температура и скоростта на движение. При това положение, според мен основните влияещи фактори ще са:
      1. Съпротивлението на гумите с пътната настилка - според мен то ще намалее сериозно, т.е. ще доведе до намаляване на разхода
      2. Съпротивление на водните капки - то неминуемо ще доведе до сериозно увеличаване на "въздушното" съпротивление и до увеличаване на разхода. Пропорционално на интензитета на валежа, разбира се.
      3. Повишена влажност на влизащия в двигателя въздух - няма да е чак толкова повишена спрямо нормални условия и не знам в каква посока ще повлияе, но едва ли ще е сериозно....
      Та аз бих заложл на намаляване на разхода при слаб дъжд и увеличаване при порой. Направи залаганията и ще се обадим на митбастърс да утрепят няколко $$ $$$ за експеримента
      А това да си тормозиш главата с тези мисли в неделя по никое време сутринта...
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • #18
        До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

        Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
        За дизеловия двигател най добро е хладно време с дъждец.Тогава двигателя пее и върви по добре от колкото в някоя жега.Това съм забелязъл отдавна и доста ме е чудило защо е така .Особено при камионите може би заради натоварването се усеща много.Убеден съм че при по добра работа на двигателя заради дъждът харчи по малко.
        Въздухът при покачване на температурата се разширява, при изстудяване се свива, т.е. при по-студено време, в един и същи обем имаме повече кислород. Двигателят винаги засмуква един и същи обем въздух, следователно при по-студено време и при по-високо налягане, засмукания въздух (кислород) е повече. Влагата пък помага на това въздуха да се загрява по-малко при преминаване през топлите части на двигателя, както и в цилиндрите. Това важи и за дизелите и за бензиновите, но при дизелите се усеща повече, защото те са винаги гладни за въздух.
        При турбото този ефект се увеличава, защото се вкарва по-голям обем въздух, а на интеркулера, който разчита на същия ефект, по-ниската външна температура помага за по-добро охлаждане и съответно още повече вкаран въздух.

        П.П.: Като се замислих, нещата зависят донякъде и от състоянието на автомобила. Например при бензинов с кофти кабели, заради влагата може да имаме пролеми и той да работи неравномерно или дори на по-малко цилиндри, което драстично ще увеличи разхода.
        Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 11-10-09, 13:55.
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • #19
          До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

          Кои въглища горят по-добре, сухите или влажните?
          По мое мнение влагата във въздуха подобрява горенето - има си и О2 и Н2, а отделно съм забелязал, че работата на двигателите "омеква" при дъждовно време. За дизелите абсолютно подкрепям казаното от Стария.

          Коментар


          • #20
            До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

            По-горе споменах, че влагата помага за допълнително намаляване на температурата на въздуха в цилиндъра, но искам да добавя, че освен за обема, това помага и срещу детонации. При една и съща температура на въздуха, ако той е достатъчно студен, за да има ефект на чувствително увеличаване на кислорода, който влиза в цилиндрите, то когато влажноста е по-висока, ще имаме и по-добър ефект. Увеличеното ниво на кислород в цилиндъра е нож с две остриета, от една страна е по-добре, но от друга може да доведе до нежелани детонации (по-ранно запалване на сместа) и да наруши работата на двигателя. Влагата прави сместа по-трудно запалима и ги предотвратява.
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #21
              До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

              Яворе ... ама верно не си се събудил ...

              И сега какво ... ще караме само когато има мъгла и лекичко пръска дъждец.
              Лятото ще паркираме под дебелите орехи на сянка и .... чакаме да дойде есента.
              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

              Коментар


              • #22
                До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

                Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                Задачата си е чисто физична. Предвид многото фактори обаче, всички от един порядък, според мен могат да се направят залагания
                Ако не се фиксират някои условия, обаче, става безсмислен разговора. Например поне околната температура и скоростта на движение. При това положение, според мен основните влияещи фактори ще са:
                1. Съпротивлението на гумите с пътната настилка - според мен то ще намалее сериозно, т.е. ще доведе до намаляване на разхода
                2. Съпротивление на водните капки - то неминуемо ще доведе до сериозно увеличаване на "въздушното" съпротивление и до увеличаване на разхода. Пропорционално на интензитета на валежа, разбира се.
                3. Повишена влажност на влизащия в двигателя въздух - няма да е чак толкова повишена спрямо нормални условия и не знам в каква посока ще повлияе, но едва ли ще е сериозно....
                Та аз бих заложл на намаляване на разхода при слаб дъжд и увеличаване при порой. Направи залаганията и ще се обадим на митбастърс да утрепят няколко $$ $$$ за експеримента
                А това да си тормозиш главата с тези мисли в неделя по никое време сутринта...
                Съгласен съм с останалото, но не и с т.1. Просто съпротивлението на гумите на мокър път е в пъти по-голямо. Разбира се, говоря за обилен валеж, когато водата няма време да се оттече напълно от пътя.
                Тъй че ако говорим за порой - то разхода е с 1-2л по-голям. Ако говорим за лек дъждец, който само навлажнява въздуха и пътя, то разхода при турбо-двигатели ще падне, а работата им ще се подобри - всеки, който кара кола с турбо може да потвърди, че при влажно време колата има повече мощност. Ето тук можете да прочетете по-подробно защо.

                Коментар


                • #23
                  До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

                  Ееее, говорим за мокър асфалт, не за каране през реката срещу течението
                  Technical Rescue Direct - life lies in courage
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                  Коментар


                  • #24
                    До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

                    Аз знам и как се прави експеримента, само Явор трябва да обяви лебедката
                    Избираш един участък прав път с наклон. Заставаш горе и тръгваш от място, по инерция. След 1000 м мериш скоростта с радар. 400 пъти в сухо време, 400 пъти в дъждовно, осредняваш по някой квалитетен метод всеки от случаите и.... то ще си покаже
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • #25
                      До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

                      Водата си е старинна форсажна добавка за буталните мотори. Смесват я със спирт за по-добро диспергиране, но важното е водата. В студено и мокро, върви много повече. Което е и съществена причина за увеличаването на катастрофите на мокро. Та изобщо не съм учуден, че разхода намалява.
                      За приноса на останалите фактори, сигурно може да се измисли серия експерименти.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

                        Не знам кола в дъжда как е, но гарантирано голям дизел на лодка бачка по добре на студено и влажно. Случвало ни се е да караме от 45 градуса жега до 5 градуса студ за 10 дни. Моторетките направо си вадеха различен звук на ниските обороти. Големите мотори винаги имат вентилатори за да потдържат машинното хладно /е колкото е възможно де/.
                        Това с кислорода, температурата и влагата е абсолютно вярно. Четох го в документите на някаква голяма моторетка. Казваше се, че се бъзикало нещо по мотора в зависимост от околната температура.
                        На практика колите ще харчат по малко в дъжда, защото натискаме по малко газта. Всичко друго е второстепенно.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #27
                          До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

                          ТРЯБВА да натискаш по-малко газта. Което е и проблема. Кракът сам помни, и натиска колкото обикновено. А моторът вече е друг, върви повече. Така и става белята.
                          От години го разправям, в старите шофьорски учебници си го пишеше. Чувам, напоследък няколко пъти по радиото пак го казват. Катаджии, инструктори. Между другото, в автомобилните предавания трябва да приказват такива нещо, а не безумни глупости за модни извращения, и коли за милиони.
                          Възможно, новите компютризирани мотори да могат да го регулират автоматично. Макар че не съм чувал за такава екстра.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

                            Разходът на гориво в дъжд почти винаги намалява, при това осезаемо.

                            Иначе:
                            Съпротивлението на гумите при търкаляне намалява, в пъти. Пробвано при бутане на автомобил по мокро и сухо. По същите причини намалява и съпротивлението при хлъзгане (пробвано при внезапно спиране, да), заради което пък разумният водач кара и по-бавно.

                            За двигателя: водната пара е катализатор на горенето. Не е много активен катализатор, но все пак работи. Водните пръски - също, те се изпаряват по някое време. При дизелите това е особено съществено, защото едва отскоро имат EGR, а и в изгорелите газове няма твърде много вода. Това и действие води до по-бързо изгаряне на горивата, оттам - по-малки термодинамични загуби и по-малки "радиационни" загуби (от светенето на саждите в цилиндъра).

                            Всъщност това е и основната функция на EGR системите, макар че те са малко дървен начин да вкараш водна пара в горивната камера. По-малко дървените са да се вкарва отвън водна пара (описано от drukman) и разни карбураторни и инжекционни схеми с течна вода. Те пък имат други недостатъци, затова не се прилагат интензивно и навсякъде.

                            Антидетонационната функция на водата се дължи пак на същото, но тя няма отношение към икономията, освен при употреба на трагично калпав бензин, който детонира и в круизните режими.

                            Тези два фактора почти винаги надделяват над по-тежкия въздух с водни капки, който оказва по-голямо съпротивление, водните капки по повърхността, които завихрят въздуха, водата, която гумите разхвърлят и за което отива някаква енергия и чистачките, които също харчат енергия. Разбира се, в дълбока локва, с висока скорост и при много силен дъжд, съотношението на силите ще се смени.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

                              Между другото загуби ще има и от самото въздушно съпротивление. Студеният въздух е по-плътен.
                              Проблемът с мокрия път няма да е толкова в съпротивлението на водата по него, колкото в намаляване на сцеплението, гумите ще приплъзват по-често.
                              Увеличената мощност на двигателя също може да качи разхода. Колата върви повече и съответно можеш да я настъпваш повече... ако ти стиска.
                              Въпреки това, мисля че при запазване на стила на каране или при по-предпазливо, увеличеното КПД на двигателя е предпоставка за икономия.

                              П.П.: Писал съм заедно с Ясен.
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Как се отразява дъжда върху разхода на гориво

                                За гумите пропускате една "малка" подробност. Те дикато се търкалят, избутват водата върху асфалта, където стъпват. Заради това като се навлезе в малко по-дълбока вода, да речем един сантиметър например, усещането, ако не се появи аквапланинг, е все едно сте понатиснали спирачката, или поне сте поотпуснали газта.

                                Тъй че е доста спорно дали водата по пътната настилка играе в полза на икономията, или в полза на по-голям разход.

                                Въздушното съпротивление беше пропорционално на квадрата на скоростта, или бъркам? (наистина не помня) Ако да: В дъжд караме по-бавно. 2 пъти по-малка скорост значи 4 пъти по-малко въздушно съпротивление. Отделно повечето автомобили са най-икономични около 70-90 км/ч. (пак по спомен).

                                Въздушното съпротивление на капките по ламарината ми се струва твърде несериозен фактор. Както някой спомена - не караме в стена от вода.

                                Включването на де що има "електроуреди" из колата - пак. Каквото и да пуснем, то няма да е повече от киловат. Иначе оставаме без акумулатор. Та и това не е фактор.

                                Според мен главния виновник за евентуални икономии е по-ниската скорост + по-внимателното каране (ускоряване и спиране). Това при еднакви условия по отношение на движение, задръствания, и т.н. странични фактори.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X