Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дейонизирана вода за доливане в акумулатор.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дейонизирана вода за доливане в акумулатор.

    Бихте ли дали мнение за следното: купих си дейонизирана вода от бензиностанцията с цел експерименти върху един акумулатор. Водата произхожда от виден български производител на антифризи и течности за чистачки, който се хвали, че всичките му продукти са произведени с точно такава вода. На етикета пише, че става за доливане в охладителна система, в акумулатори, в течност за чистачки и др.
    (Тук да отворя една скоба - ясно ви е, че у нас, дори срещу пари, дори и по-скъпо да е, не може да се купи нещо, за което да се знае на 100% че може да се разчита да отговаря на спецификациите си. Но ако не става, искам да знам и да не го ползвам. Най-малкото ще ми съсипе хоби-експериментите с акумулатора и нищо няма да науча от тях.)
    За смесване с антифриз нямам съмнение, че става тази вода.

    Затова след като вече си я занесох вкъщи, и преди да я наливам в акумулатора, взех да чета етикета и да сравнявам дали поне малкото спецификации отговарят на дейонизирана вода.

    https://heliosbg.com/produkt/дейонизирана-вода-ирис/
    На сайта на производителя пише: Специфична електрична проводимост при 25°С < 0.5mS/m. Снимката е мъглява, но
    от снимка на друг сайт се чете, че точно това е написано и на етикета (< 0.5mS/m).

    По мои сметки 0.5 mS/m = 0.0005 S/m = 5 µS/cm. (- за по-сигурно ползвах Electrical Conductivity Units Converter от нет-а.)

    Това е добре, обаче погледнах етикета на моята бутилка, която уж е същият продукт и на етикета пише:
    Специфична електропроводимост < 500µS/cm.
    (- брех, маа му защо са сменили етикета, да не би да са започнали да я наливат от чешмата??)
    - По инфо от нет-а дават, че < 500µS/cm е специфичната електропроводимост на чешмяната вода!

    Ясно ми е, че водата за акумулатори задължително трябва да НЕ съдържа метални йони, а няма значение точно електропроводимостта й, понеже дори CO2-то във въздуха ще се смеси с нея и електропроводимостта ще се промени. Но все пак в нет-а дават, че специфичната ел.проводимост на дейонизираната вода е около 1-2µS/cm.
    - къде са 1-2, къде 500 (дето толкова била чешмяната) - И сега вече наистина не смея да си я наливам в акумулатора!

    Кажете моля, първо дали са ми верни разсъжденията и сметките, защо според вас са различни етикетите, дали не съм си купил менте на ментето, изобщо става ли за акумулатори и по какъв начин мога да разбера това.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:dv-razlichni-etiketi.jpg Прегледи:0 Размер:86.2 КБ ID:7015601

    p.s. Ако си дестилирам вода с помощта на една стъклена тенджера, дали ще се получи подходяща за доливане в акумулатора вода?
    Последно редактирано от dreadx; 18-11-25, 14:38.

  • #2
    Темата е глупава и вероятно се очаква дискусия, която да вдигне рейтинга на форума. Не е за сефте. Ако беше преди 15 г щях да ти изнеса лекция за водата и обработките и. С тази вода спокойно можеш да полееш цветята на жена ти, ако има такива... . И да съм малко по темата има пряка корелация м/у електропроводимост и концентрацията на калциеви и магнезиеви карбонати...ама, ако това го знаеш изобщо няма да питаш.

    Коментар


    • #3
      Въпрос № 1: Да
      Въпрос № 2: Да
      Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

      Коментар


      • #4
        @chrichri
        1. Изобщо не си прав да предполагаш какво се очаква от темата. 2. Аз никога не съм си позволявал да наричам чужда тема "глупава".
        3. Дори и водата да не струва, поне може да се обърне внимание. Като ползата ще е и някой друг да не се чуди за същото, или пък да не сбърка и да си я налее в акумулатора, само защото си я е купил от бензиностанция и на бутилката пише "дейонизирана вода".
        4. Дори и да е така и водата да не струва, аз лично не се чувствам достатъчно компетентен, за да мога направо да кажа: Внимавайте! Открих дейонизирана вода-менте на пазара! Пазете се! - ето такава тема, без съответната обосновка, наистина би била глупава, (или поне ще звучи като такава).
        Освен това тук има доста специалисти и хора знаещи, от които очаквам да ми кажат каква вода да си купя за акумулатор от родния пазар, ако тази не става.
        Също може някой да познава бизнеса на съответната фирма и технологията която използват за пречистване на водата (може пък етикетът да е сбъркан).
        5. Ако нямаш желание да допринесеш към темата, хич няма да е глупаво ако просто не напишеш нищо. (или викаш: трябва да се пише, заради рейтинга)
        Та така, мен въпросът си ме вълнува. Приготвил съм един стар акумулатор, да пробвам едно вуду върху него - ако стане, ще споделя.

        @siem
        ок, мерси - значи ще се опитам да си дестилирам, и то така че да не се докосва до метал.
        Последно редактирано от dreadx; 18-11-25, 20:43.

        Коментар


        • #5
          ...
          Последно редактирано от Тропчо; 18-11-25, 20:44. Причина: Редакция на поста в множествено число.
          Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от dreadx Преглед на мнение
            @chrichri
            1. Изобщо не си прав да предполагаш какво се очаква от темата. ..
            Трябва да се съгласиш, че темата звучи малко подозрително
            Какъв е този акумулатор, в който наливаш вода - то не останаха такива? Май има един-два български с тапи, както и един-два модела, където с отверка или с длето можеш да откъртиш пластмасовия капак, като после трябва да го лепиш, за да затвориш
            В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

            Коментар


            • trav
              trav коментира
              Редактиране на коментар
              Всички акумулатори при зареждане особено лятото губят вода , нищо че рекламират разни системи
              Щом зарежда изпарява.

              Въпроса е че нямат тапа от където да се налее вода,
              Както се казва необслужваем .... да е лесно на клиента и по малък живот, все пак трябва да се продават нови.

              Та и въпроса ми е Как ще вкараш водата вътре.
              Иначе доколко помня навремето по акомулаторжинийците имаше и пипета където мереха плътността на киселината и добавяха ако е необходимо . Но това е от още по дълбокото минало


              Иначе по 2. разсъжденията са ти грешни.
              Електропроводимостта показва твърдоста на водата. Нормално имаш Калций натрий... Както се вика алкалоземни метали.
              Твърдата вода повече, меката по малко, а в дестилираната много малко. Имаш и още по чисти води , но за тази работа е достатъчно.

              Желязо, мед Цинк и т.н изобщо нямат работа във водата. Арсен и т.н като в Хасково изобщо . Здравословно е по важно , отровно е
              Последно редактирано от trav; 18-11-25, 21:49.

            • dreadx
              dreadx коментира
              Редактиране на коментар
              Да, това са ми опасенията, че понеже няма много акумулатори с капачки, водата повече се търси за разреждане на антифриз. Дали не са започнали да наливат "дейонизираната" вода от същата изворна, дето е в тубите с розовите етикети. Защо да се хабят с технологични процедури, които струват пари, след като за антифриза ще свърши точно същата работа. То и горивото в бензиностанциите е такова, че уж колата ми е за А95, ама като рестартирам комп-а минават няколко км., докато се адаптира към нашенското А95, иначе не й пречи чак толкова..
              Сега ако го снимам, сигурно ще кажете че съм си нарисувал капачките с PhotoShop.
              Има си капачки, ама се чудя какво да поставя до него, за да приемете, че снимката е актуална - може да го снимам върху карта на новата зелена зона. Както вече споменах това е по-стар акумулатор, върху който искам да си правя експерименти. Но дори и да нямаше капачки, може да се пробият отгоре отвори, да се сипе вода и пак да се запушат. Няма нужда да се теоретизира дали е по-лесно или по-евтино да се купи нов. Той акумулаторът си се нуждае от водата, която е изгубил. Производителите обаче знаят, че ако го направят с капачки, много малко хора ще се възползват от тях --> значи ще се правят без капачки и колкото изкара. (- а такива като мен да му мислят: то истинска дейонизирана вода няма, капачките ще са ми по-малкият проблем..)
              Последно редактирано от dreadx; 18-11-25, 23:27.

          • #7
            Някога когато имахме десетина електрокара имахме и ГДРейски дестилатор . На оловните акумолатнорни батерии на карите до ден днешен се долива дестилирана вода . От акумолатора се изпарява само водата . Големите фирми които обслужват голям брой електрокари обикновено си имат собствен дестилатор .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              Този дестилатор без метални части ли е бил? Щото за дейонизираната вода е важно да не влиза в никакъв контакт с метал, докато не попадне в акумулатора.

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Класиката в жанра ГДРейските са медни . Читавите от новите са неръждавейка . Този в ЮХ дойде от Германия с другото технологично оборудване .

            • trav
              trav коментира
              Редактиране на коментар
              е в тоя ред на мисли, на днешно време най читавите са пластмасови, -обратна осмоза.
              Ама за акумулатор и разтопен сняг да ползваш върши работа )

          • #8
            Дваесе и първи век все още продават И дестилирана вода. Дори има и двойно дестилирана.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              Дестилираната е лесна. Имам дехидратор в мазето, произвежда по два литра на ден лятото и литър на ден по това време.

            • dreadx
              dreadx коментира
              Редактиране на коментар
              Аз само не разбрах дали "двойно дестилирана" означава двойно пречистена чрез обратна осмоза, или има причина да се прави истинска дестилация, (такава с изпарение, два пъти) - но по-добре ходя да чета, а не да ви ползвам за Google. Водата, която е събрана от дехидратори, от скреж в хладилника, конденз от климатика и др. е ясно, че не отговаря на изискванията за доливане в акумулатор. Не че и така няма да работи, но защо смятам, че е редно да се спазват изискванията, поне до колкото е възможно: - Ако имаме един тотално отписан акумулатор, може да направим като в youtube - да му излеем киселината в един леген, да го изплакнем с чешмяна вода, CocaCola и др., пет пъти. После да налеем обратно киселината и да го заредим - и ще работи. Но ако това ще доведе до висок саморазряд, ефектът няма да е само "че ще трябва да палим колата по-често, за да го дозарежда". След не много време саморазрядът ще доведе до дисбаланс в клетките и до недозареждането на някои от тях, за сметка на презареждането на други, или до нуждата акумулаторът често да се сваля и да се оставя на зарядно 18-19V с траф, "да кипне". (аз точно такива с "кипване" избягвам да ги правя, дори с цел баланс на недостъпните поотделно клетки, вътре в акумулатора - предпочитам на по-малък ток, за по-продължително време.) Но до сега гледах друга една тема: "работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор" и препоръките на някои от участниците там: как волтовете в колата били крайно недостатъчни и акумулаторът едва ли не, бил постоянно наполовина недозареден. Не знам дали са намерили идеалната схема, защото още не съм стигнал до 59-та страница. Но го споменавам, понеже от всичко прочетено до тук най-много ми хареса, дето ittso уместно е отбелязал да се има предвид, че никъде във фабричните спецификации на който и да е оловен акумулатор не пише да се зарежда до 18-19V.

          • #9
            Ти мани, ми навремето в училище ни говореха за временна и постоянна твърдост на водата... пълна мистерия!
            Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

            Коментар


            • dreadx
              dreadx коментира
              Редактиране на коментар
              я, не се бях замислял за товa - или не съм внимавал в училище, или технически "временна твърдост" ми звучи точно същото като да се каже, че локвената вода е временно по-мръсна, докато не я оставим да се утаи - но ще го имам предвид, когато ми потрябва свободна от карбонати вода.

          • #10
            Все още има такива с тапи. Моят е такъв, само че е производство 2019. Тия дни се сещах дали да не го проверя и долея. Преди го правех преди по-дълъг път да може са се зареди. Един на Искра беше при мен 6 години и с него продадох колата.
            CR-V 2.0i RVSi 147PS

            Коментар


            • #11
              Твърдост, електропроводимост, киселинност и пр. са различни неща.
              По магазините има китове за аквариумни любители пълни с тестери. Има и книжки за ограмотяване.
              Индустриално става по-сложно, в зависимост от целите, но в най общия случай се ползва дестилация или обратна осмоза. Домашна инсталация за ОО струва 300-400лв. Само мембраната 25-35лв. Може да се купи за забавлението.

              Акумулатори с капачки, както писа колегата, останаха само по старите електрокари и още не са ги сменили с друго защото на много места играят и противотежест. Да се съживява умрял акумулатор, според мен е повече забавление и мерак да се научи нещо ново. Крайния резултат, обикновено е временен. Като от виагра.
              Имаше приказка: Акумулатора е като **я. Ползваш, не ползваш, времето му тече.
              Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
              Вальо. О888 557Ч7Ч
              Silverado 1.3 i

              Коментар


              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                И най съвременните акумолатори за карите на Варта са с капачки и им се долива вода . На мотокара в Бусманци акумолатора е купен тая година някакъв турски 180 ач и си е с капачки .

              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                sek.1 коментира
                Днес, 09:58
                И най съвременните акумолатори за карите на Варта са с капачки и им се долива вода . На мотокара в Бусманци акумолатора е купен тая година някакъв турски 180 ач и си е с капачки .
                Те и на електрическите автомобили са с капачки, бре, не си ли виждàл?

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Не съм . Такова и пари да ми дават не го искам . Разликата е че в акумолатора на Варта и другите читави фирми във всяка клетка има датчик подобен на този за налягането в гумите на по новите коли и като падне нивото на електролита праща сигнал в оперционния компютър и индикира на таблото на водача че има някакъв проблем с батерията . Не трябва както е на нашите по инструкция на 30 цикъла да се проверява нивото на електролита .
                Последно редактирано от sek.1; Вчера, 08:48.

            • #12
              Тая година е купуван . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20251119_124619_450.jpg
Прегледи:80
Размер:230.6 КБ
ID:7015750
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #13
                Говорите за обратна осмоза: Гледах някакво предаване как обезаоляват морска вода за да става за пиене. Инсталацията работи на над 80 атмосфери налягане. Тези дето са по няколкостотин лева в магазините за ВиК части,не може да ме убедят че го правят същото налягане.
                Sent from my Nokia s fenerche

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Обезсоляването на морска вода за битови нужди е изключително скъпо без значение от метода . Прилагат го обикновено държави които са изключително бедни на водни ресурси . Слава богу ние не сме сред тях а страдаме от лошото управление на ресурса .

              • #14
                Не е необходимо. Обратната осмоза за сладка вода работи при много по-ниско налягане.
                А по думите на приятел който се занимава с това, последните години се появили мембрани работещи на още по-ниско налягане от предшествениците си.
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • #15
                  При обратната осмоза пак минават соли. При индустриалните има един параметър NSP - Net salt passage, който казва колко точно, но обикновено точно със солта е зор и при тях. Има заводи за десалинация на морска вода с обратна осмоза, но струва скъпо.. А чистата вода после да стане питейна е още зор.

                  А за акумулатора - дейонизирана вода
                  Queen o’ the Hebrides’ golden tears, Distillation o’ two hundred years
                  Skal, Prost, Salud, Kampei, Cheers, Slainte-mhath! Laphroaig!

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  Тук са 3 потребители онлайн. 2 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X