Обява

Свий
Няма добавени обяви.

БГ vs US бензин, или кое на кое отговаря?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • БГ vs US бензин, или кое на кое отговаря?

    На какъв американски бензин отговаря А95? А А100?
    Или обратното. На какво отговаря американски бензин 87, 91 и 93?
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

  • #2
    Американският 91 отговаря на европейски около 96, т.е. е най-близо до нормалния 95. Разликите са заради различните методи за определяне на октановото число. Най-общо казано в Европа октановото число се обявява според изследователския метод, а в Щатите се измерва по моторния метод.
    Октаново число трябва ли в този форум точно да се разказва какво е?

    Коментар


    • #3
      Да краднем за прегледност :

      Коментар


      • #4
        То, тая ралта май, е малко като "процент алкохол" и "алкохолен градус". И двете неща ги е обяснил Азимов.

        https://chitanka.info/text/25477-svetyt-na-vygleroda/6

        Имам книжките и на хартиен носител. Като дойда, да ловим риба на езерото, ще ти ги донеса.

        П.П. това не отговаря на въпроса ти, но е интерсно да се знае.
        Последно редактирано от Тропчо; 10-11-25, 23:27. Причина: п.п.
        Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

        Коментар


        • drukman
          drukman коментира
          Редактиране на коментар
          Троп, ти идваш 1 път на 5 години за по половин час ....с колата и без шофьор. Никаква бир...ааа .. риба не става с тебе.

        • Тропчо
          Тропчо коментира
          Редактиране на коментар
          Синчето извади книжка преди две седмици. Сега го юркам да караме, пича си тренира някакви неща и не близва алкохол, мерак му е да кара... Както виждаш, работя по въпроса с пиенето на несамобира за следващия път.

      • #5
        Питам защото за моя пикап препоръчват 91 или повече. Мога да препрограмирам за 87, 91 и 93, американски.
        Та, какво бихте препоръчали? Програмиране на 87 и ползване на 95 или програмиране на 93 и каране с 100.
        В България на няколко пъти ми се случва да усещам нещо подобно на аванс, както се чуваше на времето на Ладата, ако съм сипал 95. В момента е програмиран стандартно на 91. С 100 върви определено по-добре със сегашния сетинг (американски 91), който би трябвало да отговаря на 95.

        Съвсем отделен и важен е въпроса 95 колко е 95 и 100 колко е 100. Такава наблюдателница виждал ли е някой?
        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
        Вальо. О888 557Ч7Ч
        Silverado 1.3 i

        Коментар


        • sonda
          sonda коментира
          Редактиране на коментар
          Преди години, от форума на Субару, едни момчета се бяха захванали здраво със задачата да проучат именно "стооктановите" бензини у нас . Чрез задълбочено проучване на фирмена документация и т.н, писал съм го и по-рано. Накратко- извода беше, че 100 е само обявения за такъв от жълтта верига /който е/или беше, и единствения вносен/, другите са по- малко от 100, и самите вериги не го крият, а официално го пише в книгата за доставки и характеристики, находяща се във всяка станция. И аз сипвах от него, забелязах, че мирише по-различно- не на спирт и корселин като другия.

      • #6
        Чудя се, риторично, колко ли е трудно да се намери информацията за съответствие на октановото число за няколко минути в Гугъла?
        Отново се чудя, риторично, не е ли по-правилно "да се храни кучето и да не се пипа нищо", вместо да се програмират разни щуротиЙ в ЕКУ на двигателя. Съвременните екута са достатъчно "умни" и се справят повече от адекватно с всичко което им е възложено като дейност.
        Например, ако октановото число на горивото се различава и се появат детонации, компенсират каквото требе за да няма такива повече.

        Затова да преговорим какво са казали учените хора: "храни кучето и не пипай нищо".
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
          Чудя се, риторично, колко ли е трудно да се намери информацията за съответствие на октановото число за няколко минути в Гугъла?
          Отново се чудя, риторично, не е ли по-правилно "да се храни кучето и да не се пипа нищо", вместо да се програмират разни щуротиЙ в ЕКУ на двигателя. Съвременните екута са достатъчно "умни" и се справят повече от адекватно с всичко което им е възложено като дейност.
          Например, ако октановото число на горивото се различава и се появат детонации, компенсират каквото требе за да няма такива повече.

          Затова да преговорим какво са казали учените хора: "храни кучето и не пипай нищо".
          То не е задължително да рови той в ЕКУ-то. Навремето имах Опел Вектра с C20NE мотор, имаше си една бъзикня на една букса, въртеше 91/95, заводски направено.
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • #8
            Ъхъ, а на Вктра с C20XE нямаше такава бъзикня, а ЕКУ-то се оправяше само.
            И да не забравяме, че тия автомобили са ветерани, а обсъждания в темта не е такъв.

            Темата си е чист скам/спам де...

            Редакция:
            Също така, когато отговаряш на последното мнение в темата, не е необходимо да го цитираш. То е непосредствено преди отфовора и логическата последовате;ност на разговора е ясно видима.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #9
              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              Ъхъ, а на Вктра с C20XE нямаше такава бъзикня, а ЕКУ-то се оправяше само.
              И да не забравяме, че тия автомобили са ветерани, а обсъждания в темта не е такъв.

              Темата си е чист скам/спам де...

              Редакция:
              Също така, когато отговаряш на последното мнение в темата, не е необходимо да го цитираш. То е непосредствено преди отфовора и логическата последовате;ност на разговора е ясно видима.
              Правя го с цитат, защото някой може да ме "превари" с мнение, и да се загуби смисъла , но и както дойде някой път. Зависи къде ми е "акъла", че малко на моменти се губи.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #10
                Асене, наистина, не ползвай цитати. Така чуждото мнение става като твое и ми се налага да чета неща които нито са ми интересни, нито полезни и съм ги игнорирал.

                Зададох въпроса точно за наблюдения и сравнение на двата бензина в действителност.
                При сегашния сетинг разликата между А95 и А100 е 1 сек от 0 до 100. Често ми се случва колата да върви някак мудно, друг път просто да "фърка"
                Опитвам се да сипвам бензин все на едно място, но не винаги се получава. Пътувам и по повече от 600км понякога.
                Та, кой бензин е по постоянен като качество и октана? Разликата в цената почти се покрива от разликата в разхода.
                Кое според вас е за предпочитане.
                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                Вальо. О888 557Ч7Ч
                Silverado 1.3 i

                Коментар


                • #11
                  Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                  ...Често ми се случва колата да върви някак мудно, друг път просто да "фърка"...
                  Ъхъ, и това освен от субективното усещане за вървене, зависи и от околните условия - температура на въздуха, влажност и т.н. И това важи за всички автомобили с ДВГ.
                  Ама шофьорите с опит ги знаят тия неща, и не се чешат умно по главата що ме-пе-се-ту не върви когато е жега, и не пипат там където не им е работа...
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #12
                    Моторите до тинейджърска въраст си имат детонационен датчик на блока. През него компа вижда с какъв бензин караш и се самоадаптира.
                    Това програмиране на октановото число указва на компа от какви стойности да тръгне да се адаптира.
                    Обикновено компа се справя с една стъпка нагоре/дадолу октаново число.
                    Ако мотора/компа е нагласен за 95 - от 92 до 98 ще се справи без да мрънка.

                    Коментар


                    • drukman
                      drukman коментира
                      Редактиране на коментар
                      Тука възниква въпроса до колко са разликите на производителите. Имал съм случай при който се наложи да сипя добавка за подобряване на октана. Не беше като чукане при Ладата, но много приличаше. Значи нямало е дори 92.
                      Мнения опитвам да събера. Лични. Не четени.
                      Колата е на 5 г.

                    • drukman
                      drukman коментира
                      Редактиране на коментар
                      . .,
                      Последно редактирано от drukman; 12-11-25, 11:50.

                    • drukman
                      drukman коментира
                      Редактиране на коментар
                      ..,
                      Последно редактирано от drukman; 12-11-25, 11:51.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X