Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за масло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане за масло

    Здравейте,имам опел зафира 2.0 турбо бензин 192к.с.В момента я карам с Ravenol vst 5w40.Влезнах в каталога на Eni и там за този двигател,препоръчват eni i sint 5w40.С eni си карам колата на жената и старото чероки.Равемола е два пъти по скъп от Ени, вискозитета им е един и същ,по API и двете масла са SN.Каква е разликата че едното е два пъти по скъпо от другото. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2024-05-28-12-50-11-078_com.mi.globalbrowser.jpg
Прегледи:524
Размер:143.1 КБ
ID:6966391 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2024-05-28-12-43-01-764_com.android.chrome.jpg
Прегледи:513
Размер:141.8 КБ
ID:6966392
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

  • #2
    Едното много го хвалят по форумите, пък другото не. Последните 15-тина години забелязвам, че току се появи някое мега-супер-дупер масло и се почва една хвалба из интернет....До появата на следващото. През годините се сещам за Мотул, Яко, Бардал, най-пресни са ми Амсойл и Равенол. Имаше и едно фруго преди 2-3 години, ама го забравих, пак беше модерно.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #3
      Ени е хубаво масло,карах Yamaha yz450f само с него над 12-15 смени.Та се чудя след като гледам характеристиките на двете,дали има смисъл от двойно по високата цена.Ени не е известно и разпространено,даже много не знаят че това е Аджип.И от Равенол съм доволен,просто искам да разбера от къде идва тази разлика в цената и колко е по добро едно,струва ли си или мога да пробвам и Eni.
      Yamaha Yz450F
      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
      Всичко с ''рошави''гуми!

      Коментар


      • td120
        td120 коментира
        Редактиране на коментар
        I-Sint 5w-40 e с база(и) от гр.III/III+

        Ravenol VST e с базово масло от гр.IV (полиалфаолефин).Между 30 и 50% ,според листа за безопасност.

        Само масла гр.IV и V (над определен %,ще да беше 50) и микстури на тие могат (или можеха) да се кичат с определението Fully Synthetic /Vollsynthese (ударението тука е на "fully") по законодателството на Алманя - и туй улеснява(ше) потебителя.
        Примерно масло,дето е закичено с "Fully synthetic" по световния пазар...ще може да бъде предлагано с тая табела (или със съотв.му на туземен говор "Vollsynthese") само ако е преобладаващо група IV/V .
        Ако е с по-долна група бази,на етикета(на самия съсъд ) требува да има "Synthetic Technology"..."HC Synthese"..."Synthetische Technologie"..."Synthese Technologie"..."SynTech" или там с каквото предложи маркетинговият отдел за Германия,да фаща окото...но не и с "Voll-синтетише"...иначе щрафен!
        Как немски онлайн търговец ще ги рекламира на сайта си-не знам,тука може да има разни юродивости(регистрация,пък произход на продукта...пък дестинация и такива).
        Гледам,някои описват (на английски) "пълна синтетика",ама слагат в скоби допълнение "HC synthetic" например...тъй,де.

        А колко точно % от цялата база е ПАО,колко е Гр.III или естер във VST -не се знае точно,пък и никой не е длъжен да казва.


        Примерно :

        https://www.mobil.com/de-de/passenge...bil-1-fs-0w-40

        https://www.mobil.com/en-de/passenge...bil-1-fs-0w-40

        "Mobil passenger-vehicle-lube , Germany
        Advanced Fully Synthetic Engine Oil"

        срещу:


        "Mobil passenger-vehicle-lube , Germany
        Fortschrittliches Öl auf Basis der Mobil SHC-Synthese-Technologie™️ "

        Ще рече,май още е в сила законовото изискване.

        Ей на, една и съща формула. Двайсе и няколко долара в американските бакалии...колко му произв.цена-един Бог знае.А за колко се продава по света-ум да ти зайде !
        Колко "струва" всъщност?Еми,колкото кандиса да даде потребителят...толкова струва.




        Но предвид приложението ...и прогреса в технологиите , разлика м/у двете едва ли ще има особена...освен в цената-а...

        А тя в случая е повлияна (и) от факта ,че :
        -ENI може би ползва своите си присадки(че и продават на други) .Нямат (май) производство на гр.III базови масла .
        -печалбата на ENI от пазара за смазочни продукти е ама дребен процент от общата (както и на много други големи "нефтени" корпорации) .Слободно й е около врата да си "играе" с цените.Спокойно могат и да спрат да се занимават с тоз дял...но защо пък...пък и логото с шестоногия пес го знаят всички.
        -Ravenol си купува PAO базите и присадките,няма как да си ги правят сами (и то от много ограничен кръг производители).
        -Ravenol произвежда(така,де..приготовлява...) единствено смазочни продукти.Къдя ще оди,да "компенсира"?Календари с полуголи моми...или промивки за отложения в моторя...плажни чадъри и хавлии?
        -и пр.

        https://i0.wp.com/jobbersworld.com/w...8%2C1088&ssl=1

        ...и всичко туй Равенол трябва да купува от други.Опаковките и етикетите биля.
        Забележете,че и двете масла са ACEA A3/B4...съответстват на 229.3 или .5...били са(или са) в А40(не са някакви кекави изисквания...плащали са или плащат за пресертифициране...това си "товари" крайния продукт- незабележимо за Еni...ама забележимо за Ravenol).




        Ако продуктът на равенол отговаря на заявеното в техническия лист (а той май отговаря,съдейки там по резултати от анализи...),няма как цената на VST да е "приятна за окото".
        Просто "големите" могат да си позволят да правят "акции"..."deep discounts/rebates" ..."rabat/юруш" или как ще ги нарекат,да висят с десетилетия в официалните листи на автопроизводителите... а малките-не баш дотам.Или хич.
        Но тук веднага изниква и моментът с възможността за шикалкавене(непридържане към формулата с цел икономии и прочее чалъми от кулинарното изкуфство.

        Иначе VST си е в актуалния към днешна дата лист на MB 229.5 и Porsche A40.


        I-Sint 5w-40 не е в 229.5 (ама е одобрен формално според 229.3)
        https://operatingfluids.mercedes-benz.com/sheet/229.3




        Та,ако съм аз- едно масло за всички автомобили(че и моторите),ако изискванията им позволяват,разбира се (20л.туба...или 60л.варелче -за всички..кеф).
        Зер,2 пъти разлика в цената...мерси.Освен ако не удължа 2 пъти интервала(пак мерси).А Eni(Agip) не е като да са от вчера...

      • ivo929
        ivo929 коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря за коментара и разяснението!

    • #4
      Ако забележиш, не съм коментирал качества на маслата, а тяхната популярност. И си правм Ени почти никой не знае, че е Аджип, а последното и него малко са го чували. Предишната ми кола я карах с 10W40, карал съм и с Кастрол и с Мобил, никаква разлика, освен че Кастрола беше 5 лева повече за литър. Важното за маслото е да не е менте и да покрива спецификациите на двигателя. Въпреки, че и там има изопачаване на данните от производителите. Пример с моята кола - Форд с двигател Континентал, дават Кастрол. Същия двигател на Пежо и Ситроен е с Тотал, Опел сигурно е с нещо друго. Пробвай и ще видиш дали му понася, убедил съм се, че не всяко масло се спогажда с даден двигател.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • #5
        Това ЕНИ е неизвестно
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #6
          Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
          Това ЕНИ е неизвестно
          Една от най-големите петролни компании в света https://en.wikipedia.org/wiki/Eni
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Може,но е неизвестно,дръпни една анкета тук и да видим колко са го чували даже

          • Asen Kushlev
            Asen Kushlev коментира
            Редактиране на коментар
            Това масло се ползва предимно в италиански каляски, както Тотал и Елф във френски. И по-горе споменах, че никой не знае за него. Обаче като чуе Бардал, Равенол, Амсойл или Мотул и се подмокря. Аза карам с препоръчаното от производителя, оплаквания нямам. Сменям на 30 х.км. за ужас на всички.

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            УЖАС,30 000 ма твоя си машината,твое си решението

            Амсойла и Мотул са си масла,това не го знам какво е и като всички не му вярвам

        • #7
          Ето на какво попаднах-тестване на масло,правено в един и същ ютуб канал.Това което ми направи впечатление е че износването на ролката с Ени е 0,258мм а с Равенола 0,014мм.Това е в пъти разлика.Как да се разбира теста,и по малкото износване при едно и също натоварване,дава ли предимство при избора?
          https://www.youtube.com/watch?v=Fch32SoPGTE
          И Равенол-а
          https://www.youtube.com/watch?v=kj9cO5WhVIk
          Yamaha Yz450F
          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
          Всичко с ''рошави''гуми!

          Коментар


          • td120
            td120 коментира
            Редактиране на коментар
            Хе...
            Тие "тестове" с ролката и цилиндърчето нямат място в изпитанията на ДВИГАТЕЛНИ масла.Как не се спряха...мине се-не мине година-две(то толкоз паметта в днешно време)- и пак ...Имаше едно време едни...поли..Poly...абе какви бяха,2002 някъде...то не бяаа преди туй сликнезнамсиколко... някви украинци също...
            Има си отдааавна разработени методики/процедури/стандарти (и които се обновяват непрекъснато.Същото важи и за фирмените спецификации на големите автопроизводители.Тие се занимават най-обстойно и с износа по гърбици,повдигачи,тласкачи,вериги,зъбни търкала...при такива и такива условия...с такива и такива режими...едикакво си натоварване със сажди...с такива и такива aftertreаtment устройства...щото и саждите кви били имало значение....и ВСЯКА нововъдена глупост от зелените -ново предизикателство към нещастния производител/потребител...vw отделно с тъпотиите си) .

            Хубаво,ще мине с "отличен" горния тест на масата пред камерата... а в действителност може и да навлече по-голям износ на ГРМ. Щот не знайм как се държи в истински,работни условия.Кво ни интересува масата и камерата?

            Фаща ли окото? Ми фаща,сигурно. Така ли е в "живия живот" на агрегата-ами не е.
            Иначе лесно-ръгаме 75w-80/90 GL-4 или 5 в двигателя...че и малко в нафтата (щот нали и в ГНП и дюзи високи налягания)- и аре...

        • #8
          Ама в маторя няма тъв вид триене. Какво показва тоя тест? Че шараните могат да се ловят дори с бастун?
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #9
            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            Ама в маторя няма тъв вид триене. Какво показва тоя тест? Че шараните могат да се ловят дори с бастун?
            Абе има си в мотора такъв вид триене,но това за шараните и бастуна пак важи.
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • #10
              Виждал съм тоя стенд наживо, от поредния предлагащ "чудодейното масло". Ама юнакът имаше допълнителен репертоар.Идваше с дизелов автомобил, и показваше как маслото на щеката е бистро след 'намсиколко километра пробег.

              Всеки който е карал или поне сменял маслото на "печка" знае на какво става то след пътвото палене...
              Шараните и бастуните...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                На някои мотори нищо не става, Д60 примерно държи маслото бистро и след 400 часа на маслото и 10 000 часа на мотора

            • #11
              Преди някой да се радва на бистро масло,трябва първо да се замисли,какви са му функциите! А те са : да смазва,да охлажда и да МИЕ! И ако саждите не са в маслото,то те са някъде другаде,а това не е добре.😁
              Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

              Коментар


              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Аха,ако има какво да мие

            • #12
              Харесва ми ,че при ;Равенол; можеш да провериш автентично ли е маслото.При ;Ени; не знам да има такава опция.

              Коментар


              • ivo929
                ivo929 коментира
                Редактиране на коментар
                Затова и взех Равенол,че в България да те е страх да купиш нещо.Ени няма тази опция,даже не знам други да я имат.

            • #13
              Ето къде се "меша" "Равенол"-а. Поглед от вътре, има субтитри. И пак остава съмнение за Руска следа. https://youtu.be/idpAQmFHpcE
              FORD Maverik-2,3L, AWD, XLT-2 броя

              Коментар


              • #14
                А какво ще кажете за meguin?
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6495.jpeg
Прегледи:380
Размер:104.5 КБ
ID:6966579
                Прикачени файлове
                ________________________________________________
                Subaru OUTBACK 2,5
                Hyundai TUCSON 2.0

                Коментар


                • #15
                  Не знам какъв е етикетът за задаване на въпроси тук, не знам колко строго индивидуална е една тема, да не създавам спам, пиша тук.Предстои ми скорошно обслужване на бричката, демек аз ще си а обслужа. Гледам лансират някакви нови масла на Goodyear , даже Филип от Бричка ги рекламира , не знам до колко е фактор това, но и доста хейт отнесоха , предимно от скептици, не съм срещал някой да е брал ядове с тяхно масло.... Хвърлил съм око на пълната им синтетика 10W40 имали ли сте досег с техни продукти, извън гумите, принципно сега карам с техния антифриз... https://www.autogarage.bg/goodyear-e...prod34440.html , другия ми вариант е Енеос пак със същите характеристики от същия сайт...

                  https://www.youtube.com/watch?v=4NwMixjHaPI

                  Коментар


                  • td120
                    td120 коментира
                    Редактиране на коментар
                    В лето 2024-то можем видя логото на някоя голяма компания връз какъвто и да е продукт. А ний следва (стискайки здраво алтъните ,без да ги вадим от джоба) да се приближим с присвити очи и умонастроение от вида на "Я да видим тие добри люде с какво се опитват да ни измамят днес".

                    Затуй евентуалният потребител може (и трябва!) да разучи кой,аджеба ,го произвежда- и да реши дали да го купи изобщо. Утре може да видим менгемета,пеещи гащи, ковани търмъци и джепане с логото на Nestle -тие,разбира се,може и да бъдат чудесни продукти...а може и да не са "баш дотам".

                    А GY,за пазарите на Индия и ЮИ Азия , се блендират в Индия,в два обекта. "Европейските" GY- не се знае,може би там по етикетите да пише. "Щатските" пък GY масла и прочее жидкости са хептен други. Сам по себе си тоз факт нищо не значи,ако се придържат към "рецептурата" за съответните одобрения (ACEA,API и фирмени , на автопроизводителите).

                    По принцип...по принцип някакъв нишан за "добри бизнес практики"/"здрав разум" може да подаде фактът дали продуктите на фирмата Х присъстват в листите на одобрените продукти от фирмите Y и Z (с високи изисквания,като Mercedes-Benz 229.5x или Porsche A40 например).

                    E, GoodYear и Eneos ги няма (въпреки,че на етикета или на сайта им пише "Level 229.x...Porsche A40...ACEA едикакво си. Ама "отговаря на..."...."съответства на..." е де факто "даваме честна дума,че..." . А дали всъщност??? Еми ний няма как да знайм !) .

                    Сега,дали продуктите на GY съответстват на "заявеното" ниво - може само да се гадае...но защо да опитваме точно ний пък(хе!) ,баш кога пазарът е залят от ред други,"безопасни" оферти , на сходни или по-ниски цени?

                    За тие GY,де се продават у нас, не може се намери ни един читав технически/за безопасност лист...а това клипче горе е точно 5:00 минути на ниво "Ханko Бpaт" .

                    Имената на маслата им някак напомнят на тези на Repsol...

                    https://www.repsol.com/content/dam/r...m14-189849.pdf

                    https://cdn.shopify.com/s/files/1/05...pert_15W40.pdf

                    Това горното,което трябва да минава за технически лист, е все едно превеждано от ескYбствен емтелек с оs0bено чуПсtво за Хумoor ...знакът ">" на сулф.пепел поставен наопаци...абе...нали...Барем туй да бяха направили "като хората".



                    Eneos имат 10 блендиращи предприятия извън Япония...сега,откъде точно идат продуктите за европейския пазар, е загадка.В продуктите им има,разбира се,разлика за амерканския,японския и останалия свят(в т.ч. Европа)пазари-както е и за повечето "световни" подобни фирми.
                    https://www.eneos.co.jp/english/news...0200109_01.pdf


                    А за Meguin,на по-горния Иванов въпрос - те са една от десетките "независими" немски и европейски блендери,де са на пазара от десетилетия. Стоят си в листовете с одобрения на големите фирми,продават си стоката,още си съществуват,разширяват се.

                    Ментаци едва ли някой ще им прави,а като представяне-едва ли ще намери човек разлика в срвн. с аналогичните продукти на "големите" производители.

                    В тясна връзка са/бяха с Liqui-Moly(дали не бяха и от една енория...A,опа...Liqui Moly всъщност купува Meguin 2006г.Сега,дали се произвеждат в едно и също място-не знам).Но по принцип практиката да се запазва името и спомена за марката е похвална(без да пада качеството,разбира се).

                    Други подобни са , например, белгийските Champion/Wolf oils (които блендират/произвеждат и за други фирми...и на всичко отгоре бяха/може още да са и "factory fill" за някои модели на GM Europe/Opel наедно с Еxxon-Mobil и Total...някъде по времето,когато вкараха спецификацията dexos 2) .

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X