Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От кой сервиз сте доволни за смяна на масла в София и района?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От кой сервиз сте доволни за смяна на масла в София и района?

    Здравейте колеги,за много години.

    Понеже има доста ментаци и доста вдигнаха цените в бг на всичко, си вземам както доста хора маслата от чужбина за всичките коли.
    За съжаление сервизите не работят нали с консумативи на клиента, от кой сервиз сте доволни за София и района и работи с консумативи на клиента за смяна на масло и филтър става въпрос, като автомобила е сравнително скъп и поради тази причина , не искам някой да му източва маслото през щеката както правят масово повечето сервизи.
    Трябва да се свали долната кора и качествено и кадърно да му се отдели време и внимание.
    Да се източи маслото, да се налее после новото с фуния и да се пререми на загрята запалена кола на равно. Ако е важно колата е бензинов хибрид.




    Последно редактирано от bladest; 03-01-23, 00:02.

  • #2
    Кое масло ще мериш на запалена кола?

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от moci111 Преглед на мнение
      Кое масло ще мериш на запалена кола?
      На новите коли и хибридите нивото на маслото се мери единствено и само на запалена кола и загрят двигател.
      На старите се мери на студен двигател.

      Коментар


      • #4
        Когато имах още подкартерна защита,в нея имаше капаче,и не се сваляше цялата кора,би било тъпоАз си купих помпа за изсмукване на маслото през щеката,ама остава над 600-700 мл,и я захвърлих.Ако в сервиза изсмукват всичкото,не виждам къде е проблема...Сменям си сам маслото,преди ходех на масларница,занимаваща се с това.Предполагам че има много такива.Не виждам причина да не работят с матеряли на клиента,просто ще му вземат повече пари,защото няма да спечелят от масло и филтри

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          По сервизите масово дърпат през щеката с машина щото като някой гъзорък "майстор" не е имал точния размер нова дихтунга и е притегнал на усет пробката с голямото рамо . Като я отвиеш в много случаи излиза с резбата особено при алуминиев картер . Ако има как да бръкнеш с метчик и да нарежеш резба за следващия размер пробка или ремонтна втулка добре ама в много случаи няма и се налага сваляне на картера . Тая с резбите на картер с ортака я играем поне два три пъти в седмицата с тия 5 - 6 сервиза около нас .
          Последно редактирано от sek.1; 04-01-23, 16:50.

        • Esper
          Esper коментира
          Редактиране на коментар
          Варианти - бол.
          Аз имам кора и няма дупка.
          Но пък кората се държи на 4 болта и 2 щипки.

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Постоянното сваляне на пластмасовите кори не е хич добре за тях . Разбиват се отворчетата ; чупят се щипките и в крайна сметка стигаме до свинските опашки .

      • #5
        Първоначално публикуван от bladest Преглед на мнение

        На новите коли и хибридите нивото на маслото се мери единствено и само на запалена кола и загрят двигател.
        На старите се мери на студен двигател.
        И колко нова трябва да е колата за да се мери маслото на работещ двигател? Да не бъркаш нещо с нивото на маслото на автоматичната скоростна кутия?
        יעבור
        «И това ще мине»

        Коментар


        • #6
          Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение

          И колко нова трябва да е колата за да се мери маслото на работещ двигател? Да не бъркаш нещо с нивото на маслото на автоматичната скоростна кутия?
          Не бъркам ето упътването.

          Warm up the engine, and turn off the hybrid system wait for more than 5 minutes,and check the oil level on the dipstick.
          Прикачени файлове

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            На топъл двигател, и на работещ в момента такъв, не е баш същото...
            Или викаш, щом не пише, че трябва да се гаси, значи трябва да е при работещ мотор
            ...
            А това "and turn off the hybrid system", как точно си го превеждаш?
            Щото за мен си е баш да си си изгасил колата, доколкото при "хибридната система", работата на мотора не е задължителна за да се движи колата...
            Последно редактирано от cecoa1; 03-01-23, 22:04.

        • #7
          При работа на хибридната система колата използва единствено и само батериите ,т.е. ако батерията е добре заредена двигателя не се включва изобщо. т.е. няма как се загрее двигателя ако работи единствено и само хибридната система, може да се включи и изцяло хибридната система и да се мине изцяло ток има си отделен EV бутон. Имат предвид, да не е включен този режим, хибридната система се включва автоматично при определен % заредена батерия колата минава изцяло на ток, както има и ръчен режим от ev бутона.
          С който колата насила минава изцяло и единствено на ток. И все пак да се върнем на темата за имена на сервизи.

          Коментар


          • #8
            Нещо четеш като дяволът евангелието. НЕ ПИШЕ че се мери при работещ мотор. Пише че се след като се сипе референтното количество се проверява на загрял мотор, не на работещ. Абсурд е да се проверява масло на работещ двигател. То в картера е пълна мацаница от пръски, пари и т.н. и нищо не можеш да провериш.

            А защо на загрял мотор - защото температурно е по-лесно. Температурата на загряа мотор е +/- 5-6 градуса, независимо от околната. Температурата на студен такъв е +/- 30 градуса според това къде живееш и кой сезон е. И понеже в тая кола всичко е пилнато на макс, просто няма място за презапасяване като в нормална такава.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #9
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Нещо четеш като дяволът евангелието. НЕ ПИШЕ че се мери при работещ мотор. Пише че се след като се сипе референтното количество се проверява на загрял мотор, не на работещ. Абсурд е да се проверява масло на работещ двигател. То в картера е пълна мацаница от пръски, пари и т.н. и нищо не можеш да провериш.

              А защо на загрял мотор - защото температурно е по-лесно. Температурата на загряа мотор е +/- 5-6 градуса, независимо от околната. Температурата на студен такъв е +/- 30 градуса според това къде живееш и кой сезон е. И понеже в тая кола всичко е пилнато на макс, просто няма място за презапасяване като в нормална такава.
              Да това исках да напиша, мери се след като е работил двигателя.
              Докато при старите коли е обратното , не е нужно да работи двигателя,че да се мери точно.

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                По-правилно е да си признаеш грешката, а не да я замазваш.
                А и на старите се мери окончателно след палене за да напълни филтъра поне...
                Разликата загрял или не, не е кой знае колко голяма, можеш сам да провериш, когато си смениш маслото.

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Цецо то някаква разлика има щото маслото не се е отекло . Иначе за него в пълна сила важи раздела от физиката механика на флуидите .

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Е, колко да не се е оттекло, като си пише да се мери след минимум 5 минути?!
                И да има някаква разлика, тя ще е малка.

            • #10
              Не е до стари, или нови. Просто при Тойота си е такава процедурата с оглед известно изравняване на условията при измерване, както ти писа Спарки. Това си го пишат от над 20 години. Нямам под ръка още по-старо ръководство (примерно отпреди 30-40 години за да проверя), но не би ми е учудило да си е същата процедура. Така че, няма нищо общо с ново, или старо.
              А на работещ двигател забрави да видиш нещо на пръчката (щеката).
              ​​​​​​

              Коментар


              • #11
                Първоначално публикуван от bladest Преглед на мнение
                Докато при старите коли е обратното , не е нужно да работи двигателя,че да се мери точно.
                По-точно не е нужно да се мери точно, защото има поне литър запас дори под минимума на щеката. Дори на малолитражки. При хибрид както писах всичко е изпилено, тоест това място го няма, запасът го няма, вероятно и картера е с "интересна" форма, и всичкото това изисква точно мерене при известен температурен диапазон.

                Ноо, не знам за такъв сервиз. Моите се сменят в масларница току до кв.Факултета, аз си нося маслото и филтъра и вися вътре, ако искам, докато го сменят. Цената за смяна е 20 кинта.
                https://www.google.com/maps/@42.6980...7i16384!8i8192

                В гаража си е мизерия. Единственото "лъскаво" е изобилието от календари с голи мацки. Но от 3-4 години сменям там маслото на всичките си автомобили и оплаквания нямам - близо ми е и до вкъщи.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  И аз си падам по екзотични и препечени мацки, споко не си сам в този аспект да ходиш по такива сервизи ... "току до кв.Факултета ... ""Единственото "лъскаво" е изобилието от календари с голи мацки."

                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ами че то и в нашата работилница е така само дето вече изобилието не е толкова голямо пък сме доста далече от Факултета .

              • #12
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                По-точно не е нужно да се мери точно, защото има поне литър запас дори под минимума на щеката. Дори на малолитражки. При хибрид както писах всичко е изпилено, тоест това място го няма, запасът го няма, вероятно и картера е с "интересна" форма, и всичкото това изисква точно мерене при известен температурен диапазон.

                Ноо, не знам за такъв сервиз. Моите се сменят в масларница току до кв.Факултета, аз си нося маслото и филтъра и вися вътре, ако искам, докато го сменят. Цената за смяна е 20 кинта.
                https://www.google.com/maps/@42.6980...7i16384!8i8192

                В гаража си е мизерия. Единственото "лъскаво" е изобилието от календари с голи мацки. Но от 3-4 години сменям там маслото на всичките си автомобили и оплаквания нямам - близо ми е и до вкъщи.
                Все пак на 3.5 литра двигател и 6.3 литра масло което побира със сигурност има някакъв запас нали има датчици там за малко масло най-вероятно нямам представа каква форма е картера но последния път със тази елементарна смяна на масло доста се озориха в масларницата.... освен това е нужен специален инструмент за сваляне на филтъра... който си го нося със себе си...
                иначе не във всеки сервиз го има.
                Факултета ми е малко далече близо са ми Младост,Левски,Слатина и другите квартали.......

                Коментар


                • #13
                  Първоначално публикуван от bladest Преглед на мнение
                  ...нали има датчици там за малко масло най-вероятно...
                  Това е по-скоро малко вероятно.

                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #14
                    Леко се изненадвам от "опасенията", които се споделят и то за смяна на маслото на двигател...
                    Не се занимавам основно с тази дейност,но съпътстващо в месец са поне детесетина и през годините не съм имал случай да не се справя самостоятелно с филтър или пробка, а какво остава за сервизи за които това е специализирана дейност.
                    "Проблемни" пробки (повредени резби) се лекуват лесно чрез комплект с ремонтни пробки (в комплекта има дифтунги и метчици). За херметизирането (не разчитам на дифтунгите-особенно медните-черна мед ) използвам тефлон,но кой както е свикнал.
                    При вакуумното изтегляне (лесно и чисто) в някой картери остава доста масло (щеката не винаги е срещу най- ниската част от картера). Често срещан неправилен алгоритъм е и развиването на филтъра, след приключване на източването на маслото от картера.

                    Коментар


                    • cnc82
                      cnc82 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Би ли споделил защо трябва първо филтъра да се развива, а после да се точи маслото ?
                      Че аз винаги обратната го правя и не съм се замислял за това..

                    • petkov_bb
                      petkov_bb коментира
                      Редактиране на коментар
                      Вместо металните сменяеми филтри в последните години преобладават тези със сменяем елемент и тяло с капак от горната страна. При развиването на капака за изваждането на филтъра, маслото от чашата се оттича в картера. Няма проблеми с филтрите, които се развиват вертикално надолу, без значение от конструкцията.

                  • #15
                    Само за протокола:
                    Мерцедес Спринтер, служебен, на няма и 2 месеца. Няма щека за маслото. Първото палене сутрин на екрана излиза "Загрей двг, за да видиш нивото на маслото". След това, на загрят двг, на всяко включване на "контакт" показва нивото. На 5000км казанчето на екрана показваше половин. Като се прибрах вечерта му долях около 300-400мл. На другия ден показа малко над 3/4-ти. Бях 3 дни почивка. Качвам се след това ииииии ... казанчето пак на 1/2. През тези 3 дни колегите му бяха врътнали 1800км. БаЛиМааМу, кво става, гори ли го, какво ли?
                    В момента е на почти 10000км и нивото си стои там - на 1/2. Кара се денонощно.
                    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                    Коментар


                    • cecoa1
                      cecoa1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Обяснявам накратко и най-общо, за по-подробно пиши в Гугъл или Ютуб "diesel fuel in engine oil".
                      При активна(че има и пасивна) регенерация на DPF, имаш допълнително впръскване в края на работния такт, с цел повишаване на температурата на изгорелите газове, и изгарянето на саждите, които запушват този филтър. Обаче на практика, не могат да се прецизират чак толкова нещата, че цялото това гориво да се запалва във всички режими, така че да се поддържат и нужните условия за регенерация на DPF. Още повече, че това допълнително впръскване се прави вече при разширението в работния такт, а пък регулирането на мощността в дизеловия ДВГ е с промяна на количеството подавано гориво(респективно внасяната топлина за превръщане в механична енергия). Така в някои режими, някаква част от това допълнително впръскано гориво, просто не се запалва и се отлага по стените на цилиндъра, от където промива масления филм и се стича в картера. Естествено мазането се влошава - веднъж, когато нафтата промие маслото от стените на цилиндъра по време на регенерация, и втори път като разреди маслото и влоши качествата му. Тези неща уж са горе-долу предвидени от производителя, ама...има нюанси... От една страна е трудно да предвидиш абсолютно всякакви условия на ползване(а и да го направиш, вземаш мерки за по-вероятните, че иначе скъпо), от друга можеш да се поомажеш и с компромисите, които предвиждаш... И така пишеш софтуера(че и на тоя етап може нещо да се омаже, сигурно си по-наясно).
                      И накрая имаш каквото имаш... Някои си карат съвсем нормално, но при условия с редки регенерации, заради повече пасивно регенериране, а пък и самите регенерации им се уцелват в по-предвидените режими. Други, берат ядове в различна степен, при различни условия на ползване. Отделно и такива с признат сбъркан софтуер, които ги викат за препрограмиране.

                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      Благодаря много Цецо, сега схванах нещата, има логика, мерси.

                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      А според мен просто става въпрос за първоначално "разработване". Имал съм наблюдение върху 2 коли от нови - в първите няколко хиляди километра изхарчиха по литър и отгоре, после почти никак, а от втора смяна нататък спряха да го пипат изобщо.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X