Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вреден ли е стар бензин за нов автомобил и как да избегнем повредите?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вреден ли е стар бензин за нов автомобил и как да избегнем повредите?

    Здравейте, искам да питам, за нова кола с директно впръскване извън гаранция на 6години, понеже я карам рядко имам стар бензин налят в нея на повече от 6 месеца е. вреди ли ,колата се държи в гараж и не се кара или се кара изключително рядко. Резервоара е пълен до половината да го смеся ли с нов пресен бензин от бензиностанцията или какъв е вашия съвет,чувал съм ,че след време месеци бензина си губи своиствата и става зле, новите коли са изключително капризни и не искам да скапя нещо да се запуши я инжектори я филтри я нещо друго какъв е най-добрия съвет и решение, да смеся бензина с пресен или да го карам така ? Не знам до колко е вярно твърдението,че а95 и бензина като цяло с времето си губи своиствата и качествата и става по скапан.... за това моля за съвет от компетентните лица


  • #2
    Горивата се скапват от присъствието на еко добавките в тях /освен изветряването/. Няма да сбъркаш ако долееш пресен, за да си спокоен.Лично мнение.

    Коментар


    • #3
      Добре 30литра пресен ли да долея или повече? Той пак ще изветрее за няколко месеца , за колко време се скапва бензина от еко добавките? 1-2-3 месеца или по малко?

      Коментар


      • piron45
        piron45 коментира
        Редактиране на коментар
        Не мога да ти кажа срок, щото карам дизел. Нафтата ако остане в тубата няколко месеца и като я прецедя на цедката се събират разни гадости дето не минават. Като е прясна ги няма.

    • #4
      Бензинът остарява защото е калпав, а не заради еко не знам си какво. И не-калпавия остарява, ама по-бавно.

      Важни са и условията на съхранение - в плътно затворен съд (или резервоар на модерен автомобил след примерно 1990г), на хладно, без достъп на светлина и въздух ще изкара десетилетия.

      При други условия ще изкаара по-малко.


      6 и даже 12 месеца е приемливо съхранение за бензина, който се продава сега.

      Всеки потребител на кола с газова уредба го пробва това непрекъснато и проблеми обикновено няма.

      Аз примерно зареждам бензин когато го изгоря, а го изгарям когато забравя да сипя газ. Това става веднъж на няколко месеца.


      ---

      Какво става с бензина при съхранение:

      1. Изпарява се. При това съставките с по-високо октаново число и по-лесна запалимост се изпаряват по-бързо от другите.
      2. Окислява се. От това се образуват смоли. До някакъв момент те си седят разтворени в него и не създават проблеми.
      3. От окисляването се образуват и киселини. Те улесняват корозията на метални части до които бензинът има контакт.
      4. Завъжда бактерии и гъбички. Тук етанолът от "еко" добавките помага, но не е задължително условие. Бензинът съдържа известно количество алкохоли и без еко добавки. Бактериите и гъбичките образуват пихтиести колонии - смърт за филтри и отвори с малко сечение.
      5. При силно застудяване от бензина се утаява лед от разтворената вода (винаги има такава). После ледът се стапя на капки по дъното и образува коалиция с киселините и микробите споменати по-горе.

      Все хубави неща. Но за тях трябва време.

      Проблеми обикновено възникват с бензин от преди няколко години, в кола престояла навън и с разсъхнати уплътнения на капачката.

      Коментар


      • trapper
        trapper коментира
        Редактиране на коментар
        А стар дизел в резервоара (6-12 месеца) прави ли проблеми?

      • p-pleven
        p-pleven коментира
        Редактиране на коментар
        "стар дизел" под формата на "нафта за отопление" изгорихме 200 кила като единствено я прецедихме през два ката женски чорапогащник, понеже отлежаваше в едни железни резервоари повече от двайс (20) години. Бе добавки, без нищо

      • Roninn
        Roninn коментира
        Редактиране на коментар
        Преди пандемията в чисто нови цистерни имаше три тона нафта...за 6-7 месеца на дъното имаше някаква черна пайжина ...два пръста дебела пайжина ...не искам да разправям колко коли отидоха за нови филтри като цистерната остана на дъното с нафтата.Иначе с нафтата никакви проблеми.Не съм вярвал че в нафтата може да живее нещо и да плете капани.

    • #5
      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Бензинът остарява защото е калпав, а не заради еко не знам си какво. И не-калпавия остарява, ама по-бавно.

      Важни са и условията на съхранение - в плътно затворен съд (или резервоар на модерен автомобил след примерно 1990г), на хладно, без достъп на светлина и въздух ще изкара десетилетия.

      При други условия ще изкаара по-малко.


      6 и даже 12 месеца е приемливо съхранение за бензина, който се продава сега.

      Всеки потребител на кола с газова уредба го пробва това непрекъснато и проблеми обикновено няма.

      Аз примерно зареждам бензин когато го изгоря, а го изгарям когато забравя да сипя газ. Това става веднъж на няколко месеца.


      ---

      Какво става с бензина при съхранение:

      1. Изпарява се. При това съставките с по-високо октаново число и по-лесна запалимост се изпаряват по-бързо от другите.
      2. Окислява се. От това се образуват смоли. До някакъв момент те си седят разтворени в него и не създават проблеми.
      3. От окисляването се образуват и киселини. Те улесняват корозията на метални части до които бензинът има контакт.
      4. Завъжда бактерии и гъбички. Тук етанолът от "еко" добавките помага, но не е задължително условие. Бензинът съдържа известно количество алкохоли и без еко добавки. Бактериите и гъбичките образуват пихтиести колонии - смърт за филтри и отвори с малко сечение.
      5. При силно застудяване от бензина се утаява лед от разтворената вода (винаги има такава). После ледът се стапя на капки по дъното и образува коалиция с киселините и микробите споменати по-горе.

      Все хубави неща. Но за тях трябва време.

      Проблеми обикновено възникват с бензин от преди няколко години, в кола престояла навън и с разсъхнати уплътнения на капачката.
      Да така е за колите с газ но колите на газ обикновенно са по стари чисто новите коли с директно впръскване голяма част не стават не визирам за vw групата,
      освен това по-старите автомобили имат лесно сменяеми бензинови филтри и по надеждни инжектори и всичко останало бензиново.
      В новите коли филтрите бензиновите са в резервоара инжекторите са доста калпави и всичко е по калпаво и лесно се разваля.

      Какво мислите за добавките за гориво който уж го стабилизират?
      Последно редактирано от bladest; 07-12-22, 17:44.

      Коментар


      • #6
        За колите - не знам.
        Но имам мотор едно Сузуки - оставих го с пълен резервоар в един отдалечен от мен гараж.
        След година и нещо - реших да го запаля - не успях. Много се ядосах и се консултирах с умен моторист който каза следното:
        Нищо ти няма на мотора - изсмучи колкото можеш бензин от резервоара и долей с нов и ще запали...
        За голямо мое учудване - точно така стана.
        Та за моторите - бензин на повече от една година - вече не е бензин

        Коментар


        • #7
          Единят от моторите ми стои по година с бензин и на следващата година си пали и си изгаря безгрижно стария такъв. С другия мотор е същото. Преди имах лодка, която също стоеше по повече от година с бензин. Историята се повтаря с моторен трион, който ползвам на високосна година... Ами ядове няма.. Нито с филтри, нито с ръжди, колонии бактерии, вируси, гъби и всякакви други кльокощери. Просто техниката е изправна...
          Вчера свърших бензина на колата пред нас и открих, че в изоставеният от 6-7 години УАЗ патриот има бензин. Източих каквото можах (около 10л) и колата си работи с него без странични ефекти.
          Иначе съм слушал много митове и легенди...
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • kalin09
            kalin09 коментира
            Редактиране на коментар
            Митове и легенди не знам ,но много пъти съм вадил клапаните с големия чук ,даже понякога излизат със водача...

          • blackfirefly
            blackfirefly коментира
            Редактиране на коментар
            "Горивната смес старее – затова смесвайте
            само количеството, необходимо за няколко
            седмици. Не съхранявайте горивната смес
            повече от 30 дни. Под въздействието на свет‐
            лина, слънчеви лъчи, ниски или високи темпе‐
            ратури горивната смес може да се развали
            по-бързо."

            "При спиране на работа за повече от 3 месеца
            ► На добре проветримо място изпразнете и
            почистете резервоара за гориво
            ► Изхвърляйте горивото съгласно предписа‐
            нията и без да замърсявате околната среда
            ► Пуснете машината да работи до пълно
            изпразване на карбуратора – в противен
            случай мембраните в карбуратора могат да
            залепнат"

            Из Инструкции за употреба на моторни триони Щил.

          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            Причина за това е, че моторните триони са 2-тактови. Работят с А95. Като падне октана трудно палят и нямат мощ.

        • #8
          И защо реши. че клапаните залепват баш от стар бензин?
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • kalin09
            kalin09 коментира
            Редактиране на коментар
            Ако искаш ми вярвай ,твоя си работа. Нямам за цел да отварям очите на когото и да било.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X