Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Адблу AdBlue състав, ползи, производствена и продажна цена.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Адблу AdBlue състав, ползи, производствена и продажна цена.

    Изобщо всичко за Ад блу и системите за селективна каталитична неутрализация.

    През 2007 г. видях първата машина мисля, че беше 1740 на Мерцедес с адблу. Изобщо не ми е ясно как точно работи, какъв е састава на адблу и какъв е разхода на адблу за литър дизелово гориво.
    Каква е разбиката между AdBlue, BlueTEC, DeNOxtronic, DEF, Aus32 или е едно и също.
    Последно редактирано от s_s1; 30-04-22, 10:28.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

  • #2
    Превозвали сме такива химийки, адблу-то е воден разтвор на Урея. Впръскват го в катализаторите на всички модерни машини и съм виждал стабилно задръстени до степен да не иска да работи двигателя.
    Блумоушън е същото, ама на ФВ мисля.
    Ситроен използваха някаква червена гадост дето беше десетки пъти по-скъпа от адблу-то, ама в нея незнам какво са забъркали.

    Коментар


    • Dilyan Zagorchev
      Dilyan Zagorchev коментира
      Редактиране на коментар
      Еолис ползват цитроните, изключително отровен.

  • #3
    Два литра ,два и половина на 1000 километра ,към 85 литра нафта .Приблизително .

    Коментар


    • #4
      При мен на два двигателя фолксваген 2.0 дизел разхода е около 1.5 литра на 1000 километра. До скоро беше под левче, последно заредих на 2.30-2.40 някъде. По принцип не е съществен разход.
      יעבור
      «И това ще мине»

      Коментар


      • Skorpion_BG
        Skorpion_BG коментира
        Редактиране на коментар
        Определено е спекула.

      • Двигателист
        Двигателист коментира
        Редактиране на коментар
        На бензиностанциите е под 3 лева. Това на колонка. 8 за литър е ненормално. Но да, беше левче, после два... А по-рано и по 70-80 ст на колонка беше.

      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Към Двигателист : къде на коя колонка е под 3 лв?

    • #5
      Течността е една и съща - разтвор на карбамид. Ползите - азотните оксиди се разграждат до по-безвредни газове(те и в природата си се разграждат, но по-бавно). Химичните реакции лесно се намират в нета, ако те интересуват.
      Разхода не е твърд процент от дизеловото гориво, а варира според това кога какви вещества се изхвърлят от ДВГ, и какви норми се гонят да се спазват. Но в практиката се знае ориентировъчно за всяка машина, за обичайният и начин на ползване.
      ...
      Трябва да се знаят основните принципи при дизеловите двигатели, зависимостта на димността и получаването на азотни оксиди(NOx), от рециркулацията на отработени газове(EGR). Иначе казано, защо са всичките циркове с EGR, SCR, DPF... т.е. какво се изхвърля без тях, и кое решение какво намалява, но пък и върху какво влияе негативно.
      Дизел без никакви системи за екология може да бъде настроен, да няма проблеми с димността, но пък има проблем с NOx, заради високите температури на горене. Тези газове са корозионни, т.е. разяждат лигавиците на дихателните пътища, което ги прави доста вредни в над определени концентрации(например в градовете). Затова се слага EGR, вкарват се част от отработените газове обратно в цилиндъра, те се явяват инертен газ, за да се намали температурата и съответно да се предотвратят условията за образуване на NOx. За съжаление това влошава и горенето на горивото, и така се образуват повече сажди, т.е. почва да пуши. Саждите естествено също са вредни, канцерогенни, и т.н. Затова ги борим с DPF(събираме там, после горим, и т.н.). Но ги борим също, като не задействаме EGR чак толкова, за да има по-малко сажди, като заради това се увеличават NOx, обаче тях пък ги борим и със SCR. Има двигатели включително Евро 5(за камиони и автобуси), при които нормите се постигат и само с едното решение EGR или SCR. Като цяло в големите мотори се ползват предимно и двата метода едновременно. Само EGR вдига разхода на гориво, а само SCR е с по-висок разход на Adblue. Но пък имат и други предимства- при само EGR не сипваш Adblue, а пък само SCR опростява от липсата на EGR(съвременните са доста усложнени, с различни кръгове, охлаждане на газовете и пр). Вече при Евро 6 само с EGR не може(То и за Евро 5 в товарните са изключения), рядко има само с SCR... почти всичко е комбинация между всички начини за неутрализиране на вредните вещества в отработените газове.

      ПП: Там оная течност при Пежо-Ситроен е друга.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Беше ми сложно... стана още по-сложно.
        Последно редактирано от s_s1; 30-04-22, 10:33.

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Мога и по-просто. И SCR и EGR, целят намаляване на NOx. Правят го по различен начин - EGR вкарва част от отработените газове обратно в цилиндъра, за да въздейства върху условията за получаване на NOx, докато SCR просто третира NOx в отработените газове, така че да ги превърне в по-безвредни вещества. И двата начина могат и са се прилагали и самостоятелно до около Евро 5. Но често се прилагат и едновременно, особено за покриване на по-строгите норми.
        Страничен ефект от EGR, е увеличаването на димността, затова той трябва да се управлява много прецизно, и доколкото е възможно се ползва в подходящи режими.

    • #6
      идеално размразява леда по пътеките на двора без да изгори тревата

      Коментар


      • Ясен
        Ясен коментира
        Редактиране на коментар
        Щом смърди на азотна киселина значи някой икономисва карбамида.

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        То си е подробно обяснено всичко - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sele...ytic_reduction
        От там и към течността - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust_fluid
        32,5% карбамид, на 67,5% дейонизирана вода, замръзва при минус 11 градуса по Целзий. В камионите също си замръзва, но се отоплява по някакъв начин. Работа без тая течност, е допустима при определени условия. Ако я няма при нормални условия, повечето двигатели са направени да си ограничат значително мощността. Да се излъже системата да работи мотора нормално без тази добавка, е различно сложно, но не невъзможно, и се прави в практиката у нас. На запад за това има солени глоби, плюс възстановяване на системата в заводски вид на доста неприятни цени. Когато тази система не работи продължително време, някои от компонентите се повреждат, запушват и т.н.

      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        В службата имаме сужебни тойота хайлукс. Адблу-то е около 10л. и стига за около 5-6 000 км. Бордкомпа си го смята, и започва да предупреждава още когато останат 2500км. Когато остават под 500км. започва да свети постоянно предупреждение, а под 300км. си казва, че при свършване на Адблу-то няма да запали.

    • #7
      Замръзва. Със сигурност. Един познат лъжеше датчика, че казанчето е замръзнало за да не пуска адблу. Това по изричното желание на собственика на камионите. За да икономиса Адблу-то.
      АИГ-Заваряване ООД
      Производител на заваръчни апарати "DEL"
      http://www.aigwelding.com
      0889 522 036

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Замръзва си, макар и не на нула градуса като водата.
        Има един течен тор-UAN. Съкращение от Urea-Ammonium Nitrate. Воден разтвор на тези двата тора. В инструкциите му пише, че замръзва, но не се сещам на колко точно надолу. Та и адблу-то е почти същото, няма как да не замръзва.

        Абе някой знае ли колко процента е разтвора на това нещо?

    • #8
      Преди време струваше около 3000лв в БГ да спрат системата, тургат ти копче(според таблото) да я пускаш ако те спрат за проверка, щотооо.... Преди 5-6г смятах долу-горе разхода в парично изражение-около 2000евро на година, но тогава беше 0,40-0,50Е/лт,а сега е над 1Е
      И пак за замръзването-не виждам как ще стане, щото няма да мръдне никоя бангия от паркинга, а - 10С не е веднъж на високосна. За подгрев наистина незнам, ако имат значи сте прави.
      За "разхода" сметнете 3% от 30лт условно(МАН гори 33-34,но Скания Е6 е 26-2излиза нищо 1/100, за един курс от Памплона до Холандия(пак условно) отиват грубо 30лт.От кофти качество(2 пъти) забива муцуната, пак върви с 90,но се усеща, че му е много трудно и по-бързо умаля при изкачва
      "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
      Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

      Коментар


      • Двигателист
        Двигателист коментира
        Редактиране на коментар
        Замръзва си като стой та гледай. Има подгряване на сондите/резервоарите. Електрическо и от антифриза на охладителната уредба. Това, че като запалиш няма възможност за работа на системата не е проблем. Каква редукция ще правиш на студен двигател и -10? Какво ще редуцираш? Когато позагрее, всичко е точно.

      • Dilyan Zagorchev
        Dilyan Zagorchev коментира
        Редактиране на коментар
        Снощи се поразтърсих за нагреватели-излезе ми инфо за ДАФ(холандска Шкода, който не знае)
        Та, прави сте за подгрева и замръзването, извинявам се.

      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Всичките тръби и резервоара се топлят. Резервоара е с "термостат". Тръбите - по външна температура. При някои модели е само на ток. При други - комбинирано.
        Като ти свърши "синьото" - излиза надпис на таблото, че след 500 км ( има разлика при различните производители) мотора ще спре да пали. И може да се вярва на този надпис

    • #9
      Идеята на магарията беше казанчето да ти е пълно и да се вижда, че е така за да няма глоби. А компютъра да не пуска течност, щото получава сигнал, че е замръзнало веществото.
      АИГ-Заваряване ООД
      Производител на заваръчни апарати "DEL"
      http://www.aigwelding.com
      0889 522 036

      Коментар


      • Ясен
        Ясен коментира
        Редактиране на коментар
        Явно ще почнат да го правят масово когато се оформи нормативно добър поток от глоби.

      • Dilyan Zagorchev
        Dilyan Zagorchev коментира
        Редактиране на коментар
        Тя събираемостта е огромния проблем. Вълнува ги само "ко ши прайм ся"? . Като почнат да свалят табели като гърците и ще се понаредят нещата. Тук визирам и коли и камиони

      • Ясен
        Ясен коментира
        Редактиране на коментар
        Имам предвид белите страни.

        Тука е ясно.

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X