Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Производството на собствен биодизел, дали си заслужава в ценово отношение..

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Към днешна дата да произвеждаш биодизел по с оборудване за 50÷100л е безсмислено мероприятие, освен че е добре да се прави от химически грамотен човек.
    Това е и причината да се ползва директно отработено (или рафинирано когато цената му беше почти лев разлика с дизела на колонка) олио, което пък хич не е препоръчително за горивни системи различни от прости ГНП-та.

    Към автора на темата:

    Ако ти се занимава с глупости, щото имаш тъп дизел и имаш свободни площи, направи си реактор за дестилация на автомобилни гуми, от които всичко е 100% използваемо след процеса.
    В реактора можеш да дестилираш и пластмаси, като автомобилни брони, например, които никой не изкупува и всички се чудят какво да ги правят.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • Traqn Savov
      Traqn Savov коментира
      Редактиране на коментар
      чак още не съм стигнал до там че да правя реактори..

    • Traqn Savov
      Traqn Savov коментира
      Редактиране на коментар
      "освен че е добре да се прави от химически грамотен човек" да да оня пампаец дето сее оризец по долни гащи, съм сигурен че е химически грамотен човек, сигурно е учил химия от самият цар киро.

    • Джоу (x3mrjoe)
      Джоу (x3mrjoe) коментира
      Редактиране на коментар
      Като казан за ракия, който като го подгрееш първоначално, после си се топли от най-леките фракции които тръгват първи и ги пускаш под казана, като се прекарват през воден сифон, та ако пламъка тръгне назад дестилиращият да не стане космонавт, или астронавт по новому.
      После вътре остава джилязу и нещо като кокс, което ставало за тор, но за това последното не съм ровил да чета.
      Баш читавият дизел се дестилира при около 340°С, но който се интересува да почете.
      Преди това е нещо като бензин, после отива към битум, ама това е при нефта, пък при гумите не баш.
      Може да се докара читав дизел, а ако искаш да е повечко ще е около, но понеже това е за тъпи дизели, и идеята е да се тъни, не е толкова важно.

      Има и клипчета у Тубата, но не знам как да се търсят.
      Порови се, мисля че ще ти е интересно.

  • #17
    Първоначално публикуван от Traqn Savov Преглед на мнение
    Гледам видеа из нета как се произвежда биодизел, общо взето процеса е толкова прост че се извиршва в домашни условия..

    Но трябва метанол (метилов алкохол) и натриев хидроксид (каналин "сода каустик") до колко са евтини тези съставки не знам..

    При положение че олиото си го намираш без пари!!!!

    Иначе процеса и показан.
    Имам малка инсталация за производство за продаване. Давам я с цялата прилежаща технология.
    Ако те интересува пиши на лични.
    Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

    Коментар


    • Traqn Savov
      Traqn Savov коментира
      Редактиране на коментар
      То е много сложно един варел с нагреватели, и една бъркалка, ракетна технология

    • siem
      siem коментира
      Редактиране на коментар
      Има си тънкости, които няма да ги видиш в „Тубата“. После да няма теми от сорта: „що ми се строши колата“.

      П.П. Аз съм виждал как се прави безкръвна операция. Това прави ли ме хирург?

  • #18
    Не е ли по-добре,след като имаш отпадъчна мазнина,без пари,да я продадеш,а с получените пари да си намалиш цената на купения дизел?

    Коментар


    • #19
      Понеже темата е за нестандартни горива, да питам аз чисто теоретично, ако човек си купи Тойота Мирай къде се очаква да я зарежда?
      "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
      Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

      Коментар


      • Traqn Savov
        Traqn Savov коментира
        Редактиране на коментар
        Той водорода е много скъпо гориво за произвеждане, дори и да има от къде да зареждаш, като видиш цената сам ще се откажеш..

    • #20
      ебавайте са, като стане нафтата 4 лева, тогава ще ва питам, а аз ще си имам начин да си карам...
      Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

      Коментар


      • krassitch
        krassitch коментира
        Редактиране на коментар
        Когато стане 4 лв/литър,ха на бас че пак ще си карат,без да се съобразяват с цената.Едно време казах:-Тия сърби много глупави.Аз не бих плащал 1,5 Д. М. за литър бензин или дизел.А после плащах даже и към 2,70 лв...

    • #21
      2008 нафтата стана 2.60, а взимах отработеното олио на 30÷40ст в зависимост от кой обект.
      Преди 6÷7г разни фирми го изкупуваха на лев и трийсе, при положение, че рафинирано олио в опаковки по 10л, барабар с доставката на място го даваха на 1.50÷1.60 с ДДС, а нафтата по бензиностанциите беше около 2 лева.
      От тогава навсякъде от където го взимах цената беше около левче, та до преди две-три години когато нещо ми омръзна, а и със сегашната ми техника файдата беше само за природата.
      Някои автомобили вървят почти еднакво с олио, някои не.
      С двигателите на PSA разлика почти няма, докато мерцедесовият ми атмосферен OM602 с олио гони 13/100 щото върви с мъка, особено на извънградско, а с дизела от ЕКО е под 10 и върви без газ, та смисъла от финансова гледна точка е никакъв, освен разнасянето на туби и разправията по прецеждането.

      Горното да не се бърка с биодизела, който произведен добре е по-добро гориво от дизела, освен че не замърсява, като изключим саждите при дизелите които не се виждат.

      Относно биодизела, произвеждам го като по учебник, независимо от базата която се ползва, но ако се гони цена сметката не излиза за малки количества домашно производство, дори и с евтин реактор.

      Това от личен опит преди 20г когато ми беше интересно, а не щото е "далавера".

      Читав биодизел може да направи всеки който е имал оценки 5+ по химия и физика, но не щото е назубрил всичко, а защото му е интересно.

      P.S. С химия се занимавам от 7÷8 годишен, не щото съм имал "пример" от някой в семейството, а щото ми е било интересно, с което съм забавлявал наборчетата си когато още откриваха прашките и фунийките, а с физика по същото време, щото тогава почнах с авиомоделизма, та е добре да си наясно кой е Жуковски и каква е връзката му с Бернули.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • siem
        siem коментира
        Редактиране на коментар
        Напълно подкрепям горното на база на 10 годишен опит със сравнително скъп реактор и много литри. От 3-4 г. и аз не работя, но преди продукцията съответстваше на стандарт EN 14214

    • #22
      Като заговорихме за гнусни горива, вижте какъв карашук се натъкнах на Мисибуши оУтландер ГГГГНУУУУУСССССС
      Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

      Коментар


      • #23
        Това става от лошо филтрирано олио във висока концентрация. От биодизела всичко по-скоро лъсва.

        Коментар


        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          Абсолютно !

          Това обикновено се случва и когато автомобила се кара на къси разстояния, демек студен, за това от време на време с добавя бензин, като не е лошо винаги да има и поне малко нафта, и тия лайна излизат през дюзите, щото са минали през филтъра за да са там.

        • Traqn Savov
          Traqn Savov коментира
          Редактиране на коментар
          Те помпените елементи на помпата са се сковали, от тоя кашлак, интересно ми е как излиза през дюзите през 0.05мм отвор.. Нищо не излиза, всичко трябва да се чисти, а което не стане с чистене да се подменя!!

        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          Това кафявото някак се отлага и втвърдява до люспа, която от своя страна под въздействието на някои горива се размеква и става на юфка. През филтъра минава във вид на разтвор, без съществени механични примеси. Те се образуват в горивната система. От олио от пържене и палмово масло.

      • #24
        Такова нещо видях на разглобена помпа на Голф 3 . Колата е карана на олио и са свалени тръбичките за високо налягане и така е стояла 3 тодини, влязал въздух в помпата и всичко залепнало.
        Както беше разглобена в една стара тенджера 4л. вода и 200-300грама сода каустик на люспи и след 30мин. варене всичко лъсна , майстора я зглоби стендува я и до сега работи.

        Коментар


        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          Със сода каустик в добра концентрация и алуминиевия корпус заминава даже и на студено. Трябва да се внимава.

      • #25
        Първоначално публикуван от Traqn Savov Преглед на мнение
        Като заговорихме за гнусни горива, вижте какъв карашук се натъкнах на Мисибуши оУтландер ГГГГНУУУУУСССССС
        Това обикновено се случва, когато се бърка старо олио с химикали в съотношение "едно към гьотере" по рецепта от тубата. После го наричаме "биодизел" и ни е крив целия свят.

        В тубата не казват за проклетото киселинно число и за съотношението олио/метанол/ сода, а за деемулгатори не са и чували...

        Даваите смело с клипчетата- и автомонтьорите хранят семейства...
        Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

        Коментар


        • #26
          Туй излезе от тръбичката за високо налягане..


          Утре май ще чистя помпата, мога да снимам видео ако на някой му е Хинтересно
          Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

          Коментар


          • #27
            Тук записах едно видео, отчаян опит да го съживявам този мъртвец...


            Туй дали е станало от био-дизел, или от няКви ла**на наливани у резервоара..
            Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

            Коментар


            • #28
              Биодизела е много хубаво гориво, но няма от къде да го купуваш, а ако си го правиш в непромишлени количества излиза по-скъпо или на същата цена като на дизел по бензиностанциите, но + разправиите.

              Това което си показал е от пържени мазнини, които и добре да са филтрирани, тия отлагания са от тях.
              Частично спасение има след като се филтрират, олиото да се остави в бидони на слънце тия лайна да се утаят, но това значи да си направиш зимнина от десетина бидона които да са на изчакване.
              Друг, по-бърз, вариант е с центрофуга, но пак препоръчвам отлежаване.

              При биодизела и най-фините боклуци минали през цедките остават в глицерина, а след изпирането му става абсолютно чист.

              За олиото си бях направил бял бидон с канелка на около 30см от дъното за последно утаяване след другите, преди да го сипвам (в 11-ки от "Девин", които ми бяха най-удобни за наливане в резервоара), щото в него много добре се виждаше какво се е утаило, въпреки всичко преди това.
              Остава много фина плътна тиня по дъното на бидона, под олиото.

              Късал съм вал на помпа, както и съм имал некоректна работа докато не се стопли добре и лайната вътре спрат да пречат на движението на механизмите, докато колата не престои една вечер, и после пак.

              Това съвсем в началото, като първоначално реших проблема с малко бензин, а после и с оставяне на филтрираното олио да отлежи за доста време, но така или иначе купувах доста, пък и имам двор.

              В момента няма никакъв смисъл от друго освен нафта, ако си плащаш горивото.
              Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 28-08-21, 18:37.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • Stbd
                Stbd коментира
                Редактиране на коментар
                Биодизелът като се складира за десет дни и спира да е абсолютно чист заради отделения глицерин, алкохол и абсорбираната от въздуха вода. Отделят отначало като микрокапчици. Те пък се отлагат по стените и дъното на съдовете и същевременно май катализират започналите реакции и накрая вече има и видими капки и утайки.

              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Глицерина се отделя като отпадъчен продукт още в началото на производството, след реакцията, а и другото което си написал няма общо с крайният резултат, щото последната процедура е изпиране, при което всичко останало в повече при реакцията се изчиства.

            • #29
              Ако правилно разбирам идеята на темата е да си произвеждаме сами гориваата в този ред на мисли , не може ли да се карат колите на спирт ? Имам някакви детски спомени за едни филми , дето пълнеха колите с уиски та може ли наистина да се случи нещо такова ?
              Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
              За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

              A1+

              Коментар


              • #30
                Не знам дали пълненето на резервоара с уиски няма да създаде куп проблеми.
                1. ценови - вискито все още е по-скъпо от течните горива
                2. повишаване на престъпността - предпоставка за масови кражби на горива
                3. нарушаване на обществения ред - някъде да ти отупват кожухчето за идеята така да похабяваш уискито
                4. други за които не се сещам в момента
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                  ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                  Редактиране на коментар
                  Хубу де , ще си дестилирам малко спирт от джанки и ще елиминирам половината опасности

                • cnc82
                  cnc82 коментира
                  Редактиране на коментар
                  По-добре го продавай този дестилат и си купувай бензин , дизел или газ .

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X