Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Новия вид синтетични масла

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Новия вид синтетични масла

    Колеги, напоследък започнах да срещам нов вид синтетични масла, т.н. HC Syntetic, което означава Hydro Cracked.
    На Мицубиши сега продават такава серия и има и 10W-40 HC Syntetic.
    До колкото прочетох това е друг вид технология за обработка на нефта и маслата са като качества между сегашните синтетични и полусинтетични, но това е доста грубо и общо. Въпросът е че има целенасочено смесване на понятията, за да се внуши че са синтетични, а те не са това което синтетичен означава в момента.

    Знае ли някой повече по въпроса?
    Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

  • #2
    До: Новия вид синтетични масла

    Има. Излезнаха на мода в края на 90-те, в Щатите дори се съдиха но не успяха да ги накарат да не слагат етикет "синтетично" на тях.

    По принцип се познават по това че често "навяват" идея за думата "синтетично", но не пише "синтетично". Просто имената на маслата стават Syntec, Syn, Synth и каквото се сетиш.

    Между другото не че са лоши. Просто основата която се ползва за производството им не е синтетична. И са евтини за производство, а струват скъпо. Пълно щастие.

    http://www.maximaoil-bg.com/?p=net&aid=56

    Забележи най-долу относителната цена на основите и ти става ясно колко струва за производство самото масло.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      До: Новия вид синтетични масла

      Тоест "стандартните" полусинтетични са Група 3 по тази статия и хидрокрекваните са по-нискокачествени от тях?

      Иначе на опаковката си пише директно HC Synthetic

      Последно редактирано от BAlexandrov; 16-06-09, 09:14.
      Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

      Коментар


      • #4
        До: Новия вид синтетични масла

        Това са хидрокрекинг маслата,които са почти с качествата на пълната синтетика.Във възходящ ред се подреждат така:
        -пълна синтетика
        -хидрокрекинг
        -полусинтетични
        -минерални
        Аз отдавна карам с хидрокрекинг на Мобил с вискозитет 5/40 и съм много доволен.
        Ако на опаковката не пише Fully Syntetic най-вероятно иде реч за хидрокрекинг.
        Сипвай смело такова и карай!

        П.С. Кажи каква е цената на маслото,което си снимал,и откъде го купуваш?По-точно ме интересува 5/40.
        Поздрави!
        Последно редактирано от mbenz; 16-06-09, 09:46.
        много автомати-слаби резултати!

        Коментар


        • #5
          До: Новия вид синтетични масла

          Цените +-1-2 лв са 5W-40 е 24 лв, 10W-40 - 18лв от Ратола.

          Въпросът е, че има напълно синтетични по 20 лв например Mobil 1 ESP 5W-30 /този вискозитет препоръчват за мен/ или дори по-скъпи но знаеш какво е, а тези хидрокрекинг не знам.
          Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

          Коментар


          • #6
            До: Новия вид синтетични масла

            Първоначално публикуван от BAlexandrov Преглед на мнение
            Цените +-1-2 лв са 5W-40 е 24 лв, 10W-40 - 18лв от Ратола.

            Въпросът е, че има напълно синтетични по 20 лв например Mobil 1 ESP 5W-30 /този вискозитет препоръчват за мен/ или дори по-скъпи но знаеш какво е, а тези хидрокрекинг не знам.
            Брех-пълна синтетика за 20лв. не съм видял досега!Да не е някое менте...?Специално на Мобил-а виж до спецификациите-трябва да има одобрение по Мерцедес-Бенц-МВ-239.5,или поне 239.3!Върхът в класацията е МВ-239.51-такова е Мобил-1 5/50,например...По БМВ пък съответсва на longlife.
            Карай си хидрокрекинга без никакво притеснение!А,препоръчания вискозитет 5/30 е добре да го спазиш,ако си с почти чисто нов двигател.

            П.С. Понеже покрай Тойота-та се пооткъснах малко от Мерцедес-а се замислям дали не греша втората цифра от спецификацията за моторни масла за леки автомобили(и жипки)-МВ 239.5,или беше 229.5...?Нищо,де-ще се ориентираш.
            Последно редактирано от mbenz; 16-06-09, 10:15.
            много автомати-слаби резултати!

            Коментар


            • #7
              До: Новия вид синтетични масла

              Говоря за това масло http://www.mobil.com/UK-English/Lube...mula_5W-30.asp
              гледам че има MB-Approval 229.31/229.51
              Взех го преди 2-3 седмици от http://ototopbg.com един от официалните дистрибутори /обикалях ги да търся едно конкретно диференциално масло/ - ходих на място имат промоционален пакет 4+1 литра за около 90 лв беше.
              Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

              Коментар


              • #8
                До: Новия вид синтетични масла

                Първоначално публикуван от BAlexandrov Преглед на мнение
                Говоря за това масло http://www.mobil.com/UK-English/Lube...mula_5W-30.asp
                гледам че има MB-Approval 229.31/229.51
                Взех го преди 2-3 седмици от http://ototopbg.com един от официалните дистрибутори /обикалях ги да търся едно конкретно диференциално масло/ - ходих на място имат промоционален пакет 4+1 литра за около 90 лв беше.
                Да-Ототоп за един от официалните вносители,и по спецификация е "върхът на елхата"!А,и цената е направо смешна!!!
                Казвай къде ги откри,че да отивам и аз!
                много автомати-слаби резултати!

                Коментар


                • #9
                  До: Новия вид синтетични масла

                  Цъкни в сайта им на "Новини" там е дадено. Сградата се намира на пресичането на "Източна тангента" с "Ботевградско шосе"
                  Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

                  Коментар


                  • #10
                    До: Новия вид синтетични масла

                    Хидрокрекинга е технология за извличане и пречистване на базови минерални масла.
                    Нареждат се след минералните - пак са си минерални, но обработени по по-добра технология.
                    Полусинтетичните са базови минерални масла с разни синтетични добавки.
                    Хидрокрекинговите може и да имат, може и да нямат тези добавки.
                    Гледайте класовете, на които отговарят и хич да не ви пука от какво са произведени и по каква технология.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Новия вид синтетични масла

                      За класовете може да не ти пука ако никога не ти се налага да забавиш смяната на маслото или никога не влезеш в съвсем екстремни преживявания. Тогава си има значение как е правено.

                      Говоря от гледна точка на мотоциклетите де, при автомобилите надали е толкова важно.

                      Кастрол бяха тези които започнаха да наричат "синтетични" маслата си с хидрокрекинг база през 1999. В Щатите Мобил ги дадоха под съд, но Кастрол спечелиха. От тогава бента е отприщен и всеки пише каквото си иска.
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #12
                        До: Новия вид синтетични масла

                        Проблемът е точно в заблудата. То лошо няма принципно ако можеше да се разчита на тези класове.
                        Другото е, че има хора, които карат със синтетично масло и минават на това защото и то било синтетично и било поне също толкова добро. Просто разликата е в две букви?!
                        Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

                        Коментар


                        • #13
                          До: Новия вид синтетични масла

                          Там е работата че в някои тестове дават по-добри резултати от други чисти синтетики. То не е една беля.

                          Според мен разликата е най-вече в това как остарява маслото, както и принципна. Чистата синтетика ще запази качествата си по-дълго. В повечето случаи, де, предвид че има и супер скъпи състезателни синтетики които въобще не са дълготрайни и се сменят често понеже бързо се замърсяват.

                          Но тогава идваме до другият момент че който е манияк - хем слага синтетика, хем сменя често. И се почва една мътна и кървава.

                          Тия поне си казват че им е HC "синтетиката". Други въобще не си правят труда.

                          Между другото като говоря тук за Кастрол - говоря за щатски кастрол. В Щатите си имат един модел - "Европейски Кастрол" или "Немски Кастрол", което е синоним на Castrol European formula, или "Читав Кастрол".
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X