Преди около година Съдбата ме събра с един хеликоптер. Няколко дена работихме заедно /аз предимно се возех и снимах/. Нещо ми направи впечатление, което изкам да споделя. Преди всяко излитане хеликоптера зареждаше керосин, точно толкова, колкото му бе необходимо за полета. При всяко следващо зареждане някаква помпа в двигателя връщаше неизразходваното гориво в специално резервоарче което механикът източваше преди новото зареждане. Може би на около час полет върнатия керосин беше около 1 литър. Вместо да го върне в цистерната /това шефа нема да го отчете, му бяха думите/. Той го сипваше в резервоара на трактора който дърпаше цистерните с вода. Трактора естествено е дизел. По негови думи 1-2 литра керосин на 30-40 литра нафта страхотно подобрява работа, запалване, КПД, и т.н. на дизеловия двигател. Как мислите вие Дизелджии ? Прав ли е въпросният механик, има ли смисъл да се прави това и дали е безопасно за двигателя ? И изобщо добре ли е да се слагат някакви добавки в нафтата, особено в зимния сезон. И ако е добре какви добавки да слагаме. Чул съм че и бензин добавят някои колеги. Нека да обсъдим темата с всички които имат някакъв опит. Айде вие сте !
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
Свий
X
-
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
Има доста обширна тема където Румбата, Ники и други хора хвърлиха доста труд. Доста е добра. Прочети я."...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.
Коментар
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнениеИма доста обширна тема където Румбата, Ники и други хора хвърлиха доста труд. Доста е добра. Прочети я.Тази земя, по която тъпча сега,
тази земя, която пролетен вятър пробужда,
тази земя – не е моя земя,
тази земя, простете, е чужда.
Коментар
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
Първоначално публикуван от vladstudio Преглед на мнениеЕ дай жокер /линк/.
Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение"...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.
Коментар
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
бе хич не е за изхвърляне тоя Дизел -подобрител.
преди доста време имах възможност да отоплявам семейството ми с такъв флуид - по времето на нафтовите печки...
е, почти успях да стопя две такива устройства
ама на нулева цена на придобиване си заслужаваше риска - ставаше въпрос за дименсия "варел"
ама нема вече, нема......
Коментар
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
Без да сьм специалист по тракторите смея да твьрдя,че не са никакьв фактор за това кое е добре и кое не да се сипва в нафтата като подобрител.
Това е все едно Детройт Дизел да се чудиш какво ще му стане ако му перна малко керосин.Тече ли го гори,аз така знамTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
Лето господне 1994 май беше. Нова година. Авиационна база Граф Игнатиево. От тоя подобрител ни изгоря пожарната. Цялото помещение до основи
. Много добра температура държи.
Коментар
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
Е па то не се сипва с кофата в печката за да се разгориНаправо е изригнал горящ керосин до тавана и на пожарникарите им изгоря задника.
Керосин имаше колко искашTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
В зората на демокрацията баща ми закупи Опел Кадет Д 1.6 дизел,и по съвет на колеги започна да му сипва керосинец за вървеж и по-лесно запалване зимата.Резултатът след предозиране на керосина беше две пукнати буталца.А относно вървенето и паленето на студено има ефект определено
Оpel Frontera A КБ 2.8 TDI; Peugeot 206 2.0 HDI
Honda CB 919 Hornet
0898849413-Светльо
Кръвна Група: 0+
Коментар
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
Относно керосина.
Сипвах в москвича по малко - след време счупено бутало и преди това проблеми с игличките. Всичко се усеща след време.
Камиона - сипвах и по-малко и повече от малко.
Всичко бе добре. Но пак след време счупени сигменти и други пукнатини.
С две думи!
Само това което е алтернативно.
И!
Сменяйте по-редовно гор. филтър ако е калпаво горивото.
Дино-таб - нещо такова се казва универсалния подобрител за горивата.
Сухо хапче. От канекс.
Излиза на сметка спрямо това което прави като чудеса това нещо.
Всичко в упътването и характеристиките е вярно. Изпробвано е още от няколко колеги дизелджии.
Ако си с турбо, доста осезаемо и се чува турбото.
Гарантирам че има пълен ефект.
От 3-4 години го ползвам от време на време.
Аз съм -ЗА него.
На кастрол против замръзването пробвах - никакъв ефект на -16гр.Последно редактирано от Efri; 12-03-09, 22:22."Наше село е на баир. От връо се види доло, от доло връо се не види."
Коментар
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
Работя във Летищен ГСМ и мога да ви кажа следното за керосина:
Подобрява зимните характеристики на Дизеловото гориво-предотвратява желирането и улеснява паленето при ниски температури, НО пропорцията е максимум 7л керосин на 100литра ДГ. Превишаването на дозата води до прегаряне на бутала и клапани!!
За употреба като течно гориво за печки препоръчвам смесването му със отработено автомобилно масло- не гърми печката!!!
Поздрави!!!Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!
А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd
Коментар
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнениеРаботя във Летищен ГСМ
Брех ние колеги ще излезнем с теб, и аз със авиация се занимавам.
Сори за спамаОpel Frontera A КБ 2.8 TDI; Peugeot 206 2.0 HDI
Honda CB 919 Hornet
0898849413-Светльо
Кръвна Група: 0+
Коментар
-
До: ДИЗЕЛ ПОДОБРИТЕЛ
На времето в СО-МАТ през зимата даваха до 30% гас за осветление включено в нормата за гориво.На ведомствените ГСМ-и имаше колонки за гас.А гаста и керосина , ако не са едно и също,мисля са много близки.Разликата май е само в степента на рафиниране.Ако греша, някой по-учен да ме поправи,хем и аз да науча. Същият % признаваха и ако представиш документ от чужбина, но малко хора го правеха.Аз смятам, че в основата на всички подобрители за нафтата стои точно керосина.Просто ароматизират,разфасоват в малки опаковки и ни дерат кожите. Керосина, както писа по горе колегата,наистина възпрепятства желирането,подобрява запалването, горенето и т.н. Друг колега посъветва по честа смяна на филтрите. Това едно на ръка. Но когато е студено и си високо в планината, / не всички знаят,че в Турция например по пътя за близкия исток се преодоляваха височини горе-долу колкото вр.Мусала./та тогава с нови филтри,от ауспуха излиза бял пушек и ако речеш да поддържаш по високи обороти двига почва да фъфли,като когато с газ до дупка-ограничителя върне реиката.Другото което се слага е нафталин. От там пък идват всики видове "хапчета" на пазара. Пак така: Разфасовай и "дери кожи". Та така.....sory, стана дълго, но да ти замръзне нафтата е голямо тегло, та опитвам да помогна де...Бензин не съм, слагал щото отпада възможноста за подгряване с открит огън.Понякога се налага.E = mc2 / Прави си сметката! И умната!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар