Обява

Свий
Няма добавени обяви.

GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

    Колеги,взе да ме гложди....на Витарката съм сложил COFRAN 75w90 в скоростната кутия и раздатката,както го дават по книгите Обаче в книгите пише GL-4 ,a на етикета на COFRAN-а само GL-5,което е за хипоидни предавки. Та сега незнам спецификацията на GL-5,покрива ли изискванията на GL-4 или да бързам да го сменям???
    Благодаря предварително за отговорите...
    Поздрави-Николай
    Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

  • #2
    До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

    Препокрива ги. Проблемът на ГЛ-5, е че яде бронзовите детайли. Ако в тая кутия няма бронз - карай с него.

    Коментар


    • #3
      До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

      Стефане мерси за отговора,че съм налял и в раздатката такова....Ама незнам дали има бронзови детайли...Къде мога да попрочета малко повече за тези спецификации? Май най-добре да го сменям....
      Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

      Коментар


      • #4
        До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

        Никога не съм виждал карантиите не Витарата, но тука мнозина са отваряли. Те и знаят.

        Коментар


        • #5
          До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

          Абе, жълти работи май има, ама дали са бронз???

          На повечето масла, дето съм сипвал, пише "API GL-4,5". Малко е странно че на твойто пише само 5. Я влез в сайта на производителя, и виж дали има някаква по-широка документация за твойто масло. Там ще да пише.

          Ако е GL-4,5, значи че проблем няма да имаш, понеже хем покрива GL-5, хем нищо не яде, демек покрива и GL-4.

          Всъщност, не помня да съм срещал чисто GL-5 масло, ама явно е до късмет.

          Едит: в раздатката май няма бронз. На мойта фероза в скоростите, синхронизаторите са някакви жълти, ама не ми приличаше на бронз, ама пък и не съм обръщал особено внимание де.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

            Eто го и маслото...Май е по добре да го сменя с GL-4...
            Прикачени файлове
            Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

            Коментар


            • #7
              До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

              Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
              Колеги,взе да ме гложди....на Витарката съм сложил COFRAN 75w90 в скоростната кутия и раздатката,както го дават по книгите Обаче в книгите пише GL-4 ,a на етикета на COFRAN-а само GL-5,което е за хипоидни предавки. Та сега незнам спецификацията на GL-5,покрива ли изискванията на GL-4 или да бързам да го сменям???
              Благодаря предварително за отговорите...
              Поздрави-Николай
              Най-вероятно в скоростната кутия има детайли от цветни метали и с това масло ще ги съсипете много бързо... за проверка източете малко и вижте маслото... вероятно ще видите утайки от цветни метали...

              GL5 задължително превъзхожда като смазочност което и да е GL4 масло... само дето го превъзхожда и като корозионна активност... GL5 е предназначено само за диференциали където няма детайли от цветни метали...

              Най доброто което можете да направите е да сипете в скоростната кутия и раздатката масло което отговаря на спецификациите GL3..GL5... Това масло е с корозионна активност като GL3 а смазочни качества на GL5... Единственият му недостатък е цената...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #8
                До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

                Нищо в никой джип, нито даже самоблокиращите се диференциали, се нуждае от ГЛ-5. Това е характеристика, която се отнася не за смазочните свойства, а за стабилността на маслото, свързана с натоварването на агрегатите. В частност - за силно нагрети бавно въртящи се механизми. Големи камиони, булдозери, военна техника. Джиповете са дребни насекоми, в тях няма нищо особено, та чак да започнат да разлагат нормалните масла.

                Коментар


                • #9
                  До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

                  Не си прав Стефане, няма съвременна джипка която да не иска в диференциала GL5... въпросът въобще не е в друго а неговите антизадирни свойства които при диференциалите са определящи за живота им... Дори и за УАЗ-а след консултации със завода (понеже в книжката се цитират масла които сега не се произвеждат и не могат да се намерят и в Русия) указанието е САМО И ЕДИНСТВЕНО МАСЛА КОИТО ОТГОВАРЯТ НА GL5... Не се допуска карането с GL4 и по ниски в диференциалите... На мен не ми е известна машина която да допуска GL4 в диференциала... по спецификация...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #10
                    До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

                    Всъщност да добавя че GL5 като спецификация се е появил заради хипоидните предавка...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #11
                      До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

                      Щом искат да се правят на артисти ...
                      Като конструктор аз също винаги си връзвам гащите с технологично достъпното преосигуряване, не мога да им се смея. Като технолог винаги се дразня от конструкторите, които назначават следващ клас на каквото и да е. В случая това не струва нищо, така че нека живеят

                      Коментар


                      • #12
                        До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

                        Таблица 3. КЛАССИФИКАЦИЯ АРI ТРАНСМИССИОННЫХ МАСЕЛ
                        ПО ОБЛАСТИ ПРИМЕНЕНИЯ
                        Группа
                        Область применения
                        GL-1Цилиндрические, червячные и спирально-конические зубчатые передачи в условиях низких скоростей и нагрузок. Минеральные масла без присадок или с антиокислительными и противопенными присадками без противозадирных компонентов.

                        GL-2Червячные передачи, работающие в условиях GL-1, но с более высокими требованиями к антифрикционным свойствам. Могут содержать антифрикционный компонент.

                        GL-3Обычные трансмиссии со спирально-коническими шестернями, работающие в умеренно жестких условиях по скоростям и нагрузкам. Обладают лучшими противоизносными свойствами, чем GL-2.

                        GL-4Автомобильные трансмиссии с гипоидной передачей, работающие в условиях больших скоростей при малых крутящих моментах и малых скоростей при высоких крутящих моментах. Обязательно наличие высокоэффективных противозадирных присадок.

                        GL-5Автомобильные гипоидные передачи, работающие в условиях больших скоростей и малых крутящих моментов, при действии ударных нагрузок на зубья шестерен и высоких скоростях скольжения. Должны иметь большое количество серофосфорсодержащей противозадирной присадки.

                        GL-6Автомобильные гипоидные передачи с повышенным вертикальным смещением осей шестерен, т.е. работающие при повышенных скоростях, ударных нагрузках и высоких крутящих моментах. Имеют большее количество серофосфорсодержащей противозадирной присадки, чем масла GL-5.
                        Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 99г.
                        Opel Corsa 1.7д 98г

                        Коментар


                        • #13
                          До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

                          В това последното не се споменава за корозии при GL-5.Ама не ми се рискува,ще сменям.Засега никакви проблеми със скоростите,дано и занапред да е така.Понеже съм сложил от същото и в раздатката има ли някой идея има ли вътре месинг и подбни,за да знам дали да сменям и там с GL-4 (GL4,5) ?
                          Благодаря за отговорите,надявам се темата да е полезна и за някой друг колега.
                          Между другото като си сменях маслата се доверявях изцяло на "АВТОДАТА"-та.А там за GL и дума не обелват...Та съм гледал само вискозитета.Пак оттам съм сложил и 80W90 GL-5 на диференциалите.Сега разгледах някой теми за трансмисионни масла и взе да ме притеснява това с тези GL-и Погледнах и в руското ръководство,и о-ужас!Там дават за скоростите и раздатката същия вискозитет(75W90),но GL-4... за дифовете пък дават75W90 или 80W90 .A сега добре ли е да сменя и маслото там със "по-тънкото" 75W90 или за по-стари(12 годишни) дифове е по добре да си остане с това 80W90 ?
                          Поздрави-Николай
                          Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                          Коментар


                          • #14
                            До: GL-5 покрива ли изискванията на GL-4 ?

                            Вискозитета е вискозитет. Той показва колко маслото е течливо.
                            Класификацията ГЛ има отношение към мазността му. Мазността пък се определя от способността на нещото да формира устойчив, некъсащ се при някакво натоварване филм. Нафтата например изглежда мазна, защото не съхне и лъщи, но не е. Тежките фракции не съхнат, лъщят - не лъщят - не можеш да ги избършеш и с много търкане - много са мазни. За да е хем течливо хем мазно, в маслата сипват стабилизиращи добавки. Е, оказва се че за силно натоварени агрегати, в които детайлите се загряват много, или работят с удари и в други лоши за допиращите се повърхности условия, веществата които вършат работа са химически активни към медните съединения. Не значи че скоростната ти кутия със съскане ще позеленее и ще се превърне в седемцилиндрова парна машина, после веднага ще се покрие с пяна и ще стане бойлер. Но след няколко месеца ще трябва да и сменяш синхронизаторите, ако в тях има много бронзови части.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X